Gå til innhold

Dette hører vel ikke så veldig til her, men må bare spørre alikevel. Ang. skole.

Anbefalte innlegg

Til høsten går sønnen min nå siste år i bhg. Han begynner i 5-års klubben, og gleder seg veldig.

Her hvor vi bor, så er det to barneskoler. Vi ligger midt mellom de to skolene. Men jeg har lyst til at sønnen min skal begynne på den ene, for de fleste i bhg hans, komme til å begynne på den skolen. Har gjerne lyst til at han skal gå i samme skole med barn han kjenner fra før av.

Så lurer bare på når vi får skolepapirer, der det står hvilken skole han har fått plass på? Og hvis han ikke har fått plass på den skolen som jeg ønsker at han skal gå i, kan jeg da søke han over på den andre skolen da? Hvordan funker dette?

Fortsetter under...

Kan du ikke bare ringe kommune og høre hvilken skolekrets dere tilhører. pleier å gå på adresse.

Man må skrive inn barnet på den skolen dere tilhører og så søke om overflytting.

Anbefaler deg å ta kontakt med kommunen. Mange kommuner har fritt skolevalg, men ungene plasseres automatisk på den skolen man ligger nærmest dersom man ikke gir beskjed om noe annet. Er vanligvis bare å ta kontakt med skolen eller kommunen og så får du beskjed om hvordan du skal gå frem. Er temmelig vanlig å få ungen over på en annen skole, så er vanligvis heeeelt uproblematisk. Lykke til!

Hilsen lærer som har søkt flere elever over til andre skoler

Tusen takk Emblaa.

Skal ringe kommunen og sjekke jeg :D

Skulle ha gjort det med engang da, men ville bare høre først hvordan det funker. Mitt første barn som beynner på skolen neste år, så var litt usikker.

Takk for svar til begge :D

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...