Gå til innhold

Søsteren min har ikke hatt kontakt med pappa på flere år(sagt til han at hun ikke vil ha noe med han å gjøre)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Men nå da han lå på dødsleie kom hun og alt var liksom greit i følge hun.

Da han døde fikk hun alle til å synes synd på henne,ved å sykemelde seg,skrive på facebook at hun var sliten og bare satt å så ut i luften ol..

 

Nå skal hun ta en tatto-en som er hemmelig til vi får sett den.

Frykter det har noe med pappa å gjøre....

 

Synes det ville vært inmari teit,for hun har absolutt ikke vært snill ,med han. Blir litt mye å skrive her hva hun har sagt....

 

fint for pappa at hun kom før han døde;men det blir så falsk... under en time etter han døde sa hun at hun var sulten,det samme da vi var hos begravelsesbyrået og hos presten....... Er det vanlig å tenke på mat rett etter et dødsfall??

 

hun tenker bare på seg selv og vil ha mest mulig medlidenhet....

Alle synes jo hun er helten her siden hun "tilga" pappa før han døde............

 

vet ikke helt hva jeg vil frem til,men nå fikk jeg det ut ihvertfall....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist å høre at hun ikke har hatt kontakt med ham og at du mistet faren din!!!

 

Men det må jo være en grunn til at hun ikke ville ha noe m ham å gjøre? Hva var årsaken? Hvis det ikke er noen åpenbar årsk så høres hun jo ikke helt stabil ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri hatt noe godt forhold til pappa.

Han ikke brudt kontakten helt, men kun holdt meg til pliktbesøkene.

 

Alikevel ble jeg skikkelig lei meg da han døde. Hvordan det gikk inn på meg kom faktisk som et lite sjokk.

Men jeg var trist av litt andre grunner.

Sørget over en pappaskikkelse. At mulightene til å få et godt forhold var helt borte og at drømmen om en normal familie bare ville forbli en drøm.

 

Kan jo være noe av det samme søsteren din går igjennom. Det er vanskelig å spå hvordan en kommer til å takle døden, eller dømme hvordan andre takler det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor spør du henne ikke rett ut da om årsaken.Kan ha ært noe mellom dem som du ikke vet om,en krangel av noe slag?

 

men jeg har en søster som jeg har kuttet ut ,og angrer ikke hun er ondskaps full,svindler,tjuv,falsk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi her..

Pappa var alene med 4 barn og dermed hadde han lik oppdragelse på alle 4. det mente søstern min var galt. at han var streng med oss var også galt i følge henne.

 

Det er ikke snakk om noe incest eller vold,hun mener bare han har gjort ting feil i oppveksten våres......

 

Men jeg synes det blir så falskt å bli så veldig opptatt av han nå-når han har prøvd så lenge å få kontakt med henne. han må liksom dø før hun gidder.. da er hun plutselig glad i han.

og at hun skal ha så mye trøst og sånt-jeg ser ikke at hun har det noe vondt jeg. er bare et spill...

 

Har en tanke om at hun stiller opp ved dødsleie bare for å ha rett på arven i våres øyne,og nå får hun masse oppmerksomhet fordi hun har vært så snill å tilgitt han og fordi hun er lei seg..

 

jeg spurte henne dagen hun ble med på sykehuset første gang-hvorfor nå,og ikke tidligere? da sa hun at hun hadde jo sagt til meg at hun kunne være i samme hus som han tidligere.

jeg kunne vært i samme hus som djevelen jeg,men det betyr jo ikke at jeg er glad i han fordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke kontakt med min pappa, pga mye fælt han har gjort opp gjennom årene og det faktum at han ikke gjør noen ting for å forbedre seg, bare skuffer gang på gang. Men jeg innrømmer likevel at jeg er glad i ham fordet, han er jo faktisk faren min, og sånn vil det alltid være. Kan godt forstå at søsteren din er lei seg for at faren hennes er død!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syntes søsteren din virker litt "kald" jeg. Dere burde prate med henne, eller si fra til henne.

Hva sier de andre søsknene dine? Mener dere det samme om henne?

Trist å høre om pappaen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du påstå at søsteren er kald? Det var hun som tok initiativet på dødsleiet, forstod jeg det som. Ikke søsknene eller faren selv.

 

Hva har det å si hva de andre søsknene syns?

 

Jeg har selv kuttet forholdet til min far, og også til to av tre søsken. Forholdet til den siste er også anstrengt.

 

To av mine søsken syns jeg er tåpelig og kritiserer meg og mine for avgjørelsen om å kutte båndet til foreldrene mine. Men de levde i en annen tid og fikk ikke juling som små barn. De opplevde ikke at melisbildene til lagde til en tante til jul knuste fordi mamma kastet de veggimellom fordi hun ikke tålte synet av svigerinnene sine som disse bildene var ment for.

 

Så lenge de ikke forstår at det er mer mellom himmel og jord enn de to kan forstå, så har vi ikke noe felles. De mistenker meg jo direkte for oppspinn. Det er jo ikke tilfelle da vi to eldste har den samme klare oppfatningen. De to yngste var jo ikke født, så de kan ikke vite.

 

Mye fordi pappa drakk endel når vi to eldste var små.. og mamma bedrev psykisk terror- og gjør vel det ennå så fort hun har en sjans..

 

derfor: Det er ikke alt man forteller til alle. Man kan ikke vite alle bakenliggende årsaker. Kanskje søsteren din trenger deg som støtte?

Du har ikke all verden av tid.

 

At blod er tjukkere enn vann trenger ikke bety noen ting. Det betyr bare at det er rom for mere basselusker og driiit i blodet:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men pappa har jo ikke gjort noe galt. han oppdro oss på den måten han mente var riktig.

hun er to år eldre enn meg og jeg husker alt hun husker. bare at hun ser på alt han gjorde som galt.

hun skrev et brev til pappa-som jeg og har lest,så jeg vet hvorfor hun ikke ville ha kontakt. men det er hun som er den fæle her. ikke pappa.

 

det var faktisk jeg som ringte henne da jeg fikk vite at det lå dårlig ann med pappa og spurte om hun hadde tenkt til å ta seg en tur.

 

og nå når han er død så skal hun ha all oppmerksomhet hun kan få.

 

dette har egentlig ingen likheter med din familie, anonym 2138...

men synes det er dumt at du blir svartelistet av søsknene dine når de ikke vet hva du gikk igjennom da du var liten. takk for svar.

Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde man skulle ha lik oppdragelse på alle barna sine jeg?! Hun mente det var feil?

Er det lenge siden sist de pratet med hverandre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søsteren min mener at man kan ikke ha samme regler på forskjellige personligheter...... det er jo helt høl i hue.

 

husker ikke helt når hun sendte det brevet,men det er ihvertfall 3-4 år siden.

hi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kan da absolutt tenke at søstern er kald. hvem tenker på mat under en time etter at pappan er død?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...