Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det var da min X beste venninne, hennes kjæreste, min kjærste og jeg skulle på festival i den nærmeste byen vi bor ved.. (vi bor ca. 10km utenfor) Hennes kjæreste bor ca 30km utenfor - forbi oss..

Hun som bor i byen og skulle hente ut bilettene til oss alle dagen før.

Så viste det seg at hun og kjæresten skulle på et helt annet vorspiel enn oss ..og vi måtte skaffe oss bilettene på forhånd. Vi hadde fått bebis for 2.mnd siden - så ting var jo hektisk fremdeles :o)

Hun skulle kjøre til sin kjæreste den morgenen festivalen startet , og da tenkte vi at hun kunne komme innom oss å gi oss bilettene våre!

(...man kan kjøre to veier til denne kjærestens hus, som ligger 30km unna... ca like langt..)

MEN nei... det kunne hun ikke gjøre! For det ble litt for stressende for henne, pga ????!! Nei, vi fikk heller komme å hente dem hjemme hos denne kjæresten som bodde 30km unna.........

 

Det endte med at hun skulle legge igjen bilettene hos en butikk inne i byen vi skulle til - så kunne v i hente dem der ...

 

Husker ikke om dette er det mest gniene jeg har opplevd med denne x beste venninnen ...men det er en av de mange situasjonene jeg husker godt iallefall!

Er vel en av grunnene til at vi nå er x ...

I tillegg til at hun virket surere enn surest på meg da jeg ble gravid ..?!!

Hvem trenger sånne venner liksom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg var yngre var jeg og alle i vennegjengen på "lunsj" hos kjæresten til en vennine av meg (han var mye eldre og hadde nok av penger). Vi hadde alle med oss egene rundstykker og pålegg. En av vennene mine hadde tydligvis tatt en skinkebit av han vi var hos- det la han merke til kan du tro! Han gikk rundt til alle som var der "har DU tatt skinkebiten min?!" og var skikkelig forbanna!

 

Har mange fler historier på han her, men dette er nok den mest gniene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt uenig med deg, 08:50. Selvfølgelig skulle bruden hatt alt som ble igjen fra utdrikningslaget! Av både penger og alkohol, det er jo "gaver" som alle venninnene har spleiset på til henne! Ikke til forloveren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen,

 

Kom på en historie til med min kjipe x venninne;

 

Vi var på jentetur i Tyrika (4 jenter) ..

Jeg er MEGA redd for å fly og vil gjerne sitte ved vindu når vi går opp og ned for å føle at jeg har litt "kontroll" ..:=)

Denne "venninnen" min hadde selvfølgelig fått biletten med vinduplass, og ville absolutt ikke bytte med meg!

Vet dere hva hun gjorde? ..med en gang flyet var igang -dro hun ned "gardinen" og kikket ikke ut et sekund!

For ei kjip høne!

 

I tillegg husker jeg en annen ting til fra turen;

Den andre venninnen vår som var med, har alltid litt dårlig med penger .. men alltid delt det lille hun har :=)

Den ene dagen på stranden var hun tom for solkrem -og siden vår kjipe venninne hadde masse av dette, spurte hun om hun kunne få litt av henne..

NEI, det kunne hun ikke.. for hun hadde så lite igjen!

(..og sa til meg at hun var lei av at venninnen med lite penger snyltet på oss andre..) Solkremen var nesten helt full....

Når vi kom til siste dagen, hadde vår kjipe venninne såå mye solkrem igjen, at hun kastet resten! Ville nemlig ikke drasse med dette på flyet!

Herregud, for ei kjip høne!

 

Hilsen anonym 9.22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julaften: En i familien med god råd gir bøker til alle i presang.

I utgangspunktet så det ut som en fin presang...inntil vi oppdaget at han hadde lånt bøkene på biblioteket og vi måtte passe på innleveringstiden!

Kul type, han slapp billig fra den julen, og så fikk vi noe å prate om i flere år etterpå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye moro å lese, gurii :)

 

Vel. Jeg har en venninne som har snylta mye på meg med tanke på bil og bensin. Fikk aldri nooe penger for bensin. Hun satt mye på med meg. Da vi skulle på tur til et sted noen timer unna, mest fordi hun ville møte en gutt så krevde jeg betaling for bensin - og det var litt i overkant å be om 200kr til bensin syntes hun! Jeg brukte opp all den bensina jeg fylte opp. (På denne tiden var jeg arbeidsledig) Da vi senere skulle på tur til Sverige, jeg uten penger, det var mest fordi HUN ville så var det også i overkant å be om 200lapp til bensin. Jeg var blakk?!

 

Når det kommer til sånt her så syns jeg det er menneskelig å tilby litt penger!! Og kanskje heller få "Nei, det er helt greit det" tilbake. Ikke betale ALT, men litt?!

 

Eller det å låne penger. Det skal ikke være nødvendig å spørre etter penger man har lånt bort. Om den andre personen hr dårlig råd; kan den heller si fra. Et menneske har lånt et annet menneske som en hyggelig tjeneste - det skulle da bare mangle at man betaler tilbake ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min onkel, mangemillionæren fikk spørsmål av sin dødssyke mor som ligger på sykehuset med alvorlig (dødelig) kreftsykdom om han ikke kunne legge ut 4-5000 kr for et smykke i 40-års presang til broren sin.

Min bestemor var så syk at hun ikke kom seg i butikken selv, og da heller ikke i banken for å få tatt ut penger (min mor som pleier å ordne opp for henne var på ferie), tror dere min onkel ville legge ut for henne? Neida, det kom ikke på tale. Hvis hun fikk tatt ut penger så skulle han se om han fikk tid til å kjøpe for henne.

Må jo få presisere at min bestemor er av den veldig ordentlige typen, som ALDRI noensinne har glemt å betale tilbake noe som helst og alltid har alt under kontroll, han har som sagt en STOR formue og årlig inntekt godt over gjennomsnittet.

For å komme dit han er i dag har han fått veldig mye hjelp av foreldrene sine også

Jeg trodde jeg skulle eksplodere da jeg snakket med min stakkars syke bestemor som lå å gråt på sykehuset fordi hennes egen sønn kunne være så tvers gjennom råtten og gnien..

 

Dette er jo ikke morsomt da, bare veldig trist i grunn :(

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk vært en av de gniene personene. Da vi hadde dårlig råd, så strikket jeg, sydde bilder og lagde hjemmelaget godteri. I tillegg hadde jeg i barndommen mange rare opplevelser fordi jeg ville spare penger. Kjøpte bl.a. en forferdelig grønn saft i stedet for brus på bursdagen min, og tok gjerne med meg brus hjem dersom det var noe igjen og vi hadde spleiset.

 

Hvorfor?

 

Fordi jeg hadde misforstått alt og trodde det skulle være slik. Foreldrene mine kranglet stadig vekk om penger, så jeg ville spare.

 

Men jeg har lært ;-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det absolutt mest gniene jeg har sett, er faren min!

 

fra jeg var liten kan jeg huske at han ALLTID har spylt badekaret med kaldt vann, for etter et bad så har en brukt nok varmt vann!

Han vasker kun hendene med iskaldt vann for å spare strøm.

Når jeg var liten fikk jeg ikke en gang en fin hårstrikk jeg ville ha til 15 kroner, for det var for mye penger på tull... Jeg arvet klær, og han dreit i om jeg fikk stygge kommentarer på det "gamle" klærne mine på skolen.

Dette er bare noe av det.. Skikkelig onkel Skrue for å si det slik!

 

Nå for tiden lever han på dag gammalt kneippbrød fra Rema, for det koster bare 4 kroner, og hvis han er heldig får han det til halv pris siden det ikke er ferskt. Ellers har han kun leverpostei (den elendige gule boksen som smaker metall siden den er billigst), og kanskje litt majones om han føler han har god råd akkurat den turen i butikken. For ikke å snakke om middagene... Kjøper kun mat som er på tilbud fordi de holder på å gå ut på dato. Siste dato kan være veeeldig nær, men han bryr seg ikke.. Spiser av samme dato en uke fremover og vel så det. Og det billigste for han er det han spiser 2-3 ganger i uka. Fiskekaker! Med en ussel potet. Ikke noe saus eller noe sånn, for det er for dyrt å lage saus av en hel pakke middagssaus for en person!

Ellers synes han det er latterlig dyrt når vi kjøper kjøttdeig til 30 kroner, når en kan få billig first price kjøttdeig-snabb til 20 kroner...

Og for å sette kronen på verket:

han sitter med lyset helt av hjemme, siden han sitter der alene. Til nøds kan han ha TV'en på, men skruer av mellom hvert program han skal se. Og klager når strømregningen kommer, og bare er på usle 300 kroner....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den siste historien er virkelig en onkel skrue historie. Har aldri hørt på makan. Stakkars deg som vokste opp med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har nok vert gnien sjølv før, men eg har allikavell lært.

 

Det verste eg har vert borti er allikavell denne episoden:

 

Eg hadde vunnet TO billetter til BigBangkonsert for mange år siden, men fann ingen som kunne bli med på så kort varsel. Hadde ein kamerat som også skulle saman med ein kamerat av han, så vi blir samde om at vi skal henge saman.

 

Når eg kjem til konsertplassen så seier han at kameraten ikkje kunne komme og at han no står med ein billett ekstra. Og lurte på om eg kjente nokon han kunne selge den til? Nei, eg kjente ingen. Så sa han at eg berre skulle ta den og gje den til enkelte i køen. Eg stussa litt over dette fordi det er jo eit stort skritt mellom å selge og å gje vekk.

 

Så eg gjer bort hans billett og min andre billett til to bekjente som står i kø, mot at dei spanderer ei øl på kvar av oss (billetten kosta 300 og ei øl 60 så det synest eg ikkje er gnient altså). Dette var dei to veldig samde med, så vi fekk ei øl kvar.

 

På denne tida var eg undertøyskonsulent, og hadde dårleg råd. Han hadde kjøpt eindel boxere av meg og då eg skulle få betaling for disse så sa han "ja, du har jo fått ein konsertbillett av meg, så eg trenger ikkje betale for den eine.

 

Eg trudde eg skulle klikke! Og han her jobber i nordsjøen! Eg fekk meg aldri til å krangle om det. Angrer på det den dag idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk festlig lesning her....

 

Min historie var bare for noen uker siden....Fikk en tlf fra venner par om vi skulle møtes hos dem å lage taco ilag. Ja svarte nu vi og spurte hva vi skulle handle.... Svaret var: vi har to pakker mais!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ex-svigermor!! hvis mannen ba henne handle med noe på butikken til han,kom hun med noen uker senere at han skyldte henne 500 kr,eller 1000 kr!! Han fikk etterhvert forbud mot og la henne kjøpe noe som helst.

 

En annen gang kjøpte hun en presskanne til meg,og skulle ha penger for den. Jeg hadde da ikke bedt henne kjøpe den til meg!! men sa engang at det hadde vært kjekt og ha. Den var elektrisk,og kostet nesten 500.

 

Men hun kunne be mannen kjøpe med marsipankaker til henne og andre dyre ting fra bakern og matbutikker,fikk ALDRI penger for det.

 

Denne dama har mer enn nok penger. Skapet hennes består kun av GANT,Jean Paul og andre dyre merkeklær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, alle disse historiene hadde gjort seg på et TV-program i beste sendetid på lørdagskveldene.

"Norges onkel skrue!"

 

Ikke gnient det jeg skal fortelle, men venninna mi sin far fylte år, og hun hadde ikke penger til gave. Så hun visste ikke hva hun skulle gi han. Vi var vel 14-15 år, og var ute og gikk. Så får vi se ei postkasse utenfor et tilfeldig hus, med en pakke som stakk opp. Den tok venninna mi! For oppi der lå det nemlig en bok fra Bokklubben.

Da hadde hun gave til faren sin ;o)

 

Når vi tenker på det nå, vet vi jo det var helt forferdelig dårlig gjort. Men den gangen var det liksom bare et svar på et problem der og da. Hun tenkte jo ikke på at kunden kom til å få problemer med at boka han eller hun ventet på, aldri kom..

 

Hva faren hennes tenkte når han så bokklubbmerket inni boka, det aner jeg ikke. Han fikk aldri vite sannheten om "bok-gaven".

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verste jeg vet er folk som kjøper ubrukelig ting til deg, for deretter å kreve penge tilbake....selv om du ikke har bedt dem kjøpe det engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en gang om en familie som hadde 2 do. Ett for tissing, og ett for å bæsje i.

For å spare på vannet (som de betalte for etter hvor mye de brukte), trakk de opp tissedoen kun èn gang for dagen.

 

Den andre var det lov å trekke opp etter hver bruk.....

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk en kaffetrakter til 199 kroner i bryllupsgave hos svigers og et pledd kjøpt på netthandelen... Og nei, de har IKKE dårlig råd. Vi fikk ikke noe til festen av dem, men det hadde vi jo ikke regnet med heller:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...