Gå til innhold

Er det noen her som har adoptert et barn selv om de har egne barn og fortsatt kan få egne barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...

Mine foreldre gjorde akkurat det!

 

jeg har forstått flere ting med det: mange jeg kjenner som også er adopterte, de fleste, har ingen eldre "bio"barn, gjerne yngre da ( den greia med at man blir gravid alikevel etter at man slapper av).

 

Mange av de adopterte sliter med å føle seg som et nødvalg, et annetvalg, og det som foreldrene egentlig ville ha var bio barn.

 

jeg er så enormt glad for at jeg aldri har måttet tenke eller føle den tanken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Min eks gjorde nettopp det - fikk to egenfødte barn og adopterte et barn fra Korea.

 

Adoptivbarnet var 2,5 mnd da h*n kom til Norge, og det viste seg etterhvert at h*n var sterkt relasjonsskadet, til tross for at h*n kom tidlig til Norge. Dette var nok med på å ødelegge ekteskapet mellom min eks og hans daværende kone.

 

I dag går adoptivbarnet på barneskolen, og problemene blir større og større, til tross for omfattende hjelp fra BUP, PP-tjenesten, sykehuset osv. Yngstebarnets problemer har også gått såpass mye utover de to eldste barna at de også får litt oppfølging.

 

Til tross for alle problemene, vet jeg at min x elsker sitt yngste barn like høyt som de to andre. Men jeg vet ikke om han hadde tatt det samme valget en gang til, om han hadde hatt mulighet til å gå tilbake i tid....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adopterte barn er forresten også "egne" barn. Det heter "egenfødt" i adopsjonskretser :) Men, de anbefaler som regel at adoptivbarnet er yngst da. Det er mange som adopterer selv om de har mulighet til å få flere egenfødte barn. Jeg hadde selv ikke adoptert hvis jeg kunne få egenfødte barn fordi det blir vanskeligere og vanskeligere å adoptere (ta lengre og lengre tid, mange år) og det er mange par som ikke kan få barn som står i kø i årevis for å få et barn. Så da ville jeg 1. ikke stått i kø i mange år og 2. ikke tatt "plassen" til de som sliter med å få barn. Det er mange gode hjem i Norge som disse barna kan komme til, det er mangel på barn som er ledig til adopsjon som skal til Norge. Det er absolutt ingen mangel på foreldreløse barn i verden, men de færreste kommer til utlandet. Så man bør ikke adoptere for å hjelpe et foreldreløst barn, det er mange mange gode adoptivforeldre i Norge som venter og for få "ledige" barn. Men det er altså min mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...