Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #1 Skrevet 16. juni 2009 Hva er symptomene på at du har abstinser etter å drukket alkohol i en lang stund og plutselig slutter?
BettyBoob Skrevet 16. juni 2009 #2 Skrevet 16. juni 2009 Lett abstinens: Rastløshet, uro, irritabilitet og søvnløshet. Angst. Skjelvinger, som er tydeligst på fingrene. Rask puls. Kraftig abstinens: Rastløshet, uro, irritabilitet, søvnproblemer og mareritt. Angst og depresjon. Hodepine. Kvalme og eventuelt oppkast. Skjelvinger. Svett og klam hud. Vidåpne pupiller. Rask puls. Abstinenskramper: Bevisstløshet og rykninger i armer og bein. Delir (delirium tremens): Tegn på kraftig abstinens (se over) sammen med tegn på akutt sinnssykdom (psykose). Personen er desorientert, tenker uklart og har hallusinasjoner. Hallusinasjoner vil si at man ser eller hører ting som ikke finnes i virkeligheten. Synshallusinasjoner er typisk for delir. Personen kan "se" små dyr som kryper på kroppen eller rundt i rommet.
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #3 Skrevet 16. juni 2009 huff nå er jeg redd, jeg har drukket mye i det siste, begynte med et glass vin til kveldene før leggetid pga problemer med søvn og angst.. Nå bestemte jeg meg for å ikke drikke igår kveld og slutte ut alkoholen, jeg fikk ikke sove i natt jeg skjalv så fryktelig, jeg hadde mareritt da jeg tuppet av og innbilte meg masse skapninger i rommet og ble helt paranoid, svettet kraftig og hjertet mitt slo så fort.. Jeg er livredd:( Jeg har ikke snakket med noen om dette, men jeg føler bare jeg må ha vin for å roe meg ned, jeg hater dette jeg er så redd:( Idag føler jeg meg så langt nede... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:(
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #4 Skrevet 16. juni 2009 kutt ut alkoholen er mitt tips! Jeg hadde en mor som pga depresjoner og angst selvmedisinerte seg med alkohol og tok til slutt livet sitt. Da var hun på god vei til å få skrumplever pga drikkingen. Be om en time hos fastlegen din for å få hjelp før det tar over livet ditt... Håper ikke det er barn inne i bildet her, men siden vi er på dinbaby regner jeg dessverre med det...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #5 Skrevet 16. juni 2009 hvor lenge tror dere abstinsene varer? vil kutte ut alkoholen helt nå.. skal klare dette..
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #6 Skrevet 16. juni 2009 kommer an på hvor lenge du har drukket tett, men du vil nok føle deg jævlig i noen dager. VEL VERDT DET! problemet ditt er å motstå fristelsen til å ta en øl e.l for å føle deg bedre. Da går du rett tilbake på start...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #7 Skrevet 16. juni 2009 jeg skammer meg virkelig, jeg må kutte ut alt dette, jeg har ikke fortalt noen, takkk for tips her...
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #8 Skrevet 16. juni 2009 pass på å få i deg nok vann og mat, selv om du kanskje føler deg kvalm er det viktig at kroppen får næring! B12 vitaminer bør du kjøpe deg, da får du tilbake matlysten! (uff, dette har jeg lært i forbindelse med min mors avrusninger....)
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #9 Skrevet 16. juni 2009 Klart du klarer dette! Abstinensene går over, så hold ut!
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2009 #10 Skrevet 16. juni 2009 Jeg jobber innen rusfeltet, og det jeg tror du bør ta en tur til legen og legge kortene på bordet. Kanskje du trenger hjelp for å kutte den negative sirkelen. Jeg kunne ha skrevet mye om dette, men har ikke tid nå. Men uansett så er det lurt å gå på apoteket å kjøpe B-total. Ta 3 tbl. hver dag. I B-total så er det tiamin (Vit. B 1) som en får mangel på ved mye drikking. Dette kan hjelpe på rastløs, uro, skjelvinger m.m. Men ta deg deg en tur til legen, og god bedring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå