Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min skal døpes om 1,5 uke. På bordet tenker jeg å ha hvit papirduk. Så har jeg tenkt å lage pikekyss i to forkjellige blåfarger å legge bortover bordet. Går det an?

Hva slags bordkort skal jeg ha? Og hva slags blomster? Mere bordpynt? Servietter?

Hjelp meg å tenke litt, jeg står helt fast her!

Skrevet

Jeg hadde hvite pioner i små vaser og masse små glass med blåe telys. Artig med pikekyss!

Skrevet

Hvite pioner er skrevet ned:) Takk. Også må vi ha blå lys ja. Skulle hatt noen fine lysestaker da..

Skrevet

Noen tips til fine bordkort?

Skrevet

Vi brukte ikke bordkort i dåpen... Lot folk sitte der de ville... Hovedpersonen sitter jo uansett ikke ved bordet... hehe Men servietter bestilte vi fra www.noespesielt.no

Skrevet

Jeg laget bordkort selv. Brukte ruteprogram i windows, lastet ned ulike bilder i hver rute og skrev navnet til vedkommende ved siden av. Ble mange bilder av gutten og ble veldig fint på bordet. Kan ev skrive ut bittesmå bilder og lime de på hvit papp og skrive navnet til gjesten for hånd.

Har laget innbydelser og takkekort på samme måte. Lastet ned bilder i windows og skrevet de ut på vanlig fotoark (10X15) - enkelt og billig.

Skrevet

borkort: Bruk en stempelpute og lyseblå stive ark (fås på notabene feks.) Stemple avtrykk av foten til gutten din på papiret å skriv navnet til den som skal sitte der :) Pynte med en liten blomst feks som du limer på.

Jeg laget små papirsko , men det tok en evighet å lime sammen så den anbefaler jeg ikke når du har 1 /2 uke igjen.

Bordpynt: Vi hadde lysestaker som du får kjøpt på Nille (de har begynt med mye borddekorasjons ting) som kunne fylles. La inn en sånn lysmansjett som var med perler på ståltråd. Viklet dette rundt inne sånn at man ikke så ringen. Oppå så satt jeg et kubbelys som jeg knøt en blå sløyfe på ca på midten (redd for at det skulle brenne ;)

Rullet alle serviettene på forhånd inn i bestikk å bandt et tynt lyseblått sløyfebånd som magebånd.

Pyntet bordet med litt lille syriner i blå sko vaser. 4 bortd hadde jeg tilsammen så på hver bord var det 1 sko med blomster, 1 lys, glass, bestikk å de hersens sko bordkortene som jeg ikke var ferdig med før kvelden før siden hver sko tok 45 min å lage ca å vi var 28 stk:D

Skrevet

Jeg printet ut masse små sort hvitt bilder fra sønnen min sitt liv og strødde ut over bordene. Var en hit og mange av gjestene tok med seg bilder hjem. Bilder kan også brukes til bordkort.

Skrevet

Servietter: brettet som "rosetter" Store på tallerker og små til bordpynt.

Bordkort: ¤Delte opp blått ark

¤brettet i 2

¤lite bilde av dåpsbarnet til venstre og navnet på gjesten til

høyre i "krympeplast" festet med 3d puter.

¤pynte med bamse og sløyfe v/bilde

Bordpynt: Blomsteroppsats,lyseblå tyll midt på bordet med blå steiner

inni og lys.

Vet ikke om du forsto en dritt av denne forklaringa her =) men det var noe ala dette vi hadde i guttongen sin dåp. Ble nokså fint....synes jeg da.

Skrevet

Du er venn med Helene <3 på fjesboka ikke sant?? da kan du klikke deg inn på mine bilder å se bordpynten :) Eller send meg en pm her så adder jeg deg så du får sett.

Skrevet

www.daapssiden.no

Fin plass å hente inspirasjon til alt fra blomster og bordpynt til mat og vers til å skrive i kort.

Skrevet

Jeg gjorde det sånn: Hvite papirduker, med en sånn rosa lang (vet ikke hva det heter jeg men) "duk" midt på. Får kjøpt i flere farger på panduro. Koster 30 kr pr meter. Den ser ut som er vevd på en måte sånn at den hvite duken synes igjennom. Også tok jeg rosa roser i vase. Og rundt vasen hadde jeg kjøpt bånd med silke og perler på nille som jeg bare la utover fint. Hadde også et lys på bordet. Det ble kjempefint:)

Skrevet

Forresten, du får kjøpt billige fine dåpsservietter på nille.

Skrevet

Elin08 ♡ Timian ♡ , Du har PM:)

Tusen takk for svar folkens. Skal ta meg en tur på nille i morgen å titte på utvalget.

Skrevet

I min sønns dåp dekket jeg langbord med hvit duk, blå låper midt på bordet ( kjøpt på panduru hobby)

bordkort: hvitt sløyfebånd som jeg skrev navnene med sølvtusj på, disse brettet jeg rundt serviettene som jeg hadde brettet inn mot midten fra hver side( litt dårlig til å forklare...) disse sløyfebåndene festet jeg m en liten treklype som det var limt en liten blå bamse på.

blomst: en litt lang oppsats på midten av bordet, hortensia, hvite roser og eføy

hadde enkle høye glasslysestaker m blå lys, bandt blå sløyfer øverst på lysestakene av blått sløyfebånd, hadde også blå rosettlys kjøpt hos nille i glass skåler med blanke stener rundt, ellers så strødde jeg m blå stener innimellom på den blå løperen....

Skrevet

hvis du sender meg en personlig melding m e post adr. kan jeg sende deg noen bilder hvis det er av intr...:-)

Skrevet

pm tilbake :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...