Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #1 Skrevet 12. august 2009 noen som har vært i en familie eller hørt om at det har skjedd?? og hvordan har familie og venner tatt dette?? jeg var på familie treff i en hel uke og traff en tremmening av meg som jeg ikke har prata med siden vi var bitte små. vi kom godt overens alerede samme dagen og var i grunnen sammen hele tiden. falt for hverandre med en gang. etter at vi kom hjem til hver vår by, gikk det kun en dag så reiste han ned til med og var her i 8 dager. vi har det veldig fint sammen. vet at det er en veldig spesiell situasjon og resten av familien liker det nok ikke helt, men tar det veldig fint, uten om mamma, hun har jeg ikke snakket med, kjenner hun så godt at når hun ikke har tatt kontakt så er hun ikke noe spesielt glad. min bror tar han med på byen og prøver og få han til og skjekke opp andre damer eller får andre damer til og gå bort til han. hehehe. når venner og kolegaer spør hvordan vi har truffet hverandre har jeg ikke helt turt og si hele sanheten enda. hvet ikke hvordan folk vil reagere på dette.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #2 Skrevet 12. august 2009 kongelige gifter seg jo med tremenningene sine hele tiden...eller i alle fall før i tiden.. Venninna mi hadde et seksuelt forhold til fetteren sin, den er litt kvalm! Men tror jeg ville syns det var litt rart på en måte. Samtidig kan man jo ikke styre følelsene sine!!!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #3 Skrevet 12. august 2009 Kjenner en kusine og fetter som er sammen, men de hadde familie på hver sin kant, og ble skilt,- og deretter sammen med hverandre i godt voksen alder... Litt rart, men ikke noe jeg legger meg oppi... Å få barn i så nær familie er jo derimot ikke anbefalt... Tremenning derimot er jo litt lengre ut i slekta, så det gjør vel ikke så mye`? Jeg har egentlig ikke oversikt over hvem som er mine tremenninger. Godt mulig jeg kan treffe på en av dem på byen uten å vite det:)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #4 Skrevet 12. august 2009 jeg har ikke hatt kontakt med han på mange år, og egentlig ikke moren hans heller ( min kusine) men søstera hennes (min andre kusine eller tanta til han) har jeg hatt litt mere kontakt med. og min tante, hans mormor har jeg hatt en god del kontakt med.
AneB Skrevet 12. august 2009 #5 Skrevet 12. august 2009 hvis mora hans er kusina di, er ikke dere tremenninger. Hans barn vil bli dine tremenninger. Det er jo litt spesielt at du faktisk kan bli mammaen til dine egne tremenninger. Bortsett fra det er jeg enig med hun over her, man kan ikke bestemme over følelsene sine, og dere er jo ganske "fjerne" slektninger.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #6 Skrevet 12. august 2009 Foreldra til venninna mi er tremeninger, og de har friske og flotte barn:) Tror ikke det var noe noen brydde seg så veldig om når de blei sammen ettersom jeg har forstått på venninna mi. Jeg har ingen kontakt med mine tremeninger, vet ikke hvem de er engang, så jeg kunne fint rota meg borti et familiemedlem uten å vite om det, men tror alikevel foreldra mine ville reagert på det i starten selv om det ikke gjør noe når det er så langt uti.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #7 Skrevet 12. august 2009 Søskenbarn har faktisk lov å gifte seg!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #8 Skrevet 12. august 2009 hans mor en min kusine ja. var sikker på at vi var treminninger da jeg. hehe. hva blir vi da???
AneB Skrevet 12. august 2009 #9 Skrevet 12. august 2009 Tror ikke dere får noen "tittel" hehe, kanskje enda bedre!! Da kan du bare si at dere har blitt kjent gjennom familien, hihi!
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #10 Skrevet 12. august 2009 Nå vet jeg ikke om dere evt kommer til å få barn sammen, men selvom søskenbarn har lov å gifte seg, så er det større sannsynlighet for å få barn med arvelige sykdommer hvis man er i slekt. Jeg har en venninne som har foreldre som er tremeninger og hun har en bror som er multihandicapet og det er mest sannsynlig fordi de er såpass nær slekt. De sier selv at hvis de hadde visst de risikerte det, så ville de aldri giftet seg med hverandre. (de er fra et land hvor gifte innen familien er mye mer vanlig enn her, men det var ikke snakk om arrangert ekteskap)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #11 Skrevet 12. august 2009 det er det jeg har sakt :-) men takk for alle svar, trodde jeg skulle få mye pepper nå. så det løsner litt i magen min nå :-)
AneB Skrevet 12. august 2009 #12 Skrevet 12. august 2009 Kan du begrunne påstanden om at sønnens handicap "mest sannsynlig" kommer av at de er i fjern slekt med hverandre?
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #13 Skrevet 12. august 2009 Tror ikke det er noe eget navn på deres slektskapsforhold, men det blir vel egentlig nærmere enn tremenninger. Jeg kjenner søskenbarn som er gift og har friske barn sammen. Det går fint, hvis det ikke skjer i flere generasjoner.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #14 Skrevet 12. august 2009 Er du tremenning har du ikke noe særlig større sjanse for å få syke barn enn andre. Har sett statistikk på dette, men husker ikke tallene... Har kvinnen i forholdet derimot epilepsi har en mye større sjanse for å få syke barn. Tilfeldigheter spiller også inn...
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #15 Skrevet 12. august 2009 Kanskje slektninger har giftet seg med hverandre i flere generasjoner? Da kan svakheter i genene forsterkes og barna blir syke eller handicapet.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #16 Skrevet 12. august 2009 må flire litt for meg selv her. alle snakker om bar. og jeg har ikke tenkt tanken en gang. er jo så nytt enda. dessuten har jeg to barn fra før og ønsker ikke flere før om noen år ivertfall.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #18 Skrevet 12. august 2009 Jeg har en fetter som er gift med sin kusines datter. Det har feiret sølvbryllup og har 3 flotte barn sammen. At man blir tremenning med evt. egne barn er ikke noe veldig nært slektskap. Kos dere og vær glade for hverandre! :-)
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #20 Skrevet 12. august 2009 To av mine søskenbarn (som også er søskenbarn) er gift og har barn sammen. Mine tanter syntes ikke det var noe særlig stas å få sine tantebarn som svigerbarn. Barna deres har fått div plager som mest sannsynlig kommer av slektskapet (lærevansker, ad-hd). Men man styrer jo ikke sine følelser
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #21 Skrevet 12. august 2009 Svært vanlig blant innvandrere å gifte seg med fetteren/kusina si..
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #22 Skrevet 12. august 2009 HI: Hvis du og moren hans er kusiner så er dere ikke tremeninger men du er filletanten hans
AneB Skrevet 12. august 2009 #23 Skrevet 12. august 2009 Det stemmer ikke 23:52. En filletante er en inngiftet tante. Dvs kona til din mors bror for eksempel.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2009 #24 Skrevet 12. august 2009 HI: Tremening er barnet til fetter/kusine til din mor/far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå