Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi var en gang fire venninner som satt på med en femte venninne et stykke på ca 20 mil. Hun skulle kjøre uansett og hadde foreldrene sin bil med full tank. Likevel krevde hun oss for 200 kr hver. Hun gikk altså kr 800 i pluss på turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Manglet 10 kr på noe jeg skulle kjøpe og lånte av en venninne. Noen dager senere kom hun og lurte på hvor det ble av 10'eren hennes. Vi er begge voksne og med god/grei økonomi, så 10 kr er liksom "ingeting" økonomisk for noen av oss. Må innrømme at jeg ble litt paff da! Kunne aldri falt meg inn å kreve tilbake summer for opp til 50 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ute å kjørte tur med ei venninne. At det var henne og ikke jeg som kjørte var en tilfeldighet og da vi tenkte på å ta kvelden ba hun meg fylle bensin for 35 kr på bilen hennes.

 

Og hun skulle ikke fylle engang, sånn at jeg kunne ikke bare gi henne de kr.

 

Haha. Vi er ikke så gode venner den dag i dag, mye pga hennes forhold til penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi ble innvitert i brullup og hele stasen skulle holdes på byens flotteste og dyreste hotell, men det viste seg at gjestene måtte betale for både maten og drikken selv. Og med innbydelsen lå selvfølgelig listen for gaveønsker. Må legge til at en helt vannlig middag med dessert og drikke for 2 personer koster over 1000 kr på det hotellet...

 

Har brudeparet dårlig med penger så mener jeg at det går ann og gjøre det billig, enn og la gjestene betale for festen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I påsken tenkte jeg at jeg skulle være så grei å betale en bensintank for to venninner som kjørte, siden kortet deres ikke funket. Den regninga kom på 400 kroner, fikk ikke en takk engang. Bare; " Ja, jeg skal ikke nekte hvis du tilbyr deg å betale"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gang da vi var studenter og hadde hatt fest på hybelhuset vårt, kom en av festdeltakerne tilbake dagen etter for å hente tomflaskene sine..

 

Åtte hele tomflasker.

 

Vi lo av dette i månedvis på den tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En venninne som skulle betale med kort en gang vi var 4-5 venninner ute og spiste og vi andre hadde kontanter og la på det vi skulle betale for maten + tips og hun som skulle betale med kort telte hadde tenkt å betale hele regningen + litt tips på kortet mens hun tok kontantene selv. Hadde hun betalt det hun hadde tenkt, hadde vi andre betalt maten hennes med vår tips... Hun fikk beskjed om at det ikke var riktig måte å gjøre det på og har aldri prøvd seg igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som student opplevde jeg at en studievenninne som tok to runder pils på seg krevde meg for mellomlegget på 4 kr da jeg tok de neste to rundene på et annet utested.

Tror pilsen kostet hhv 48 og 44 kroner....................................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satt på ca 20 mil med en kompis for noen år siden, i hans gammel volvo. Han skulle ha 200 kr for bensin, pluss 50 kr for olje og slitasje på setene ;-) Jeg bare flira og betalte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde noen familiemedlemmer på besøk på juleaften og de lå over til 1. dag jul. De fikk all mat og drikke i over et døgn. Deres bidrag var en flaske cognac. Dog tok de den med seg hjem igjen da de dro siden den var uåpnet....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om dette går innenfor temaet, men en gang fikk jeg en kjempesint og jævlig sms av en venninne etter jul fordi hun syntes jeg hadde gitt henne for billig og dårlig julegave. Hun drasset opp hvor mye penger hun hadde brukt på meg på min bursdag osv, osv... Ble kjempesjokkert. Gaven jeg ga henne var helt vanlig og ikke spesielt billig, selvom den kanskje ikke var så kreativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja. Kanskje da jeg fikk låne en billig flaske hvitvin av min svigerfar som har godt over gjennomsnittet økonomi. Han krevde altså at jeg gikk på polet neste dag og kjøpte ny.

 

Om han hadde lånt en tilsvarende vin av meg, hadde han nok fått den ja. Vår økonomi er vesentlig dårligere, det samme er mine foreldres og de hadde alrdi krevd det samme av min mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg og ei venninne var på langtur en sommer... kansje en 8 timers biltur.

Jeg fikk ikke lov å ha på aircondition hele veien, for at den sugde bensin...(Snakk om få kroner... )

Arg, jeg satt med hodepine hele veien og humøret sank bare mer og mer...

Vi spleiser jo også på bensinen...

 

Synes også det er litt flaut å spleise på mat når vi er bedt et sted, men det er nå så som så... Vi begynner jo å bli såpass voksne, og alle har jo jobber og burde ha økonomi til å holde en liten middag... Trenger ikke gjøre så mye ut av det, det viktigste er jo å samles!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg var litt på klinern med spurte om jeg kunne møte han et sted i byen. Jeg bodde litt utenfor og var avhengig av den siste bussen hjem, men han sa han kunne kjøre meg hjem hvis jeg ville det.. satt å klina i bilen og snakket sammen, og så ble det på tide å dra hjem.

Når vi stoppet sa han plutselig: Ja, vi kan runde det av til 100 kr vi..

 

Hahahah, følte meg som en horekunde nesten:P

Enda det var han som ville at jeg skulle møte han osv.. han jobbet fulltid som snekker, så hadde grei lønn. Jeg gikk på videregående og hadde ikke jobb:P Jaja, trenger vel ikke si at jeg ikke møtte han mer etter dette... raring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ha besøk av tidenes mest gnine venninne. Fikk en tlf om jeg kunne hente henne på butikken for hun var gått tom for bensin og hadde ikke penger. Butikken lå 1,5 km unna leiligheten. Jeg kjørte og hentet henne og når jeg kjørte henne tilbake til bilen sin gikk ho innom butikken kjøpte litt mat og godis, satte seg i bilen å kjørte hjem...Så hun ville da altså spare bensin på å kjøre 3 km, veldig oppgitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos noen venner på nyttårsaften for noen år siden. Jeg hadde laget deler av middagen og hadde med. Likevel kom de på døra hos oss et par dager etterpå og krevde 150,- for middagen! Har lite kontakt med de idag, de er veldig spesielle....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns ikke at dere skulle sitte på gratis det var jo tross alt 20 mil.

 

Jeg misliker sterkt alle de som vil sitte på av den grunn, "du skal jo alikavell kjøre den veien" uten at de betaler så mye som et rødt øre. Jeg har alle utgifter, mens snylteren ikke har noen.

 

Men til saken, jeg hadde en student venn som var av den typen, når jeg kjørte til skolen så betalte hun ikke noe, men nå hun kjørte delte vi på utgifter, hun var også av den sorten som ville ha tilbake 2 kroner hun la ut for meg for en kopp kaffe på skolen og ville ha de tilbake dagen etter. Etter dette fikk hun ta toget og buss på skolen, mens jeg kjørte alene eller hadde andre i bilen som om ikke annet betalte bompenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

svigerfamilien sammenlikner julegaver, og det ble full krangling mellom søsknene siden det var noe sprik i beløpene på gavene.

omg så slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror den verste er en xen til en venninne av meg.dette var når hun var 18 år. når hun lånte en kr av han der og 50 øre der osv så holdt han kontroll på det og sa hun skyldte han 20 kr..herregud

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og venninne arrangerte stor grillfest hvor vi hadde lagd til tilbehør til allesammen, type salat, potetsalat etc. + hadde vi hadde en del ekstra drikke og kjøtt. Neste dag kom et par som hadde vært på festen (som vi ikke kjente så godt, venners venner) og lurte på om den salatposen de hadde med var uåpnet (type ferdigkuttet salat), for de skulle grille idag og trengte den.... De fikk den tilbake igjen, men da de var gått lo vi så vi holdt på å daue.....Riktignok var det i de fattige studietider, men likevel..tjihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at man betaler om man sitter på selv om sjåføren skal den veien. Det er dyrt å ha bil og bensinen koster også. Dersom man kjører annenhver gang er det jo noe annet.

 

Broren min fikk en venninne til en venninne til å kjøre han hjem lørdagsnatt 1 mil og betalte 20 kroner. Snakk om å være gjerrig.

 

Har også hatt folk som har kommet på døra et par mnd etter en fest å skal ha tilbake spriten sin (litt igjen i flaska) eller de to ølene sine. Nei jeg driver ikke å samler opp til folk gitt. Ei som kom 3 mnd etter festen og ville ha de to ølene som jeg sef ikke hadde lengre. Hu blei sur og sa at jeg skylte henne 50 kroner for å ha stjålet ølene. Seriøst liksom?

 

Så hadde vi jente julebord der alle fikk en ting de skulle ta med seg. Hun som fikk i oppgave å lage salat til 20 personer kuttet opp en kinakål, ingen pynt eller noe liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg kjører fra trondheim til svigers i vestfold bruker jeg nesten 1 full tank, ca 450-500 kr. Det er nesten 65 mil. Hvis jeg har 4 passasjerer blir det 100 kr på hver, da går jeg i null. Å kreve 200 kr fra hver av passasjerene på en 20 mils strekning er FOR DRØYT. Heldigvis har jeg venner som har vett til å tilby seg å betale den 100-lappen, og av og til, hvis jeg føler meg skikkelig snill, så sier jeg "nei, ikke tenk på det". For jeg hadde faktisk planlagt å betale 500 kr selv, og bare selskap i bilen er kjekt å ha!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle gifte meg og hadde selfølgelig bedt alle venninnene. En av de var imot at jeg skulle gifte meg med mannen min. Hun kom i bryllupet vårt og koste seg med mat og drikke, men hadde ikke med seg en gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skulle på hytten med venninnen og samboeren hennes. Med meg hadde jeg datteren min som da var rundt 6mnd. Vi stoppet på veien for å handle mat, jeg betalte og regnet selvsagt med at vi skulle dele det etterpå. det kom på 1200 kr. De sa at det sikkert gikk opp i opp når vi måtte på butikken dagen etter, da betalte de 120kr, siden de bare trengte å etterfylle. Altså kostet turen meg 1200 kr, og dem 60kr per pers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...