Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

En kompis kastet ene ostehøvelen sin for den skar så tykke skiver...

 

Samme mannen brukte helst ikke blinklysene på bilen sin, det var så dyrt med nye pærer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å kaste osthøvelen fordi den skjærer for tykke skiver har jeg også gjort, men det er fordi jeg ikke liker tykke skiver med ost, vil ikke si jeg kan karakteriseres som gjerrig likevel ;)

Jeg har en venninne som hver gang hun skulle lage middag (noen år siden) alltid tok vare på regningen og delte den på antallet vi var, så ble vi skyldig henne 63.50 for eksempel. Haha, jeg skjønte aldri at hun ikke kunne runde det opp eller ned, det høres så teit ut. Men hun er snill som dagen er lang, så vi gjorde aldri noe nummer ut av det. Hun husker også om man skylder henne en tier. Jeg er så motsatt selv, så blir helt overrasket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sommer, da jeg var 6-7 år, skulle jeg dra til en venninne og bade i det oppblåsbare bassenget hun hadde.

Det var ikke så veldig varmt ute, så vi bestemte oss for å fylle bassenget med varmt vann. Da kom moren hennes ut og sa til oss: "Dere kan ikke ta varmt vann, for varmt vann koster penger..."

 

Var i syden sammen med den samme venninnen og moren hennes.

Venninnen min trengte nye sko, og moren kjøpte et par sko som var 3 størrelser for store. Stakkars venninnen min måtte gå med masse papir stappet inn i skoene.

 

Denne damen er faktisk ganske rik, men gjerrig som få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

En eks kjæreste av min søster får prisen for å være mest gnien.

 

De var flere som skulle på hyttetur til min mors hytte. Søsteren min har firmabil og kjører dermed gratis. Men han insisterte på at de skulle ta hans bil. Etter turen får hun regning på bensin og slitasje på bilen.

 

Normalt er jeg enig i at man deler på bensin, men hun kunne ha kjørt sin firmabil gratis og de var på hennes mor sin hytte. Ble nok litt i strøm og slitasje der også, men hun sendte ikke ut regning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det aller mest gniene jeg har hørt om var onkelen min. Han skulle sende et brev fra Norge til Italia, men han syntes portoen var for dyr (den gangen tror jeg portoen lå på 7-8 kroner). Derfra ba han broren til kona si, som skulle på bobilferie i Europa, om å ta med seg brevet på ferie, og så kjøpe frimerke og poste det da de kom til Italia!

 

Samme mann var på besøk hos foreldrene mine, og så at moren min hadde en liten lykt til å feste på klærne eller sykkelen. Den blinker, slik at man skal bli sett i mørket. Han lurte på hvor hun hadde kjøpt den, for han tenkte at datteren hans burde ha en. Hun syklet en mil hver vei fra jobben og hjem hver dag (ingen buss), og det var ikke gatelys langs landeveien. Stokk mørkt om kvelden store deler av året, ingen fortau og ingen lykt på gammel sykkel. Men han ombestemte seg da han hørte at den kostet 150 kroner. De fleste av oss ville vel synes det er en lite pris å betale for at barnet vårt skal bli kjørt ned i mørket! Moren min syntes det var så ille at hun kjøpte en lykt til niesen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har ett familiemedlem som er litt spesiell, svigerforeldrene hennes var på besøk hos mine foreldre og vi var alle sammen der fordi de ville så gjerne se min sønn. Svigerforeldrene hadde med gave til sønnen min, en pysj. I det de skulle overrekke gaven tar familiemedlemet gaven som var kjøpt i usa og gir til min svigerinne som akkurat hadde fått en gutt også fikk vi gaven som var ment til dem, en gave fra cubus. De visste ikke at min svigerinne skulle ha barn, mens jeg sender har god kontakt og sender bilder og kort osv.

Tror ikke usa gave ble brukt, fordi svigereinnen min føder store.

 

Ett annet år fikk jeg også gave fra hennes svigerforeldre, gaven var pakket inn av familiemedlemmet, der skulle det være 12 lys, men fire manglet og jeg vet at det ikke er svigerforeldrene hennes som gjør slikt.

 

Til bursdager blir det servert akkurat med mat, dvs samboeren min kom litt sent en gang og dette visste de. da han kom var det ikke mere mat igjen. Faren min sa at han var ikke mett for det var 1 til 2 pølser per person. Vi var flere som måtte stoppe for mat på veien hjem, da vi bor ett stykke unna hverandre.

 

Men nå er vel jeg lik mi far, som passer på at det er mer enn nok av mat.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av min far var med oss på tur i sommer....vi stoppet på en kafe for å ta en matbit. kameraten stod lenge og kikket på menyen og til slutt sa spurte han betjeningen om han kunne få en halv bagett(stod ikke på menyen) og bare betale halvparten...pappa ble jo kjempeflau og det endte med at pappa betalte både mat og kaffe for kameraten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har opplevd mye grådighet fra andre i mitt liv.

Men noe av det verste jeg vet er folk som er så grådige at de kommer på f.eks kurvfest uten: Mat, (de andre har jo med mer enn nok), uten alkohol, ( alle andre har jo med så det rekker) og uten røyk ( de er jo bare festrøykere, så de får sikkert bomme av noen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Flott noen har dyttet, for jeg kom på denne:

 

Fire venninner av meg skulle i bursdag. Den ene av dem spurte hun som hadde bursdag om hun skulle bake en kake, noe bursdagsjenta takket ja til.

 

Kakebakervenninna skulle også kjøpe gave fra alle fire. Når hun ankom bursdagen med gave og kake, overrakk hun de andre tre hver sin lapp der det sto summen hver av dem skyldte henne. Og da hadde hun ikke bare tatt seg betalt for gaven, men også for kakeingredienser. Disse skulle de tre andre betale kr 33,50 for hver! (ingen av de andre var involvert i kakebakeprosjektet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke tykke osteskiver selv, men han kastet den fordi han er gjerrig, han sa selv at han kastet den fordi osten skulle vare lengst mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vart innvitert med på date på hyttetur...etterpå krevde han: 700 kr for bensin (han skulle på hytta uansett), mat og øl...eg drakk en halv øl og spiste en hotdog....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest alle innleggene her nå og fy søren hvor mange gniene folk det er!! Syntes det er forferdelig at noen kan være gniene mot barn,barnebarn og svigerbarn. Har selv veldig gavmilde svigerforeldre og foreldre.

Det kan virke som om jo mer penger man har, jo mer gnien er man.

Leser også om festrøykere som alltid bommer en røyk på fest, de røyker jo ikke til vanlig. Dårlig unnskyldning, er selv festrøyker og har alltid med meg røyk på fest. Så til dere som har venner som skylder på at det kun er til fest, si nei neste gang de spør om å bomme :o)

 

Har selv ett par gjerrige venninner. Før hu ene av de fikk bil, så forlangte de at jeg skulle kjøre hver gang vi skulle noe,men de ga aldri noe i bensin. En gang var jeg så dritt lei det og vi skulle kjøpe mat Da sa jeg at siden jeg står for kjøring, så kan jo dere betale maten..(Bilbruken var mye dyrere) men neida, det ble de sure for. Tenk å komme med ett slikt forslag da gitt.

 

En annengang var vi hos ei felles venninne og hu ene spurte om hu kunne sitte på hjem. Det var litt omvei for meg å kjøre, så jeg sa at vi får se når jeg skal hjem da. Jeg drøyde og drøyde med å dra, til slutt så ble hu venninna mi som skulle sitte på så pottesur fordi hun var trøtt og ville hjem. Sa bare at jeg ikke hadde tenkt meg hjem ennå, men hun ventet på meg. Til slutt måtte jeg jo dra, fordi de som bodde der skulle legge seg. Da bare satte hu venninna mi seg inn i bilen og var sur hele veien.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 års dagen min :(

Jeg inviterte søskenbarn og venner på mat og øl/brus til maten. Jeg fikk 6 eggeglass med fjes på og 6 store krus med fjes på fra 3 par. Rett etterpå såg jeg dette på Rema 1000. 3 eggeglass i eske kostet 20 kr. Og 2 krus kostet 20 kr. Så hvert par hadde altså gitt for 33,33 kr.

 

Meeeen, det er jo jaggu meg tanken som teller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kanskje ikke så gnient, men er litt irriterende da denne personen alltid sier at hun ikke har penger, selv om hun har det.

 

Vi hadde avtalt at hun skulle komme på besøk til meg siden jeg da var høygravid og hun hadde foreldrene sin bil(de var bortreist) Vi avtalte at hun skulle kjøpe inn noe mat(hot-dog,pizza eller noe annet lett å lage og ikke så dyrt) og jeg skulle kjøpe inn brus, chips og snop. Fikk mld av hun 1 time før hun skulle komme at hun ikke hadde penger til å kjøpe med seg mat fordi hun hadde betalt regninger. Jeg ble litt irritert siden jeg hadde sagt at jeg ikke kom til å spise middag da siden hun skulle komme i 18.tiden.

 

Mens hun var hos meg ringer en venninne til henne. Jeg hører da at venninnen min sier: Jeg gleder meg til vi skal drikke imorgen. Den hun snakker med spør antageligvis hva hun skal drikke og da sier min venninne at hun skal drikke vodka. Fikk også med meg at de skulle på et utested hvor det koster 160 kr å komme inn. Og de avtalte at de skulle sove hos min venninne siden hun bor nærest byen og da kunne de dele på taxi regningen, som ville bli på ca 200 kr.

 

Venninnen min hadde altså råd til å bruke rundt 400 kr på byen, men kunne ikke kjøpe med seg en pizza til 30-40 kr enda vi hadde avtalt det.

 

Og det er ikke førstegangen noe slikt skjer, hun kommer alltid med at hun har så lite penger osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, morsom tråd :)

 

Mest gnine (og spesielle) jeg vet om var en fyr jeg rotet med for noen år siden. Han hadde småflysertifikat og skulle en dag på noe vedlikeholdsflyvning (noe man må gjøre med jevne mellomrom for å få beholde sertifikatet sitt). I den forbindelsen spurte han om jeg ville være med han i flyet, og jeg svarte jo selvfølgelig ja. Etter flyvninger sier han: ja, da blir det 900 kr, det er det som er vanlig takst når man har passasjerflyvninger. Hadde godt kunne betalt litt, men da burde han opplyse om dette på forhånd og ikke kreve full pris for noe han allikevel måtte ha gjort! Kan trygt si at dette forholdet ikke varte så lenge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...