Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser mange av poengene dine Anya74, selv om det kanskje kunne blitt tatt opp på en litt vennligere måte. Jeg regner med at det med en lite engasjert sambo er rettet mot meg. Og jeg skjønner godt at du lurer på hva slags mann jeg har, og om han i det hele tatt vil ha barn. Du aner ikke hvor mange runder jeg har tatt med meg selv og han, for å finne ut om vi bare skal legge hele barneprosjektet på is en stund. Men jeg tror ikke at det kommer til å endre seg så mye uansett hvor lenge vi venter. For sambo vil veldig gjerne ha barn, men han synes det med prøverør er kjempepinlig og han haaater alt som har med leger å gjøre. Men allikevel så går han med på det, han trenger bare litt ekstra tid på å forberede seg. Og det er kjempefrustrerende for meg, og jeg synes at han er veldig egoistisk, men jeg tror egentlig at jeg er minst like egoistisk som stadig tar prøvingen ett skritt videre. Noen ønsker å gjøre mest mulig for å få barn, mens andre vil helst klare det på den "naturlige" måten. Dette var ihvertfall mitt syn på det du tok opp som dreier seg om meg. Og jeg er heeelt enig i at "ENDELIG GRAVID ETTER 1pp" er utroolig provoserende!!

Skrevet

Synes det er verre at folk er totalt uforberedt på at man KAN få strekkmerker..At man faktisk legger på seg under et svangerskap og at, selv om søsteren ble det,- så trenger man ikke bli tynn som ei fjøl etterfødsel og amming.

Synes også det er verre at mannen plutselig viser seg som en komplett ufølsom idiot som ikke leer en finger for å hjelpe til med barnet,- å snakke om arbeidfordeling når det kommer til barn og husarbeid når barnet har kommet skulle da være et fornuftig og selvsagt tidsfordriv under prøvinga??? Hva tenker man som mamma at fordelingen skal være, hvordan tror pappan at det blir...

På en måte skjønner jeg HI, men på en annen måte ble det kanskje litt "angripende".... Oppsumert mitt innlegg her og hennes;

Istedet for å bare vente og vente og vente på positiv test og ikke fokusere på NOE annet, så burde fler kanskje planlegge liv, rutiner, økonomi og forhold etter at barnet er kommet..For i de ALLER, ALLER fleste tilfeller så BLIR det er barn til slutt :o)..Så det er lurt å være enig med pappan om det man KAN bli uenig om,- for det er ikke sikkert det blir "Tid" når ungen kommer..Samt Lese seg opp"/forberede seg på kroppslig "forfall" en graviditet KAN gi,- ved å lese her inne hva andre sliter med kroppslig under graviditet og etter fødsel,- legge om til en sunnere livsstil med mer aktivitet og mindre "junk" FØR man er blitt gravid. SLutte å røyke (skulle vel ta bort mange "prøvepanikk" tanker det...), planlegge og sette igang ekstra sparing til tiden som kommer og ikke minst les om PERMISJONRETTIGHETER man har som mamma, familie, pappa osv osv..

Bare et lite tips. VET det er stress og pp'ene føles uendelig,- men etter to år med våkennetter på minstemann så lengter jeg tilbake til spenningen og den "enkle" hverdag vi hadde da vi fortsatt hadde bare en, fikk sove nok og den spenningen HVER test man tok første med seg mens minuttene gikk...Det VAR jo litt gøy nemmelg,- når man ser tilbake på tiden :o)

Så i fare for å repetere meg selv,- begynn å forbered livet med baby allerede nå,- for den VIL komme,- mest sannsynlig :o) OG selv om man aldri kan bli godt nok forberedt er det mange "småproblem" man kan forhindre ved å prate og planlegge litt sammen (om for eksempel fordeling husarbeid, nattevåk osv når pappa er i permisojno vs når mamma har permisjon osv osv) Og ikke minst,- les om deres rettigheter som foreldre mtp permisjons tid,-fordeling,- utbetalinger...Mye å lese, mye å lære, mye man kan vinne på det :o)

Skrevet

at dere gidder!!

ingen burde stille spoersmaal anng om andre burde bli foreldre eller ikke.

dette er et forum for oppmuntring!!

-Er du saa feilfri at du kan doemme andre? at du retter folks stavefeil er latterrliiitttt :))

(til hun som startet innlegget)

Skrevet

og ja- jeg er en voksen, (ifoelge din subjektive def.) velutdannet proever!

Skrevet

Jeg må bare få si etter å ha lest gjennom hele tråden, at jeg håper inderlig ikke at HI myntet dette på "dreamer" eller "monca84*ønsker". Jeg har vært her inne lenge, og fulgt med på disse to, og de er to oppgående og hyggelige jenter som overhode ikke legger seg bort i andre og "slenger drit", så da skjønner jeg ikke at de (eller andre for den saks skyld) skal få slike usaklige beskyldninger mot seg!

Og når det gjelder intellekt, så skriker de vel høyest dem som ikke har noe særlig av det...

Til dreamer og monca84*ønsker: Dere fortjener virkelig å bli gravide, og dere blir fantastiske mødre! Ikke ta inn over dere slike vonde, usaklige kommentarer fra HI. Hvem er hun til å dømme dere?????????

Hilsen M-79 (30 år+ 1barn på 5mnd + prøver på nr 2 i 1pp UTEN AT JEG KLAGER OG SYTER om den ikke skulle sitte på første forsøk;-)

P.S: jeg har STOR respekt for slitere, uansett om de har vært til utredning eller ikke! Masse lykke til alle sammen, og måtte dere få oppfylt dette store ønske!!!!!!!!!

Skrevet

Første gangen jeg leste dette innlegget så lo jeg godt! For en fantastisk måte å skrive på.

Dere må jo lese litt imellom linjene her - hi har jo smurt litt tjukt på for å få fram poenget sitt, og har ikke nevnt andre brukere her inne - så det at noen føler seg støtt og føler for å forsvare seg må jo bli på deres egen kappe.

Hun tar jo opp problemstillinger som blir hausset opp her inne på debattene - som "ååh jeg tror jeg er gravid" og 12 timere senere nytt innlegg med "ååååh nei, jeg blør - mye kraftigere enn før, jeg tror jeg mistet spiren min!" Problemet er vel egentlig mer at andre velger å støtte brukeren i at hun kanskje er gravid? "åååh, hele 14 timer over når du egentlig skulle ha mensen?? wooow, da MÅ du jo være gravid???" Noenting er det best at en graviditetstest og lege finner ut av ;-)

jeg er 82modell (ikke så voksen i his øyne), jeg fikk et nydelig barn på 2 forsøk og kunne fort ha blitt støtt av dette innlegget, men neeeeei... blir mer støtt av diverse svar faktisk!

Skrevet

Jeg sier bare en ting. Denne setningen, skrevet av deg anya, faller på sin egen urimelighet...

"Folk som drar du skulle aldri hatt barn-frasen skulle kanskje aldri hatt barn selv.."

Skrevet

En person som bruker uttrykket "seriøst", er kanskje ikke så veldig moden selv:)

Men hjertelig takk for et friskt og underholdende innlegg, HI:)

Skrevet

Huff... Klarer ikke holde meg vettu. Når det gjelder ANYA så er det muligens et tegn på frustrasjon som luftes for litt feil publikum? Og, jeg må nok også legge til at det, til tross for punktvis strukturerte meninger, ikke skal så mye til å la seg provosere, for tonen er unektelig nedlatende.

Et eksempel fra et av innleggene: "Ja, hissige prøvere_ihh, særlig siden Dum som du mest sannsynlig mener, skrives med U og ikke O. Falt igjen på sin egen urimelighet."

Det å stave et ord feil har ikke mye med urimelighet eller umodenhet å gjøre, og har absolutt IKKE sammenheng med om man burde få barn..? Og det å bli lei seg for å miste tidlig i svangerskapet eller å bli skuffet når mensen kommer når man er prøver, vel... det er iallfall ikke et tegn på at man IKKE bør få barn?

Vil og si at det er klart de som er på assistert befruktningsforumet er mer reflekterte, det kommer vel av at de har blitt tvunget til det, og ikke at de er smartere enn oss andre?

Hvis man skal være saklig, så ser det ut til at du ANYA startet prøvingen i slutten av 20-årene, og rent biologisk sett så er dette litt sent for kvinnekroppen. Jeg er selv 29 snart, og starter også seint, så jeg håper jeg slipper den lange veien du har gått. Men for meg er hver pp, fra den første veldig spennende, og hvert stikk i siden, og hver ømme pupp er et potensielt barn for meg, som er dypt ønsket. Og fordi jeg ikke har fortalt alle og enhver at jeg prøver, blir det stort sett sambo som er samtalepartner, men noen ganger føler han litt press og nervøsitet for dette, for han ønsker like mye som meg. Dessuten er han ikke kvinne og vet ikke så mye om mens-murringer. Derfor er dette et kjempefint forum, der man kan lufte alle tanker, spørre dumme spm, og mer til!

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du, nå når du endelig er gravid vil inn her og angripe de som ønsker å komme dit du er? Du husker vel hvor spennende det var i tiden du begynte prøvingen? Jeg ønsker iallfall alle lykke til, uansett pp, så får vi heller støtte hverandre så godt det går i skygge-letingen og tappetafsingen.

Skrevet

Oi! Voldsomt så positive vi var her da! :D

Takk for voksen, objektiv og moden belæring Ayna, bør holde denne oppe på førstesiden, sånn at vi "jentunger født på slutten av 80tallet/tidlig 90tall" vet hva vi skal gjøre.

Neste gang du blir sjokkert av dumhet her inne, så skal jeg gi det et lite tips: gå inn på "Kranglesiden", og få ut frustrasjonen din der.

Igjen, takk for gode råd - hilsen en jente 22 år, som skal gråte i fjortishjernen min nå, fordi jeg ble så truffet av innlegget ditt. Snufs

Skrevet

Slenger meg med her. Kan skjønne at Anya74 blir noe frustrert over at den snakkes her inn bare om EL, SA\MA, IKM osv Det er vel kanskje ikke det folk her inne reagerer på.

Du snakker om manglende kommuniksjonsevner... Vel å ha gode kommunikasjonsevner går bl.a. ikke bare på å lese og skrive rent tekninsk sett, men faktisk å kunne formidle ett budskap uten at det skal kunne misforstås (altså snakke i klar tekst) og samtidig gjøre dette på en måte som at hvis man ytrer kritikk skal det være konstruktivt... Vedkommede skal ikke føle seg såret av budskapet ditt.

Når det kommer til alder så er jeg ikke så opptatt av det... ung eller gammel... spiller ingen rolle bare de tar vare på den lille når den kommer!

punkt c- hvorfor ønsker du å treffe noen på ett ømt punkt? Det ømme punktet kan være noen usikkerhet eller noens sorg som man ikke vet noe om.

punkt d- dulle med el-slim osv Jeg må si at før jeg kom inn på denne siden så visste jeg lite om noen av disse tingene. Kanskje det er mye snakk om det men det kanskje sier noen om at man er usikker og søker svar på sine spm. Jeg tror at når du først startet med prøving så var du oxo svært fiksert i dette og ønsket å vite mer... slik er det med alle nye ting. (kan være greit å huske at kua engang har vært kalv, hvis kua husker det da;))

Ønsker ikke å dømme noen og ønsker heller ikke å bli dømt selv... selv om jeg av og til har noen rare spm, som andre kan oppfatte som umodne. Dømmer heller ikke deg Anya, for du er sikkert en hyggelig dame. Håper du får ett videre godt svangerskap og alletiders tid som mor. Du har fått lønn for strevet;)

Skrevet

Hva gjør du egentlig i denne debatten? Skjønner at du kan bli sjalu på oss unge i vår mest fruktbare alder, når dine egne egg er i ferd med å gå ut på dato. Men ærlig talt er det våres feil at du har ventet. Den største fjortishjernen sitter du nok meg selv, når du ikke kan la andre komme med sine bekymringer. Dette er ett forum der alle kan få snakke om det som opptar dem, og man setter ikke sensur på andres følelser. Jeg kjenner ikke igjen det du kritiserer, du OVERDRAMATISERER. Få mannen med på prøvinga som du sier, så lenge man har sex rundt eggløsning trenger man vel ikke gå å tenke prøve, prøve, vi prøver...Så vidt jeg vet holder det med ett nummer. Bare så du vet det går 50 % av påbegynnte graviditeter til ende før IKM, så det er godt mulig at flere av de som har vært her inne har vært gravide. Og det er iallefall lov å håpe at det var noe. Jeg skjønner innmari godt at de som er gravide etter 1 pp vil fortelle om det, og det er ikke få som blir gravid i løpet av de tre første mnd, vel bra for de!!! Som svar på din oppfordring om å stresse ned og bli voksne vil jeg si at det var rette ræva som dreit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...