Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest ~Gravida~ Uke 39

Har født 3 ganger før , og på sykehuset fikk jeg:

 

Bleier

Brystvortekrem

Håndklær

salve til babyen

paracett!! (dette er et sykehus,tar da ikke med paracett)

Teppe til babyen,og helseteppe

 

Jeg har pakket en liten ryggsekk,trenger ikke mer for et par dager på sykehuset.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette var en grei, utfyllende liste jeg! Man tar jo bare med det man vil, men godt med innspill. Sist jeg fødte brukte jeg svært lite, gikk bare rundt i min egen verden og brydde meg ikke om noe. Denne gangen håper jeg at jeg får det litt mer "hjemmekoselig", he he, og tar nok med meg litt mer enn sist gang. Blant annet tar jeg med litt snacks - jeg glemte å spise sist, og det var ikke så lurt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at det er nodvendig aa ha med seg saa mye greier for et par dager, jeg kommer ihvertfall ikke til aa stresse med aa pakke ned saa mye saker. Er det noe jeg har glemt, eller jeg maa ha, saa er det jo bare aa faa samboer til aa hente det, eller faa han eller noen andre til aa stikke aa kjoepe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg fikk mest bruk for i fødebaggen var joggebukse (hadde med 2-3 stk for sikkerhets skyld), slippers, toalettsaker, fotoapparat, singlet og t-skjorte som er lett å amme i, BH str før og etter melkesprengt bryst, sokker, mobil m/lader, klær til småen, joggejakke/munkejakke - behagelig å kunne ta på seg når t-skjorte blir litt for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var veldig nyttig info...

Hadde ikke tenkt på sokker engang, jeg.

Men jeg vil gjerne tilføye at det er lurt å ta med matpakke og snacks til både mor og far. Har en tråd på oktober klubben ang matallergi og sykehus. Ble ganske paff da jeg fikk vite at det eneste de hadde å tilby var saft, kaffe, te og Mariekjeks.. De bestiller jo bare mat til avd 1 gang i døgnet og på en fødeavd kan det kjapt dette 4 stk inn døra samtidig..

Men skal ut å kjøpe Purelan 100 i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

en ting jeg MÅÅÅÅ ha med. Kanskje er jeg rar, men MYKT dopapir er et must. er så hardt d di har på sykhuset.

Ellers kjempe greit å få innspill fra dere andre.

nå har jeg skrevet min egen liste. så nå er jeg klar :) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par slippers til å gå i, og et par til å dusje i. Hadde bare med meg et par sist, og endte med at jeg fikk fotvorter da jeg ikke brukte dem i dusjen... :(

 

Og folkens, pass på, folk stjeler på sykehus også! Så jeg ville ikke tatt med meg alt for mye verdifullt som jeg ikke har mulighet til å passe på...

 

Ellers varierer det vel fra sykehus til sykehus hva en får utdelt av "klær". Vet f.eks at dit jeg skal er morgenkåpe noe som dukker opp kun en gang i blant... Så bukser er et must :)

 

Amme-bh kan være kjekt, gjerne noen størrelser større enn du bruker til vanlig. Jeg økte fra b til e...

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare minne om at d kan være lurt å ha med noen halspastiller. Utrolig hvor dårlig ånde man får av all pustinga og pesinga... hehe neida... ;o)

Det er til hvis man skulle være så uheldig å ende opp m akutt keisersnitt med full narkose. Mange blir veldig irriterte i halsen etter dette, og d er fryktelig vondt å hoste hele tiden pga såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei :-)

 

jeg ville bare si at da jeg fødte gutten vår hadde jeg med meg alt for mye greier og det kunne se ut som om jeg skulle flytte inn på sykehuset da jeg hadde med en hel bag til meg selv og en mindre bag til babyen..

 

de tingene jeg fikk bruk for var:

-helsekortet selvsagt

-joggeklær til meg selv

-noe på bena

-ammebh

-toalettsaker, kun det mest nødvendige.

-hentesett og teppe til babyen, (bilstolen) som pappaen tar med seg ved hjemreise.

-mobil/lader/kamera

 

resten av det nødvendige fikk jeg på sykehuset, bleier,babyskift,salver,smertestillende, nettingtrusene med bind syns jeg var helt topp siden man bare kaster dem etter bruk, kluter, håndkler, tepper til babyen.. og mat:-)

noe å tygge på til pappaen under en lang fødsel er selvsagt ikke dumt, men for vår del gikk pappaen bare hjem å spiste når fødsel var over.

 

så neste gang pakker jeg mer minimalistisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...