Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kanskje ikke det mest gniene, men litt småfrekt var det jo. Skjedde for noen uker siden, da jeg og ungene var på en slags martna.

Jeg ser ei lita jente bære på en liten plasttank med hånddtak, med en bitteliten grønn skilpaddebaby inni. Jeg spør henne om hvor hun hadde fått tak i den søte lille skilpadden.

Så forteller hun meg at en mann gir dem bort gratis "borti der", og peker mot et sted lengre borte.

 

Vi går dit, for jeg har alltid ønsket meg en sånn vannskilpadde. Når vi kommer dit hun pekte, står det en voksen dame med to litt store barn, og de har også en sånn skilpaddeboks med en liten skilpadde inni.

De står ved et "partytelt", hvor en mann pakker sammen sakene sine.

 

Jeg spør henne "unnskyld, men hvor fikk du tak i skilpadden?"

"Av mannen der, men vi fikk den siste" sier damen.

"Åh, så synd" svarer jeg. "Da blir det ikke noen skilpadde på oss i dag" sier jeg til ungene.

 

"Jeg betalte 5 dollar for denne her, og hvis du vil, kan du godt få kjøpe den av meg" sa dama.

-ok, sa jeg, og ga henne 5 dollar, og ga skilpadden til en meget fornøyd sønn.

 

 

-Mamma, hvorfor sa du ikke at du visste den var gratis? Sa datteren min.

-Nei, trenger hun 5 dollar, så må hun vel bare få det på den måten. Det får bli hennes sak, sa jeg.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode Gud, mange historier her...

 

Jeg var for noen år siden samboer med en overlege som da også har en klekkelig månedslønn. Jeg var student på den tiden og hadde svært lite og rutte med.. Da han bestemte seg for å arbeide utenlands noen måneder, krevde han at jeg betalte 6000 kroner i husleie pluss strøm. Dette for å passe på leiligheten hans mens han var borte? Når det senere viste seg at fyren hadde opptil flere damer på si mens han bodde borte, så må jeg si at jeg ikke akkurat følte meg spesielt elsket eller respektert.

 

Og når vi handlet mat forlangte han at vi delte alt 50-50. Dette hadde jo vært helt greit om vi hadde vært noenlunde på samme nivå lønnsmessig. Men her skilte ca 40-50 000 i hans favør.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hahaha, ler godt av mange av innleggene her!

 

Jeg husker godt en kompis av broren min som alltid tok en liten "smakebit" av alle bitene i smågodtposen sin så han skulle slippe å dele med de andre! Haha

 

Eksen min fortalte om sin eks som pleide å veie middagsmaten før de spiste så hun var sikker på at de fikk nøyaktig like mye!

 

Samme eksen var student når vi var sammen, og fikk noen ganger noen hundrelapper av foreldrene sine som slettes ikke hadde mye penger, men de måtte slutte å gi ham det fordi hans eldre søster som var ferdigutdannet og med fast full jobb krevde å få det samme beløpet han hadde fått! Er nå litt forskjell på å leve på studielån og full lønn syns nå jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest overlord

Da kan jeg fortelle en til om hun samme som jeg omtaler i hovedinnlegget. Hun var med en annen venninne til syden. Der ville hun ikke bruke penger på paraplydrinker og iskrem, men hun lånte venninna sine drinker og iskremer for å la seg fotografere mens hun "spiste/drakk" dette. Logikken må være at det utfra bildene skulle se ut som om hun koste seg, mens hun i virkeligheten drakk vann og spiste knekkebrødene hun hadde med seg hjemmefra.

 

Hun kostet heller ikke på seg solseng på stranda, men så snart venninna gikk for å bade lånte hun senga hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en "venninne" som kan finne på å foreslå at vi tar en tur på cafè, så spørr hun om jeg kan plukke henne opp ( faktisk omvei for meg), og når vi kommer fram til cafèn så er hun plutselig blakk eller har glemt pengboka, men det stopper ikke der.

Hun har også spurt om hun kan sitte på med meg på butikken ( omvei på 1mil og vel så det) for så når vi kommer i kassa si: jeg slenger det med dine varer, pengene var vist ikke kommet inn alikevel.

Men nå har jeg fått nok og har gitt grei beskjed, hun får ta bussen og betale både kaffe og mat selv heretter, for ikke betaler hun tilbake det hun skylder heller. Frekke mennesket! Visse folk eier ikke normal folkeskikk og skamvett overhode!

 

jeg er langt fra gjerrig, men finnes en grense der også, totalt ødeland av et naut som er dumsnill gidder jeg heller ikke være. De har sosialkontor hvis folk ikke har penger til mat osv. Eller det er vel ikke mangel på penger, men styring og økonomisk fornuft det er mangel på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gikk på skole sammen med ei jente som hadde kjæreste fra samme sted som meg. Det er 6 timers kjøring dit fra der vi bor og en dag spurte hun i klassen min om jeg hadde lyst å sitte på hjem siden de skulle på helgetur deit. Jeg hadde i utgangspunktet ikke tenkt meg dit, men tenkte at det ble jo en billig tur så hvorfor ikke.

Regnet jo med å betale litt for bensinen, men da vi kom tilbake etter helga krevde de 500 kr :S Fikk helt sjokk. Jeg har kjørt mange ganger og aldri brukt mer enn 200-300 kr i bensin hver vei. Dvs at de skulle ha meg til å betale langt over halvparten av turen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi var mange som skulle feire 30¨årsdgen til ei felles venninne. Ei av oss hadde organisert dt hele, snille damen!, og skulle jo ha igjen en sum fra hver av oss såklart. Det var ordnet med gave, pizza og snop. Ei annen venninne av bursdagsbarnet tilbød seg å lage bursdagskaka. alt dette ble ordnet bak ryggen på bursdagsbarnet via en gruppe på facebook. Vi hadde en kjempekoselig kveld, og jeg ga pengene jeg skyllte til organisatoren, ca 300 kr. Tror dere ikke at kakebakeren sa at hun hadde hatt de samme utgitene med å lage kaken! Så hun betalte ikke nei... I tillegg hadde hun jo brukt såå mye tid på denne kaken... det var en oreokake...tror heller ikke hun var med på fellesgaven, hun hadde kjøpt noe annet, som vi alle andre som ver der vet at bursdagsbarnet ikke ønsket seg!

 

Herreguud, går det ann! Nå skal det sier at denne dama er utrolig gnien ellers også, og ber om hjelp til alt som skal gjøres hjemme hos seg, men om man spør om en tjeneste tilbake, har hun ALDRI anledning...men vi andre skal hjelpe henne med å pusse opp hus, utearealer og lignende... Etter å ha hjulpet henne med å pusse opp 1 etasjen, ba hun på grillkveld. Vi måtte ha med drikke selv, og maten; det var grillpølser....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kjørt 25 mil for å besøke ei venninne på dagstur, og fikk kun servert potetgull og cola... måtte dra innom for å kjøpe burger på vei hjem, for noe mer bevertning fikk vi ikke.. spurte om unga kunne få en skive, hvorpå svaret var at hun hadde glemt å kjøpe brød... (hmprf...) så da ble turen forkortet av den grunn. Spurte om hun ville være med å kjøpe burger, det ville hun... men da kjøpte vi hvert vårt... syns det var gnient...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handlet for over 12 000,- på Ikea, da jeg pakket tingene hadde jeg tatt en pose for lite og spurte om en til, den skulle de jammen ha en krone for gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som alltid bommer røyk på fest (festrøyker, og "glemmer" visst alltid å kjøpe med selv). I tillegg forsyner h*n seg gjerne av andres øl eller vin, for å så ta med sin uåpnede flaske hjem. Samme personen holder av en "byttedag" i romjulen for å bytte julegaver h*n har fått, og presterte en gang å levere tilbake en gave jeg hadde gitt fordi den var feil farge (selv om jeg hadde kjøpt nøyaktig den fargen h*n hadde ønsket seg) med forespørsel om jeg kunne bytte den til noe annet fordi akkurat den butikken gaven var kjøpt i fantes ikke på det lokale kjøpesenteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var 5 venninner som skulle i bursdag til ei gammel klassevenninne. Hun ene tilbød seg å bake en kake. Når vi kom på festen ba hun oss 5 om å være med å spleise på denne kaken, slik at hun slapp å ha alle utgiftene alene. Hun hadde med kvittering for ingrediensene og krevde den nette sum av 17.50 fra hver av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting faktisk, hun ble helt stille da hun spurte sist og jeg svarte med at hun fikk ta bussen og for all del huske på pengboka, for nå var jeg lei av å være sjåfør og fungere som sosialkontor for henne. Ufint av meg, men jeg hadde en dårlig dag og regelrett eksploderte. Ikke at jeg har for vane å være sånn, men når man gjentatte ganger har prøvd å hinte på en høflig måte om at jeg synes det er i overkant med mas og snylting. Da kan man bli så frustrert at det smeller til i kjeften.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var 6 år og hadde fått 50 øre fra mamma. var så stolt over å ha penger. så gikk jeg på butikken og prøvde å kjøpe en drue fra butikken men fikk ikke lov, fordi de sa den var for lett for verkten så de kunne ikke selge den mot 50 øre fordi de ikke klarte å veie den. da ble jeg trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som av og til gjøre og sier litt rare ting.. En gang skulle vi kjøpe julepresanger til hverandre, og da det nærmet seg overrekkelse kom vi inn på hvor mye vi hadde brukt på hverandre.. Det kom frem at jeg hadde kjøpt for litt mindre enn henne, og hun ville da ha mellomlegget (snakk om 40-50 kroner). Jeg ble temmelig paff, kan man si. Jeg betalte, men endte jo da opp med å betale mer enn henne, siden summen egentlig skulle deles på to. Samme venninna sendte meg en mail en gang og etterlyste bursdagsgaven sin. ;) Jeg bodde da i en annen by, så ble til at jeg bare overførte penger til henne.

 

En kjæreste jeg hadde for noen år siden var også temmelig gnien. En gang var vi på festival sammen med noen venner og noen fra min familie. Vi handlet mat sammen, så en av dagene betalte han. Etterpå satt han og regnet ut på kvitteringen hva de forskjellige hadde kjøpt. Det var selvfølgelig helt greit for de andre å betale for ting de selv brukte/spiste, men de reagerte litt på at han til og med måtte dele summen for en avis på antall folk som var med fordi alle jo skulle lese den. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en fest en gang var det en av gjestene som hadde kjøpt med lettøl, og drakk vanlig øl fra kjøleskapet istedet. Ingen merket noe før det bare var lettølen som stod igjen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på ferie til mannens hjemmplass når vi spurte svigerfar om han kunne kjøpe me et kneip brød til 5 kr så guttene fikk mate endene. da fikk vi beskjed om at han ikke hadde råa t d :/ måtte kjøre til butikken å kjøpe selv. makan til gjerriknark. han har penger d er ikke d, så ble litt irritert kan man si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...