Gå til innhold

Advokatsekretær, noen med erfaring???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer å søke på et nettstudie for å bli advokatsekretær. men har ikke så mye erfaring med det yrket og tenkte kanskje noen her har det???

hva er ca årslønn og arbeidstider? trives du og egner det seg med familie og fritid, eller er det tidskrevende??

ser på nettsiden til studiet at man også kan søke jobb innen politiet og juridiske avdelinger, noe jeg finner interessant, noen som har erfaring med det???

takker så mye for svar :))))

Skrevet

Skal begynne på studiet ved Utdanningshuset 1.september så har ikke noe erfaring ennå.

Men har hørt at det er få jobber som advokatsekretær, men studiet kan brukes til mye annet som kontorjobber generelt.

Skrevet

men er det lurt å ta kontormedarbeider istedet da kanskje??

hva koster det på utdanningshuset?

har funnet et internett studiet jeg kunne tenke meg å ta hos eCademy.no men ser de fleste tar studiet hos utdannigshuset hm...

Skrevet

Etter det jeg har hørt stiller ofte de med internettstudie bakerst i køen som jobbsøkere, ofte havner de også i bunken for "ingen utdannelse".

Så for meg er internettstudie uaktuelt.

På Utdanningshuset koster det 40.000,- inkludert alle avgifter og ting og tang.

Jeg tar advokatsekretær fordi det er det jeg vil bli og har tenkt å kaste meg inn i kampen om de få jobbene som er. Dessutten er jussen en lærer der utrolig relevant for livet generelt. Så det vil aldri være bortkastet.

Skrevet

uff nå fikk jeg noe å tenke på..

men så vanskelig å få til kveldsstudier her i huset.. hm... jeg er også interessert i juss delen derfor jeg snuser på det :D

Skrevet

Det finnes dagstudie også, det er det jeg skal ta.

Skrevet

men kan man gjøre det når man er i perm?? er i perm frem til januar jeg da..

og får man studiepoeng for det studiet??

Skrevet

Nei slikt aner jeg ingenting om dessverre.

Jeg begynner når minstejenta er 13 mnd og hun har da fått barnehageplass.

Skrevet

oki :) tusen takk anyway!!

får se om jeg får til kveldsstudiet der kanskje..

Skrevet

bor du i bergen? på handelsinstituttet har de administrasjonsekretær utdanning. alle som gikk ut i fjor hadde jobb før de var ferdige:)

Skrevet

Hva slags jobber var det de hadde fått da?

Bor i Bergen og er alltid åpen for forslag hvis det nesten er garantert jobb etterpå : o)

Skrevet

veldig forskjellige, vi tok fordypning i regnskap/lønn (kan velge markedsføring også). Det var ikke vanskelig. De fleste jobber som administrasjonssekretærer, noen jobber med lønn/personal. En jobber i dnb, enn i kommunen, lønningskontoret, regnskapsfirma. Har en venninne som går der nå, hun hadde 2mnd igjen av studiet sitt, så fikk hun jobb i bank, hun begynner der like etter eksamen er overstått:)

Fantastiske lærere, godt miljø. Ligger midt i sentrum.

Koster 31 000 for et år (er et ett årig studie). Det er godkjent av lånekassen og inkluderer studietur til utlandet (vi var 5dager på flott hotell, masse "fri", shopping osv- trengte bare lommepenger) De dekker busstransport til og fra skolen, + du får egen bærbar data til egen disposisjon, du får ta datakortet (som koster nok i seg selv). Jeg følte hvertfall at jeg fikk igjen for hver eneste krone, :)

Skrevet

Vanlige 8 - 16 jobber ja, det er det jeg er avhengig av.

Nå fikk jeg litt å tenke på....hmmm.

Men er det studiestart hvert halvår, eller bare på håsten?

Jeg fant ikke noe om det på sidene dems i farten.

For da kunne jeg eventuelt ta advokatsekretær først og så dette etterpå hvis advokatsekretær ikke svarte til forventningene.

Skrevet

Hadde jeg vært deg hadde jeg nok gått noe som ga meg en mer sikker jobb i etterkant. Hva med noe mer generellt+ Som åpner flere dører for deg? Mye penger man skal betale i studieavgift også da.

Jeg kjenner et par som har tatt medisinsekretær ihvertfall, og ingen av de får jobb som det, og skolepengene og poengene er helt bortkastet.

Er det ikke noe som heter kundebehandler eller noe? Gir kanskje flere muligheter?

Skrevet

Det er 8-16jobber ja. Jeg jobber 8.30-15.30 og har en årslønn på rett under 400 000.

www.handelsinstituttet.no, oppstart i august og jan/feb.

Får du lån/stippend via lånekassen så blir jo det bare 18600 i studieavgift, siden du får omgjort 40% når du har bestått eksamene:)

Skrevet

Takk, har fått noe å tenke på nå ja.

Sukk, jeg som hadde planene klare.....

Skrevet

jeg bor i oslo.. vet du om det finnes noe tilnærmende her? høres veldig interessant ut...

fikk endel å tenke på jeg også nå.. shit!

Skrevet

Jeg jobber som advokatsekretær. Har ikke annen utdanning enn en form for handel og kontor, men har til gjengjeld jobbet som daglig leder for en rekke butikker samt adm.sekretær.

Jeg jobber fra 08.30 - 16/15 sommermånedene.

Jeg har vanlige sekretæroppgaver, men også litt økonomi. Bistår i tillegg advokatene med hjelpevergeoppdrag og hjemmebesøk.

Veldig varierte oppgaver, men ser jo at jeg godt kunne ha fått jobb hos oss hvis jeg hadde hatt en mer økonomisk utdanning som f.eks regnskapsfører. Det er hektisk, hektisk, hektisk og veldig interessant.

Glad i å være kontorrotte, jeg:o)

Skrevet

takk for svar :)

har selv økonomi med regnskap fra vgs, men det er jo 100 år siden :P så føler for å ta noe nå for å kunne søke meg inn i en kontor jobb.. har jobbet mange år nå som barnehageassistent, og vil ha en jobb som gir litt annet.

men kan ikke tenke meg en jobb som regnskapsfører da det var ikke mitt sterkeste område på vgs og tror ikke det har endret seg hehe.. men men finner vel ut av det :)

igjen takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...