Gå til innhold

- Er du fornøyd??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå holder det faktisk på å klikke for meg... Er det muuulig å få flere idiotiske kommentarer på magen?!?!

På jobb idag var det en kollega som bøyde seg litt ned, så på magen, og spurte så fint; - Ja, er du fornøyd?

Så bråsnudde hun og fortsatte med det hun drev med... Det som gjør at eg blir så sint (!!) er at jeg vet at hun syntes at magen er så liten, at jeg er så liten og at jeg umulig kan være kommet så langt på vei (er i min 31.uke) Har måttet høre henne kommenterere det hele svangerskapet.

Såå kommer jeg på lunsjrommet, der en an kollega sier så fint; - Nå er det vel ikke lenge igjen til termin. Fire måneder, er det?

Og jeg må jo påpeke at det er nærmere to måneder igjen, og får så klart et utbrudd på at DA ER DU IKKE STOR NEI!!

Kan de ikke gi faen i om jeg er stor eller liten???? Jeg syntes selv at jeg er rimelig stor jeg, i forhold til det jeg pleier å være. Jeg har en fin mage, og har lagt jevnt på meg på resten av kroppen, og er kjempefornøyd! Men når alle løper rundt å kommenterer (på en skikkelig sur og dramatisk måte) at jeg umulig kan ha termin i mai, og om jeg kanskje har regnet feil, da blir man sliten altså!

Måtte bare få det ut, langt innlegg...sorry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

He-he, så morsomt. Det er det samme som jeg opplever det:-) Jeg har også veldig liten mage (uke 29+ 4), så liten at jordmora lurte på om babyen ikke utviklet seg normalt. Noe vi har fått avkreftet på flere ultralyder:-) Dette er noe som ligger i slekta vår, og jeg er ikke spesielt liten ellers:-) Ganske lang er jeg å! Men jeg opplever det litt motsatt jeg da, at mange sier misunnelig at jeg har så liten mage og har så lite besvær av den og svangerskapet forøvrig. Jeg løper jo rundt som en duracell-kanin og er i kjempeform:-) Jeg bruker å svare at ja jeg har liten mage fordi jeg har gode gener, og er godt trent! Det hjelper! Det er sikkert mange som opplever det motsatte også, og det er jo like sårende. Ei venninne av meg fikk spørsmål om hun ikke var fødeklar snart og da var hun såvidt kommet halveis... Vi får prøve å ta det med et smil:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, jeg har det stikk mottsatt, jeg er i min 31 uke nå, men fikk relativt stor mage rundt uke 20 og siden har den jo bare vokst. Min mage har fulgt den røde stripen på helsekortet heletiden, siste kontroll lå den faktisk litt under. Men siden jeg ikke har gått opp så mye i vekt ellers og jeg er lav med kort rygg så ser den veldig stor ut for andre. Jeg får høre det hele tiden. "Ja når har du termin da?", midten av mai svarer jeg stolt og får alltid sjokkerte blikk tilbake. "Skal du ha tvillinger?" nei svarer jeg, "Er du sikker?" Eller, "de har nok bommet på din termindato," begyner å bli en klassiker. Jeg levde litt med forventninger om at folk skulle kommentere magen å si at den var fin og sånne ting, men stort sett sitter jeg igjen med en følelse av at folk synes jeg er unormal. Har begynt å si at jeg liker å gi folk god plass, og til de som masser mye om det har jeg sagt i fra at det er litt sårende. Så det har bedret seg litt. Det ville jeg nok sagt til den kollegaen din også, at du har en jordmor som tar seg av at alt er bra, og at det er nok ting som skaper bekymringer i et svangerskap om ikke hun skal bidra til å gjøre det verre. Eller bare at hun sårer deg litt. Vi har jo rykte på oss for å være litt hormonelle, så bruk det til din fordel :o) Så kan vi bare glede oss med store og små mager, til vi sitter i med den skjønne lille i armene i mai vær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff ja... er vel hormonene som løper løpsk når en blir skikkelig sinna for noen sure kommentarer, men er ikke noe særlig å måtte "forsvare" magen sin hele tiden nei! Det som er, er at selv om jeg er liten så har jeg hatt en del problemer med rygg og bekken..så kan ikke akkurat skryte på meg god form :) men vet dere hva, det hjalp å høre deres svar, og Maiken77, nå har jeg lest et par innlegg/svar fra deg til andre også, og må si at jeg blir GLA av å lese fra deg! Du virker som en positiv og støttende person, helt sikkert en kjempegod venninne!! :)

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke akkurat artig å få høre at man er stor heller! Jeg er normalt slank til vanlig, men får stor mage i svangerskap - og skal love deg at det ikke er så moro å få kommentarer på dette! Nei, jeg venter ikke tvillinger, og nei, jeg skal ikke føde i mars. Slutte med snop og brus? Herregud jeg liker ikke engang brus, og spiser ikke spesielt mye snop heller!

 

Jordmora sa at noen har det slik at de genetisk får store mager og store unger, det er ikke bare maten som avgjør dette, men kjedelig for meg når folk antar at jeg har et usunt kosthold fordi magen min er så stor! Irriterer meg skikkelig fordi jeg har et særdeles bra kosthold til vanlig siden jeg er vant med å holde en sunn diett siden jeg har mange matallergier!

 

Hah, vi kunne delt magen vår på midten og kommet på normalen begge to! Eller så kunne kanskje folk gitt f i å påpeke hvor gigantiske/små vi er....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er godt å høre at det er flere enn meg som føler det sånn.. Selv har jeg hatt stor mage siden starten av graviditeten. Så faktisk kulen i 10 uke.

Har fått høre på jobben og av andre kommentarer som : "vokser du mere nå så sprekker du vel?" og "er du sikker på at det ikke er flere der inne?"

Jeg har som regel tatt det med et smil jeg da, og sagt at jeg venter en stor gutt (gutt på over 4 kg sa hun på 3D). Selvom jeg er eksremt opptatt av hvor stor mage jeg har i forhold til andre med samme termin.

 

Jordmor har sagt til meg at jeg er så lav og smal rundt hoftene at det er derfor magen vokser så mye utover og ikke så mye på siden.

Selv skulle jeg jo ønske jeg hadde en liten og søt kul,men nå er det ikke lenge igjen og det er jo barnet jeg går å venter på, skal ikke gå å irritere seg over magen da.. Det er jo tross alt "hybelen" til babyen min <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe...magen min var også ganske liten lenge, og jeg har fått høre det fra de fleste kanter....Symfysemålet har derimot vært nesten over snittet, og det samme var baby da jeg var på UL sist.

 

Men jeg syns selv jeg har lagt meg ut endel, og selv om de aller fleste sier jeg er fin, og at det ikke syns noe særlig er det spesiellt en irriterende kollega som til stadighet måtte slenge teite kommentarer om størrelsen/kroppsfasongen min. Jeg tror han stort sett bare tullet, men jeg gav ham tillig beskjed om at jeg plutselig en dag kunne klikke, ettersom gravide er hormonbomber. Så kom den dagen da jeg ba ham ha seg vekk( da han sto i døra mi og prelte av seg morsomhetene sine), og siden har han ikke sagt et pip til meg! Ingenting! Vi pleier da å diskutere andre ting på jobben enn min kropp, men nå har han ikke snakket til meg på ca 2 uker :P

Ganske deilig faktisk, for jeg har ikke veldig sansen for ham som person :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, for et kompliment! Nå ble jeg glad hehe, det var en koselig kommentar å få.

Trist å høre at du sliter med rygg og bekken, du får være streng med deg selv og andre å sette litt grenser, så du ikke øddelegger deg. Det er ikke lenge igjen nå før de kommer småtrollene våre :o)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, og så har du de som ikke aner hva de snakker om da. Feks svigerfar, som utbrøt for noen uker siden (er i uke 32 nå); 'hjelpe meg, du er jo diiger- du kommer til å bli kjempesvær'. Og jeg ligger altså UNDER normen på sf-mål, og har ikke lagt på meg særlig mye heller. Jm og lege synes jo jeg er liten..:) Gidder ikke bli såra av det, han er nok bare ikke vant til å se så mange gravide damer om dagen, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, folk har lite å bry seg med, gitt... Størrelsen på magen kommer jo litt av hvordan barnet ligger inni der også. Moren til venninna mi fikk spørsmål om hvor hun hadde fått den ungen fra etter hun fikk sitt fjerde barn, for babyen hadde ligget så langt inne at ingen hadde sett at hun hadde mage engang...

Flere av mine venner kommenterer at jeg ikke er særlig stor, mens min "sjarmerende" onkel begynte å synge "nei, så tjukk du har blitt" sist gang jeg traff han (lot som om jeg ikke hørte han, har ikke tålmodighet med gamle menns dårlige vitser for tiden). Til opplysning har jeg gått opp 5 kilo siden jeg ble gravid (er nå nesten 34 uker), har spist sunt og normalt hele svangerskapet, og er ikke det minste opptatt av vekten i denne perioden av livet, men det er tydeligvis mange av de rundt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ikke sant?!? Det går sport i å kommentere mager og faktisk talt fornærme kommende mødre vettu, da er det noe galt et sted.

Jeg er både lav og tynn, og har alltid vært det, så syns jo at jeg har gått opp MASSE når jeg nå er 15kg tyngre enn noensinne.. Og jeg liker det!! Men tydeligvis ingen som ser det da, for jeg har jo verdens minste mage, og har tatt feil av terminen min :) hehe, er ikke like sur som den dagen jeg startet denne tråden, vet jo at det ikke er noe å klage over! Er bare sånn det er, og snart skal jeg få verdens fineste jente, og da kan den sure kjærringen på jobben bare stå der å glo :D

 

Jeg skjønner forresten veldig godt at det ikke er noe kjekt å få høre det den andre veien heller! Skulle ønske de kunne la oss være i fred, bortsett fra når de vil fortelle oss at magen er fin!! Burde vært noen regler på det der ;)

Klem til alle mai-jentene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...