Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg har 3 historier fra noe år tilbake da jeg studerte var alene med mine to barn:

 

- Jeg og ungene ble invitert til å feire julaften hjem hos min mamma, men hun ville vi skulle spleise på maten. Synes det var litt sært å måtte betale min egen julemiddag til min egen mor. Hun hadde god råd, det hadde ikke jeg, noe hun visste godt.

 

- En eks, som lå over hver helg, kjøpte alltid en pakke pølse med brød som han skulle spise i løpet av helgen. Han så nemlig ikke noe poeng i å kjøpe brød og pålegg som jeg og min datter skulle "leve på" etter at han var dratt.

 

- Og da datteren ble syk på en pappahelg og han måtte ta henne med til legen måtte jeg betale regningen! Vi snakker 70,- kr for sin egen unge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ei venninne trengte hjelp til å komme seg på ridestevne. Jeg hadde bil og henger og jeg kjørte. Hun latet som hun sov hver gang vi fyllte bensin. Da vi kom frem og jeg spurte om hun kunne fylle før vi skulle tilbake sa hun at jeg skulle jo også dit og hun betalte slitasje på bilen. Jeg vil legge til at jeg ikke ville ha dratt dit om det ikke var for henne og at det sliter vannvittig mere på en bil å dra på hestehenger enn å ikke gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir utrolig sint på dine vegne, tre hjerter. For det første håper jeg du har oppdratt mamman din slik at hun har fått et hjerte. For det andre er jeg glad for at han mannen er en x og for det 3. håper jeg du aldri betaler sånne regninger som barnefaren kommer med igjen. Det finnes nok av snille mennesker der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he, takk for det 01:50

 

Mamma fikk klar beskjed om at det var det mest gjerrige jeg hadde hørt om, så hun ga seg om enn noe motvillig. Nå som jeg er godt gift og inviterer henne til jul har hun fått klar beskjed om at her i huset betaler ikke gjester når de blir invitrert!

 

Og regningen ble faktisk slettet av legen da han hørte min forklaring på purringen jeg fikk i posten (jeg visste ikke at pappan ikke hadde betalt).

 

Så alt har endt godt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søsteren min gikk på VGS, var det ei som alltid kjøpte seg boller. Sånn pose med kanskje 15 stk eller noe slikt i.

Søsteren spurte denne jenta om hun kunne få en bolle, og jenta svarer "nei, jeg har bare 12 igjen..".

 

Kanskje ikke så gnien, men litt morsom likevel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en vennine jeg spanderte maaasse på.Hun besøkte av og til moren min.En gang hadde hun lagt igjen litt ostepop.Broren min kom på besøk og spiste dette.Han visste jo ikke hvem det var sitt.Broren min døde,en god stund etter dette.Denne venninen min nevnte da for moren min; husker du at han tok ostepopet mitt-jeg tuller ikke en gang

 

En annen historie,jeg bodde sammen noen venner.To dager på rad tok jeg noen kaviarstriper av han ene karen.Jeg nevnte dette for han og da sa ham; ok,men det er kult at du spør liksom.Forsåvidt greit nok det,men noen usle kaviarstriper

 

Herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begravelse hvor min venninne og stefaren var etterlatte, så tok hennes stebror taxi til kapellet. Noe hun også gjorde selv. Men stebrorens taxi på 172,- var ført opp som utgift i forbindelse med gravferd som hun som arving skulle betale halvparten av (totalt ca 40 000,-)...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var invitert i selskap hos svigermor og mannen. De hadde invitert masse venner, og barn, svigerbarn og barnebarn (mest for å vise oss fram). De sa at hvis vi skulle ha noe å drikke etter maten så måtte vi ta det med selv. Greit nok, men da svigermor står og blander seg en drink med 7-up i så tasser min sønn på dengang fem år bort og spør farmor om han kan få litt brus. - Det spørs om mamma'n og pappa'n din har tatt med seg noe, sier farmor og skrur kontant på korken...

 

De samme svigers feiret jul hos oss. Da vi hadde kommet til kaffen tok mannen til svigermor opp en flaske konjakk fra veska, sjenket til seg selv og svigermor og pakket flaska ned igjen. Da hadde de spist og drukket godt og gratis hele kvelden, meen spandere en konjakk var visst ikke på budsjettet...men millioner på bok det har de...

 

De er i grunnen svært gniene med andre ting også. I huset deres får vi ikke bruke det ene toalettet, men må ned i kjelleren. En gang det hastet veldig for ett av barna og vi måtte bruke det allikevel skjønte jeg hvorfor: På deres toalett var det mykt toalettpapir, god håndsåpe og tykke håndklær. På gjestetoalettet var det tynt og billig papir, et hotellsåpestykke og ikke noe håndkle.

 

Vi passet huset deres en gang også. De ville gjerne at vi skulle sove der siden de har hund. - Dere får ta med håndklær og sengetøy, sa svigermor, for det blir sånn slitasje hvis dere skal bruke vårt.

 

Nevnte jeg at vi alltid får brus som har gått ut på dato?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

01.54

 

Jeg har også bodd i kollektiv, og det aller mest irriterende med det var når folk spiste opp maten min... Hadde generelt veldig lite penger, og ikke bil. Det var vanskelig å få handlet, rett og slett.

 

Jeg ville i alle fall satt pris på at folk spurte før de forsynte seg av maten/pålegget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, her var det mye artig lesning! Men jeg synes faktisk at siste innlegg, NN: 0439, tar kaka... Snakker om gjennomførte gjerrigknarker! Kanskje ikke rart de har millioner på bok? Tenk å ha eget gjestetoalett med laber standard, mens man selv tørker seg med det dyreste og beste dopapiret... LOL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var 18 bodde jeg alene i en ettroms sokkelleilighet. Hadde en venninne (vi var visstnok bestevenninner) som ofte var besøk.

I en periode på to-tre måneder bodde hun hos meg gratis. Det var helt greit det, var kjempehyggelig med selskap og vi trives godt sammen. Husleia måtte jeg jo betalt uansett, men vi gjorde hverandre tjenester (trodde jeg).

Hun bodde egentlig hjemme og hadde godt betalt fulltidsjobb.

 

Det var jeg som handlet all maten, det var jeg som lagde middag og det var jeg som sørget for at det så ålreit ut hjemme (det var jo nemlig jeg som BODDE der, hun var jo bare på besøk..). Og det var forsåvidt greit det og, jeg deler gjerne det jeg har og elsker å lage mat til andre.

 

Hun hadde lappen og bil, det hadde ikke jeg, så når vi skulle noe sted - vi gjorde jo alt sammen- så var det hun som kjørte. Tipper det ble to-tre turer i uka på max 6 km hver vei.

 

En dag hadde hun vært i klesskapet mitt og lånt klær, uten å spørre så klart, og forsynt seg med en topp jeg hadde rukket å bruke tre ganger før. Hun veide rundt 25 kg mer enn meg, og ejg fant igjen toppen i skapet med revnede pyntebånd, røket strikk og en rødvinsflekk nederst på kanten. Ble fly forbannet, det gikk IKKE an å reparere den, den var helt ny og ganske dyr (og jeg hadde ikke mye penger altså, dyre klær var sjelden vare hos meg).

 

Ba om å få penger for den toppen så jeg kunne kjøpe meg ny, men neida, nå hadde hun "for faen kjørt meg så mye rundt gratis at det fikk holde som betaling"!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lånte 10 øre av ei for mange år siden... Hun maste leeeenge om å få den tilbake..dette var i januar 1993... 10 øringen gikk ut av "bruk" 1. mars det året.. så hun fikk den tilbake 2. mars. Fy så slem jeg var ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fille tanta mi kjøper alltid billige julegaver, gjerne på tilbud, konkurssalg osv. Så hver jul får vi alltid marsipan gris som gikk ut i fjor, klær som er str XXL (jeg bruker S)

 

Og gaven de ga til bestemor da hun ble 60 var at de kom i bursdagen hennes. For det er så stor når de kommer så det var gave i massevis i følge dem. Ikke ett kort engang fikk hun.

 

Fillatanta mi og onkelen min har godt med penger. En mill i året. Allikavel er det dyrt å sende mld, ringe å si gratulerer med baby, dagen, god jul osv. Og om man ringer dit og den man skal ha tak i er så do får man beskjed om å ringe tilbake om litt så kanskje h*n er ferdig på do. For å ringe er så dyrt...

 

De skal også låne alt fra min familie, og har ikke råd til noe. Er det familie middager og man skal bake kake, sier dem at neei, det har dem ikke råd til. Men å spandere biff på ett vennepar av dem, det kan de. Men nå skal det sies at det venneparet er rike og har masse penger. Men det er greit å koste på det venneparet, men ikke en usel kake på familien sin... Og mottoet dem "man kan velge sine venner, men ikke sin familie".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, hvordan skal det praktiseres da? Inviterer jeg til middag tar jeg i betrakting hvor mye hver enkelt spiser, og satser på å ha mer enn nok. Verste jeg vet er hvis matfatet blir tomt, da blir jeg flau og frykter at gjestene ikke er blitt mette. Om noen da hadde hatt med seg ekstra mat når de kom til meg hadde jeg blitt både flau og fornærmet!

 

Inviterer man så serverer man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok noen som synes denne tråden er morsom, jeg synes igrunn den er usigelig trist, tenke seg til at det finnes så mange mennesker som er så gniene:( Usj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye sjokkerende lesning her...

 

Venninna og typen hennes dro fram kalkulator på restaurant i syden, slik at de betalte AKKURAT det de hadde spist for... FLAUT, men kan jo samtidig skjønne det om de hadde dårlig råd, men alikevel :S

 

Når man var student opplevde man jo mye rart. F.eks. at venninna di som har kjøpt smågodter til filmen dere har leid, før hun går hjem, tømmer smågodtet som ble igjen (kanksje 5 biter) i posen og tar det med. Samme når det gjelder drikkevarer etter fest. Men man har jo ikke akkurat god råd som student, så kan se den.

 

En annen studievenninne krevde 100 kr for en biltur på fem min. Kjipt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe når jeg leser om disse som inviterer dere på bilturer og tar betalt, altås jeg mener at dersom man blir invitert med skulle man egentligt ikke burde betale, men selvfølgelig er man med og betaler dersom man skal kjøre langt..

I vår vennekrets har vi det slik at hvis den som har bil tilbyr og kjøre/hente eller noe så betalter vi ikke(altås den som sitter på)

 

 

Har ei veninne som er veldig rar for og si det sånn, da lillejenta mi var 3 mnd ca så fant jeg og typen ut vi ville ta oss en tur til sverige( da kjører vi ned og handler og kjører hjem igjen) vi brukte fra fredag til søndag,men kjørte ikke før fredags natt. vi satt da og spiste sammen med veninna mi og bror til typen min(de var kjærester di også) vi spurte om dem også ville være med men at dem da var med og betalte bensin og jo det var helt greit for dem. litt etter på mens typen min og typen hennes gikk litt i forveien sier hun til meg, dere spurte jo om vi ville være med så da burde ikke vi betale noenting....

Altså jo mer man har i bilen så bruker den faktisk mer bensin og vi spurte om DEM ville være med og være med på og BETALE for BENSIN, noe dem begge sa ja til..

 

Har ei aei veninne som også har en unge, vel jeg hadde ikke unge da men gikk gravid, så skulle vi spleise på middag og lage hos henne og handlet, da vi var i butikken trengte hun også bleier, mme,smokker, og noen nye flaske til ungen, så sier jeg at jeg kan betale for maten så betaler du meg etter på så kan du ta og betale disse tingene til han, så sier hun at hun kunne jo bare betale alt i et så betalte jeg halvparten av det!! em jeg skal da vel ikke være med og betale for ting ungen hennes trenger. det blir jo en del penger når mme koster rundt 100 lappen og en bleie pakke for 30-40 kroner og slikt. jeg hadde en del penger så hadde ikke vert noe problem men likevel..Men jeg betalte ikke da jeg sa ifra om at dette var jo ting hennes unge trengte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en til med hun samme venninna som jeg skrev om i første innlegg.

 

Hun var på besøk hos meg, og jeg skulle lage taco. Vi dro på butikken sammen og handlet inn. På den butikken vi var hadde de ikke det tacokrydderet hun likte best, så hun ville vi skulle gå innom en annen butikk. Jeg betalte for varene (selvfølgelig siden hun var på besøk), og vi gikk til den andre butikken. Når vi kom dit sa jeg "du kan bare gå inn så står jeg her, siden jeg har varer fra den andre butikken". Hvorpå hun svarer "jeg kan holde posen slik at du kan gå inn".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte om jeg kunne ake meg ei studie"venninne" etter skolen siden hun likvel kjørte fordi huset der jeg bodde. Hun lurte på om jeg "kunne betale en tier eller noe, for bensin var ikke akkkurat gratis" :P

En tier liksom LOL

 

Ei annen venninne av meg jobbet på bensinstasjon i studietiden. Vi andre venninnene var ute å rånet og stakk innom bensinstasjonen like før stengetid. Venninne X ville da ha ei pølse, men ombestemte seg. Venninna på bensinstasjonen stengte og skulle til å kaste pølsene som lå på grillen, men da spiste vår gnitne venninne X de! De var jo tross alt gratis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ett par gniene opplevelser bak meg,men denne er nok den som har irritert meg aller mest: Nyttårsaften var vår tur å stelle i stand,pleier å spleise,men vi sa vi ønsket å spandere(det fikk bli på oss,hva andre vil ble opp til de liksom). Stod hele dagen fra morgen av på kjøkkenet og styrte og ordnet med kalkun som jeg fyldte,lagde stuffing etter svigermors oppskrift,hjemmelaget saus osv osv...ja det tok hele dagen. til dessert hadde jeg hjemmelaget iskake og sjokoladekake. hadde også kjøpt inn chips o.l

Jeg gledet meg for jeg syntes det er koselig å kunne varte opp litt en gang innimellom. vi spiste maten og desserten,da vi satte oss og jeg tok fram chips,brus vin osv. så tar Fxxx meg en av gjestene fram en EGEN pose chips og en EGEN flaske brus som han sitter å spiser av og holder på,ingen får smake(ingen som spurte heller altså...)det så bare så teit ut der han satt!!!!Jeg kjente jeg kokte og hadde mest lyst å hive han ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He, he.. Det syntes jeg var nesten det motsatte av gnien, Tidemann... :) Han snyltet ikke på noen da i så fall...

 

Kom på en historie jeg også, men dette skjedde for ca 25 år siden. Familien som bodde ved siden av samboeren min hadde tre sønner. Faren i huset var ekstremt gnien på alt. De hadde en slik gammel strøm-måler som de puttet penger på for å få strøm. Da moren og faren reiste bort, kjøpte de noe mat til guttene, men de fikk ikke ha på strøm i huset. Moren til samboeren min ga heldig vis de stakkars guttene penger til strømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,ja kan kanskje oppfattes slik,men det skal sies at han spiste av v¨årt også,men satt å ruget på sin egen pose itilegg;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syntes jeg egentlig ikke var gnient. Greit å dele på bensinen, men prisen var nå ganske stiv.

 

Det mest gnine jeg har opplevd var å komme på besøk til ei venninne i en annen by, og få kjøtt som var oppvarmet for tredje gang i en gjennomsiktig, hvit saus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...