Gjest yrild Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Vi har hatt et veldig ubehagelig døgn på sykehus med lillemann. I går i 18 tiden ble han plutselig likblek, helt slapp og umulig å få (øyen)kontakt med. Etter en 20 minutter sovnet han på vei til sykehuset i taxien og var ørlitegrann bedre når vi kom frem. Etter en time var han helt normal. Det eneste som var anderledes i går var at han 4 timer før "anfallet" fikk smake en t-skje med avokado. Rett før "anfallet" presset han voldsomt og hadde en bleie med diaréaktig avføring. Han ble sjekket for alt mulig og vi skal ha elektroder på hodet hans om en uke for å utelukke epilepsi, men magefølelsen min sier meg at det har med avokadoen å gjøre... Huff så redd man blir og så obs man blir på hvor knyttet man har blitt til dette vidunderlige lille vesenet :-)
Katsi Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 For en forferdelig opplevelse!!! Håper de finner ut av hva som forårsaket det så dere slipper å oppleve det igjen. Eneste negative erfainger jeg har med avocado er at vesla fikk vondt i magen. Storesøsknene spiste masse avocado uten noen reaksjoner da de var babyer. Kanskje det kan være en allergi eller noe mot avocado? Ikke vet jeg altså men det skal jo ikke være farlig å gi til babyer og det var en ekstrem reaksjon hvis det var avocadoen han reagerte på. Snakket du med legene om mistanken din? Lykke til med undersøkelser da!
lizaloo Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Hm eneste jeg kan si er at jeg selv ikke tåler avokado. Aner ikke hvorfor og det kom i voksen alder. Jeg får ekstreme smerter i mellom gulvet og det forplanter seg bak i rygg også. Det er veldig vondt og det eneste som har hjulpet er smertestillende, varme bad og enda mer smertestillende. Det ha som regle gitt seg etter et par timer. har samme reaksjon på sopp. Min bror har det likedan. Har alltid tenkt at det har noe med enzymene som er i avokado og sopp. Men legen min fnyser litt av det da....
Endelig mor til 2<3 <3 <3 <3 Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 hei:-) så forferdelig, føler med deg. eneste jeg vet er at jeg tåler selv ikke advokado, og jeg får puste problemer og klør i halsen, og alt tetter seg i halsen.har matallergi og da også steinfrukt. Håper de finner ut av det på sykehuset.. Lykke til
Gjest yrild Skrevet 5. mai 2009 #5 Skrevet 5. mai 2009 Tusen takk for svar :-) Vi skal på EEG i morgen, men jeg er fortsatt overbevist om at han reagerte på avokadoen... ikke allergisk kanskje, men at det var for tungt fordøyelig eller noe... Han må være "stille" i 1 time... lurer på hvordan stille de mener... han er jo fullstendig sprellemann....
Lunita_ Skrevet 6. mai 2009 #6 Skrevet 6. mai 2009 Lizaloo: oj! smerter i mellongulv og bakover i ryggen kan være gallestein!! Jeg har hatt det (operert bort galleblæra mi) du kan få gallesteinsanfall av ting du spiser.
lizaloo Skrevet 6. mai 2009 #7 Skrevet 6. mai 2009 Ååå. så jeg kan få gallesteinsanfall av sopp og avokado? Det er bare når jeg har spist det at jeg får slike smerter. Nå holder jeg meg unna det da, men av og til får jeg gryte rett m sopp eller sushi m avokado..au au Er det noe jeg kan gjøre da? Takk for tipset Lunita:)
Lunita_ Skrevet 7. mai 2009 #8 Skrevet 7. mai 2009 Det varierer fra person til person,men de fleste får galesteinsanfall når de spiser store feite måltider.For noen kommer det uavhengig av hva man spiser. er ikke noe å gjøre med,plutselig kommer anfallene og kan vare i flere timer..Det er iallfall svin vondt! Er jo ikke sikkert det er gallestein du har altså...Men legen fnyste av meg i 8mdn helt til jeg fant ut selv at der måtte være gallestein,så ble jeg sendt på ultralyd og det var det. er vanlig å få gallestein undergraviditeten,jeg fikk det da:) du burde skjekke det ut.... jeg har operert galleblære for en måned siden og jeg er i topp form!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå