Gå til innhold

begynner å få litt angst nå

Anbefalte innlegg

eg er så redd for at jeg kommer til å få en syk baby, eller at det skal være noe veldig veldig galt.

er jo redd for selve fødselen, men det aller verste er at det skal være noe galt.

det kan gjøre så vondt det bare vil, jeg kan pines i flere døgn bare babyen min er frisk.

jeg kan ikke gjøre annet enn å vente og se, og prøve ikke å ta sorgene på forskudd.

det er ikke sikkert det er noe galt. ingenting som har tydet på det.

eg er allerede redd fpr å miste han..

er det flere som har den angsten? eller er jeg bare helt rar??

Fortsetter under...

Jeg har også tenkt mye i disse baner i det siste. Litt slitsomt. Hvis om...?? Da hvet jeg ikke hva jeg skulle gjort!!! Men man kan jo ikke gå rundt å ta sorger på forskudd. Men tror kanskje det er vanlig å være redd for at barnet ikke skal være friskt, eller som verst er, ikke overleve. Om du har skikkelig angs, så kan det vel kanskje være litt lurt å ta det opp med jordmor? Det kan hende hun kan hjelpe deg litt... Men jeg skjønner deg veeldig godt, er selv vanvittig redd for å miste lille tuppa mi, som jeg allerede er blitt så ufattelig glad i.

Jeg har ikke tenkt så mye på dette, det har kun streifet meg.

MEN tenk at om det skulle være noe galt kan du ikke gjøre noe med det. Jeg skjønner at det høres brutalt ut, men det viktigste nå er at du hviler nok og slapper av, slik at du har krefter til alt som skjer under fødsel og etterpå. Du er sterk nok til å håndtere alt som kommer din vei og sannsynligheten for at noe er galt er jo ganske liten.

Lykke til og jeg håper angsten slipper taket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...