Gå til innhold

Får voksne behandling for øreverk/ørebetennelse?


moota m storebror&lillebror

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har fått ørebetennelse. Grunnen til at jeg lurer er at det ikke bare er kjempe kjempe vondt i øret på venstre side, men jeg har litt vondt i kinnet også og litt i munnen på samme siden.

 

Får jeg medisiner mot dette hos legen? Gidder liksom ikke dra med meg 2 små barn til legen imorgen hvis han sier, gå hjem og hvil..

 

Finnes det ellers noen kjerringråd da 2 paracet ikke hjelper bittelitt en gang??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir nok bare sendt hjem, det ble ihvertfall jeg. Jeg ble heller ikke bedre av smertestillende, men fikk beskjed om å holde ut så gir det seg av seg selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer. Kommer an på legen og sikkert også på ørene og sykehistorien.

 

Kjerringråd er det ikke akkurat, men typisk legeråd; neseskylling. Ørene, nesa og bihulene henger sammen og er det tett et sted vil det gjerne gjøre vondt. Skyll med nesehorn og saltvann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville byttet ut den ene paraceten med en ibux. Det skal være bedre for slike smerter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får som regel antibiotika hvis infeksjonen skyldes bakterier. Dessverre skyldes de fleste øreinfeksjoner virus, og da er det bare å vente det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det å bruke saltvann (det er kun det jeg har) hvis man ikke er tett i nesen også??

 

Får ta meg noen tabisser og håpe på det beste.

Noen som tilfeldigvis vet hvor lenge slik varer? Er alene med barna hele ukene, og har ikke fullt så lang lunte når jeg har så utrolig ufattelig vondt! Er fader meg ikke rart barna er sure og gråter en del når de har skikkelig ørebetennelse, og gjerne på begge sider!! Stakkar små!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal vel en del til før man får antibiotika mot ørebetennelse. Fikk faktisk i dag til sønnen min, men da etter en 6 dager uten særlig bedring.

 

MEN, kjerringråd som mamma brukte på oss når vi var små ;) Varm en ullsokk eller lignende litt, over en varmeovn eller noe, og legg den mot øret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...