Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Her var det mye gniene folk, huff å huff :(

Vet ikke om jeg har vært borte i så mange gniene folk, men en episode jeg husker er engang vi var på ferie med et vennepar og endel andre. Han hadde bursdag mens vi var på ferie og vi gikk da alle sammen ut for å spise og feire dette. Mannen min lurte på om han skulle kjøpe seg et glass vin, men da insisterte de på at de klarte nok ikke å drikke opp den flasken (eller muggen) med vin som de bestilte, så han kunne jo få av dem.

Når vi skulle betale så tok dem da å delte summen av vinen på to, enda dem var tre som hadde drukket av den, og mannen min kun drakk et glass å dem resten. (de kunne i det minste delt de på tre, dem fikk atpåtil sitte på oss begge veier, siden jeg kjørte - selvfølgelig gratis siden vi alikevel skulle dit, men trengte dem da å være så kip på vinen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kanskje ikke så gnient men alikevel.¨

Vi var på besøk hos et vennepar, de bodde da ca 70 mil fra oss, så vi var jo der i noen dager. Når vi kom frem sent på kvelden så var eldste vår sulten, skulle gi han mat før vi la han, men der var så tomt i kjøleskapet, at vi fant ikke noe å gi han. Så hun vi var hos måtte da springe over til en bensinstasjon i nærheten før dem stengte for å kjøpe pålegg til han.

Dagen etter var vi å handlet inn mat så det holdt til alle oss for alle de dagene vi var der (forventet selvfølgelig ikke at de skulle holde oss fire med mat i alle dagene vi var der, var studenter alle sammen, men kunne jo hatt litt mat til vi kom ihvertfall..).

Tror faktisk dem ble fornærmed også for at vi handlet mat, men kunne jo ikke la barna gå sultne!

 

Når de samme kom til oss engang, så hadde vi nettopp kjøpt ny bil med syv seter, så kjekt for da fikk vi jo plass til alle i samme bil når vi skulle noen plasser, men nei, hver gang vi skulle noen plass så måtte dem enten ha med seg en annen dem kjente der vi bodde, eller dem skulle noe, så dem kunne aldri sitte på hos oss, men måtte låne den andre bilen vår. Vet det er jeg som høres gnien ut nå, men vi var tross alt studenter da også, og hadde ekstremt dårlig råd, så å huse tre ekstra personer i kosten i tillegg til å måtte bruke bensin på to biler overalt vi skulle når det ikke var nødvendig var ganske frustrerende! (Vi følte litt at vi var gratis kost, losji og bil når dem var der, å hadde så mange andre ting dem skulle at dem nesten ikke hadde tid til å være sammen med oss, men kom å gikk som det passet dem...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere, pga denne tråden så unngikk jeg (forhåpentligvis) å fremstå som gnien! Var på fadderuka nå og vi skulle grille, det var bare slik at vi trodde vi fikk denne grillmaten siden vi hadde fått lunsj og det stod at det var på programmet i regi av studiestedet. Men vi måtte altså kjøpe selv, og jeg var med en liten gruppe av de jeg hadde blitt kjent med. Jeg kjøpte pølser og pølsebrød til 50 kr og regna ut at det kosta ca 5 kr for hver hvis vi skulle dele.

 

Så da vi hadde grilla ferdig så spurte ei hva det kosta, og jeg sa 5 kr, men så tenkte jeg på dette her, og jeg tenkte at; fytti, så lite 5 kr er! Så da forta jeg meg å si at, NEI, ikke betal, det er alt for lite!:-) Men hun slang en tier til meg likevel, mens jeg nekta å ta den. Den ble liggende i gresset til jeg til slutt tok den for hun nekta å ta den igjen. Så tok hun faktisk bare ei pølse selv om jeg spurte om hun skulle ha mer.

 

Så nå slapp jeg i alle fall at hun skrev her om jenta i faddergruppa som skulle ha betalt for ei pølse!:P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og søstera mi hadde ei vennine som virkelig kunne spinne på krona. Vi ble kjent med henne da vi jobbet på et gatekjøkken der vi kunne skrive opp maten vi laget der i en bok. Hun presterte faktisk å komme innom hver gang jeg jobbet, ba meg om å lage mat til henne- for så å skrive det opp på MEG.

 

Ellers levde hun praktisk talt på oss i over 1 år, spesielt i de månedene vi bodde sammen. Sminke, shampo, mat, hårspray, klær- alt. Vi hadde samme hudprodukt, noe jeg brukte svært sjelden og hun flere lag til dagen, men allikevel var mitt tomt og hennes fremdeles fullt. Moren vår kom opp med mat til oss og hun forsynte seg av både hennes og våre middager, men da hennes mor kom innom med mat, nei da var det bare til henne. Tilogmed da vi fikk penger ville hun ha sin del av kaka; "Nå som dere har penger kan dere jo gå på butikken å kjøpe sjokolade? Frister med ....." Har så mange eksempler!

Tilogmed da vi reiste og skulle dele hotellrom nektet hun å betale fordi "jeg ble jo med en gutt hjem den ene natta" og "jeg sa jo jeg hadde lite penger før vi reiste". Verste er at hun hadde mange tusen mer i måneden enn oss. Vi studerte, hun jobbet.

 

Det var ikke sjelden hun lånte penger av oss, og vi krevde aldri tilabke hvis ikke det var store summer som i dette tilfellet. Hun hadde levd på søsteren min i en måned og i tillegg lånt 2000 kr av henne. Eneste hun var villig å betale tilbake var kontantene. Etter mye om og men skulle hun betale tilbake, søstera mi gikk da inn i en butikk hvor hun skulle ta ut resten av pengene (hadde selvfølgelig ikke tatt ut alt første gangen 5 min før). Hun ville ha en cola, og spurte om søstera mi skulle ha. Nei, det ville hun ikke. "Jo, jeg kjøper en til deg. Er det minste jeg kan gjøre". Da de kommer ut av butikken skal hun ha en 10er av henne for colaen???

 

Gud, så dumsnille vi var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt om jeg kan kalle det gnien da men, ihvertfall : Vi er de eneste i vennegjengen som bor for oss selv (noen fler nå da, men de siste 2-2,5 åra) da er det jo sånn at vi alltid samles hos oss og det er helt greit. Men det er alltid vi som må betale film, godteri, brus osv osv. Greit vi har jo invitert på film og sånn noen ganger, men jeg mener alikevel at de andre kan tilby seg og betale når vi alltid betaler alt. Det hadde ihvertfall jeg gjort om jeg hadde blitt bedt til de. Eller hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret over hvor dumsnille folk her inne er. Hva med å la være å låne bort penger man vet man ikke får tilbake, eller slutte å la folk snulte på en, og når en stadig ber folk over på filmkveld er det vel bare å be folk ta med seg godteri og brus evt, film.

 

Som man reder, ligger man ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En gang skulle jeg besøke en kamerat. For å komme dit, måtte vi kjøre over Nordhordlandsbroen. På den tiden kostet det 45 kr hver vei. I tillegg var det 30 min å kjøre dit, hver vei.

 

Med meg i bilen hadde jeg en felles studiekamerat. Han bodde fremdeles hjemme hos moren sin, og da turen var over sa han:

" Ja, jeg får være med å betale litt for turen." Så gav han meg 10 kr !

 

Jeg takket pent for pengen, og kjørte leende hjemover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alle som er såkalte bitcher og nekter å dele når noen spør.

Greit nok å ikke låne bort store summer, men småting er vanskelig å slå hardt ned på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hjalp en gang en kamerat å sitte barnevakt. Han kjørte meg hjem og krevde 50 kr for dette. (Jeg bodde like ved så jeg hadde ikke en gang behøvd å sittet på )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig tråd! Mange gode historier her.

 

Vet ikke om jeg skal kalle dette gnient, dere får avgjøre;

 

Jeg og samboeren min kjøpte vår første leilighet for 2,5 mill. Han vi kjøpte av, ønsket å betale seg fra å vaske ut, og siden vi skulle pusse opp hele greia, sa vi ok til det. I og med at vi tok over leiligheten i slutten av en mnd, skulle vi dele på husleia, i allefall viste det seg da vi møtte selger at vi skylte 94,-

Jeg hadde klart å legge igjen lommeboka hjemme (skal ta selvkritikk på det), men fikk da oppgitt kontonr til selger - som vi da skulle overføre pengene til.

94,- er 0,00376% av 2,5 mill - jeg tror jeg hadde sagt det var greit...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne av meg hadde mistet et familiemedlem og var svært trist og lei seg. Jeg spurte om hun ville jeg skulle komme (og være der for henne) - hvilket jeg gjorde da hun veldig gjerne ønsket dette.

Betalte flere tusen kroner for flybilletten, noe jeg ikke hadde råd til egentlig pga dårlig råd - men jeg mener man skal være der for sine venner. Grei skuring for meg det. det var min prioritering.

 

Da jeg kom på besøk hadde jeg med meg vin osv som vi kunne kose oss med. Hun hadde forberedt en utrolig sparsommelig middag (kanskje det billigste du kan lage) som hun serverte til meg og en annen venninne på bostedet hennes. De moret seg tydeligvis over denne sparsommelige middagen, noe jeg ble litt såret over - for jeg hadde reist langt og betalt dyrt for å komme. Følte meg kanskje ikke så verdsatt akkurat da.

 

Noen dager senere skulle det være en felles fest i bofellesskapet der hun bodde. Hun og venninnen arrangerte og skulle kjøpe inn det som trengtes av snacks osv. (Det gikk sikkert på rundgang av de som bodde der). Høflig som jeg er spurte jeg om hun ville jeg skulle være med å betale og det var ikke nei i hennes munn.

 

Denne venninnen har alltid vært sparsommelige selv om hun i grunnen alltid har hatt ganske godt med penger.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg arrangerte et utdrikkingslag for et par år siden. Den ene venninnen til bruden har enda ikke betalt meg... Jeg sendte flere tekstmeldinger i etterkant, men har ikke fått en krone. Det er snakk om over 1.000 kr, så irriterer meg. Det verste er at vi har møtt hverandre flere ganger etterpå, og hun har aldri nevnt den manglende betalingen med ett ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde fest for noen med jobben tidligere i sommer, og vi skulle lage daqurie og white russian jeg og ei annen oh hadde da kjøpt inn rom og vodka. En annen skulle ha rom og cola, og hadde helt lik rom som oss, bare en halv flaske, vi hadde en liter. Så han sa, jeg drikker av deres jeg så jeg slipper å drikke opp min, og vår flaske drakk han opp. Dagen etter kom han for å hente flaska si, siden han ikke hadde drukket noe av den...

for en idiot!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så mye tragisk, men må le litt og..

Har en selv og:

 

Mamma hadde vært på sydentur med to venninner.

Når di skal pakke for å dra hjem igjen, så hadde de to andre handlet for mye av både klær og drikkevarer og hadde dermed ikke plass i kofferten.

Mamma som ikke har så mye penger og som ikke er så shoppinggal hadde derfor god plass i den store kofferten sin.

Så de putter alle drikkevarene over i hennes koffert.

Ved innsjekking så blir de to venninne så letta for de hadde jo ikke noe overvekt, enda de hadde handla så mye!!

Mamma måtte betale nesten 1000,- "nei gud!!!! har du så tung koffert" sier hun ene " ja, det er vel ikke akkurat mitt alt sammen" sa mamma da. Uten at det gikk opp et lys på noe måte.

Da mamma slipper de av utenfor husene sine, så måtte hun ut med koffertene begge gangene for å ta ut drikkevarene dems...

 

Ja, mamma er dumsnill, og jeg blei skikkelig irritert på henne for at hun ikke står på sitt og sier ifra, men hun syns det er pinlig, for hun sa det jo en gang..

 

I år skal dem på tur igjen, og jeg sa til henne at enten må du ta en liten koffert eller så får du sørge for å fylle den godt opp :) Hun har med en liten koffert!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, mann og 4 barn ble bedt med på hyttetur ei helg sammen med pappa og hans nye kone.

Men like før vi skulle dra, ringte han og ga beskjed om at vi måtte huske å ta med maten vi skulle spise! Jeg synes det er utrolig dårlig gjort mot ditt eget barn og barnebarn, bare for ei helg. Spesielt når du er invitert.

Det ble kun med den ene hytteturen.

 

 

Jeg kan ikke fordra grådighet,

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang skulle jeg og faren min bestille en hel gris sammen.

Stemora mi delte grisen hjemme hos seg selv, og pakket resten sånn at jeg skulle få det med meg hjem.

 

Vel..........når jeg åpnet "vår" halve gris var det 4 labber, flere ribber, masse "dårlige koteletter" og hele hodet, pluss det verste på grisen!!

 

Sånt synes jeg er så utrolig dårlig gjort!!! Jeg ringte og spurte om grisen hadde 8 føtter!

hahahaha

 

Vel..vi bestilte aldri gris sammen med pappa og hans kone igjen, for å si det sånn!

Irriterte meg noe intenst at vi satt igjen med de billigste bitene på denne grisen.

Men jeg lærte på det. Stemora mi som hadde forsynt seg, da. Og hun trodde kanskje at vi ikke så forskjell. Ikke vet jeg. Men jeg vet jo hva en halv gris skal inneholde. Ærlig talt!!

Grådigheten lenge leve! Vi betalte jo nøyaktig halvparten, og da burde vi fått akkurat det halve, mener jeg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da det ble holdt utdrikningslag for meg var det forloveren min som var passelig gnien.. Alle som ble bedt betalte ca 700 kr hver. Forloveren min hadde kjøpt alkohol for anledningen i utlandet for ca 1500kr, og en venn av henne kjørte oss rundt for 500kr. Hun hadde ingen arrangementer som kostet noe, unntatt et restaurant besøk som kostet ca 200 pr pers. Etter festen spurte ei venninne meg om jeg hadde fått resten av drikkevarene, (for det var visst vanlig, men det visste ikke jeg?) Så altså tjente forloveren min noen tusen den dagen og hadde masse drikkevarer igjen.. Bør jo ikke ta betalt for å være forlover..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...