Gå til innhold

Kraftige bivirkninger av kvalmestillende medisiner!

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om flere har reagert på medisiner de har fått mot kvalmen? Jeg har vært innlagt 5 ganger pga ekstrem kvalme, og da har jeg alltid hatt det bra. Men når jeg prøvde meg hjemme igjen, med Afipran supp og Stemetil, ble jeg skikkelig dårlig. De holdt kvalmen borte, men jeg fikk muskelskjelvinger, dårlig søvn og ANGST. Og da mener jeg skikkelig angst. Trodde jeg hadde fått svangerskapsdepresjoner, og lå under dyna og skalv i flere timer hver dag. Alt ble skummelt, og jeg ønsket bare at alt ville ta en slutt. Skikkelig ekkelt, og mannen min ble også redd for meg. For en uke siden bestemte jeg meg for å slutte på de kvalmestillende, og VIPS så forsvant all angst og muskelskjelvinger. Så det var helt tydelig at det var medisinene som gjorde det. Nå klarer jeg meg heldigvis uten kvalmestillende. Er snart 15 uker, og tar godt med ingefærtabletter hver dag. Nå må jeg bare bygge meg opp igjen etter noen uker langt langt nede. Så kan jeg kanskje begynne å glede meg over at om ikke så lenge, har jeg to søte små :o)

Ønsker alle som sliter med kvalme en bedre tid fremover!

Fortsetter under...

Hei. Går også gravid med tvillinger og har vært veldig kvalm. jeg går på pheregan og stemetil. Med noe effekt. Er du helt kvalmefri nå?

Vært til osteopat med god effekt. Har også prøvd ingefær, syntes ikke det hjalp. Ikke afipran heller. Har ikke opplevd de symptomene du beskriver. Men er uendelig sliten av ikke å greie noe annet. Har jo to barn til og!

Ja, nå er jeg helt kvalmfri. Er 14+6, og det snudde for litt over en uke siden. Jeg tar Phenergan om kvelden da. Fikk beskjed av legen min at den måtte jeg ta. Så da gjør jeg det til jeg skal på neste kontroll. Ingefær har virket veldig bra på meg. Jeg tar også litt akupunktur. Tør ikke å slutte enda, er redd for tilbakefall. Glemte ingefære en dag, og da kastet jeg opp 2 timer i ett strekk. Altså en kraftig reaksjon.

Så bra at du har fått hjelp ved osteopat! Håper det vil fjerne kvalmen helt for deg så du klarer å ta deg av de to andre barna også. Vet hvordan det er å skulle klare det med kvalme hele døgnet. Lykke til!!!

Ja lykke til du og. Jeg er 10 +0 uker nå, og er bare småkvalm. Var til osteopat i går også, har tenkt jeg skulle prøve akupunktur igjen, men avventer for at kroppen har sikkert nok å arbeide med etter osteopatbehandlingen. Er dette dine første barn?

Hvor mye ingefær tar du, kanskje jeg ikke har tatt nok?

Hei igjen.

Dette er mitt første svangerskap der jeg har gått lenger enn uke 13. Har mistet mange før den tiden. Men var aldri kvalm når det gikk galt. Har også en flott adoptert sønn på 3 år som gleder seg til å bli storebror om en stund :o)

Jeg tar 2 ingefærtabletter morgen, middag og kveld. Slurvet litt i går, og er småkvalm i dag igjen. Så de fungerer veldig fint på meg. De jeg tar heter Urizal, og søsteren min hadde også god effekt av dem.

Så bra at du også har funnet noe som hjelper for deg! Deilig å slippe den fæle kvalmen hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...