Gå til innhold

Fødebag/sykehusbag HOLD OPPE


Minnie_Moon

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Gjest Mylian&A.V+2til:-))

Tja men hva er poenget med å pakke til bryllupsreise? Jeg har jo barn fra før og veldig lite av det som er på listen her er nødvendig overhodet.. Det med to håndkler er også rart.. Manfår faktisk det man ber om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg fikk datteren min for 2 år siden så fikk jeg bind og nettingtruser på sykehuset. Det lå håndklær, bleier og nettingtruser på rommet ( lå på 4 mannsrom,kk i Bergen) Det var også baby olje og vårservietter til å vaske babyen.

Vet ikke om alt dette er på alle sykehus, men man får vel bleier til babyen, bind, truser og håndklær på alle fødeavdelinger vil jeg tro.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lå på Pasienthotellet på St.Olavs i fjor og da hadde de spart inn på nettingtrusene. Fikk noen få hver (husker ikke hvor mange, men jeg blødde igjennom alle). Nå spurte jeg ikke om det men alt jeg fant til å tørke babyen med på rommet var slike grove papirgreier som ofte er på offentlige toalett til å tørke hendene med.

 

Sikkert ikke nødvendig andre steder, men her sparte de på dette iallefall i fjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når alt kommer til alt så tenker du ikke på hva du har på eller ikke lengre :-) Kunne like godt stilt i avas drakt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger man virkelig å ta med paracet i fødebaggen??? Er ikke d noe du kan få på sykehuset??

 

Brystvortekrem fikk jeg iallefall sist jeg fikk unge..

Bind har dem som oftest også.. Og ikke minst bleier!?! Så ser ikke poenget med at folk vil pakke med det..

Div stellekrem til baby får du prøve på når du er på sykehuset.. (fikk iallefall det sist)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes også dette så voldsomt ut. Her får vi bind/ bleier til eget bruk. Sengklær og håndklær og andre ting til egenpleie. Jeg pakket bagen i går, tok med det som hører med i egen toalettmappe. Dusjsåpe, shamopp og balsam kun for at jeg liker å ha eget. Ellers tok jeg med blad, en bok og noe skifteklær.

 

Babystol og hjemreiseklær til baby skal pappaen få æren av å lete fram. Synes han fortjener det så det kommer før hjemreise. Eller får man ALT man trenger til baby mens man er på sykehuset. Regner med det gjelder for alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser noen reagerer på å ha med brystvortekrem. Men kan love at det kan være kjempe praktisk. Når melken kommer og brystene er supersprengte, og puppene ennå ikke er vant til at noen sutter på dem, er det veldig ofte at brystvortene fort blir såre, og kan føre til brystbetendelse. Det gjorde det med meg med min første, og det er overhode ikke å anbefale. Når jeg spurte om de hadde noe på sykehuset kom de med en øyensalve, som ikke hadde noen virkning i det hele tatt.

I flere måneder forsøkte jeg kremer og salver de anbefalte på apotek, helsestasjon og av leger, men ingenting virket. Og betendelsen ble verre og verre. Det kom nesten bare blod ut.

Til slutt fikk jeg tips via søstera mi, som hadde fått tipset på jobben om en salve som heter PureLan 100. Gikk på flere apotek for å få tak i den, men ingen hadde den, til de fant den vekkgjemt i ei skuff på det siste apoteket. Men gjett om det var verdt letingen! Den er helt fantastisk og nå bruker jeg den til alt mulig.

 

Så jeg anbefaler i allefall å ha med brystvortekrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...