Gå til innhold

Husmus, Ella, Lykkelig og Meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det måtte eventuelt vært hvete hun reagerte på - og hveteintolerans finnes som sagt, men er meget sjeldent. Men da hadde hun i aller høyeste grad reagert på brødskive også, og det gjør hun tydeligvis ikke. Ved glutenallergi hadde hun reagert på havregrøten også, i tillegg til fullkornsgrøt og brød.

Så min teori er at snuppelure har blitt en bestemt liten frøken med tiden, som IKKE synes det er noe gøy å sove- på lik linje med frøken flis. Sutringa kan jo være at hun knytter bånd til deg, og derfor ikke synes noe om å ligge så mye alene på gulvet lengre? Eller nye tenner på vei- for akkurat det kan jo være en prosess som tar laaang tid har jeg nå fått erfare (den 9.tanna her har jo brukt evigheter, og har fortsatt ikke brutt igjennom, bare dette lille hullet i tannkjøttet)

Jeg vil også få 30 000!!! I skolen får man jo ingenting som helst ekstra noensinne, det er ihvertfall HELT sikkert....Knapt nok så man får kaffe på pauserommet uten å måtte betale for den:

Samsoving er koselig, det synes jeg også. Her samsoves det stadig vekk, for hvis flisa våkner iløpet av nattas mulm tar jeg henne mye heller over i senga mi enn å sitte ved senga hennes i en liten evighet og styre på med smokk og vann. Sover like godt med henne vedsiden av meg som liggende i senga si- såfremt hun ikke gråter i søvne hvert kvarter da, sånn som i morges=(

Skrevet

Først av alt - samsoving er bare koselig når ungen faktisk sover, eller i det minste ligger i ro. Dette er faktisk en av de ytterst få gangene det har funket. Men når klokka er 03 og jeg har hengt dobbel over sprinkelsenga og klappet og klødd og sagt så,så - for så å få vræl i retur når jeg prøver å liste meg ut - ja da tyr jeg til samsoving. Eller sam-slåimorifjeset.

Håper det er tennene. I dag kastet snuppelure opp kveldsgrøten, Hun har sterk brekningsrefleks, og jeg var nok litt ivrig i farten - stappa innpå i høyt tempo. Nå står hun og gnoffler på sengekanten. Tar det som et tegn på tenner når hun i stedet for å sutte på tutten biter på plastdelen.

Fram til spyinga har dagen vært bra. Hun har lekt alene ganske lenge med både ny og gamle leker og i det hele tatt.

Vet dere - som regel når jeg skriver at jeg er hysterisk og nevrotisk så er det mest på tull, men jeg føler meg litt nevrotisk akkurat nå med spisegreiene og det. Dessuten - i dag fant jeg en pyntestein i ganen hennes, den hadde sittet på en sko.

Skrevet

Endelig tilbake fra Geilo, jeg ser dere ikke har savnet meg.

Han er snart ikke baby lenger, det er nesten litt trist. Jeg tror jammen meg jeg skal bli litt mer som lille Ella og legge meg på gulvet og se på han når han leker. Jeg vil ikke begynne å jobbe igjen. Jeg gleder meg til de to første ukene er over, da kan jeg fortsette som vanlig med ikke å vise meg på jobb på tre dager i strekk. Det blir bra.

Det var utrolig deilig å være på fjellet, vi burde ha blitt en dag til, men men. Gusty sympatigråt hver gang den 5 mnd gamle babyen gråt og kysset fælt på de fireårige tvillingjentene. Han sov tre ganger om dagen, ikke rart, fullstendig overstimulert. I natt sov han vel helt til halv syv faktisk og DET er rekord. Og så fikk jeg sove lenge for en gang skyld, gud så digg.

Her er barnefaren en praktbarnefar så da skal jeg ikke skryte mer om den saken.

Jeg vil flytte igjen!

Skrevet

Vælkømin hematt husmus=) Hvor vil du flytte? Fjolls til fjells?

Jeg har også blitt litt flinkere til å sette meg ned på gulvet sammen m flisa i det siste- og bare sett på henne leke, "snakket" med henne og observert. Er litt sånn "carpe diem- bare to mnd igjen før jobb, nå må jeg KOSE meg i permisjonen" for tida, og det er jo også morsomt å se hvor stor pris hun faktisk setter på selskapet der nede på gulvet! "Prater" i vei og skal vise meg alle triksene sine- og mye mer tålmodig i leken.

Good news- jeg driver og rydder i de gamle klærne mine nå- og TROR dere ikke at de gamle buksene mine passer igjen!! Dette var t.o.m bukser som var blitt for trange før jeg ble gravid, så nå er jeg nede i matchvekta mi, tjohoo! Men blir spennende å se hvor lenge det varer da, hehe!

Skrevet

Skjera? Ingen som har någet å berette idag?

Det har jeg! Flisa sov HELE natta igår i ett strekk uten tull av noe slag- 12,5 timer!!! Det var DIGG. Virker som om det er en slags syklus- annenhver natt god og dårlig, eller fire gode netter og så tre dårlige, aldri en hel uke som er bra liksom...passe irriterende og uforutsigbart ja!

Ella- hva ble prisantydning? På torsdag blir vi kvitt vår!!

Skrevet

Nja, ikke skjedd så mye her. Var en tur på Folkemuseet i dag, koselig det. Ellers irriterer jeg meg over at jeg ikke får sett John&Kate men nå skal jeg se noen flere episoder av True Blood og Entourage. Så det.

Skrevet

Jeg glemte å si at jeg bar gullungen i manduca på ryggen hele dagen og glemte nesten at han var der. For en som har kronisk vondt i ryggen er ikke det dårlig!

Skrevet

Snuppelure har vært blid og medgjørlig hele dagen. Rent bortsett fra at hun ikke fikk til å sove andre luren - og dermed blir helt utslitt på kvelden. Stakkars liten. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre med det. Har jeg fortalt at hun sier "hei" og "hadet" og "takk"? (Tattatt= takk) Disse tingene har hun sagt ganske lenge, men jeg har bagatellisert det - det er andre som sier - jøss, ungen din snakker jo! Hærrligt.

Ellers - jeg var jo midt i en heavy nevrose i går, og sjekket at hun var ok mange ganger i natt, da jeg våknet halv syv og ikke hadde hørt fra henne ble jeg kjempenervøs og styrtet inn på barnerommet. Og plutselig var begge våkne.

Har komt fram til at jeg nok har kjørt på med litt mye fiber og grovt til henne og skal bytte ut en grøt med risgrøt, samt gi lysere brød. Tror ikke klagingen kommer av smerter, hun klør som bare tusan i kjeften, men bæsjen kan bli bedre. Og så skal jeg gi blåbæryoughurt, vi har begynt med ordentlig litagoyoughurt! Så det! Og i dag fikk hun smake is! Så - slutt på nevrosa for denne gang.

Ella - Herr Freken lurer på hva slags persienner dere har. Seriøst.

Skrevet

La meg til sur gretten mann, drømte om Brad Pitt, våknet til sur gretten mann. Need I say more?

Skrevet

Jeg drømte og Dave Grohl. Så en Foo Fighters konsert fra Wembly før vi gikk å la oss. La oss si at det var en sexy drøm. Mannen min var imidlertid ikke sur og gretten da vi la oss. Da han våknet klokka fem, var det riktignok ikke mye futt, forståelig nok.

I dag sov vi til halv ni. I går til halv åtte, og så hadde han plutselig en lur på to timer fra elleve til ett. Og sovnet i vogna på vei hjem fra besøk klokka fem...Så hadde lite tro på at vi skulle sove i det hele tatt i natt. Men det gikk fint. Brukte visst en halvtime på å sovne, men da var jeg på trening, så ikke mitt problem.

Jeg innhenter anbud hos flyttebyrå, og de skal ha en god del tusenlapper for å kjøre pikkpakket mitt. Håkull foreløpig desidert billigst. Hurra, la oss gå for det lokale. I beste senterpartiånd. Gjør det deg litt glad FF? Ellers gratulerer med en snakkende baby, jeg syns du skal lage en egen tråd om det! Tjukken var strålende fornøyd i morges, men han dunket seg i panna på morgenens første tur over stuegulvet og er preget av dramaet. Jeg sysn forresten vi skal taime neste graviditet Frekkesen, så kan vi henge sammen i 54 uker. Kjøpe klær på reflex og drikke kaffe på Mocca. Jeg og venninna mi hadde termin med en dags mellomrom, så dette kan jeg!

Skrevet

Jeg vil også se true blood og entourage! Og californication, jeg har ikke fått med meg noe siden tjukken ble født. Hva laster vi ned med? Eller kjøper vi?

Skrevet

Dårlig natt (eller kveld rettere sagt)- og sutrete flis som våkna altfor tidlig, trøtt til tusen. Hipp hurra.

Ellers- flisa kan to ord; mamaaa og "næ-næ" mens hun rister alvorlig på hodet (er det ikke litt trist at det andre ordet hun lærte i livet sitt er nei? Trøster meg med at det er en enkel vokallyd, på lik linje med ma-ma). Men hun kan peke på mange ord da, som klokke, ring, nese, munn osv.

Åååå- jeg ELSKER serier!!

Californication er bra saker- vi fikk faktisk sett ferdig 1. sesong iløpet av våren, mens sesong 2 på TV2 nå ble det liksom aldri noe av. Ellers har det vært dårlig med serier etter at flisa kom dessverre, men det skyldes jo først og fremst alt tullet på kveldene.

Men har faktisk fått begynt på ses 4 av Desperate Fruer nå, ikke verst ikke verst, mens ses 3 av PrisonBreak og 2. ses av Dexter ligger foreløpig på vent. True Blood har jeg ikke fått sett enda, men er sikker på at jeg kommer til å digge. Men hva er greia med Entourage, husmus? Crap spør du meg...Likte ikke i det hele tatt.

Og, som den lovlydige borgeren jeg tross alt er- så kjøper vi selvsagt seriene på DVD (norsk tekst er digg, og liker å kunne se dem på stor TV-skjerm)

Skrevet

Ella, ikke vet jeg, jeg overlater det til min ikke Brad Pitt mann. Mon tro om jeg skal fortelle han om drømmen? Da blir han vel enda mer gretten.

Alle sier vel tross alt mamma eller mammam osv i den alderen de er i nå, så her tas ingenting for snakking.

Ella, vi brukte A1 Storo flyttebyrå, de var billigst av de alle Og bra. Men de har kanskje ikke gode priser på langveisflytting. Hva vet jeg.

Bare et tips, pakk ALT i Ikea kasser. Lik Størrelse, fantastisk enkel, kjapt og plassbesparende for de å stable.

Skrevet

Jeg har allerede gått til innkjøp av noen kasser ja.

PC'en min går i oppløsning, bar jeg får ny om mindre enn to måneder. Vurderer å dra på hytta i morgen tidlig og bli en overnatting. Hva er det her å gjøre liksom, utenom å pusse vinduer og pakke. Kjeeeeedelig. Her stagges tannkløing med mariekjeks og knekkebrød. Gnofle, gnofle.

Venninna mi har en veldig stor og matglad snart toåring. Ikke veldig flink til å prate enda, men han har jo lært ting og tang i barnehagen. Så da vi var der skulle det brillijeres med party-triks "Hvor er navlen hennes?" Og pekefingeren gikk rett på mathølet. Hoho.

Man kan forresten fint se film på pc, og overføre det til tv lykkelig. En kabel, så er det ordnet. Jeg syns frustrerte fruer er utrolig kjedelig, på lik linje med greys anatomy. HBO er best, ingen protest.

Skrevet

Ella, jeg kan sende deg info. Og selvsagt er HBO best. Jeg har litt lyst til å teste ut Hung, men tja...

Dessuten, stor tv er harry, sånn er det bare. Jeg hater vår, det er sjelden jeg gidder å kopiere over på usb, jeg ser det heller på mac´en. Greys er ikke kjedelig. Så det så. Men JEG kjeder meg og her vurderes det også en helgetur til ytlandet, nærmere bestemt Danmark og gode kager.

Skrevet

Selvsagt er HBO best, men jeg digger Frustrerte Fruer fordet. Men Greys er kjedelig ja! Men dere har altså ikke sett Six Feet- selve kronjuvelen til HBO?

Og jada, vet at det er teknisk mulig å overføre, men det var dette med norske tekster da (ikke sååå stødig i alle mulige rare engelske faguttrykk osv).

Hvis dere kjeder dere- kom ut hit en tur, her er det fest og moro dagen lang;) Hadde vært koselig å treffes alle tre før du stikker over fjella ella! Imorgen f.eks, er meldt sol og sommer?!

Skrevet

I morgen skal jeg enten på besøk til ei venninne, eller vi stikker til hytta. Men kommer gjerne på besøk en dag. Når overtar dere huset? Skulle gjerne sett det også. Og leiligheten til mus. Tror jeg kunne fått litt inspirasjon der i hvert fall.

Vi laster som regel ned tekster også. Ikke alle filmer som har, men de fleste seriene. Men så har jeg også bodd i unaiten og er en kløpper på amerikansk. Så det så. Six feet har jeg sett ja, men ikke alle episodene. Syns det er helt greit, men ikke fantastisk. Jeg blir faktisk litt ille berørt av å se greys, litt for mye amerikanske følelser in your face. Og fruene var gøy den første sesongen, så ble også det gammelt. Nå syns jeg de virker desperate etter å finne på nye morsomheter.

Meeeen....her venter fortsatt de tre siste uåpnete sesongene av sopranos, og sånn har de stått lenge.

Skrevet

Nei nei nei. Desperate er fantastisk! Six synes jeg var dritkjedelig, dessverre egentlig. Alltid keen på en god serie.

Igjen, True Blood er bare genial.

Skrevet

HJELP! Eiendomsmegler ringte, og huseieren begynner å bli utlåmodige. De vil ha salget avklart. Så han foreslå å legge inn et bud med forbehold om salg. Litt skeptisk, i tilfelle vi da setter i gang en budrunde, og vi da reelt sett ikke tas alvorlig av selgerne. Pluss at vi da ikke helt vet hvor mye vi kan gi. Vet jo ikke hva leiligheten her går for, om den da skulle bli solgt.

Men hva ville dere eventuelt startet på? 2,8 er prisantydning....har ligget ute på finn siden mai. Er gammelt, men pusset opp. Mye dårlige løsninger og vi må blant annet bytte ut taket i stua, samt bygge garasje.

Skrevet

gå ut i fra Låneverdien og ikke prisantydningen. Jeg antar den er lavere? Legg inn bud på det. Med forbehold. Skummelt å by på noe før dere har solgt, men hvis dere virkelig vil ha de så...

Er det det huset du en gang viste meg? Jeg er helt overbevist om at det en gang var vårt. Men alderen stemmer ikke helt.

Uansett, å ta utgangspunkt i låneverdien er nok veldig reelt og sikkert et bud de kommer til å forkaste, men legg for guds skyld ikke inn PÅ prisant.

Hilsen meg som sitter på balkongen og den lille søte har nå sovet for TREDJE gang i snart to timer. Hva skjer??

Skrevet

Egen tråd om snakking? Uaktuelt. Jeg er ikke så god på skryting. Jeg er god på nevroser og problematisering. Jeg vil også ha sexy drøm.

Litt drama på morgenkvisten da snuppelure krabbet inn i dusjen, mens jeg sto halveis dekket av barberskum. Hun var fullt påkledd og ble illsint, da hun hater å dusje. OG det var to min til flisemannen skulle komme. Når jeg leser det nå ser det ikke veldig dramatisk ut. Men det VAR det altså.

Ellers - hadde gledet meg til å pakke opp alle kjolene mine, men de ser ut som trekkspill, alle som en. Drit og dra.

Nå øigger svigerinna mi og førder tvillinger. Glad det ikke er meg. Tenk det - to bebyer.

Skrevet

den siste tvillingen glir vel ut som en fisk kan jeg tenke meg. Kunne jeg gjort lett.

Tror ikke det er deres hus humus, var ikke det i Hammergata? Her opplyses det ikke om låneverdi og verditakst, kun prisantydning. Skal spørre om det. Hva er egentlig låneverdi? Dvs hvordan kommer de frem til det?

Skrevet

Jeg har angst for å få tvillinger neste gang. Ikke selve fødselen, men alt etterpå. Bare forestiller meg flisa gange to- med nattevåk og aktivitetsnivå generelt, nei, det holder lenge med EN om gangen altså!!

Flisa reiste seg forresten opp selv for aller første gang idag- tre ganger! Kult. Så ikke den komme enda for å si det sånn. Så nå må jeg vel kanskje senke senga enda et hakk..? Urk- synes den er altfor langt nede allerede.

Husmus- hvor mange episoder har du sett av Six Feet da? For jeg syntes nemlig også at de 3-4 første episodene var ganske kjipe, men etter det gikk det bare oppover. Ikke noe action-serie nei, men så utrolig ekte og nært og flott. Synes de fleste andre serier blir så fake og påtatt i forhold, og Greys er vel en av de verste sånn sett (Husfruer er så fake at det blir jo bare gøy;)

Er det ikke noe takst på huset heller da, Ella?

Skrevet

Fikk svar av eiendomsmegleren at lånetakst og markedsverdi er noe som takstmannen bruker, og at eiendomsmegler 1 beslutter prisantydning i samarbeid med selger/oppdragsgiver. Ser at det på flere boliger her i kommunen også, er det ikke oppgitt takst, bare prisantydning.

Skrevet

Låneverdi er den forsiktig antatte verdien av leiligheten. Stort sett den reelle verdien. Fint å by på den.

Lykkers, ikke noe å glede seg over. Det er en pine å se på at han vingler fra møbel til møbel. Vi har allerede slått bakhodet sykt hardt en gang og bitt oss i leppa så blodet rant en annen gang.

Akkurat nå står han og glor inn i tv´n. Kan umulig være sundt.

Ella, jeg må sjekke litt. Grave frem juvelene for å si det sånn. Dette må jeg til bunns i. Den har en enorm hage som ligger i en skråning i hvert fall. Det er det jeg husker. Og mange rom. Sikkert innmari slitt.

HVORFOR HØRES PROMPEN UT SOM HAN HAR FÅTT ASTMA? UTROLIG IRRITERENDE. TENK OM HAN HAR DET OG NÅ DA FÅR SVINEINFLUENSA? KRISE.

Sånn, nå er jeg en ekte dibber.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...