Gå til innhold

5 positive og 5 negative ting (ang jobbintervju)

Anbefalte innlegg

Skrevet

er jo lett nok å finne positive ting, men negative vil man jo være forsiktig med liksom...

pleier å si jeg kan være sta, for det kan jo være positivt også... men hva annet negativt kan man si om seg selv som ikke er "skadelig liksom......

positive sider pleier jeg å nevne mitt strålende gode humør, at jeg er arbeidsom, strukturert, alltid prøver mitt beste og så videre og så videre.... hehehhe

jeg har stort sett alltid fått de jobbene jeg har prøvd meg på, men akkurat denne har jeg fryktelig fryktelig lyst på og vil forberede meg alle veier ;) men dette å finne negative ting som ikke setter meg i et dårlig lys er vanskelig...for det er jo ikke det at jeg ikke har negative sider, det er nok maaaange det, men ikke alle som jeg syns egner seg i et jobbintervju! :)

hjelp meg dere flinke kloke damer! ;)

Skrevet

"Positive" negative egenskaper anser jeg som for eksempel

- Tidvis sjefete/litt overkjørende

- Egenrådig

- Naiv

- Glemsk

Skrevet

Jeg har aldri vært i et skikkelig jobbintervju selv, men har intervjuet. Et vanlig trekk, og som virker, er å trekke frem negative sider som kan være svært positive for arbeidsgiver. Eksempel: Jeg blir lett engasjert og kan lett ta på meg for mye arbeid og ansvar. Jeg trives godt med å samarbeide, men siden jeg er resultatorientert og trives med å ha flere tanker og prosjekt i hodet samtidig, så må jeg holde fokus på at i en gruppe er det noen som trenger mer tid. Det er noe jeg jobber med.

Skrevet

tenk heller på hvordan du kan formulere negative sider ved deg selv, enn å finne ting som kan være positive generlet sett! myye enklere å snakke rundt det hvis det faktisk er noe ved deg, enn noe du har funnnet for å vri om til noe positivt. det merkes lett.

istedetfor å si du er sjefete og vil ha ting på egen måte kan du si perfeksjonist, istedetfor å si du har dårlig fantasi kan du si du tenker tradisjonelt, osv osv. men finn noe som passer deg, som sagt! men de er jo interessert i å vite om du har selvinnsikt nok til å finne noe "ordentlig" negativt, da!

lykke til!!!

Skrevet

utrolig klissete ertepose, det må jo funke.. hehe

Skrevet

Eldre sjefer går for kliss, yngre må en være mer forsiktig med:)

Skrevet

takk takk! joda, jeg veit jo at jeg har mange dårlige sider, men vil jo ikke akkurat gå inn dit å si dem heller. Men jeg tror nok det skal gå greit dette altså, jeg må bare være meg så går det så fint atte! hahahaha

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...