Gjest Skrevet 20. mai 2009 #1 Skrevet 20. mai 2009 Festlig harselas eller tradisjon som bunner i noe?
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #2 Skrevet 20. mai 2009 Det er nok fordi Jesus "spratt" opp til himmelen ;-)
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #4 Skrevet 20. mai 2009 Ja, for tradisjonen tro så forteller vil ikke bibelen direkte om spretting, men det kan jo selvsagt hende. Hva vet vi. Vil en "personlig kristen" la seg fornærme over en slik løssluppen holdning til det viktigste i historien (deres)?
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. mai 2009 #5 Skrevet 20. mai 2009 Kristi Himmelfarts Dag. Her i Sandnes Rogaland sier de Himmelspretten, men aldri vært vant med det fra Strilelandet utenfor Bergen kor jeg kommer fra. Men fare til himmelen eller sprette opp er vel likheten....
Mammatåka Skrevet 20. mai 2009 #6 Skrevet 20. mai 2009 He he.. Nå kan jo ikke jeg som kristen snakke for alle andre kristne men; folk må gjerne kalle kristi himmelfarts dag for akkurat det de vil for min del. Kaller det gjerne himmelspretten selv. Vi leter ikke etter ting å bli fornærmet over
Gjest Skrevet 20. mai 2009 #7 Skrevet 20. mai 2009 Kristi Himmelfartsdag er litt tungt å si, så da er det blitt "Himmelspretten". Ikke noe fornærmende i det, bare humor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå