Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2009 #1 Skrevet 3. juli 2009 HELDIGVIS satt vi med Frøya på fanget da toget spora av, så selv om det rista godt og vi ble slengt litt fram og tilbake, gikk det hele veldig bra. Men jeg tør ikke tenke på hva som ville skjedd hvis det hadde spora av mens jeg gikk rundt med henne på armen, da hadde vi nok begge to blitt slengt forover med en voldsom kraft- GRØSS...Det var solslyng som forårsaket ulykken- og det var visst 35 grader utenfor- så ikke så rart kanskje.. Kupeen hadde ikke noe aircon eller luftemuligheter- så det ble HETT kan du si...I tillegg til mange bråkete lyder, gjorde det at flisa sleit SKIKKELIG med søvnen. Redningen ble til slutt Manducaen, da fikk jeg henne til å sove en liten time mens jeg gikk fram og tilbake. Toget ble 1,5 time forsinket pga ulykken, så etter nesten 9 timer var vi ganske slitne alle sammen...Håper på en bedre tur tilbake igjen! Ulykken ga oss en skikkelig støkk og en påminnelse om å gripe dagen; man vet aldri når det brått kan veltes om! (dagens ord fra meg;)
LilleBjella Skrevet 3. juli 2009 #2 Skrevet 3. juli 2009 Vellykket altså..... Høres kjipt ut. Jeg syns mest synd på meg selv som har sovet tre timer i natt, har en forkjølet baby atter en gang, og en rygg som verker noe inni helvete. Og stua er fullt av det som til vanlig står på balkongen (grill, tujaer, blomsterkrukker, jord, møbler), grisete og fælt. Men glad jeg slapp en sånn togtur. Returen blir sikkert mye bedre!
helene0: jan09+jun11 Skrevet 3. juli 2009 #3 Skrevet 3. juli 2009 Uffameg! For en togtur. Heldigvis ble ingen skadet da Det går sikkert bedre på vei tilbake!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. juli 2009 Nei, heldigvis ble ingen skadet, bare godt rista hehe;) Og Ella, hvis det er noen trøst, så har vi også endel tunge netter bak oss...Hadde vel sovet 2-3 timer natt til igår- vet ikke om det er varmen som plaget henne eller hva, men i natt sov hun heldigvis litt bedre!! Litt kjøligere her på vestlandet, så jeg lever i håpet;)
blomstre Skrevet 3. juli 2009 #5 Skrevet 3. juli 2009 Huff da. Det var litt av en tog-debut! Håper returen blit bra. I mellomtiden får dere nyte det vakre vestland og den friske havluften :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. juli 2009 haha- ja det skal vi gjøre! Så at det var meldt regn til uka, så da får vi den gode, gamle og grå vestlandssteminga igjen- hører liksom med det;) Men det er vakkert her, det skal være visst!
Gjest Tale30 Skrevet 3. juli 2009 #7 Skrevet 3. juli 2009 Guri.. Tror jeg hadde blitt litt stressa jeg da, pga varmen. Veldig dårlig at de ikke har aircondition i kupeen syns jeg, hadde jo forstått det om det var strømfeil som gjorde det da men.
Nagilimia Skrevet 3. juli 2009 #8 Skrevet 3. juli 2009 Bra eller dårlig med aircondition... her har mini hatt feber 39,5 pga aircondition i bilen (han har blitt syk 2 ganger selv om den står på 24 grader) og det var ikke moro i denne varmen. Det ble et nedkjølende bad kl 03 på nattan. Kjenner jeg er blitt skeptisk til aircondition?!? men er jo ikke bra for dem å bli for varme heller... Må jo velge mellom pest eller kopbra Uansett husker du spurte om råd, og jeg beklager veldig for mine oppmuntrene ord den gangen, max uflaks, og håper dere får en bedre tur hjem
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 3. juli 2009 #9 Skrevet 3. juli 2009 Neptunia: Mannen min sa et eller annet om at det samler seg mye bakterier i aircondition om man ikke bruker den hele tiden. Så om dere ikke har brukt den på en stund så kan det være bakteriene som har fløyet bak til den lille når dere først har brukt den.. Husker ikke ordrett hva min kjære sa da, men han er mekaniker så regner med at han vet hva han prater om.. Lykkelig: Det må ha vært forferdelig ekkelt å oppleve! Men det var nå enda bra at dere satt i ro når det skjedde da.. Ang regnvær her på vestlandet, så har jeg IKKE bestillt det!!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 3. juli 2009 #10 Skrevet 3. juli 2009 Var det bergensbanen dere kjørte? Hvor skjedde avsporingen? Vi skal nemlig kjøre tog fra Gol til Bergen i morgen med sønnen vår på 2 mnd.. Første ferietur med knerten... Har tenkt på at det kan bli ubehagelig varmt, men har håpet på et nytt togsett med kjøleanlegg.. Nå kjenner jeg at jeg blir enda mer bekymret..
Nagilimia Skrevet 3. juli 2009 #11 Skrevet 3. juli 2009 Takk for tipset, men mannen min bruker bilen hver dag, med aircondition så det kan ikke være det. Jeg så en tråd her inne for noen dager siden hvor flere opplever det samme... Håper mini venner seg til aircondition, lenge mellom hver gang vi kjører bil...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. juli 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. juli 2009 DarkNight; Ja, det VAR skikkelig guffent, og jeg rakk faktisk å tenke tanken "skal vi virkelig dø nå??"- creepy! Den skjedde mellom Ål og Geilo, men såvidt jeg vet er det jo meldt litt kaldere vær fremover og sånt no skjer jo helst bare en gang da! Så du trenger nok IKKE å bekymre deg, verken for solslyng eller heteslag=) Vi var dessuten litt uheldige, for de hadde satt inn en gammel vogn istedet for ny, så det skulle EGENTLIG ha vært aircon der.. Dette gjorde også at vi først fikk tildelt seter UTEN plass til barnevogn, så etter mye om og men og over 1 time venting fikk vi tilslutt en handicap-kupe (les; lufttett hetekammer- forferdlig..Flisa var søkk svett hele tida, men vi passet på å pøse på med vann og melk hele tida). En dårlig start på en dårlig reise altså.
AO3 Skrevet 4. juli 2009 #13 Skrevet 4. juli 2009 Ojoj, og jeg som skrøt av at det var så greit og fint å reise med baby på tog! Huff, for en tur...!
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 6. juli 2009 #14 Skrevet 6. juli 2009 Vi var heldigvis mye heldigere. Fikk kupe med aircondition og god plass til barnevogn. Minsten sov nesten hele turen og vi fikk slappet av :-)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #15 Skrevet 6. juli 2009 Ja, der ser du=) Godt å høre! SÅ uflaks som vi hadde, skulle det vel litt til å matche;) Dessuten mener jeg å huske at flisa hadde et sovehjerte av gull på den tida der- mens nå som hun er 9 mnd, våkner hun mye lettere av lyder og vil følge med på ALT som skjer...Slitsomt!
MammaKos Skrevet 7. juli 2009 #16 Skrevet 7. juli 2009 Dette var rart!! Vi var på samme toget, men gikk av på Gol.. En h*******s tur t.o.m uten avsporing!! hehehe... Bare leste etterpå at det hadde sporet av og var temmelig glad vi ikke var med på det ja Stakkars dere!!
MammaKos Skrevet 7. juli 2009 #17 Skrevet 7. juli 2009 Når jeg tenker over det så må jo det bety at du er mamman til Frøya som smilte og vinket med alle tennene sine..?? Dette var jo litt morsomt da..
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 7. juli 2009 #18 Skrevet 7. juli 2009 Uff, hørtes ikke ut som en hyggelig opplevelse nei. godt dere satt da det skjedde ja... Jeg snakka nettopp med ei pratsom hyggelig dame som solgte jordbær på torget og hun fortalte om en fæl ulykke hun og var utfor da sønnen va 9 mnd...Det fikk meg til å tenke også på hvor fort alt kan snu. GRIP DAGEN:-) Morsomt å lese om dere som var på samme toget også. Så tilfeldig at dere dumpet på hverandre:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #19 Skrevet 7. juli 2009 Hehe- ja, det er jeg vettu; Frøya med sine 8 tenner og vinke-vink;) Så morsomt!! Var det du som var mamman til lille jenta m blå kjole?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #20 Skrevet 7. juli 2009 Ja virkelig- det satt en skikkelig støkk i oss og vi fikk en god påminnelse om hvor skjørt livet faktisk kan være!!
MammaKos Skrevet 7. juli 2009 #21 Skrevet 7. juli 2009 Stemmer Hehe - dette var jo et morsomt sammentreff.. Var hyggelig å møte deg, har jo vært vanskelig å ikke legge merke til deg her inne Håper Bergens-oppholdet var fint til tross for togturen i 33grader..puh! Nsb assa...
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #22 Skrevet 7. juli 2009 Artig, artig! Nok et eksempel på at Norge er et lite land ja;) Og jeg må si at det var den verste togturen noensinne- for vi ble jo i tillegg 1,5 time forsinka- og fikk dermed en overtrøtt flis som kom seg i seng aaaltfor seint i forhold til vanlig..Men vi koser oss her i Bergen- og håper på en LITT bedre retur;)
Mor Løvehjerte Skrevet 7. juli 2009 #23 Skrevet 7. juli 2009 Det ryktes at det går fly her i landet også. ; )
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #24 Skrevet 8. juli 2009 hmmm...gjør det?? Er du sikker? Vi vurderte det faktisk, men siden vi ikke har bil per nu, så ble det så kronglete fant vi ut...Først buss, så flytog og så fly, og til slutt bil. Hadde nok tatt en del timer det også, så da var det like greit å bare ta toget (TRODDE vi da ihvertfall høhø)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #25 Skrevet 8. juli 2009 ..og jeg tenkte faktisk på dere IN, så heldige dere var som skulle av rett før det smalt (eller ristet da nærmere bestemt;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå