Gå til innhold

jeg får besøk av jehovas vitner på døra mi hver eneste dag nesten!

Anbefalte innlegg

Gjest Tale30
Skrevet

Behandler man mennesker dårlig fordi man svarer på tiltale, og forteller dem hva man mener om det de predikerer? burde de ikke få høre litt andre meninger på sin vei? Når man kommer hjem til mennesker for å belære dem om den riktige vei, så må man tåle å høre kritikk av det de driver med!

Skrevet

Ikke i det hele tatt, som svar på alle 3 spørsmålene dine. Ren nysjerrighet!

Jeg behandler alle mennesker pent, vitner eller ikke. Har flere i familien, de er gode, snille mennesker akkurat som meg! ;)

Skrevet

i tilfellet er jeg også et vitne, for jeg behandler "de" pent.

hm.. tror jeg er med i temlig mange relgioner da altså :)

Skrevet

Jeg blir lettere sjokkert over holdningen til enkelte her inne! Har dere ikke folkeskikk?

Disse menneskene tror med hele sitt hjerte at du vil dø om du ikke hører på hva de har å si, tar det til deg og begynner å tjene Jehova. Skal de da bare drite i å prøve å redde deg? Forestill deg at du vet noe med 100% sikkerhet (det er de tror, uansett hva andre måtte mene om deres tro), noe som vil redde livet til hver eneste uhøflige drittsekk i nabolaget ditt. Sitter du hjemme og holder kjeft? Jeg håper virkelig ikke det!

Det står respekt av det de gjør, spesielt når man ser hvordan folk ser på dem! Å stå for det man tror på, og attpåtil med et smil om munnen, DET er styrke det.

Gjest Tale30
Skrevet

Forresten.. Jeg gikk på skole med en som var Jehovas vitner. Jeg fikk ikke være sammen med ham fordi jeg ikke var et vitne. Jeg fikk rett og slett døra i trynet. Det var bare snakk om et vennskap, men han fikk ikke være venner med jenter utenfor miljøet. Jeg syns ikke det var noe hyggelig heller..

Skrevet

Og nå mente jeg selvfølgelig ikke de som diskuterer religion med dem. Det er en helt annen sak, og også noe jeg vet mange av dem setter stor pris på.

Skrevet

De er jo ikke akkurat mors beste bollebakende barn mange av dem heller da.

Ser helst at de ikke ringer på. Kanskje vi burde ha klistrelapper på dørene slik vi har på postkassen. Ingen reklame!

Skrevet

Er det så mange som er slemme da?

Nei, takk for turbulensen. Prediker og misjoner bare jeg slipper å høre på det.

Gjest Mylian&A.V+2til:-))
Skrevet

Jeg syns det er rart at du som er religionshistoriker reagerer på at de misjonerer og forkynner? Det står i bibelen at man skal forkynne. Mange her inne vil gjøre ting ene og alene for å plage de, når det enkelste er å si "Nei takk, ikke evig liv idag" istedet for å drive et sånt sinnssykt rollespill... Eller "De kan se til HELVETE å komme seg bort fra døra mi eller prakke troa si på non andre" - sånne holdninger gir meg gysninger, får assosiasjoner til folk som er så redd for "dem utlendinga" etc.

Skrevet

Så lag en lapp da "Nei takk, ingen misjonering her". Vanskeligere er det ikke. Men er vel kanskje morsommere å slenge litt dritt til de eller oppføre seg som en harry tulling...?

Står mye mer respekt av JV enn mange på tråden her.. De ville aldri behandlet dere på den måten dere tillater dere å prate om de på.

Skrevet

Knis.

Akkurat som alle kristne er så forbanna kristelige. Joda en skal høre mye før øra detter av.

Det er bare det at jeg foretrekker døren min fri for reklame. Jeg sier bestemt 'ikke interessert' og synes egentlig det er en ganske tydelig og grei beskjed. Hvorfor må man takke i hue og ræva, og være så jævla sukkersøt?

Joda velbekomme.

Skrevet

Er du like frekk og vemmelig mot andre du ikke liker som du tydeligvis ønsker å være mot JV? Jeg har ingen problemer med å si "Nei takk" eller "er ikke interessert" på en normal og ok måte.. Om du syns det er slitsomt så har du et stort problem....

Skrevet

Håper mora mi kommer på døra til Tøysetipp, og at hun rapporterer om hendelsen på DIB senere :)

Skrevet

Jeg håper ingen brødre eller søstre kommer på døra til Tøysetipp.. :)

Skrevet

Mora mi kan takle det, believe me :) Hehe

Skrevet

Haha, da får vi sikkert et innlegg på dib med "Jehovas vitner er så frekke!" elns. ;)

Skrevet

Haha! Det hadde vært sykt morsomt :)

Skrevet

For en lang tråd dette ble da!

jeg tror gjerne de som har vært på døra mi har lest denne tråden,for de kom ikke i dag,og det har de gjort alle di andre dagene denne uka hehe.

Skrevet

Sikkert noen som har vært "vitne" til tråden din her inne da se:))))

Hva Dib ikke kan brukes til!:)

Skrevet

Nei, er ikke i Jehovas vitne. Er baptist.., men kaller meg ikke supertroende, går ikke i kirken HVER søndag og har ikke problemr med å lire av meg noen små banneord i ny og ne...

Skrevet

Noen som har lest boka "Da gråter englene"? Handler om ei jente/dame som var JV men som ble utstøtt eller meldte seg ut... Bra bok- forferdelig historie

Skrevet

Har lest dn jeg også..

Jeg velger å tro at det ikke er SÅ ille i de fleste Jehovas vitner hjem...

Kusina til mamma er med i Jehovas vitne og der VET jeg ihvertfall at de ikke har det sånn..

Skrevet

haha. tjaaa, en kan jo bare snakke med et tidligere JV medlem for å høre hvordan de behandler folk som trekker seg ut av menighetens deres. De blir behandlet langt værre enn de fleste dør-forkynnere blir av oss ikke-troende! takke meg til!

Skrevet

tror nok ikke det er sånn i alle jehovas vitne hjem rundt omkring heller.. men uansett så var det en sterk historie. Hadde en i klassen på barneskolen som var jehovs vitne. Eneste jeg husker var at ikke fikk feire bursdag og jul. Var meget opprørt på hans vegne den gangen. :)

Skrevet

Ja de gjør det bare for å være "hyggelige"?

I Syden har vi kjekke unge amerikanske menn med navneskilt og dress i bygatene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...