Gå til innhold

Egen tråd for oss som har mistet og prøver igjen. Vol. 6


Magstar

Anbefalte innlegg

Så dumt Ugla...

 

For å få hjelp trenger dere bare å vise til at dere har vært samboere i to år, ikke gift - om det hjelper..

 

Ønsker deg en herlig sommer, og et fantastisk bryllup uten svangerskapskvalme og trange klær, aldri så galt at det ikke er godt for noe. Stikk innom her av og til å oppdater oss er du snill..

 

Lykke lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

 

Stikker kjapp innom her, er trøtt, har hodepine og ellers i daffehumør ;-) Skal krype til køys snart for å samle krefter til morgendagen :-)

 

Jeg fortalte sjefen min om gravidteten i dag, han ble så glad - ga meg en sikkelig spontant klem. Herlig!!!

 

Sov godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var jeg på tidlig UL, jeg var så nervøs som jeg aldri vært før. Først fant Gyne damen ikke noe og snudde skjermen vekk fra meg. Jeg fikk ekle flashback fra aborten. Men så snudde hun skjermen mot meg og jeg så en liten svart prikk som dunket. Min lille spire og hjerte som slo..... jippiii....

 

Dagen feiret jeg med en budrunde på ny leilighet, men den ble litt i dyreste laget. Så jakten fortsetter.

 

En herlig dag..: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk Magstar!! Håper du kan begynne å slappe litt mer av nå:D

 

Jeg er innom daglig og leser og tenker jeg skal skrive noen ord, men så går jeg ut igjen uten å skrive. Jeg er superoptimistisk denne gangen og har kjent en del alt fra dag 3. Føler formelig at det ligger noe og graver der inne. Denne gangen skjer det!!

 

Men altså - jeg har vel i grunn vært nesten like optimistisk ved i hvert fall 4, 5 forsøk tidligere hvor ikke jeg har vært gravid, så jeg vet ikke hvor mye lit man skal sette til hva jeg kjenner ;) Uansett, mye artigere og være optimistisk og tro at det går til stadighet fremfor å være negativ - nedturen når det ikke går blir jo uansett like stor ;)

 

Se det, da fikk jeg til å skrive noen ord i dag.

 

Kos dere videre og nyt graviditeten så best det kan gjøres Magstar, Gitte, Satser og Tjorven!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

magstar : Gratulerer med bankende hjerte :-)

 

hegeno : håper inderlig følelsen stemmer og at du har en spire på gang !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger med her jeg jenter.

 

Magstar: gratulerer med lille spiren i magen din :-)

 

hegeno: jeg krysser fingrer og tær for at du har en liten spire i magen

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magstar: Herlig!! Må ha vært en utrolig opplevelse. Nå kan du slappe av, dette er vinnerspira :) Håper du har det bra!

 

I morgen er det en uke siden inseminasjonen. Kjenner en del, men det kan jo like gjerne være ovitrellen som noe annet. Jeg er nøktern optimist :) Men skulle VELDIG ønske at det gikk nå..

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til jenter, er veldig sliten fortiden - så har ikke vært så aktiv her inne i det siste, men jeg følger med!

 

Dette fikk jeg fra en venninne nå:

 

Vordende mødre lider ikke forgjeves. Skal vi tro en ny studie er kvalme tidlig i svangerskapet en indikasjon på at barnet utvikler høy IQ.

 

Forskere fant at kvinner som føler seg kvalm og dårlig i ukene rett etter befruktningen tenderte til å få mer oppvakte barn, skriver Marie Claire.

 

Sunnhetstegn

Omkring 80 prosent av vordende mødre opplever morgenkvalme, et fenomen forskere tror kommer av hormonstrømmen som utløses for å beskytte morkaken når man blir svanger. Tidligere studier har vist at kvalme er et tegn på et sunt svangerskap, og mange påstår at den også minsker risikoen for hjerteproblemer hos barnet samt sjansen for å abortere.

 

Kan relateres til hjernens utvikling

Forskere ved et barnesykehus i Toronto tror nå at denne tidlige kvalmen kan være relatert til utviklingen av babyens hjerne. De gjennomførte den første undersøkelsen ved å studerte langtidsvirkningene kvalmen hadde på hjernene til babyer og 121 kvinner. 30 av kvinnene hadde ingen symptomer på morgenkvalme i svangerskapets tidlige uker, mens resten rapporterte om trøtthet, oppkast og kvalme.

 

IQ-tester

Forskerteamet utførte en rekke IQ-tester på kvinnenes barn da de var tre og syv år gamle. Barn av de kvinnene som hadde opplevd kvalme da de var gravide oppnådde høyere resultater på testene enn barn av kvinnene uten noen symptomer.

 

– Det er hormonene som morkaken utskiller som forårsaker kvalmen, men selv om det er ubehagelig så gir det på den positive siden bedre vilkår for babyen. Kvinner lider for det, men det er ikke forgjeves, sier Dr. Gideon Koren, som ledet studien, ifølge magasinet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg får håpe mine to i hvert fall har utseende med seg jeg da - for særlig smarte blir de tydeligvis ikke.... :-)

 

Satser på at gode gener betyr mer en kvalme.....

 

Storkmor: tvi tvi-håper det har gått vegen denne gangen !!!!!!

Mye spennende på gang nå for tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magstar: Gratulerer med det bankende hjertet!!:)) Endelig kan du slappe av!

 

Tjorven1: Det høres jo lovende ut. Nå føler jeg at barnet mitt blir veldig intelligent jeg også! ;) hi hi

 

Gitte: Du får nok noen utrolig skjønne tvillinger!:)

 

Neste uke er jeg over i 2-trimester Juhuuu:)))

Det er mange på jobben som ser det på meg nå. Skulle tro det står "gravid" skrevet i panna på meg!! Blir skikkelig forbauset når folk spør om jeg er gravid og at de kan se det på ansiktet mitt!? Har som smått begynt å fortelle det til de mest nysgjerrige nå. Litt godt å få det ut, nå som jeg har holdt det hemmelig så lenge for flere på jobben..Pluss at jeg fortsatt hangler på jobben og må gå hjem tidligere noen dager!

På onsdag er det ultralyd igjen. Er så spent på om alt er som det skal. Gruer og gleder meg!:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gitte: Hvordan går det med deg? Er du fremdeles sengeliggende? Har ikke vært her inne så mye siste ukene, så har ikke fått med meg om du er oppe og går igjen. Håper du har det bra uansett, da!

 

Magstar: Så spennende med UL. Fikk sug i magen da jeg leste om at legen snudde skjermen vekk fra deg. Fælt flashback. Superbra at alt er vel!

 

Kath: Så utrolig at du snart er over i andre trimester. Synes det var bare nettopp at vi alle heiet på venstre, venstre, venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kath: Så bra at du nå går inn i 2. trimester, det er en milepæl. Men kjenner meg veldig godt igjen i den skrekkblanda frydene det er å ha UL-sjekk..går så bra så :-) og så kan jeg bekrefte at det er fullt mulig å se graviditeten i ansiktet ditt, det var det flere som gjorde på meg også før jeg hadde fortalt noe. Det viste ingenting på meg, likevel kom ei bort å spurte om jeg var gravid, jeg ble helt paff !! hun så det rundt øynene sa hun, at en fikk et litt spesielt drag....

 

bumpi de bump: Jeg har ikke forbud mot å være oppe nå, har faktisk fått beskjed om at jeg MÅ opp å røre meg litt hver dag i forhold til fare for blodpropp etc. Men jeg klarer ikke være oppe så mye, kjenner veldig mye nedpress og har vond rygg osv osv - og så er det vel litt psykisk, tryggest å ligge :-) men nå har det jo holdt tett i over 6 uker så det går jo bra :-) Er 31 uker nå i helga !

Hvordan er ståa med deg ??

 

Ønsker alle en strålende 17.mai !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitte: Å så rart, det var det hun dama sa til meg også!! Hun så det på øynene mine! Jeg ble også sjokka, fikk bare stottret fram et eh, Jaa...!?

Utrolig at det går an!:))

Godt å få litt trøst før ul Gitte. Jeg tenker en del på det nå må jeg si.. Håper babyen er i full aktivitet der inne:) Skal bli så godt når jeg vet at alt er bra. Tror jeg skal gjøre som Satser etterpå og feire og kjøpe de første baby plaggene:)

Så bra det går bedre med deg nå da, bortsett fra de plagene dine.. 31 uker allerede, tenk det!! Tiden flyr! Har du bltt veldig stor på magen da?:)

Bumpi de bump: Ja hvordan går det med deg? Håper det snart klaffer for deg også nå! På tide å heie!;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Det er så herlig å lese her inne. Ikke så lenge siden vi trøstet hverandre over tapet og nå plopper det mager overalt :-)

 

Jeg fått en utrolig fin kulemage som jeg har begynt å vise fram :-) Kjøpte meg mammabukse i går for første gang, så deilig å gå med den. Føles rart å tenke på at et er en liten nurk der inne, jeg koser iallefall meg med det :-)

 

Ikke lenge igjen Gitte og Tjorven :-) blir spennende å høre fra dere når barna er kommet til verden.

 

Bumpi de bump, stå på. Jeg heier på deg :-)

 

Dere andre gravide, koooooooselig å høre om hvordan utviklingen går :-)

 

Ha en fiiiin 17. mai!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Bra med mammabukser, satser!

 

Jeg har også fått større mage. Buksene strammer og da jeg gikk på vekten, hadde jeg jaggu lagt på meg et par kilo. Og "alt" legger seg på magen hos meg. Men det er nok Pergoen som har skylda, for spiser som jeg alltid har gjort og har begynt å trene litt igjen. Har fått uren hud også og det pleier jeg ikke ha. Men får jo bare håpe at det blir verdt det : )

Bra dere heier på meg, jenter, jeg trenger all hjelp jeg kan få. Takk!!

 

Jeg reiser antagelig nedover i morgen eller mandag. Håper mandag, for i kveld er det Grand Prix-fest og det har jeg ikke veldig lyst å bytte ut med busstur til Køben. Og i morgen er det i grunnen morsommere med 17. mai frokost og bytur på ettermiddagen enn busstur. Me like.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker deg alt godt for turen nedover bumpi!

Hadde vært magisk om det løste seg for deg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.

 

Gitte: Er du i uke 31 allerede, da kan d jo bare senke skuldrene helt, skulle fødselen starte neste uke er jo lungene ferdig utviklet og alt er klart. Det er ikke mange som klarer å holde tvillinger på plass i 40 uker.

Tenk så spennenede å få to nye skapninger å bli kjent med, bare dine... Hvordan utvikler barna seg?

 

Jeg var på forberedene kurs på sykehuset nå, og jeg fikk litt hetta når jeg gikk gjennom avdelingen jeg skal på og hørte disse nyfødte som gråt, at jeg om under 2 uker skal ha få ett barn jeg skal ha fult ansvar for... Følte meg plutselig ikke så klar.. Men det går nok bra.

 

Ang. det å se på folk om de er gravide rundt øynene, er det mange som sier til meg at man ikke kan se det på meg, fordi jeg nettopp ikke har fått dette draget over øynene. Så det er kanskje almenkjent? Har nemmelig når jeg har vært gravid før, fått beskjed om at jeg har hatt det?

 

Så herlig Magstar, bankene hjerter før uke 12 betyr også, at det er nær 100 % sikkert at dette går bra denne gangen, JIPPI! og gratulerer!

 

Forstår at du gruer deg Kath, men det der går så bra!

Og du vil se hverdens søteste baby, med perfekte mål, nakkevirkvel og hjerne :-)

 

Til dere gravide, ang mammabukser satser, så er joggebuksene/kosebuksene på HM helt uunværlig.. har slitt ut 2 par nå, og har kjøpt inn to nye, kun kr. 198,- Jeg som egentlig aldri går ut m kosebukser, har ikke annet som passer nå, har så mye vann i kroppen at jeg sliter med å skirve på pc... Ellers har www.Mammahuset.no fantastisk gode penbukser, og super service!

 

Jeg sover mye fortiden og er sliten, nå skal det soves litt til så kan jeg kanskje klare hele grand prix på tv, Heia Norge!

 

Og gratulerer med morgen dager jenter...

 

Og lykke lykke til Bumpide de bump når du drar.

 

Masse baby støv og energi fra meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker du på de buksene med sånn langt liv Tjorven? Som du bretter ned? De er også helt fenomenale når ikke man er gravid. Superdeilige både til trening og i sofaen :D

 

Gratulerer med dagen til alle! Håper alle får en hyggelig dag:)

 

 

Jeg har testet i dag og nok en gang fått beskjeden om at jeg ikke er gravid. Hadde en så uendelig god følelse denne gangen og følte virkelig jeg kunne kjenne egget grave seg innover. Er egentlig ikke så lei meg, føler meg mest likeglad. Får se fremover og planlegge et nytt forsøk, men da blir det vel neppe før i august. Har lyst å få alle hormoner ut av kroppen før jeg begynner med nye doser. Og i juli vil jeg tippe gynekologen min har ferie. Det ordner seg vel til slutt;)

 

God tur Bumpi de bump!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å høre hegeno.

Hadde håpet at denne tråden skulle "tømmes" for prøvere. Men da får vi satse på at august blir måneden, vi satser også på tur ned igjen da.

 

Ønsker deg en god 17 mai

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen, håper dere har hatt en fin nasjonaldag!

 

Så dritt at det ikke gikk denne gangen, hegeno. Håper at du ikke får en sterk reaksjon senere. Det er vondt når det ikke klaffer. Gruer meg for det allerede, at jeg kanskje må gjennom nedturen enda en gang.

 

Jeg fikk fiiin 17. mai her hjemme. Måtte hjem for å teste for el på ettermiddagen og var ganske sikker på at den ville være positiv. Det var den ikke. Men kanskje jeg får reist i morgen kveld?

Da skal jeg pakke med meg alle gode ønsker herfra : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en kjip 17. mai.. Fikk mensen i går allerede, bare 10 dager etter insem. Ble så lei meg... Er første gang jeg reagerer sånn, men jeg visste at dette forsøket var sårbart. Har bare sittet inne i dag, med magekramper og grining. Dritt. Nå lengter jeg etter at det lykkes for meg..

Masse gode tanker til alle dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da virkelig ikke dette jeg ville lese, pokker ta!

Følte at vi alle var inne i ett super bra sig her...

 

Hegeno og Storkmor? gråt ut og syns synd på dere selv nå, det er lov - for dette er jo bare urettferdig og vondt...

 

Hegeno og Ugla - sensommeren er en god tid å lage barn på!

Da har dere slappet av i feiren, kroppen er full av energi og vitaminer - og ikke minst da kommer barna i mai/juni - og dere for en hel sommer hjemme, eller som meg to sommere hjemme ( pga barnehageplass ikke før i august). Aldri så galt at det ikke er godt for noe...

 

Nei, storkmor? du forsetter du? du tar ikke noe pause nå, eller - kanskje vente noen dager med å spørre?

 

Stoooor trøste klem fra meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...