Gå til innhold

Trening under svangerskapet og kroppen etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Hei ! Har termin 21. juli. Venter en liten gutt, og det er vårt første barn. Er kjempespent. Formen min har vært veldig fin under hele svangerskapet, slik at jeg hele tiden har kunnet trent og vært i aktivitet på stort sett samme måte som før jeg ble gravid. Det vil si, jeg har trent 3-6 ganger pr uke gjennom HELE svangerskapet, og det gjør jeg fortsatt. Til dere som har født tidligere og som har trent eller holdt dere i form under svangerskapet, "kom kroppen deres" fortere til normalen etter at dere fødte, syns dere, eller har det ingenting å si ? Jeg skal ærlig innrømme at jeg har vært og er livredd for ikke komme ned til normalvekt igjen, som jeg endelig nådde etter flere års kamp mot kiloene før jeg ble gravid. Lagt på meg 15 kg til nå...Har tenkt sånn jevnt over hva jeg har puttet i munnen også.

Fortsetter under...

Hei! Jeg venter jente nr 2, termin 22.juli. Fra før har jeg en jente på litt over to år. Jeg trener 4-5 ganger i uken, mest kondisjon og litt styrke på overkropp. Gjorde det samme forrige gang, og det er utrolig deilig! Sist gang trente jeg spinning dagen før jeg fødte, hun kom nesten 3 uker for tidlig, og jeg begynte på igjen etter fire uker fordi jeg følte at formen var så bra. Hvis du klarer å trene under svangerskapet tror jeg absolutt at det er en fordel både med tanke på fødsel, mange sier at den blir lettere (stemte iallefall på meg, tok 6 timer med førstemann) og at man kommer seg fortere i form etterpå. Jeg synes ikke det tok mer enn et par treningsøkter igjen etter fødsel før jeg følte at jeg var tilbake i min gamle form. Så du kommer nok ned i normalvekt igjen, men ikke bli for utålmodig, mine siste 4 kiloer satt en stund til tross for mye trening, men det var sikkert fordi kroppen trengte det mens man holder på med amming og nattevåk.

Hvis du legger inn innlegget på trimdebatten får du sikkert større respons.

Jeg kan egentlig rapportere akkurat det samme som snart prinsesse nr 2. Jeg trente hele forrige svangerskap, har trenet hele dette, og tror man får mye igjen for å holde seg i form.

Jeg hadde også fire kg som jeg måtte bevisst gå inn for å få av, og jeg tror ikke man skal bekymre seg for om de går av eller ikke, for om du går inn for å komme tilbake til dit du var fra før, så kommer du dit.

Det er vilje det går på ;)

Min førstefødsel brukte jeg 2,5 timer på. Dette tror jeg ligger mer genetisk enn treningsavhengig, men klart at en sterk kropp klarer påkjenning bedre enn en utrenet enn. Trening hjelper mot alt, så enkelt er det !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...