Gå til innhold

Egen tråd for oss som har mistet og prøver igjen. Vol. 6


Magstar

Anbefalte innlegg

Jeg lurer meg til å lage en ny tråd: )

 

Hegeno: Jeg begynte med 3 stk progenova første mens dag og 3 dager før innsett begynte jeg med 2 stk crinone om dagen. Dette skal jeg ta til ca uke 11.

 

11.mai skal jeg på tidlig UL, da er jeg 7+2. Jeg kjenner at jeg ikke klarer å glede meg over graviditeten før jeg ser hjertet slå. Det gjorde jeg ikke sist og da gikk det gale. Men har tro på at det skal gå bra denne gang.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann Jenter!:)

Da titter jeg innom her. Har ikke vært så aktiv på tråden i det siste,men følger med her:).. Har utrolig mye å gjøre til utstillingen min som åpner om litt over en mnd.. Så er litt stressa, men det får bli som det blir! Og med den formen min måtte jeg bare sykemelde meg en ukes tid fra jobben. Rakk rett og slett ikke over! Måtte tenke på det lille knøttet mitt som nå endelig har blitt et foster!:)) 10 uker på vei! Spise ofte og nok søvn er viktig kjenner jeg. Deilig følelse at et det er et lite liv som vokser inni meg!

 

Flott med ny tråd Magstar!:)) Skjønner at du ikke helt klarer å glede deg ennå. Men denne gangen må det jo gå bra!! Jeg har troen;))

 

Satser: Så bra at alt gikk fint på ultralyden og at du er i bedre form:) Jeg ser også frem mot 2-trimester nå! Mage det har jeg allerede fått, men det er foreløbig mest flesk! he he.

 

Hegeno, hvordan har det gått med deg?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk for alle lykkeønsker!!!

 

Vel tilbake fra Køben. Det viste seg at alle mine tanker rundt hvor mange egg jeg skulle sette inn etc var til ingen nytte - av 6 egg overlevde 1!!! Men det var visst et meget bra 5-cellet egg, så vi får håpe at det var akkurat det jeg skulle ha. Ifølge kjæresten min har det visst foregått en viss kamp hvor den her har bestemt seg for at den er den rette ;)

 

Ble ganske satt ut da jeg fikk beskjeden. For selv om jeg vet at mange ikke overlever tining, hadde jeg ikke forestilt meg at så få skulle. Men kanskje er det sånn at det er de eggene som uansett ikke er levedyktige som ikke overlever, slik at de som overlever er noe skikkelige superegg;)

 

Ja ja, behøver i hvert fall ikke bekymre meg veldig for tvillinger:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hegeno: Ett egg holder!! Krysser for deg!! :)

Ja, Magstar, skjønner godt du ikke har lave skuldre i forhold til graviditeten. Har man mistet en gang, henger det i.. Men nå går det!! Vi satser på at tida fram til UL går racerfort og at du får de goooode nyhetene :)

Kath: Ja, må du passe på å ikke slite deg ut da! Ta det med ro og kose deg med voksende mage :)

 

Jeg var på UL i dag tidlig og er kjempeglad for resultatet. Hadde folikkel på 18X20 mm, har satt eggløsningssprøyte nå i kveld og har time hos Nordica onsdag kl 11. Jepp, satser på at dette blir et maks godt timet forsøk :)

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hegeno: Se på Magstar, det var det ene som skulle til - så enig meg kjæresten din!

 

Så spennende Storkmor? God tur nedover i morgen - nå skal det lages barn! Jippi! Masse babystøv og gode tanker fra meg!

 

Kath: Kjempe lurt å sykemelde deg - håper kreativiteten bobler over - om ikke ta deg en tur innom noen galerier å få litt kunstnerisk in-put. Hva med å male babyen i magen i dag?

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hegeno: Oj, det var "mannefall" ja, men som sagt tidligere, ett egg holder jo i massevis, i hvert fall når det er et slikt standhaftig superegg :-)

 

storkmor: ønsker deg en flott og fruktbar Købentur imorgen !!!!

 

magstar: Vet akkurat hvordan du har det, er noen nervepirrende uker ....som igrunnen bare fortsetter utover i svangerskapet,,alltid noe å bekymre seg for. Men mest gleder da :-) Lykke til på UL neste uke !!

 

Kath: Skal si du har mange jern i ilden, lykke til med utstilling, men pass på å lytte til kroppen, ikke slit deg ut !

 

tjorven: Har du fått dato til KS ??

 

Klems

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Ett lite spm bare.

Har vært nede på første ins etter MA. Og 1,5 uke etter ins har jeg langt i fra de symptomer som jeg hadde forrige gang.

Sist gang var brystene knallvonde etter under en uke.

 

Så nå føler jeg håpet henger i syltynt snøre.

Hvordan har dere som har vært gravide flere ganger opplevd det. Har de tidlige symptomene vært like, eller kan det være store forskjeller?

 

Dagene går så helt utrolig sakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følte det på meg begge gangene jeg var gravid, murringer og mens"smerter" + ømme bryst omtrent fra dag 4-5 etter ins.

Hadde en del "symptomer" de to negative forsøkene jeg har hatt også, men tror de var mest i hodet..

Fikk uansett veldig tidlig mens på mine negative forsøk (dag 10). Selvfølgelig mens jeg var på jobb begge gangene - husker jeg måtte gå ut i bilen og sette meg og grine litt, var sånn nedtur. ønsket sånn å bli gravid igjen etter MAen.

 

Men nå er jeg det :-) Og det blir du også Ugla !!!! Om ikke det blir denne gang så neste eller neste etter der igjen, ikke gi opp.

 

Og det er jo fullt mulig at det klaffer denne gang, selv uten symptomer, det kan være forskjellig fra gang til gang :-) LYKKE TIL !!

Når kan du teste forresten ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på å teste fredag/lørdag. Lørdag er det to uker siden ins. Men jeg er vel såpass skeptisk til at det er positivt at jeg kanskje venter på TR i stedet. Den bruker å være ganske presis.

 

Vi har bestemt oss for en pause til august om det ikke lykkes nå. Etter bryllup og ferie. Jeg kjenner den sitter langt inne, men det er vel riktig på flere sett. Det har vært ganske intenst siden vi begynte med dette i august i fjor.

 

Skulle ønske jeg hadde pågangsmotet og styrken det virker som om noen av de som vanker her inne har. Drømmen er jo så utrolig stor og sterk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha tvi tvi med testing !!

Og skulle det ikke lykkes nå så kan det være at en pause vil gjøre godt også, i hvert fall hvis dere har bryllup på gang :-) Få noe annet å tenke på noen måneder :-) Men forstår godt at det er litt vanskelig å legge det vekk en stund også, en vil jo helst vært gravid igår....

 

Og du har nok like mye pågangsmot og styrke som enhver annen her inne. Jeg tror ikke noen hadde satt igang en slik prosess som dette uten at de innehar de kvalitetene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for lykkeønsker Gitte!

 

Man får trøste seg med masse dykking i sommer om det ikke skulle lykkes nå heller. Det må nemlig legges på hylla når man går gravid, og de første mnd etter fødsel.. :)

 

Kryss fingrene litt for meg i helga, kanskje det hjeler? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei jenter.

 

Jeg fikk fine verdier på duotesten :-) Nå skal jeg bare koooose meg med magen som plutselig ploppet ut i uka her.

 

Gnatta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med testingen i morgen Ugla - spennende!

Sist jeg var gravid hadde jeg ikke så øme bryst som de andre gangene i begynnelsen -mulig fordi det er en jente jeg skal ha nå?

 

Gitte: Keisersnittet er planlagt 28 mai, om hun ikke kommer før - har mye kynner nå. T

 

Satser: Nå skal du lene deg tilbake å nyte graviditeten, det er så godt når du begynner å kjenner liv der inne. Gled deg!

 

Ha en fin dag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Tjorven, håpet er forsvinnende lite, men jeg håpet noe skulle si noe sånt! :) Hehe... Tenkte at det kan hende at brystene ikke reagerer likt fordi jeg nettop har vært gravid.

Men vi får se i morgen tidlig.

 

Ønsker deg så masse lykke til fremover. 28 er ikke lenge til.

En bitte liten en til sommeren da..blir helt herlig.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkmor: Hvordan gikk danmarksturen din?

 

Tjorven: spennende tid du har forran deg. Tenk snart får du hilse på lille tjorv frøken i magen.

 

Ugla: Lykke til!!krysser fingre

 

Satser: Hva er en duotest? Så deilig å endelig kunne nyte magen. Sikkert deilig tid når man kan senke skuldrene og bare nyte det spirende liv i magen.

 

Jeg er bare så redd for dårlige nyheter på UL mandag. Er så redd for at hun ikke ser hjerte slå. Kjenner at det stikker og murrer i magen så noe er på gang der inne.

 

Ha en fin torsdag jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magstar: Slapp av det går sikkert bra :-)

Her har det stikket og murret i snart 9 mnd. Og jå, det er noe på gang der inne, det vokser ett lite vidunder der :-)

 

Faktisk i dag i bilen tenkte jeg på at nå var det lenge siden jeg hadde den "oj... nå kom mensen følelsen". Jeg tror jeg hadde følelsen at den kom når som helst helt frem til uke 28-30 eller noe slikt.

 

Men forstå deg så godt, man skal vel lete lenge etter en som har vært mer hysterisk enn meg... Lykke lykke til på mandag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffa meg, Magstar, skjønner så godt at du er nervøs. Godt det ikke er lenge til nå. Jeg tror det er full fart i magen!! :)

 

Jeg hadde en finfin Køben-tur i går. Var Lindenberg selv som "satte sprøyta" denne gangen, første gang jeg har hilst på han. Han sa: Jammen nå blir du gravid, nå er det jo selveste professoren som utfører! Hehe. Var sånn herlig sleivete tone. Og han mente alt så veldig bra ut denne gangen. Så bare å krysse nå! Jeg har i hvert fall hatt masse EL-slim denne gangen, til forskjell fra ved de to neg. insem. Også sprenger det skikkelig i magen.

 

Tjorven1: Har du masse kynnere altså? Hvordan er det med deg? Frykter du endring i planene?

 

Så herlig med mage, Satser!!

Og Ugla: Jeg krysser veldig for deg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkmor? Ja denne gangen blir du gravid skal du se!:) Jeg krysser fingrene xxx:))))

 

Magstar: Jeg tror også det er full fart i magen din, Dette går bra!:)

 

Tjorven1: Tenk nå er det ikke lenge igjen:) Tror du babyen kommer tildligere da, i og med de kynnerne?

 

Satser: Så herlig med voksende mage!:) Og supert at duotesten var ok!

 

Ugla jeg krysser for at det klaffer nå! xxx

Nå blir det snart en hel rekke med gravide her inne! :))

 

Jeg ligger mest på sofaen og ruger om dagene.. Kjenner at det er kroppen som bestemmer og jeg må bare slappe av. Virker som det skjer en hel masse i bekkenet om dagen. Det strekker og stikker. Tror det begynner å bli dårlig plass der nede. Best at magen popper opp snart!:))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da ble det nok som jeg fryktet. Her er det ingen frø som gror desverre.

 

Nå blir det pause til over sommeren, og vi vurderer nå mild hormonstimulering for å hjelpe litt til

 

Ønsker både gravide, prøvere, ventere og alle andre masse lykke til.

Jeg forsvinner nok ikke herfra i pausen heller, vi jo fortsette å flge med på folk, og å suge kunnskap ut av dere.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det var leit, Ugla. Nå ble jeg litt lei meg - vi skulle jo klare det rett etter hverandre. Somrene går jo alltid (alt for) fort, så dere er jo i gang igjen før du vet ordet av det. Nyt pausen du får også, det blir sikkert litt deilig å slappe helt av fra Københavnkjøret.

 

Ang. hormonstimulering, jeg har jo brukt det en gang og er i gang med ny kur nå. Jeg har ikke hatt noen bivirkninger så langt og sist jeg var nede så Lindenberg to egg. Og to egg er jo bedre enn ett sjansemessig, da. Men nå har du jo sommeren til å tenke og undersøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det blir neste alternativ ja.

Føles jo som om man har holdt på en hel liten evighet allerede.

 

Skulle gjerne kjørt på igjen med en gang. Men det er relativt mye som skjer i mnd fremover. Vi gifter oss 20.juni, og har tre uker ferie i juli. Og hadde ikke spesielt lyst å binde ferien opp mot forsøk. Og nå begynner det å svi litt i lommeboken etterhvert også.

 

Det er bare synd at man ikke har "tid" til å vente på at forsøk i Norge blir aktuelt. Vi har ikke vært registrerte samboere i mere enn ett år. Og to år er jo minstetiden for å bli vurdert her sånn som jeg har tolket det ihvertfall.

 

Måtte du styre mye med scanning og sånt bumpi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, er det ventetid når dere har giftet dere også? Skulle tro den nye ekteskapsloven likestilte homo- og hetero ekteskap, og at ventingen var skreddersydd for hetero par for å utelukke infertiliteten? Men hva vet jeg, er ikke lesbisk og har ikke mann, så jeg har ikke satt meg inn i det. Bare noen løse tanker fra meg : )

 

Jeg har aldri vært til gyn ifm prøvingen, så jeg har aldri scannet meg før avreise. Tok testene ved prøvestart hos fastlegen. Har eggløsning hver måned og finner den med testing uten problemer. Så jeg har valgt bort Ovitrelle-sprøytene også, bruker bare pergotablettene. 100 mg hver dag - tror det er dobbel dose, men er ikke sikker. De to siste gangene har jeg hos Lindenberg selv, og han scanner før ins. De to første gangene var det andre leger, de scannet ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker egentlig ikke som om noe som helst er skreddersydd. Men det kune jo vært verdt å lufte det for fastlegen når jeg skal dit for å ta nye prøver.

 

Jeg finner også eggløsning uten problem, og har veldig faste sykluser, så kanskje det kunne vært en løsning for meg også. Synes det virker som veldig mye stress å scanne hele tiden.

 

Jeg har vært hos to ulike leger på Nordica, begge disse scannet, og jeg har ikke møtt på Linderberg. Synes det er veldig betryggende at de scanner, og ville nok etterlyst det om de ikke gjorde det.

for meg er det en viktig forskjell i forhold til Stork.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trøsteklem til deg Ugla, synd det ikke gikk denne gangen. Du må ha lykke til med bryllup og kose deg i sommerferien, så kommer du sterkt tilbake :-) Med eller uten hormonhjelp !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...