Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Det mest gniene jeg har opplevd var en gang da jeg skulle levere julegave til en vennine.Da jeg hadde gitt henne gaven,sa hun at hun hadde en gave til meg også.Hun gikk inn for å hente den.

Å jeg skjønte før jeg hadde åpnet den hva det var.Jeg hadde nemlig fått ett par drinkpinner hun hadde fått gratis i syden av henne,å de hadde jeg glemt igjen hos ho.

Jeg fikk altså de drinkpinnene 2 ganger,hehe..Også var de gratis av alle ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var bedt på grilling til et vennepar. Hadde med oss egen grillmat og i tillegg hadde jeg laget en god gresk salat. Vi kom bort og begynnte og grille, mannen min har alltid med pølser for det er det beste han vet og vertskapet tok for seg av salaten vår og min mann spurte om de hadde ketchup og sennep ( pleier ligsom ikke ha det med oss...) Men fikk til svar at" vi gav da beskjed om at dere måtte ta med deres egen mat" er det mulig...Og bare så det er sagt så sto det en stor flaske med ketchup og sennep inne på stuebordet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:19:

 

Hun venninnen din med smågodtet, neste gang dere er i butikken og du skal handle middag, så hadde jeg tatt noe billig mat (hun inviterer jo seg selv, rimelig frekt det og da!) og så hadde jeg sørget for å legge en av de 'skillepinnene' eller hva søren man kaller dem, bak egne varer, og flyttet hennes ting bak denne. Evt neste gang hun inviterer seg selv, spør om ikke dere heller skal spise hos henne denne gangen!!

 

Minner meg om en gang da jeg kanskje fremsto som litt gnien... hadde blitt bedt på middag til en fyr jeg hadde møtt i butikken, vi studerte samme sted. Han hadde et uhell med sausepannen og skaftet knakk slik at sausen gikk i gulvet. Han ble skikkelig rasende for dette, jeg ble nesten redd! Det var en tyrker og jeg kjente han jo egentlig ikke. I etterkant spurte han stadig om når jeg skulle be han på middag tilbake, men jeg hadde jo egentlig ikke lyst til å treffe han mer og utsatte og utsatte det. En dag stod han på døren og lurte på dette med middagen, jeg hadde da akkurat laget meg en liten middag med kun pasta og saus, og inviterte han inn på det! Ikke akkurat nok til å mette to, men så fikk jeg gjort opp for meg, og vi møttes ikke noe mer etterpå.... :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen mange sjokkerende historier:)

 

Jeg kom på en til:

 

Sønnen til ei venninne av meg var hjemme hos en annen gutt og lekte. Faren til denne gutten er lege. Da sønnen til venninnen min falt og kuttet seg, sydde faren til kammeraten hans såret hjemme. En uke etter sendte han regning for legehonorar og sårmateriell hjem til foreldrene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hater jeg. Folk som takker ja til en invitasjon for så å gå fordi de har et bedre tilbud senere på kvelden. Om jeg inviterer none til et måltid klokken 20.00 forventer jeg at de er litt lenger enn til de har svelgt unna den siste biten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lå over hos en veninne en gang, noe som var avtalt mellom våre foreldre. Jeg kom på ettermiddagen og dette var en lørdag. Etter et par timer ble hun ropt opp til fredagspizza, mens jeg måtte vente på rommet hennes.

 

 

Jeg fikk faktisk ikke mat før frokost dagen etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha... må le her jeg sitter :) Masse gode historier her gitt! Der det virkelig mulig at det finnes så mange gjerrige folk rundt om????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lykkeliggift_

Da jeg var 12-13 år, hadde jeg bestevenninne i hyttefelt der vi bodde på sommeren. Bestemora hennes var ikke veldig overbegeistret for meg, fordi jeg kommer fra en fattig familie. Da venninna skulle ha bursdag, kjøpte jeg en bok hun ønsket seg i flere år, og skulle gi den som gave. Boken var forresten ganske dyr.

Da jeg kom til venninna mi sitt hus, så møtte bestemora meg i døra, og tok imot boka. Etter det sa hun at barnebarnet skulle ha bursdagsfest, og at jeg ikke var invitert og bare måtte gå hjem. Samme bestemora nektet meg gang på gang til å gå inn i huset, fordi de hadde så mange fine ting der som jeg kunne ødelegge, så vi lekte bare ute eller hos meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12:19 her

 

Ja jeg har tenkt på det! Problemet er at hun bare går forbi kassen og begynnes å pakke varene mine.. Så lar hun posen stå der så jeg må bære den hjem selv.. Jeg bærer heldigvis ikke tingene hun skal ha da, de ligger alt i vesken hennes :P

 

Jeg har vel funnet ut at jeg ikke kan være i butikken eller på byen sammen med henne. Hun kommer også løpende når jeg bestiller en øl og slenger drinken sin på min regning.. (ala "...også en white russian!)

Sist gang vi hadde jentekveld hadde vi alle med oss noe godt å spise på eller drikke. Jeg ble skikkelig positivt overrasket over at hun hadde med seg en liten pose godteri! Ikke så overrasket da hun på slutten av kvelden gikk og hentet seg en pose og helte resten av godtet oppi en pose som hun la i vesken sin :D og så ba meg kjøre henne hjem (som gjorde at det tok meg 30 min istedenfor 8 å komme hjem til mine små :S)

 

Nei listen er uendelig, vi henger ikke så mye sammen lenger for å si det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med 13:50! Kjempeuhøfflelig å komme til maten fot så å gå videre på mer intresanne tilbud senere.... Kjempesinna blir jeg!

 

Det mest gjerrige jeg har opplevd er når mine svigerforeldre ba oss ta med eget pinnekjøtt på julaften :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk en gang hundre kroner i julegave av bestemor... Til hele familien på 6 stk...ha ha ha ...16,50 til hver.. God jul!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bodde med ei vennine noen mnd da jeg studerte. Da vi var på butikken kjøpte hun alltid bare det hun skulle ha, og om jeg ba henne kjøpe no måtte hun alltid ha igjen eksakt beløp. Feks. 12 kr for en juice.

jeg kjøpte pålegg som vi begge spiste av, bla ost. Hun forsynte seg godt av ost hver gang jeg kjøpte og en dag vi var på butikken spurte jeg om ikke hun kunne betale for osten denne gang. Vet dere hva jeg fikk som svar: " jeg spiser ikke ost jeg, så jeg gidder ikke å betale" hehe...gjeg bare sa okei og spurte aldri igjen. men dere kan jo gjette hvem som spiste ost hver dag etterpå...hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og flere var på nachspiel til en kompis for noen år siden. Han dro fram drikkevarene og det var god steming.

To uker senere kom han å krevde 80,- for de to små cognacene jeg hadde drukket....

(og jeg drakk ikke cognacen en gang, han bare fyllte opp glasset mitt....)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksen min ba meg med på sommerferie første sommerferien vi var sammen. Han leide ei hytte ved et vann, på sin regning. Men: Jeg måtte betale halve summen. Og hver gang vi var ute og spiste, måtte jeg betale halve prisen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på gavebutikk. Her er det mangen gjerrige mennesker. De mest gnitne kommer ut av hiet når vi har salg på ulike varer.

Det kom en gang en dame bort til kassen, og hun hadde med seg et lite telys som var formet som en kake.

"Hvor mye koster dette?"

"Det koster 10 kr" sa jeg hyggelig

"Ja, og så er det vel 20% avslag på det?" spurte hun

"Nei, det er ikke på salg"

Nei, da ville hun ikke ha det! Haha :P Det var liksom 2 kr til eller fra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Det må være da jeg skulle til legen med sønnen min. Barnefaren skulle ha samvær med han den dagen så jeg sa han kunne hente sønnen vår på legekontoret etterpå, så kunne jeg ta bussen hjem. Det ville kostet meg 21 kroner hjem med bussen pluss at jeg måtte kjøpe medisin til sønnen vår. Så sa han at han kunne jo kjøre meg hjem om han fikk hundre kroner i bensin. Den synes jeg var gnien, han sparte seg bensinpenger på å hente sønnen på legekontoret istedet for hjemme hos meg, pluss at jeg skulle betale medisin for sønnen vår, så trodde han jeg giddet å betale hundre kroner for å bli kjørt hjem istedet for å ta buss som ble mye billigere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en oldemor som var utrolig gnien...

Hun kjøpte engang agurk på tilbud(snakk om 25 år siden eller mer), og da fryste hun dem!!!!

Og det samme gjorde hun da det var salg på meierismør.. Men det tok vel kaka, når hun hadde gjester og serverte noe spiselig, og sa at "ikke spis alt sammen, jeg får gjester i morgen også".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde invitert et vennepar på middag, og da de kom hadde de med seg en flaske vin. Det er jo forsåvidt normalt (vi pleier alltid å ha med noe til vertskapet, og ofte blir det en flaske vin...). Vi åpnet ikke denne, da vi hadde kjøpt inn vin spesielt til denne middagen, så da tok de med seg flasken hjem igjen.... Takkskarruha... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tante med litt dårlig råd, men syns ikke det er noen unnskyldning for å kjøpe de julegavene hun gjør. Alle får gave for 100kr hver. Og det er om å gjøre å gi bort flest mulig gaver. Ofte kommer hun med 10 pakker med noe skrot, enn å kjøpe 1 ordentlig gave.. Husker en jul som jeg syntes var spesiel, jeg fikk en del sminke, med Oriflame logo. Så fortelle tante meg at det var testere som hun hadde tatt vare på fra da hun solgte Oriflame produkter. Hun hadde sluttet med det 12 år tidligere..

 

En gammel venninne spurte alltid om å låne penger, bare mindre summer, som 10-20 kr. Hun spurte ofte, og fikk aldri noe tilbake. Dette var da vi gikk på skolen, og jeg hadde ikke spesielt god råd. Hun spurte om å låne 25 kr på kiosken for å kjøpe en brus. Jeg sa Nei, sorry, jeg har ikke penger nå. Å ja, da må jeg jo la hull på 500 lappen min da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var på videregående, studenter med dårlig råd...

En venninne av meg sluttet å røyke, for hun hadde jo ikke råd til det. Men, det var bare det at hun sluttet å røyke for egen regning, men kunne gjerne røyke på vår regning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma_til_smurfen:

 

Det skjedde med broren min også. En som alltid bommet røyk (rullings) med de andre. Broren min tok med seg en ekstra tobakk med noe tørre smårester oppi, så når han kom for å bomme en, så fikk han rulle av den ;) Hi, hi... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...