Gå til innhold

Når vi snakker om å være gnien; hva er det mest "gnine" du har vært utsatt for?


Gjest

Anbefalte innlegg

Vi er en venninnegjeng på 5, var på hytte i fjor sommer i 4 dager, mens mannfolka tok seg av hus og hjem, typisk "husmor ferie". Hun ene har alltid vært små gnien av seg, men dette tok kaka.. La oss kalle henne "venninne1" og hun andre det gjelder for "venninne2"

 

Vi var innom matbutikk på tur oppover, greit, vi delte likt på alle tenkte vi, nei da, venninne1 skulle bare betale halvparten av hva beløpet kom på pr pers, og vi måtte fordele resten, for det var jo hun som kjørte bilen (hun har en Caravelle, best plass i den med andre ord, slapp vi flere biler) hun glemte bare at det allerede var slik at vi 4 betalte henne 100 kr hver oss (snakk om en reise på 2,5 timer fra henne til hytta mi, hvor vi var) 

 

Så ang venninne2.. Vi var innom polet også, venninne 2 manglet 15 kr på vinflaska si og kortet hennes ble avvist, vi andre var gått ut av polet for å vente på de to, venninne1 hadde lagt ut de 15 kr for henne, når de kom gående ut døra hører vi henne "men da sier vi at jeg får igjen de 1 kr når jeg kjører deg hjem igjen da?", hun andre sa det gikk fint det. Etter 4 dager med mye latter og fjellvandring kjørte hun oss alle hjem, venninne2 før meg, ingen husket på de 15 kr der og da, så ble ikke tilbakebetalt,

Rett før jul nå, var vi ute og spiste middag, da var det plutselig så venninne1 tok opp dette med de 15 kr, men på tiden som har gått, hadde de 15 kr vokst gitt, for hun krevde "naturligvis" tilbake 105 kr, pga renter! :o Venninne2 ble nok så forfjamset, men sa at jo da, hun kunne da gi henne 105 kr hun, men vi andre sa at det kunne jo ikke komme på tale, hun lånte skarve 15 kr av henne, og med litt tid på, så holdt det vel mer enn nok å gi henne 20 kr og si seg ferdig med det. Etter noe om og men ble det enighet om 50 kr! men etter det har venninne1 blitt utelatt en del merker jeg, det skapte veldig utrivelig stemning for alle parter.

Hadde hun hatt dårlig økonomi, hadde ingen av oss sakt noe på det, hadde nok ledd godt av det i etterkant, men greit nok, har man stram økonomi telles hver krone, men ingen av oss 5 har dårlig økonomi, den som står "dårligst" i det er meg, men selv jeg hadde gitt vennene mine 15 kr, uten å ofre det en tanke, for i vår krets er jo dette lommerusk i og for seg.



Anonymous poster hash: 4d6b7...03d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Vi er en venninnegjeng på 5, var på hytte i fjor sommer i 4 dager, mens mannfolka tok seg av hus og hjem, typisk "husmor ferie". Hun ene har alltid vært små gnien av seg, men dette tok kaka.. La oss kalle henne "venninne1" og hun andre det gjelder for "venninne2"

 

Vi var innom matbutikk på tur oppover, greit, vi delte likt på alle tenkte vi, nei da, venninne1 skulle bare betale halvparten av hva beløpet kom på pr pers, og vi måtte fordele resten, for det var jo hun som kjørte bilen (hun har en Caravelle, best plass i den med andre ord, slapp vi flere biler) hun glemte bare at det allerede var slik at vi 4 betalte henne 100 kr hver oss (snakk om en reise på 2,5 timer fra henne til hytta mi, hvor vi var)

 

Så ang venninne2.. Vi var innom polet også, venninne 2 manglet 15 kr på vinflaska si og kortet hennes ble avvist, vi andre var gått ut av polet for å vente på de to, venninne1 hadde lagt ut de 15 kr for henne, når de kom gående ut døra hører vi henne "men da sier vi at jeg får igjen de 1 kr når jeg kjører deg hjem igjen da?", hun andre sa det gikk fint det. Etter 4 dager med mye latter og fjellvandring kjørte hun oss alle hjem, venninne2 før meg, ingen husket på de 15 kr der og da, så ble ikke tilbakebetalt,

Rett før jul nå, var vi ute og spiste middag, da var det plutselig så venninne1 tok opp dette med de 15 kr, men på tiden som har gått, hadde de 15 kr vokst gitt, for hun krevde "naturligvis" tilbake 105 kr, pga renter! :o Venninne2 ble nok så forfjamset, men sa at jo da, hun kunne da gi henne 105 kr hun, men vi andre sa at det kunne jo ikke komme på tale, hun lånte skarve 15 kr av henne, og med litt tid på, så holdt det vel mer enn nok å gi henne 20 kr og si seg ferdig med det. Etter noe om og men ble det enighet om 50 kr! men etter det har venninne1 blitt utelatt en del merker jeg, det skapte veldig utrivelig stemning for alle parter.

Hadde hun hatt dårlig økonomi, hadde ingen av oss sakt noe på det, hadde nok ledd godt av det i etterkant, men greit nok, har man stram økonomi telles hver krone, men ingen av oss 5 har dårlig økonomi, den som står "dårligst" i det er meg, men selv jeg hadde gitt vennene mine 15 kr, uten å ofre det en tanke, for i vår krets er jo dette lommerusk i og for seg.

 

Anonymous poster hash: 4d6b7...03d

Det der kaller jeg å stjele.

Hvis hun har fått 400 kroner for kjøringen skal hun ikke ha rabatt på matvarene.

Og at 15 kr skal bli til 50 på noen måneder er jo langt over enhver bankrente.

 

Det er ikke deres "skyld" om hun blir utelatt en del fra nå av, syns jeg. Hun ofrer jo selv gladelig sine vennskap for noen tiere.

 

Anonymous poster hash: 4d7cc...1d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Det haddeikke hjulpet så mye om hun hadde skrevet testamente. Hun kunne uansett ikke gjort sønnen arveløs.

 

Anonymous poster hash: 7993e...380

Han kan ikke gjøre barnebarna arveløse heller, med mindre alle er hans egne barn. Hvis f eks hans bror er død, men nevøen lever, har nevøen selvstendig arverett som bestemorens livsarving i 2.ledd. Nevøen skal ha sin farsarv.

I så fall har han underslått andres arv ved å låse den vekk og senere kaste den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Vi er en venninnegjeng på 5, var på hytte i fjor sommer i 4 dager, mens mannfolka tok seg av hus og hjem, typisk "husmor ferie". Hun ene har alltid vært små gnien av seg, men dette tok kaka.. La oss kalle henne "venninne1" og hun andre det gjelder for "venninne2"

 

Vi var innom matbutikk på tur oppover, greit, vi delte likt på alle tenkte vi, nei da, venninne1 skulle bare betale halvparten av hva beløpet kom på pr pers, og vi måtte fordele resten, for det var jo hun som kjørte bilen (hun har en Caravelle, best plass i den med andre ord, slapp vi flere biler) hun glemte bare at det allerede var slik at vi 4 betalte henne 100 kr hver oss (snakk om en reise på 2,5 timer fra henne til hytta mi, hvor vi var)

 

Så ang venninne2.. Vi var innom polet også, venninne 2 manglet 15 kr på vinflaska si og kortet hennes ble avvist, vi andre var gått ut av polet for å vente på de to, venninne1 hadde lagt ut de 15 kr for henne, når de kom gående ut døra hører vi henne "men da sier vi at jeg får igjen de 1 kr når jeg kjører deg hjem igjen da?", hun andre sa det gikk fint det. Etter 4 dager med mye latter og fjellvandring kjørte hun oss alle hjem, venninne2 før meg, ingen husket på de 15 kr der og da, så ble ikke tilbakebetalt,

Rett før jul nå, var vi ute og spiste middag, da var det plutselig så venninne1 tok opp dette med de 15 kr, men på tiden som har gått, hadde de 15 kr vokst gitt, for hun krevde "naturligvis" tilbake 105 kr, pga renter! :o Venninne2 ble nok så forfjamset, men sa at jo da, hun kunne da gi henne 105 kr hun, men vi andre sa at det kunne jo ikke komme på tale, hun lånte skarve 15 kr av henne, og med litt tid på, så holdt det vel mer enn nok å gi henne 20 kr og si seg ferdig med det. Etter noe om og men ble det enighet om 50 kr! men etter det har venninne1 blitt utelatt en del merker jeg, det skapte veldig utrivelig stemning for alle parter.

Hadde hun hatt dårlig økonomi, hadde ingen av oss sakt noe på det, hadde nok ledd godt av det i etterkant, men greit nok, har man stram økonomi telles hver krone, men ingen av oss 5 har dårlig økonomi, den som står "dårligst" i det er meg, men selv jeg hadde gitt vennene mine 15 kr, uten å ofre det en tanke, for i vår krets er jo dette lommerusk i og for seg.

 

Anonymous poster hash: 4d6b7...03d

Jøss det var gode renter 😂

Har forresten en skikkelig gjerrig venninne , hun fikk spørsmål om å kjøre med røyk fra Danmark til en kamerat av seg . Røyken koster vel 470 norske tenker jeg , på vei hjem satt hun å lurte på om

Hun skulle ta 650kr for røyken for da tjente jo hun på det . Var bestekameraten hennes

 

Anonymous poster hash: 9c763...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der kaller jeg å stjele.

Hvis hun har fått 400 kroner for kjøringen skal hun ikke ha rabatt på matvarene.

Og at 15 kr skal bli til 50 på noen måneder er jo langt over enhver bankrente.

 

Det er ikke deres "skyld" om hun blir utelatt en del fra nå av, syns jeg. Hun ofrer jo selv gladelig sine vennskap for noen tiere.

 

Anonymous poster hash: 4d7cc...1d5

Vi har vært venner siden barneskolen, og allerede da hold hun jo full oversikt på hvor mange tyggis vi skyldte henne pr år, på slutten av året måtte vi gi tilbake, slev om hun hadde tilbudt oss det, så regnet hun de inn i det hun skulle ha igjen :D hehe

 

 

Anonymous poster hash: 4d6b7...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har den værste. Jeg overførte penger til en venninne, og summen var 315,9 kr. Jeg foretok en stygg tastefeil og tastet 9 istedenfor 90 øre. Fikk melding om at hun manglet noen penger.

 

Anonymous poster hash: dc361...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg har den værste. Jeg overførte penger til en venninne, og summen var 315,9 kr. Jeg foretok en stygg tastefeil og tastet 9 istedenfor 90 øre. Fikk melding om at hun manglet noen penger.

 

Anonymous poster hash: dc361...c09

Wow... 81 øre? E're mulig?

 

Anonymous poster hash: 6fae0...3f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har den værste. Jeg overførte penger til en venninne, og summen var 315,9 kr. Jeg foretok en stygg tastefeil og tastet 9 istedenfor 90 øre. Fikk melding om at hun manglet noen penger.

 

Anonymous poster hash: dc361...c09

😂

 

 

Anonymous poster hash: 63080...520

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow... 81 øre? E're mulig?

 

Anonymous poster hash: 6fae0...3f1

Jepp, jeg trodde det bare var tull :P men hun nevnte det neste gang vi snakket på telefonen. Hehe. Har heldigvis blitt bedre med årene :-)

 

Anonymous poster hash: dc361...c09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom på en ting til. Moren min vil gjerne komme på besøk til oss, men da må hun ha bensinpenger. Jeg har sluttet å spørre jeg

 

Anonymous poster hash: 921d5...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og x'n leide sommerhus i Danmark med moren og stefaren min. De var fem og vi bare to, men krevde at vi skulle være med å betale halv strømregningen og halv maten.. I tillegg til at jeg var høygravid var det jeg som stod å lagde middag til alle sju så å si hver dag. Det ble bare den ene gangen for å si det sånn..

 

Anonymous poster hash: 921d5...b02

Moren og stefaren din er 5?

 

Anonymous poster hash: 579b6...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren og stefaren din er 5?

 

Anonymous poster hash: 579b6...cdd

Seriøst? 🙄

 

Anonymous poster hash: e4947...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Seriøst? 🙄

 

Anonymous poster hash: e4947...ab0

5 stykker da! 😅

Skjønte ikke helt tegningen med reise med mor og stefar som var 5 stykker.

 

Anonymous poster hash: 579b6...cdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 stykker da!

Skjønte ikke helt tegningen med reise med mor og stefar som var 5 stykker.

 

Anonymous poster hash: 579b6...cdd

Antagelig Mor, Stefar og tre mindreårige barn.

 

Anonymous poster hash: 9b128...3c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mor, stefar og tre barn. Glemte helt å skrive det.. He he

 

Anonymous poster hash: 921d5...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Antarctica

Kom på en ting til. Moren min vil gjerne komme på besøk til oss, men da må hun ha bensinpenger. Jeg har sluttet å spørre jeg

 

Anonymous poster hash: 921d5...b02

Du får be om bensinpenger for å besøke henne 😂 og litt på forskudd også, til du skal besøke henne på gamlehjemmet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...