Gå til innhold

Flere som får følelsen av å ligne en flodhest når dere er ute og handler klær?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her sitter jeg, ei helt normal jente vil jeg si, litt runde og gode former, har pupper og rompe, bruker størrelse 42-44; og jeg har vært på handletur. Det ble ikke den store fangsten, da jeg synes klærne blir mindre og mindre for hver gang jeg handler. Hvis jeg legger på meg bittelitt til må jeg handle i BIB avdelingen. Og for all del, jeg synes store kvinner er vakre! Men, har det ikke gått litt langt da str.44 regnes som stor kvinne? Jeg tenker at dette er en sunn og helt normal størrelse, og skjønner meg ikke helt på moteverdenen. Jeg kan tenke meg at det er mange som føler seg ekskludert fra mange butikker, og det er jo litt synd.

Uansett, jeg var ferdig og skulle gå til kassen. Der står det en masse penstrømper(sånne tynne) foran kassa og jeg kommer på at det trenger jeg jo. Så jeg griper fatt i fargen jeg skal ha og begynner å lete etter størrelsen. Da ser jeg at det står one size, og bak på pakken står det at one size betyr str. 36- 40 eller 42(husker ikke hvilken av dem). Hmm..tenker jeg, jeg er jo i grenseland der så jeg tror jeg trenger str 44.

( Eller ihvertfall 42-44)

Jeg skulle hatt en størrelse større enn dette her jeg, sier jeg til kassa-damen.

Det har vi ikke, fordi det er dette her som er damestørrelser, får jeg til svar.

Ok, tenkte jeg.. hva har dere da for sånne flodhester som meg?

Jeg skulle ønske jeg sa det høyt også!

Jeg ble litt paff kan man si...

Og nå kikker jeg på nettet, tenkte jeg skulle bestille meg noen klær fra H&M. Jeg har saumfart alt og tenker at jeg også skal kikke på BIB siden. Der er det da ei jente, ei veldig søt og flott ei som står modell for disse klærne. Som i mine øyne ser helt normal ut og kunne like gjerne stått modell i alle de andre gruppene på den siden.

Hva tenker dere andre om dette?

Skrevet

Jeg får ikke følelsen av å ligne en flodhest, jeg føler meg heller veldig voksen! Hvilke butikker er det du handler i? Jeg har begynt å kjøpe klær i "damebutikker" (på Glassmagasinet, Staff, Fransa, Match), og i de butikkene bruker jeg størrelse 40-42. Hvis jeg går på "ungdomsbutikker" som HM må jeg kjøpe BB klær. Jeg er ingen ungdom, og jeg liker heller ikke å bruke ungdomsklær. Jeg har passert 30, har 2 barn, og dessutne krever jobben min at jeg har ordentlige og formelle klær.

På Lindex og Kappahl har de store strømpebukser!

Skrevet

Veldig enig med deg. Jeg er ca str 42, jobber for å komme meg ned på 38/40. Har flere ganger tenkt at hun som er modell for store klær hos h&m (er ofte samme jenta) ikke er stor i det hele tatt. Men de andre modellene er vel 36 tenker jeg, kanskje 38.

Skrevet

Skjønner hva du mener med klesstørrelser ja.

Men hang meg litt opp i dette du skriver om strømpene. er det ikke skostørrelsene de er i da? Altså at det var skostr 36-40?

Skrevet

Jeg synes mye av klærne på H&M er flotte, så der er jeg ikke helt enig med deg Hysterika. Jeg mener at man er voksen selvom man handler på H&M, akkurat det spiller ingen rolle.

Men takk for tips på butikker!! :)

Skrevet

Ja, det tenkte jeg også. Det må da ha vært skostørrelsen?

Skrevet

Å, hehe, nå må jeg le litt! Ja kanksje det er det! Det tenkte jeg ikke over engang.. Jaja, kanksje jeg ikke er noen flodhest allikevel da.. :)

Men disse klesstørrelsene skjønner jeg meg allikevel ikke på..

Skrevet

Jeg synes det er helt horribelt at jeg som normalvektig faktisk IKKE finner bukser som passer meg i de vanlige avdelingene! Jeg føler meg ikke som en flodhest, men jeg føler meg jo ikke akkurat bra når ingenting passer.

Ille at det skal være sånn. Tror det skaper slankepress. Undersøkelser viser jo at 50% av tenåringer synes de er for tykke, mens andelen overvektige i den aldersgruppen er 15% eller noe (skal se om jeg finner link til den artikkelen jeg leste om det).

Skrevet

Jeg må si det, at jeg satte det litt på spissen når jeg sa at jeg følte meg som en flodhest. Ja, jeg føler meg stor når jeg ikke finner klær som passer, men jeg vet selv at jeg ikke er enorm. Det er vel mer det rette å si..

Skrevet

Og jeg fikk lesere også ;)

(selvom det ikke var nøye planlagt..) :)

Skrevet

Jeg synes det er synd at veldig mange klær stopper på den størrelsen de gjør. For de fleste damene på min alder jeg kjenner skal det bare 1 eller 2 størrelser større til for at det skal passe. Så enten må man kneppe seg inn i pølseskinnklær eller kjøpe noe svære formløse telt på spesialavdelingene, ofte med kjedelig mønster og farger.

Skrevet

Ja det sier jeg meg helt enig i. I store klær avdelingen er det ofte kjedelige mønster og farger og lite å velge mellom.

Skrevet

Jeg har nesten gitt opp hele greia, kleskjøp altså...Synes de har en del fine klær på h & m, men størrelsene deres er helt på bærtur. Når jeg handler på Lindex eller KappAhl er jeg en str 40 -42, på h & m er jeg en 46-48! Hallo!?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...