Gå til innhold

Harry stue? slutt og si slike ting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei og nei mye teit sagt i en tråd her. Tenk dere litt om LES dette.

Enig at stuen til Cat.68 IKKE var min smak, spisestuen var fin + gardinene, mens ellers av interiøret ville jeg ikke hatt. hun hadde det veldig mørkt også, hvis det ikke bare ble sånn på bilde da. Men det er hennes og sin manns smak. Dere liker sikkert ikke min smak, men jeg liker ikke deres smak. Tenk om alle hadde hatt klin like stuer a? fordi det og det er ut. Cat68 er jo sikkert 68 modell og har en annen smak en 85 modell. og GODT er det.

1 .når jeg gifter meg, så skal våres brudebildet få hedresplassen. Det er vårt hjem, vi elsker hverandre og bilde er dritfint vi har på nydelige tøy, og er lykkelige, hvorfor skal ikke alle få se det bilde? enn og ha et maleri til en teit kunster der. Brude bilde SKAL på hedersplassen.

2. Gardiner som ikke rekker ned til gulvet. Når vinduet ikke går lenger ned skal ikke gardinene gå lenger ned heller, det blir bare "ROT", korte gardiner til korte vinduer.

3.Ting på høytalere, why not? det er en plass ledig, har man lyst til og friske opp hjørne så sett en vase med blomster der, eller sett en lampe der hvis det er et mørkt hjørne. (glad vi har høytalere som ikke kan settes ting på, men skulle helst ikke hatt høytalere i det hele tatt, men musikk må vi jo ha da ;)

Skrevet

Hehe takk for støtten, vi har alle sammen harry stuer, fordi der ute et sted er det altid noen som ikke liker de tingene vi liker, og vice verca. Og slik går det rundt og rundt og rundt i et evigt kretsløp. Harry er fantastisk og Harry er vi alle, om vi vil eller ikke. haha

Skrevet

Skriver under på denne.

Syns ikke stuen var harry i det hele tatt jeg.

Ikke slik JEG ville gjort det i min stue, men jeg fikk ikke noe frysninger nedover ryggen av å se på stua.

Din og din manns stil, akkurat slik dere vil ha det. Skulle jeg vært på besøk hos dere ville jeg likt deres stil fordi det helt sikkert gjenspeiler dere!

Skrevet

geeeeez slutt å ta dere så nær da!

Det er jo ingen hemmelighet at det er en kunst å få et fint interiør. Det handler om god smak vs ikke god smak. På lik linje som at noen har bedre klesstil enn andre. Noen hiver på seg anorakken, bergansjakken, de sorte dressbuksene de har hatt de siste 20 åra osv... Mens andre har en kul stil..

Hvorfor tror dere det finnes interiørprogrammer f.eks? Hvorfor tror dere det er en egen utdannelse som heter interiørarkitekt? Det er jo ingen hemmelighet at det finnes pent interiør, og mindre pent...

Skrevet

Når folk legger ut bilder av stua si på nettet (som her eller på FINN) så får de da for helvete tåle å høre at smaken deres er dårlig. Get over it!

Skrevet

Har jeg ikke tålt det?? hva har du fått det ifra?

Skrevet

Og hvem bestemmer hva som er fint interiør? Hvorfor skal akkurat den personen få bestemme for alle?

Og hva er kul stil med klær? Hvem skal få bestemme dette for alle?

Jeg har det JEG liker, og syns er koselig. Hva andre mener, og hvor IN eller UT det er, driter jeg egentlig i.

Jeg syns forresten det er mer harry med "rene linjer". Det er ikke en kjøpekatalog jeg vil ha hjemme. Jeg skal bo her.

Skrevet

00:36 her: Slapp av, Cat. Det var ikke deg jeg sikta til. Hadde du vært redd for å få harrystempelet så hadde du vel neppe lagt ut bilder av hyttestua di.

Jeg tenkte på hun som ble så sur da linken til hennes bolig på FINN ble lagt ut her forleden, og på HI her.

Skrevet

Trodde det var poenget met interiør, sette sitt eget preg på innbo og gjøre hjemmet til sitt..

Jeg liker moderne ting, men sitter ikke akkurat og møbelerer etter en katalog heller.

Tenk så kjedelig det skulle bli, om vi alle hadde samme dekoratør og valgte helt likt, alle sammen ;) men det er kanskje det enkelte ønsker?

Skrevet

"Fint " interiør kommer ann på moten og hvor lett påvirkelige folk er, samt hvor viktige ytre ting er for dem.

Interiørprogrammer finnes forde det er marked for dem og det er god reklame. Aktørene i markedet bruker dem til å selge mest mulig.

Utdannelsen skyldes hovedsaklig at det er en del mennesker som har for mye tid og penger og liten interesse av å gjøre noe nyttig.

"Pent" interiør kommer ann på smaken, smaken bestemmes hovedsaklig av reklame og markedsføring. De mest lett påvirklige av oss er derfor mest opptatt av å ha riktig interiør.

Skrevet

""Fint " interiør kommer ann på moten og hvor lett påvirkelige folk er, samt hvor viktige ytre ting er for dem."

Bullshit! Det har å gjøre med balanse og øye for hva som passer sammen mer enn noe annet. Tror du interiørarkitekter bare lærer om hva som er populært til enhver tid?

Skrevet

Men hva som passer sammen kommer jo an på øyet som ser det! Og det er jo det som i utgangapunktet skaper motene. Særpreg og nytenking. Shabby Chick er en mote, den vil gå over . Det eneste som vil bestå er den rene klassiske stilen.

Skrevet

Og du har "ren klassisk stil" du Cat68?

Haha....

Du har ikke stil. Du har ikke smak rett og slett...

Skrevet

Men hvem avgjør egentlig om hva som er godt smak og ikke?? Greit at det finnes interiørprogrammer ogsånn, men hva er det da? jo smaken til de som har programmet! Alle har jo ulik smak, man kan ikke si at en har dårlig smak fordi DU ikke har liker det samme. Skjønner at du ville sagt at noen ikke har en kul stil hvis man f.eks kom i knall orange genser, neon grønn bukse og knall gule sko.

Skrevet

Interiør handler ikke om god smak vs. ikke god smak, for smaken er som baken, den er helt individuell. Noen elsker at alt skal være hvitt og romantisk, mens andre liker stramme linjer og mørke design møbler.

Interiør omhandler alt som har med innredning av et hjem å gjøre, det være seg shabby chic, fransk landstil, skandinavisk stil, kontinental eller hva nå alt heter. Mange har skapt sin egen stil, og følger ikke en spesiell bestemt, offisiell stil.

Jeg har sansen for de som innreder etter det de selv liker, og skaper et personlig interiør. De som følger magefølelsen og ikke trender og kataloger synes jeg har de mest inspirende hjemmene. Også at de tilfører noe personlig, som f.eks. bilder de selv har tatt, noe arvegods eller noen annet som alle andre ikke har.

Poenget er vel at man skal trives hjemme, så lenge man gjør det spiller det vel ingen rolle hva slags stil man følger. Det finnes alltid, ja ALLTID noen som hater en type stil, som noen andre elsker.

Dette gjelder ikke bare på interiørfronten, det gjelder på klesfronten også. Jeg synes bergans-anorakk er stilig. Det kommer mer an på personen går med klærne om det ser bra ut eller ikke, og anledningen. Jeg møter helst ikke opp på nyttårsball med bergans-anorakk, men hvis noen foretrekker det, så hver så god. Jeg går heller ikke med glitter-kåpe oppi høyfjellet på en kald vinterdag.

Skrevet

Har jeg sagt at jeg har en ren klassisk stil? Jeg sa at det er den eneste stilen som vil bestå. Jeg har MIN stil jeg. Og jeg har verldens beste smak. Fordi jeg har MIN smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...