Gå til innhold

April: I dag er det ett år siden Emil ble skapt ;o)


Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09

Anbefalte innlegg

Må bare mimre litt. På denne tida i fjor lå jeg og ynket meg (okei - skviste livskiten utav hånda til Øyvind og prøvde å la være å hyle infernalsk) mens legen sa "slapp heeeelt av og legg rompa tungt nedpå" mens han stakk verdens lengste strikkepinne inn i eggstokkene mine og hentet ut eggene som ble til Emil + 3 andre embryoer på frys. Fyttikatta så vondt det var, de sugde ut det som var i eggposene (så det på UL) og det vakumet som oppstod da virkelig kjente jeg! I forkant hadde vi hatt verdens mest stressfylte formiddag - jeg hadde hatt varetelling til 03 på morran på jobb, deretter "sove" et par timer (og hadde vondt i magen - var godt stimulert for å si det sånn) før vi skulle levere i barnehagen og kjøre til Haugesund.

 

Da vi hadde kjørt helt til båten (i underkant av 1 time hjemmfra) og skal til å betale billett så oppdager vi at Øyvinds lommebok lå igjen på jobben hans!! UÆÆÆ!!! Jeg hadde ikke penger verken med meg eller på kortet... Panikkringte til en kollega av ham som møtte oss på halvveien og vi nådde neste båt. Måtte ringe sykehuset og si vi ble forsinket og i virrvarret glemte jeg å ta smertestillendecoctailen min på den tiden jeg skulle. Måtte derfor vente en halvtime etter vi hadde ankommet sykehuset, sånn at pillene skulle virke (virke og virke fru blom - vondt var det som nevnt).

 

Sykepleierne var kjempekoselige mens den glætte legen (som sikkert var alle damers drøm for 10 år siden) snakket om firmafesten de skulle ha på kvelden + varetelling av tamponger og bind (som visstnok var "flaut" - og det sier han som graver i damers underliv for a living??) som han hadde vært med på med sønnens speiderlag. Som OM jeg hadde noe å bidra med i den samtalen til tross for varetelling natta før, konsentrert som jeg var om å ikke skrike, haha.

 

Så var eggene ute, 9 i alt. Vi lå på "oppvåkning" og jeg gikk helt i koma mens Øyvind satt ved siden av og kjedet seg og ventet på at jeg skulle bli våken nok til å rusle litt, deretter gikk vi og spiste og kjørte hjem igjen. Dagen etter fikk jeg ringe på formiddagen og fikk da beskjed om at alle egg hadde overlevd natta :o) Dagen etter det igjen (en fredag) var det opp for å få befruktet egg satt inn igjen. Dèt var en snål følelse kan dere tro. Å vite at man ER befruktet lenge før en graviditetstest kan vise noe pluss, og å vite tidspunktet for tilblivelsen av den lille skapningen. Følte meg som en mamma allerede, men med verdens største hemmelighet - for den ville jo ikke vise på noen test enda. Vi hadde visst fått satt inn et kjempeflott egg, og 3 andre var også gode nok til å fryses dersom vi evt skulle ønske oss fler senere.

 

Allerede ei uke senere (dagen før vi skulle reise på ferie) testet jeg og jammen ble ikke testen svakt positiv. 10 dager etter innsett (mens vi var i Kroatia) testet jeg en gang til, denne gangen enda sterkere positiv, og på "lovlige" dag 14 etter innsett lyste det "gravid" i displayet. For en ubeskrivelig følelse!! 2 år og 4mnds prøving på søsken til Matilde var omsider over :o) Resten av historien kjenner dere jo - og nå ligger han og sover sin søteste søvn i vogna utenfor. Sov hele natta i natt fra 22-0715 (da vekket jeg ham) uten mat! Plugga i smokken (han gråt ikke, bare okket seg) 2 ganger og så sov han videre. O'himmel (kan skyldes vaksinen han fikk i går da, hehe)! Verdens beste gutteplutt som er helt vår egen og virkelig dyrket frem (som mamma så fint sa).

 

I det sentimentale hjørnet i dag, som dere skjønner ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

For et rørende innlegg! dette må du ta vare på og lime inn i boka hans :-) tenk så gøy for han å lese senere. Også er du jo så slik til å formulere deg. Virkelig underholdene og engasjerende lesing dette.

I begynnelsen fikk satt jeg her og knep bena sammen....Hørtes ikke nor særlig ut (du kannjo bare drømme om hvordan det hadde vært uten coctailen du fikk...)

Forunderlig og fantastisk måte å bli gravid på! Utrolig bra at vi lever i en tid da dette er mulig. Godt du slipper å gå igennom alt en gang til om dere vil ha flere barn da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Intimt og romantisk passer liksom ikke helt....

Utrolig spennende å høre hvordan det blir gjort i praksis, og kjempekoselig at du sitter med din lille skatt i fanget. Fant de forresten ut hva som var "galt", siden dere ble greit gravide med Matilde på egenhånd?

Kos deg masse masse med de to små dyrebare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har skjønt noenting av hvorfor vi ikke klarte å lage selv denne gangen, for alt var visst som det skulle være. Viste seg litt endovev på laparaskopien jeg hadde i sept 07, men det lå bak livmoren og ikke inni "vitale deler", dessuten såpass lite at de ikke fjerna det engang. Så ikke vet jeg - når dagene er tunge og trå er det en liten svart som sitte rpå skuldra mi og sier at det ikke var meningen at vi skulle få mer enn èn siden vi ikke fikk det til selv, men den prøver jeg å hive tilbake der han kom fra ;oD Nå er i alle fall familien "komplett" :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men kjære deg Yaddaline, det er klart dere skulle ha Emil!

Storkos dere med de to, og pass på med prevansjon hvis ikke dere er klare for to tette nå. Mange som blir gravide når kroppen slapper helt av igjen, så det er bare å være forsiktig ;-)

En jeg jobbet med hadde tre barn. Førstemann var adoptert, andremann var prøverørsbarn og tredjemann var lagd på egenhånd. Det var ikke helt planen kan du si, tror de hadde 13 mnd mellom de to minste. men de var selvfølgelig veldig glade da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja vi har noen sånne i familien vi også - søskenbarnet til Øyvind har 3 jenter hvor de 2 første er prøverør etter hundre års prøving på egenhånd. Og vips kom den 3. helt av seg selv :o)

 

Foreløpig går jeg på den beste prevensjonen for min del, nemlig amming. Ikke fordi amming i seg selv er prevensjon, men fordi amming for meg = null lyst til overhodet å tenke på sex engang = kjempeeffektivt, haha :oD Blir nok sterilisering etterhvert, verken mannen eller jeg er klar for at jeg skal ligge som et slakt i 9mnd en gang til, selv om det hadde vært koselig med 3 ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Åh, for et herlig inlegg... Ikke det åltså.. det høres jo fremdeles skummelt ut med uttaket.. Men skal ta frem det her å se på det når hormonene herjer som værst i kroppen og tenke at det blir verdt det til slutt :o) Så bra at jeg fant det her og at du hadde skrevet det såååå bra!!!

 

:oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...