Lovemelikeyoudo Skrevet 15. april 2009 #1 Skrevet 15. april 2009 da tenker jeg på kilde i selve teksten. Hvis jeg bruker www.fo.no som kilde, hva skal jeg da skrive i teksten. Skal jeg skrive (www.fo.no, 2009)? eller??
Gjest Skrevet 15. april 2009 #2 Skrevet 15. april 2009 Du bruker nettstedets adresse i så stor detalj du kan, samt angir dato du gikk inn og fant informasjonen.
klovnebukse Skrevet 15. april 2009 #3 Skrevet 15. april 2009 Jeg brukte UiO sin mal, så da ble det Føroysk orðabók © Orðabókagrunnurin [online] Tilgjengelig fra: [26.01.2009]
Lovemelikeyoudo Skrevet 15. april 2009 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2009 andre som kan hjelpe? altså ikke kildehenvisning når en skriver kilder nederst i oppgaven, men i teksten
klovnebukse Skrevet 15. april 2009 #5 Skrevet 15. april 2009 Djeez...leste jo helt feil! Blir det som: I dag var jeg inne på vg.no og leste om blablabla. Eller som et sitat fra en artikkel? -Jeg synes dette er kjempebra, og tiltaket blir sett på som godt i lokalmiljøet. Stein Jensen, vg.no
YoMomma Skrevet 15. april 2009 #6 Skrevet 15. april 2009 Sikkert best å høre med studiestedet ditt (hvis det er en eksamensoppgave e.l.)? Noen har veeeldig strenge regler med tanke på kildehenvisninger. Da er kanskje ikke DIB det beste stedet å spørre?
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 15. april 2009 #7 Skrevet 15. april 2009 Inne i teksten skriver du henvisningen ganske generell, men tar med årstall (altså i ditt tilfelle: www.fo.no, 2009) I litteraturlisten bak i oppgaven skal den stå så detaljert som mulig: "Tittel på siden/dokumentet på siden du har vært inne på", samt forfatter av det aktuelle dokumentet/saken, pluss publiseringsdato. [Lest dato i sånne klammer], tilgjengelig på: http://www.fo.no/blablabla-bla/blablablablafullstendigURLtamedhelelinja
erteposen + 4 Skrevet 15. april 2009 #8 Skrevet 15. april 2009 Det er ganske standard, i alle fall på universitetene og innen samme fagkrets. http://www.jbi.hio.no/bibin/KoG/kat/kilder.htm#dafa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå