Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Betseforeldrene til barnet mitt kjøpte en ting brukt på bruktbutikk til 100 kr uten om at jeg hadde bedt om det. kommer på besøk og har med gaven og krever meg halvparen av pengene-. Så passet den ikke så da så hun at jeg kunne selge den på finn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En gang jeg hadde bursdag(ble 22 år), fikk jeg en gave fra en venninne, som inneholdt en flaskeåpner med Kiwi-logoen på, og et brukt pennal. Innpakningspapiret ba hun om å få tilbake fordi det kunne brukes på nytt. Hun hadde full jobb og lekker leilighet, og kjøpte seg nye klær flere ganger i uka, så det var ikke økonomien det sto på.

 

En annen gang var jeg i et selskap hos venner der vi måtte betale 25 kr for velkomstdrinken, som var noen dråper martini blandet med farris..

 

Tanten og onkelen min kjøpte kulepenn til meg i julegave hvert år i 10 år... :P

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på stranda med noen venner, der de tjente godt over 400 000 og vi var studenter begge to med et barn og levde kun på studielån, det vil si ganske knepent... Jeg hadde skrevet i meldingen på forhånd at vi kom til å ta med oss mat, og at de også burde ta med seg mat i tilfelle de ble sultne (vet nemlig at de er av typen som gjerne spiser andres mat, men aldri har med noe selv...). Vi begynner å spise, og de tar selvsagt ikke fram noe. Jeg får dårlig samvittighet og byr dem et rundstykke hver og noen kjekser. Kona der snur seg mot sin sekk og begynner å åpne den, og jeg ser en potetgullpose som stikker fram, og hun sier "Skal vi ta fram..." og mannen avverger det hele med et irritert øyekast og sier "Neeei". Etter det har serveringen hos oss også vært ganske knepen og gnien når de har vært på besøk. Gidder ikke å servere masse til noen som er så gjerrige, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det kansje ikke middagen anonym siktet til, men helgeturene, det er ganske vanlig at man spleiser/ har med noe selv, når man reiser bort og er der hele helgen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var nylig på besøk hos svigers, og fetteren til nevøene mine var også der på ferie. Han fikk selvfølgelig all mat og drikke gratis, kunne spise så mye han ville, også av godteri som alltid sto fremme. Jeg så rett som det var at han sto og gaflet i seg, mens han liksom så seg rundt for å se om han var sett. Dette til tross for at det var fritt frem til å spise det han ville. Men det jeg faktisk reagerte på var at han hadde masse godteri i bagen sin (jepp, helt sant), som han "smugspiste" av hele tiden, uten å gjøre noen mine til å dele med fetterne sine. En gang hadde han tatt opp en stor pose med smågodt og lagt den på bordet. Da nevøen min kom inn i rommet og satte seg ved siden av ham i sofaen, tok han et godteri siden det tross alt stod fremme. Da han lente seg fremover for å ta en til, sa fetteren: "nå får du roe ned litt her!" Hvis en av nevøene mine satt godteri på bordet, regelrett ÅT han av det.. Fyren er 18 år gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Så utrolig mange gniene mennesker.

 

en kamerat av meg var på guttetur. Med seg hadde de en liten sparefant som protesterte på nesten alt av innkjøp og gikk og sjekka priser og la tilbake det folk hadde funnet. Og nekta å være med å spleise på det han ikke ville ha. De leide en leilighet i flere dager og da de skulle reise kunne de velge å betale for vask (typisk 300-500 kroner). Men den gjerrige kameraten nekta, han ville vaske selv. Alle de andre ville betale, men det endte med at gjerrigknarken vaska hele leiligheten for å få den tilsvarende summen fra de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, så mange gniere det finnes..blir helt oppgitt jeg!

Har ikke opplevd noe sånt selv egentlig, har en venninde som er litt sånn, men jeg vil heller kalle henne en utspekulert gnier.

 

Feks:

Om vi drar på mc donalds og hun kjører, så velger hun alltid drive in. Hvorfor? Fordi hun vet at jeg sjelden har kontanter, bruker bare kort. Hun vet det er knotete å bestille i to omganger på drive in, det blir kronglete å dele opp bestillingene i to. Hun har aldri nok kontanter til hele bestillingen, så det ender opp at jeg må betale med kort.

 

Hun var på besøk hos meg for en uke siden og fortalte at hun hadde sluttet å røyke. Jeg røyker selv..vi satt ute og pratet og jeg tok meg en røyk. Endte med at hun røykte 5 røyk på meg den dagen, selv om hun hadde "sluttet"

Før hun "sluttet" å røyke, så "glemte" hu alltid røyken sin i bilen når hun kom på besøk. Så i stedet for å hente den, røykte hun på meg.

 

Vi var på ferie engang og hun skulle ta drosje til apoteket fordi hun skulle kjøpe paracet el lign. Det var siste dagen og vi hadde avreise om et par timer. Jeg sa til henne at jeg ikke orket å bli med, for jeg skulle pakke ferdig og en kjapp tur i butikken 2 min unna for å kjøpe litt forsyninger til bussreisen til flyplassen. Hun maste om at hun ikke ville dra alene, osv..jeg sa til henne at, du har jo fremdeles noen tabletter igjen så du klarer deg vel hjem..hun sa hun MÅTTE ha mer. Jeg ble motvillig med henne etter jeg hadde pakket..og da vi kom tilbake til hotellet og drosjesjåføren skulle ha penger, bare satt hun der. Jeg spurte henne om hun hadde penger og hun sa nei...?? Så jeg måtte jo selvfølgelig betale..frem og tilbake + ventetiden mens hun var på apoteket. Jeg rakk så vidt butikken før bussen kom og da vi kom på flyplassen handlet hun en heeeel del der-hun hadde altså penger.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen episoder her og..

 

Hadde noe på gang med en fyr,og han spurte om jeg ville være med å se film.Vi dro på kiosken,og han sto der rett opp og ned når vi skulle betale,hadde visst ikke penger.Hadde tenkt å være med å betale,men ble litt paff over at han inviterte meg med på noe sånt,uten å ha en krone.

 

En annen fyr spurte om jeg ville ha en drink på byen,jeg sa nei takk. Fem minutter senere kom han med en whiskey og cola til meg,jeg liker ikke det og ikke ville jeg ha ha drikke heller.

Neste helg kom han bort til meg og sa "nå er det din tur" var visst min tur til å kjøpe drikke til han.

 

En annen jeg drev på med betalte aldri mat,enda han var hos meg nesten hver dag. Vi var i butikken,og han skulle ha øl til en fest han skulle på.Han spurte om jeg kunne ta med ølen med varene mine (våre) så fikk jeg igjen penger for ølen senere. Ikke en krone for maten.

 

Har det visst med å finne gjerrige typer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet en jente som gikk på videregående da hun fikk en sånn netting som juletrær er pakket inn i til julegave :) ! Hun fikk bare denne nettingen, ikke juletreet altså. Tanten hun fikk den av hadde pakket den inn i julepapir også. Hun sa at du får denne gaven slik at du kan kle deg ut i den :) !

 

Denne tanta kjøpte ellers et billig servise på Nille, og forventet da et skriftelig takkebrev tilbake :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min skulle ha bursdagsselskap for sønnen sin. Og siden sønnen min er kompis med sønnen hennes, var han bedt ditt. Han gledet seg som et fyrverkeri, siden bursdagen skulle vare hele dagen og regnet vel med at de skulle noe spesiellt : )

 

Det var totalt 14 gutter tilstede (i 12 års alderen), selskapet startet kl 12 (på en lørdag) og sluttet i 8 tiden (!!)

Gutten min stormet inn i halv ni tiden og endevendte kjøleskapet mens han tryglet meg om å lage mat til han. Han var jo skrubbsulten..menyen i bursdagen hadde bestått av; En (lunken)wienerpølse til hver m/rødbeter og sprøløk og til dessert fikk de en liten skål med grønn gele og to pakker med doc-pastiller på deling.

EHM!! Holdt på å steile av latter da han fortalte det, med nesten tårer i øynene..men syntes jo synd om han da og den nabokjerringa..hu kan ikke være helt god i toppen!

 

Det er det drøyeste jeg har vært borti!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søstra mi har ei venninne som er noe av det mest gniene som er. Et år alle var småbarnsmødre ble de alle samen enige om at de skulle bake en kjempeporsjon hver av en kakesort og så dele på det slik at alle fikk en boks av hvert slag. Alle bakte masse, untatt hun ene som kom med 8 serinakaker til hver av de andre, og tok med seg 4 fulle bokser med julekaker hjem uten å rødme engang.

 

Den samme dama serverte 1 pizza grandiosa på deling til 8 barn i et barneselskap. Hun skjønte at det var litt lite så året etter stekte hun 2 og spiste halvparten av den ene selv...

 

Jeg hadde en kollega som var rå til å forsyne seg av ting fra andre. Hun hadde sjelden matpakke med seg på jobb, men tagg stadig til seg en skive fra oss andre. En gang spurte hun meg om hun kunne bomme en røyk. Jada, sa jeg, pakka ligger i jakka mi. Da jeg sjekket etterpå hadde hun tatt ihvertfall fem... Da vi skulle lage felles koldtbord på en personalfest hadde hun med seg en halv pakke servelat fordi det var det hun hadde råd til, men hun hadde også med seg en 6-pakk med Smirnoff og 4 bokser cider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og småen reiste på besøk til en venn og dama hans. vi måtte ta fly og alting, så det ble ganske dyrt. og når vi kom dit så ville han at vi skulle spleise på frokosten som vi spiste i hans hjem... hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange og artige historier å lese for en nattevakt.

 

Min værste historie om det å være gnien er;

 

Vi var 3 familien som dro på tur. Dvs 2 familer med 2 barn hver og så jeg med mitt barn. 5 voksne og 5 barn. Vi skulle handle mat da sa ho ene at vi måtte dele på 3, så sa jeg at det ble jo feil. Men det gikk ikke vi var 3 familer og vi måtte dele på 3 (må vel også nevne at barnet mitt var 3 mnd og jeg fullammet og de andre barna var fra 3 til 8 år.) Det er noen år siden nå...

 

Har også de vennene som tar med seg drikke hjem. Greit hvis de har over halve vodka flaska igjen, men 1 øl da.

 

Ellers så har jeg en veldig gjerrig far. Han ligger høyt oppe på skatteliste over høyest formue og inntekt. Når jeg giftet meg for et år siden fikk jeg 500 kr i gave. Foreldrene mine er skilt og mamman min som har lav inntekt og satt tomhendt igjen når de skilte seg betalte så og si det meste. Jeg giftet meg inn i "feil" familie og ikke med han jeg fikk barn med for mange år siden.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kjøpt årskort til en fornøyelsespark, som koster ca 900 kr for barnet.

 

Eksen, ville låne dette kortet da hun en dag skulle ta med seg ungen vår dit.

Men jeg sa at istedet for å låne med seg det, så ba jeg henne om å kjøpe nytt kort til ungen sånn at vi begge kunne ha ett hver sånn at vi slapp å være avhengige av å måtte bytte kort hele tiden.

Dette koster......hold dere fast....... hele 50(!) kroner!

 

Da syntes hun at jeg var smålig og skjønte ikke hvorfor ho bare kunne låne det som vi allerede hadde.

PS; det er 3.året på rad at JEG betaler kortet for barnet, og jeg har barnet en gang i uka pluss annenhver helg!

 

(Ikke misforstå, jeg klager ikke ove å måtte betale for ungen, det gjør jeg med største glede....men reagerer over at eksen kritiserte meg...)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha overnattet hos en fyr en gang, så skulle jeg få frokost. Jeg syns han var veldig snill som skulle lage dette til meg. Jeg fikk ei brødskive med to salamiskiver. Så sier han plutselig: "oi, fikk du to salamiskiver?", så kommer han bort å tar den ene skiva av brødskiva og legger den tilbake i pakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "kompis" av meg var med på butikken en gang, og sa han ikke nok penger til en glasscola, så jeg syntes synd på han, og tilbydde meg å kjøpe den til han. Hvorpå han sa jeg skulle få de igjen med en senere anledning. Helt greit det, sa jeg.

Vi måtte innom en annen butikk på vei hjem, og han ble med. Da skulle han plutselig kjøpe seg øl, og da bladde han opp flere hundre kroner!!! Men han ga ikke meg pengene for brusen...Ikke det at en tier betyr noe, men det er prinsippet og lavmoralen. Har ennå ikke fått dem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle på besøk til faren og stemoren min, som bodde 30 mil unna, så var ikke der så ofte, men denne helga passa det for alle, dattra mi og jeg. Pappa kom å henta oss på busse, ca 1 mil fra der de bodde. På vei hjem sa han skulle handle mat til oss ihelga, og stoppet på rema. Vi ble han inn i butikken, og han lasta på kjøtt, pålegg, øl,ost osv...En full handlevogn. Rett før vi kom til kassen, ble han bare borte. Jeg trodde han skulle hente noe, og sto i køen og venta. Tilslutt måtte jeg legge varene på bandet, OG betale ca 1500 kr:) Tenk om jeg ikke hadde penger, fader altså!!! Ikke det at jeg ikke kunne spleisa, men jeg ble ikke spurt og hadde tenkt å kjøpe en kartong vin etterå.

I bilen satt pappa og røyka, og spurte om det var lang kø??!! Han nevnte ikke å spleise, men jeg kan love dere at jeg rasende på han. Leeeenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...