Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

To bekjente av meg skulle jobbe sammen i en annen by. I stedet for å ta toget foreslo x at de kunne kjøre bilen hennes. De skulle selvsagt dele på bensinutgifter, men x hadde også beregnet hva bilen ville synke i verdi av å kjøre frem og tilbake, og y som skulle sitte på måtte dekke halvparten av dette. Y tok toget i stedet, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke om dette er en av de gjerrige historiene.

 

Men jeg var på et senter en gang, med svigerinna mi og søsteren min. Med oss hadde vi sønnen min på 1 år. Han elsker å sitte på sånn trillevogn som ser ut som en sånn bil (som man kan få leie i de store senterene). Vi skulle ut på shopping, og skulle vi få til en rolig og lang shopping tur, så var det lurt å leie en sånn trillebil.

 

Men da vi kom til skranken, gikk svigerinna mi bort for å høre hvor mye det kostet å leie en sånn bil. Joda, 35 kr for 1 time, og 20 kr i depositum (som du fikk tilbake når bilen er levert). Hun ble helt sjokkert og sa: herregud, er det så dyrt? Nei, da går vi heller og låner en vanlig handlevogn.

 

Da fant jeg frem lommeboka mi, og sa: det er min sønn, så jeg kan betale. Så jeg gikk inn og betalte 20 kr i dep. og fikk lånt en bil. Svigerinna mi ble litt stille mesteparten av kvelden.

 

Før vi dro hjem, kjøpte hun seg en veske til 600 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venninne som kommer på besøk til en annen venninne og har med en 1,5 liter cola. Da hun skal hjem igjen, henter hun restene i kjøleskapet.. vi bare måpte. Hun gjør slikt med alt da, "glemmer" å betale tilbake penger hun låner, hver gang hun har middag vil hun ha spleiselag, selv etter at vi sluttet å studere - ingen andre forlangte penger igjen hvis de arrangerte middag!

Likevel er vi glade i henne - rart det der :-). Man overser litt det som plager en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på noe jeg selv gjorde da vi var førsteårs studenter. Ja, vi hadde dårlig råd, men likevel.. kjøpte stor middag og orket ikke spise mer enn halvparten. Venninnen min fikk da spise resten mot at hun betalte litt.. Gjett om hun ble paff da jeg foreslo det! Utrolig nok er vi venner den dag i dag, jeg er ikke gnien lenger nå men blir så VANVITTIG flau når jeg kommer på det.. Å hjelpes meg.. sikkert derfor jeg overkompenserer nåtildags, når jeg ikke har dårlig råd lenger, og er heller generøs enn omvendt.. i all fall som regel... gremmes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele klassen var å spiste på Mc.Donalds.

Ei i klassen hadde bestilt liten meny. Men var mett etter bare burgeren. Så hun lurte på om noen (som også hadde kjøpt mat) ville kjøpe pomme fritesen hennes. Hun hadde bare spist noen få av den..

Sykt!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg og en venninne skulle feire bursdag sammen. så vi skulle spleise på maten. Samme dag kom hun til meg og sa at mange av "hennes" gjester hadde trekt seg, så hun synes det da var rettferdig at jeg betalte mest av maten. So I did.

 

min da værende kjæreste laget i teillegg en nydelig ostekake.

 

da festen var ferdig og de skulle dra, ville hun ha med seg restene. hun kom også dagen etter å hentet en brus som ikke var blitt drukket opp. både jeg og min daværende kjæreste holdt på å klikke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud....du betaler mesteparten av maten, og hun skal ha rester? Nei...masse rare folk ute i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne av meg går fra fremmed til fremmed og spør om hun kan bomme en røyk for å fylle opp røyk pakka si :D Snodig dame!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet om mange gniene mennesker:

 

En inviterte til stor bursdagskalas hvor det bare ble sagt at vi skulle ha med egen drikke. Vi kjøpte fin gave og troppet opp. Og absolutt nada ble servert. Ikke kake, ikke snacks.

 

Eller de som alltid snylter på andre når det gjelder øl og vin hvis man er på fest sammen. Og som, hvis de har med seg drikke, tar den med seg hjem hvis de ikke drikker den.

 

En venninne av meg tar alltid med seg brusen hun ikke drikker opp hjem igjen. Selv om hun gladelig drikker av brusen som andre har åpnet.

 

Eller alle dem som konsekvent bommer røyk av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett før jul var en bekjent av meg i London for å shoppe. Jeg og ei god venninne av meg skulle til London uken etter. Da hun kom hjem ringte hun meg og spurte om jeg kunne kjøpe en ting til henne som hun ikke hadde plass til i kofferten..."ok" tenkte jeg, for hun sa at det ikke tok så stor plass siden den kunne brettes sammen.

 

Det viste seg at det var en ganske stor sak, og venninnen min som jeg reiste med måtte ha noen av mine ting i sin koffert da vi reise hjem..uansett da vi kom hjem igjen og jeg skulle få pengene for det hun hadde bedt meg kjøpe regnet jeg ut kursen og ga den til henne. Det kom på 479,50 kroner og hun ga meg 480!! Ikke takk eller kyss meg bak eller noe! Jeg hadde hvertfall gitt 550 som takk for bryet (for BRY var det!!)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16.37: du kunne da bare la være å kjøpe den da, hvis det var så mye bry med varen. Kunne bare si til venninna di at dere hadde ikke plass til varen, selv om du sa du skulle kjøpe den. Men du visste jo ikke hvor stort plass den ville ta. Dessuten så betalte hun for det varen kostet, så hva mer kan du forlange da? Du gikk fint med på å kjøpe varen og frakte den med hjem. Ingen tvang deg til å gjøre det. Syns ikke venninna di var gniten jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får angst og noia av de som bare røyker på fest, og som aldri har med seg sjøl, og skal bomme av meg eller andre hele kvelden. forbasket irriterende!

 

Men det mest gniene jeg har opplevd må være da mamma var gravid med min lillebror og var superdårlig. hun hadde bekkenløsning og nakkeprolaps og var vanvittig dårlig, orket ikke å vaske rundt til jul. Hun krøp til korset og spurte sin lite hjelpsomme mor om hun ikke kunne være så snill å vaske litt til jul hjemme hos oss (pappa jobbet døgnet rundt for å få økonomien til å gå, og jeg var bare 4 år). Bestemor tok da mamma for bensinpenger for de fire milene hun tur retur endte med å kjøre!

I tillegg skal det sies at økonomien var så trang at på dette tidspunktet levde mamma og pappa praktisk talt på barnetrygden på litt over 1000-lappen hver måned. Men bensinpenger skulle kjerringa ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en venninne som alltid fikk folk til å kjøpe øl til henne, hver gang vi var ute...fordi hun ville ikk bruke penge på det selv. Vanskelig å gå ut med henne nå hun hele tiden skal finne noen til å kjøpe drikke til henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten, gikk jeg på skolen med en som var gniten. Hver gang vi kjøpte noe godt å spise, så fikk hun alltid smake av oss andre. Men kjøpte hun noe godt, og vi spurte henne om en liten smakebit, sa hun alltid: nei, jeg har så lite igjen.

 

Husker det kjempe godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe,mye rart:)

 

Husker en gang meg og eksen hadde spysjuken og spurte om svigers kunne komme innom med en flaske brus,siden de skulle kjøre forbi alikavel.Det kunne de,og da de kom med brusen,måtte eksen ut å hente den.Og svigermor satt med hånden åpen utav vinduet,som et tegn på at hun skulle ha pengene igjen for den..Ble litt paff,for det var vel snakk om 15,-,og når man er spysjuk,så er det ikke det gøyeste å løpe fram og tilbake for så lite.Og de har penger så de klarer seg for å si det slik..Men det var vanlig for å være dem da,har maange historier om dem da:)

 

Og tror de "smittet" eksen også,for vi var reist til de for å feire jul,og skulle kjøpe gave til hverandre der.Og av han fikk jeg shampoo og balsam:)Hadde da vært sammen en del år,så hadde vel egentlig forventet litt mer enn akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he... Jeg reagerte også litt på den der. Dersom saken var mye større enn jeg hadde forventet og jeg ikke fikk plass så hadde jeg ikke kjøpt den. Men dersom jeg kjøpte den så hadde jeg ikke forventet å få mer enn det varen kostet. Hadde faktisk følt med dum dersom hun skulle slenge til meg en ekstra 50 lapp. Hallo?? Jeg er da ikke så fattig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en kompis som alltid drev og spurte om røyk da jeg og samboer røyka, og vi ga alltid bort med den tanken om at hvis vi gikk tom en dag ville vi få låne av ham.

 

Så hendte det seg en dag at vi var på vei til byen og møtte ham tilfeldigvis utenfor en bar. Samboer og jeg var tomme for røyk, og lurte på om vi kunne bomme en hvorpå han blir dritsur og sier "jeg har bare 6 igjen!" og så tydeligvis kommer på at han har bommet røyk av oss til stadighet og sier "ok, dere kan få én da! På deling!" Resiprositet my ass...

 

Minner meg om ungdomsskolen, type "du skylder meg to trekk fra fredag".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne på videregående kjøpte seg en langgang, spiste halvparten og solgte resten til typen (som gikk i samme klasse) for 15 kr hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ✿biss med twins✿

Det mest komiske 'gniene' jeg har vært borti, var da jeg var liten og på besøk hos en venninne.. Jeg måtte tisse og gikk mot do, men da stoppet bestemoren meg i farta og sa at " Nei, det får du gjøre hjemme!" - så jeg måtte gå hjem på do og heller komme tilbake..noe jeg ikke gjorde.

Herregud sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

morosm tråd...

 

Har en historie, men egentlig ikke en gniten en..

 

Jeg og en venninde i kollektivet jeg bodde i samla på 50øringer i sånne tomme vannflakser som de har på bedriftene (sånne stoore).

En gang i halvåret veksla vi de inn og gikk på byn for pengene..

 

Men en gang gadd vi ikke veksle dem inn.. gikk på byn med veskene fulle av femtiøringer...

Fikk ganske menge rare blikk da vi skulle betale for æl etc rundt om kring...

 

Ler god av tanken den dag i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå syns jeg naboene er de mest gniene personene jeg vet om.

 

De har hatt oppdelt ferie i år og på den første ferien deres tok jeg inn posten og avisen deres, mens når jeg hadde ferie stoppet jeg alt.

 

Hun prøver å organisere hele nabolaget for at de ikke skal betale for dette, altså at vi som er hjemme skal ta vare på post og avis. men nå har vi ikke engasjert oss og nå ligger det aviser og post for en hel uke hos de. Har hatt litt dårlig samvittighet for at jeg ikke har "ordnet" opp hos dem, men tenker at det får være slik, når de ikke vil betale 135; for å stoppe posten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var lita og mutter hadde symøte med damene var det alltid ei som tømte fruktfatet opp i veska si, for selv hadde hun ikke råd til å kjøpe frukt til sitt barn ;)

 

I ungdomstiden var vi en "fast" gjeng på 5, hun ene skulle ha bilen på verksted 2 mil unna (farens varkste) og lurte på om vi skulle slå det i hop med et kino besøk slik at hun slapp å vente påå bilen aleine. Joa, kino blei det og vi 4 andre betalte billetten hennes (på oppfordring) men på turen hjem forlangte hun en femtilapp av hver. Dette er snart 20 år siden.

 

Nyttårsaften, vi var en gjeng på 12 stk som skulle feire sammen, dele alle utgifter. Vi skulle være hjemme hos hun ene, hun og typen stod for innkjøp. Mens vi jentene laget mat og pynta.

Dagen før spurte paret om vi skulle spleise på et par flasker fin champis, så det skulle bli en skvett til hver, joa, selvfølgelig var alle med på det. Vi dro til med en 100 lapp hver, man får jo som kjent grei champis for 600 kr flaska, men saken var det at paret satt frem 2 flasker martini asti ;)

 

Jeg har hvert på mange jenteturer med ei venninne opp gjennon åra, la oss kalle det husmorferier (helger) De gangene vi har kjørt hennes bil må jeg kjøre, bompenger går fra min lommebok og vi spleiser på bensin. De gangene vi tok min bil, jeg kjører fortsatt, betaler bomm og sitter igjen med bensinutgifter ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns et av svarene her var litt gnient, hun som spiste mye mer enn normalt pga av høy forbrenning, ikke tenker på at når hun er så glupsk at når 2 poteter og en kotelett, bare er for lure tarmen, så burde hun begynne å ta med mat selv på sine helgeutflukter og ikke regne med at husverten skal stå for 5 kilo poteter, 3 kilo kjøtt, 8 brød, nok pålegg og grøntfor for helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...