Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Når jeg giftet meg, fikk jeg ingen gave fra mine foreldre. Grunnen? Jeg hadde vært gift før, og hvorfor skal man gi gave da?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det mest gniene jeg kan komme på er faktisk min egen bror. Han er gift, har et barn. Tilsammen har de inntekt på ca. 1.5 mill.

 

Både jeg og min mor gir fine gaver til alle sammen både ved jul og bursdag, selvfølgelig. Jeg bruker i alle fall 3000 kr på den familien i gaver, og min mor antagelig enda mer...

 

Når min mor hadde 50 års dag, ville jeg gi noe fint og spesielt, men hadde litt dårlig råd, så jeg kjøpte et stort lerret til ca. 400 kr, og brukte lang tid på å male et bilde hun ble veldig, veldig glad for. Personlig ville jeg egentlig bruke mer på gaven, men hadde fryktelig dårlig råd som student, og hadde akkurat betalt ei dyr strømregning....

 

Min bror med famile gav en klokke kjøpt på salg til 149,-! I 50 års dag til sin egen mor! Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj! Så vannvittig ekkelt 22.37!!!!

Tar de ikke med i beregningen at de da må vaske doet oftere, og dermed bruke mer penger på rengjøringsmiddel? Hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigerforelderene mine har vunnet 2,5 mill i lotto for et års tid siden.. de bor i grisgrendte strøk, der det ikke er noe å bruke penger på. Og de har stor sparekonto fra før.. Hvertfall...de har bare to barnebarn, altså mine barn. Julen etter at de hadde vunnet fikk mine to små håpefulle hvert sitt flees-pledd i julegave.. fra ellos.. Kostet sikker 49,50 pr stk eller noe... ha ha ha!!! bare til å riste på hodet av..

Må også nevnes at det ikke har dryppet en eneste krone på oss i ettertid heller. har ikke forventet noe heller,da.. da jeg har verdens gjærrigste svigers..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som slektninger av min svigermor...

 

Hun og mannen sitter med stort, gjeldsfritt hus, penger etter salg av to leiligheter de har arvet og klager over at de har så dårlig råd. Jeg tror ikke det har gått opp for dem at vi kan sjekke ligningen deres på nettet og se de fem millionene de har i formue...

 

Da to av barnebarna sto til konfirmasjon i våres kom de med den rause gaven på 500,- til hver. Det var mindre enn det tanter, onkler og søskenbarn la i gaven. Selv Oldemor som er minstepensjonist ga mer. Men det værste var da vi sto sammen og så på gavebordet og folk la merke til at det var 15000,- fra svigerfar, 20000,- fra mine foreldre osv, da kom svigermor og sa : vi gir ikke bort store summer, for vi gir heller kjærlighet! ( noe som kunne vært vakkert, hadde det ikke vært for at de ikke en eneste gang i konfirmantenes liv har hatt dem på overnatting, tatt dem med på noe eller tatt seg tid til å bli kjent med dem.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, er det mulig?

 

Føler at jeg blir litt sånn småirritert av å lese det. Har du 5 mill i banken, så har du ikke engang råd til å gi litt til barnebarna. Det er rett og slett for dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På babyfesten min var det ei som tilbydde seg å lage kake...hun så vel at vi hadde et par andre kaker og tok kaka med seg hjem igjen, uten å komme fram med den engang! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søstra mi inviterte den andre søstra mi, samt fetter og familien hans på løvstek å Pomesfrites! når søstra mi var ferdig å spise, sa gjerrigsøstra, jeg skal ha en 50-lapp for maten hehe... vi har ledd av det i mange år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, mye morsomt her..

 

Kan jo fortelle når jeg var en 5-6år, og hadde bedt 3nabojenter på tebesøk.. Jeg elsket brus og saft når jeg var liten, men dette var noe jeg sjeldent fikk, men siden jeg skulle ha teselskap skulle mamma kjøpe en cola og blande saft. Jeg ville ikke dele med jentene i det hele tatt, så jeg gjemte colaen inni klesskapet mitt, og serverte de vann med maling oppi.. Haha.. Et under at de ikke ble syke. :P I tillegg var det meningen at jeg skulle servere de "kaker", som var gress blandet med løvetann.. Heldigvis så fant mamma fort ut dette.. :P De erter meg fortsatt for det.. Haha. Jepp, skikkelig gnien som 5åring, heldigvis har jeg vokst fra dette.

 

Jeg, typen og en felles venninne kjørte 11timer for å besøke et felles vennepar av oss. De hadde skrytt så av maten de skulle lage, og vi trengte ikke kaste vekk penger på shell, vi kom dit, sultne og slitne etter den lange turen, og hva blir servert?! Joda, 3dager gammelt loff med en first price skinke. Brødet var tørt og luftig, og vi fikk bare en skive hver. Både jeg, venninna mi og typen min måtte ta oss en liten tur etter et gatekjøkken.. :P Tror ikke en bakt potet har smakt så godt noen gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så galt med 500 kroner? Jeg ble oppdratt til å bli fornøyd for det man for (og det til tross for at jeg er oppvokst i en familie hvor alle har penger...) Men vi tar ikke ting som en selvfølge, og gaven er ikke det viktigste. Synd at hun ikke har villet være en stor del av barnas liv, men allikevel synes jeg ikke 500 kroner kan kalles så fryktelig gnient.

 

Opplevd mye forskjellig, vet ikke hvor jeg skal begynne...

 

Eksen min feiret jul sammen med min familie og åpnet en gave fra tanten sin (som også er velstående), forventer ikke at folk skal gi dyre gaver, men så var det jo dette med omtanke... Han åpnet gaven og der var det en ÅPNET konfekteske hvor de beste bitene var tatt ut. Ikke nok med det hadde den gått ut på dato for over et år siden... Unødvendig å nevne at tidligere gaver der har vært et slitt og skittent kosedyr vunnet på tivoli, en tom sigaretteske osv...

 

En venninne som er så gjerrig at det nesten er til å bli kvalm av... Hver gang vi er ute et sted, fungerer aldri kortet hennes, eller så har hun ikke penger på det. Så alle legger ut for henne for taxi, drikke +++... Er ikke livets undergang, men må innrømme at jeg tenker at det er lavmål og synd for hennes egen del.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har en venninne som alltid blir med ut og spiser, men kjøper ikke noe. For hun småspiser av oss andre som betaler for maten. Hun sier at hun ikke er sulten, men når maten kommer på bordet...så er hun ikke sen om å forsyne seg grovt. Hun sier aldri neitakk til noe gratis.

 

Hun elsker vesker. Kjøper seg alltid vesker, uansett hvor dyrt det er. Så ved å snylta fra andre, sparer hun nok penge til å kjøpe seg dyre vesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men å bli snurt for 500 kroner, uansett om det kommer fra en "rik" slektning, det skal man ikke snakke om annet enn å si TAKK for!

 

Konfirmasjoner har blitt en pengemaskin. 20000 kroner fra besteforeldre??!! Sprøtt! Det er et underlig pengepress, spør du meg!

En dag hvor tenåringen har stått i kirka (hvis det er kirkelig, og det er jo det konfirmasjon ER) for å bekrefte sin tro på Jesus, Gud og det kirka står for.

 

 

 

Jesus tok pisken og kastet ut pengevekslerne som var i tempelet engang. Montro om han ikke hadde gjort det samme, hvis han hadde dukket opp i våre konfirmasjoner i dag?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alfakrøll:

ikke vet jeg, men det KAN jo hande at hun med bollene var lei av gnitne bommere? De som aldri kjøper selv, men snylter på dem som kjøper stor pose?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg var sammen med for noen år tilbake er sykelig gjerrig.. Han inviterte seg selv på middag hos meg i en hel uke. Da han var kroppsbygger var det veldig begrenset hva han spiste så jeg fikk beskjed at jeg bare måtte lage biff eller kyllingfilet. I ba han meg kjøpe 1.5 liter cola light for det ble så tungvindt for han å ta den med (i bilen?).. Når søndagen kom fikk han litt dårlig samvittighet siden han hadde levd på meg en uke (jeg var student med dårlig råd og han jobbet) så han følte han måtte bidra litt og ga meg 50 kr!!

 

Så var det hans tur til å invitere på middag. Han skulle lage kyllingfilet med ris og salat. Litt før han skulle hente meg ringte han og sa at siden han hadde kjøpt ris, salat og en liten cola til meg, syntes han at jeg burde kjøpe kyllingfileten og han ville ha to selv.. Etter middagen skulle han kjøre meg hjem, selv om han skulle samme veien selv og besøke noen, forlangte han at jeg betalte bompengene. 10 kr den gang. Ikke nok med det, jeg måtte faktisk betale han før jeg fikk sette meg i bilen..

 

Han er hårreisende gjerrig og forholdet varte selvsagt ikke så lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At det går an?

 

Leve på andre, men gir ikke bort noe selv. Jeg er glad jeg ikke er gjerrig, for det må være flaut å være sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke snakk om å bli snurt. Vi ser i grunnen humoren i å ha en slektning med penger i bøtter og spann som serverer ertesuppe kokt på knoke, men som gjemmer kjøttet til en annen gang, som beregner 2 pølser til voksne og 1 til barn ( selv om de er 15 år) når de inviterer til selskap osv. Men 500,- ER lite i konfirmasjonsgave i våre dager. Ihvertfall når du er en så nær slektning som bestemor. (De andre besteforeldrene har spart til barnebarna fra de var små, derfor de store summene.)

 

500,- er faktisk bare 100,- kr mer enn det vi måtte legge igjen til pizza da de passet ungene for oss da jeg måtte på sykehuset en gang...Ja, de sa faktisk det, at hvis de skulle passe ungene mens mannen min kjørte meg på sykehuset (akutt) så måtte vi legge igjen penger til pizza. Det var kanskje da vi skulle sagt at vi heller ville legge igjen litt kjærlighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, 14.47, det er jeg vannvittig enig i. Så utrolig flaut! Er man gjerrig blir man snakket om, definitivt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at de fleste som er sånn, på linje med han eksen jeg refererer til over, ikke har vett til å være flau.. Han var sånn på alle områder.. Han skjelte meg ut en gang jeg bestilte Peppes fordi han mente jeg sløste bort pengene mine og burde heller laget en selv... Kanksje han var redd jeg ikke skulle ha nok til å lage biff til han uken etter, haha

 

Om ikke han var flau så var jeg det mange ganger, på hans vegne.. Han var ikke bedre mot vennene sine heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, eg hadde i alle fall reagert kraftig om ei bestemor med pengar nok, som ikkje brydde seg spesielt mykje om barnebarna sine gav 500,- til konfirmasjonen deira og snakka om å gje kjærleik i stadenfor. Det vert for dumt! Heilt einig i at ein ikkje treng gje så mykje som dei andre besteforeldra gav i dette tilfellet, men 500,-.er lite frå ei bestemor, og spesielt i denne situasjonen! Kjærleik liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min svigerfar har meget god inntekt og mye penger på bok. Han er også noe "eksentrisk" når det gjelder penger.

 

Det kom fram på sitt aller verste da vi skulle gifte oss. Foreldrene mine birdo med en stor sum til bryllupet, og svigermor ville også bidra. Hun og svigerfar er skilt, og hun ringte for å høre om han hadde planlagt å bidra, så hun kunne planlegge sitt bidrag litt. Det ble han rasende for, tenk å spørre om noe sånt!

 

Jaja, ikke det verste man har hørt, men dette var bare oppvamringen.

 

Da bryllupet nærmet seg, ringte han sin sønn for å fortelle ham at han ikke kunne forvente seg noen bryllupsgave fra ham, den hadde han jo nemlig fått for mange år siden. Høh? Jo, det sølvbestikket som alle ungene fikk i tenåra.

 

Greia er at dette bestikket var en gave fra min manns farmor, ikke fra hans far. Og hvem gir liksom bryllupsgave på forskudd til en 15-åring? Er det virkelig mulig å prøve å sleipe seg ut av bryllupsgave til sin sønn ved å stjele æren for en gave fra sin døde mor?

 

Vel, han fikk kalde føtter etterhvert og var redd for å framstå som gjerrig, så han gav oss en oppvaskmaskin. Og da var han VELDIG opptatt av at vi selv måtte lage et STORT kort fra ham til gavebordet hvor det stod utførlig om både oppvaskmaskin og bestikk, pluss at min manns mor måtte ta med nypussede eksemplarer av serviset (som hun oppbevarte) til utstilling. Her skulle ingen kunne gå glipp av hans enorme raushet!

 

Vi kunne egentlig ikke brydd oss mindre om gave, det er uansett ikke noe gøy å få fra noen som ikke vil gi. Hadde han vært raus på andre områder, hadde vi nok bare ledd av hans "eksentrisitet". Men han er like gniten på tid, engasjement, omsorg og følelser som han er på penger, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg og kjæresten fikk lov å bo hos oss i noen uker, når de holdt på å flytte inn i ny leilighet. Vi betalte alt av mat osv, de dusjet og følte seg som hjemme. Ikke noe problem. Men så skulle vi ta et glass vin en kveld (vi hadde betalt for vinen) og når jeg drikker tar jeg meg av og til en røyk eller to. Jeg bommet to røyk av kjæresten til venninna mi, og dagen etter skulle han ha dem tilbake. Jeg sa at jeg røyker jo ikke til vanlig, så jeg hadde ikke røyk. Nei, da skulle han ha 10 kroner for de to røykene... Jaja, det var takken for at de fikk bo hos oss uten å betale en krone for noenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...