Gå til innhold

nytt treff for jan. feb. mars mammaer på dus Torsdag den 12 mars kl 12.00


miak

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper på å komme på treff, må spare litt energi fram til det tror jeg... Sliten og trøtt for tida gitt...

Har så vondt øverst i magen i kveld, men ikke noe sånt fødsel tegn altså.. Må ta kvelden tenker jeg og håpe på en bedre dag i morgen, for i dag har alt bare vært kjeeeeempe sliiiiiiitsomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: er formen bedre??

 

Jeg sitter her med tett nese og tett hode fortsatt jeg. Fysj nå er jeg drittlei av å være syk assa. Har såååå lyst til å ta med lille ut å trille tur feks, men må jo pent vente til alt er ok igjen.

 

Trenger et tips da. Mamma har bursdag på søndag. Noen forslag til hva man kan gi??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja har vel sovet i nesten tolv timer, men er sliten og trøtt likevel.. Er bare så utrolig kjedelig å ikke orke noen ting - kommer meg såvidt bort til barnehagen 250 m borti gata her - var ikke sånn forrige gang... Helga blir så sykt lang når de andre her finner på ting og jeg ligger her som et slakt og glor på tv..... Er ømt og litt vondt i magen men går greit når jeg slapper av så vi får se...

 

God bedring da Elin, jeg har ikke energi til å tenke ut bursdagsforslag så det får noen andre hjelpe med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Jeg syns også jeg var i dårligere form på slutten nå enn sist, orket nesten ingenting. En uke etter fødselen var formen langt bedre enn dagen før fødselen, for å si det sånn. Nå er jeg bare trøtt... men her sitter jeg våken og venter på at minsten skal våkne for kveldsmat. Idiotisk. Vi har hatt en del strie kvelder med mye skrik, og han kaster opp noen ganger også. :-( derfor har vi bare lagt han i vugga i stua i den grad han sover for seg selv om kvelden, for han må stadig opp og rapes etc uansett. Men i går og i dag har han sovet ganske rolig etter ni, så fra i morgen tror jeg vi legger han på rommet vårt etter kveldstellet så vi kan snike oss til å sove en time eller to før han våkner. Er det noe som er sikkert er det at babyene forandrer seg fra dag til dag, uke til uke.

 

Jeg får se i løpet av uka hvordan det går med denne matinga på dagen, går alt greit prøver jeg å komme på torsdag. Men hvor mange vogner er det egentlig plass til på Dus? På tide å finne et annet sted med større plass eller går det bra?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

får krysse fingrene for at dere får en time eller 2 søvn klemt inn :)

Er du helt på flaske nå faylinn eller ammer du? husker du skrev at mini luktet flaskebarn lang vei :) Hvis han gulper mye er det i allefall noe man kan tilsette i melken som man får kjøpt på apoteket så de ikke skal gulpe så mye. Nestragel mener jeg det heter :)

 

På dus skal de lage mer plass til oss har de sagt så det burde gå bra med fler barnevogner. Sist jeg var med så fikk vi mye bedre bord enn det i svingen i allefall:)

 

goood morgen folkens. Hva er det med denne snøen a? trodde nesten vi var ferdig her nå jeg , men nå snør det igjen ute gitt!

 

I dag er planen vår å dra til bærum. Mamma har jo bursdag på tirsdag, men det er litt lettere å få til en familiedag i dag gitt!

Jeg har fått lov til å sove i 11 timer i natt :) Thomas har tatt alle skift så jeg fikk sove ut. gjett om det var herlig a :D Så her sitter jeg rask og uthvilt. Det er en herlig følelse gitt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist treff hadde vi samme bord som Dus-treffet jeg var med på før det. Det ved barnekroken.

 

Elin, fant du bursdagsgave?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, 10 dager igjen til termin (en uke til mens termin), er ikke så lei enda heldigvis, kommer og går litt etter hvordan formen er.. I går var jeg litt mere lei enn i dag, he he, så det svinger fort... Håper bare ikke det går altfor lenge over termin før hun kommer ut da...

 

Virka som de syns det var greit på Dus med alle barnevogner så lenge vi bestiller bord på forhånd så de er litt forberedt.. men kan vel være greit å variere litt med andre steder det er plass også :)

 

LEI AV SNØ JEG OGSÅ!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er helt over på flaske ja, heller det enn en psykisk ustabil mor... Alle traumer fra forrige barselperiode slo inn så jeg blir kvalm bare jeg pumper, og faktisk.de første gangene jeg matet med flaske også :-/ Er snart tom for melk heldigvis.

 

I dag har minsten hatt magetrøbbel siden han våkna stakkars. Får så vondt av han! :-( I morgen bestiller vi time hos manuell terapauten som fikset storebror, håper det kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan gjør man egentlig det når man vil ha en runde med manuell terapaut?? må du ha henvisning eller? Har lyst til å gjøre det med mini jeg også. bedre føre var enn etter snar :)

Skjønner godt at flaske er bedre da. Jeg driver jo med alt jeg da å kjenner jo at flaske er kjempebra for oss i tillegg til puppen. Ekstra godt er det også at Thomas kan hjelpe til med mating å jeg ikke er helt låst! Fikk jo tatt igjen masse søvn i helgen å det hadde ikk vært mulig hvis han kun tok puppen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og småen vil prøve å komme :D Blir godt å komme seg en bitteliten tur ut, men må se an formen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Hvis du vil kontakte manuellterapauten vi skal til, finner du han her: http://www.barneklinikken.com/index.htm Han jobber sammen en dame som er kjent men som jeg ikke har vært hos. Sikkert flinke begge to!

 

Eldstemann tok jeg først med til min osteopat på Lillestrøm (2 1/2 uke gammel), og det var han som anbefalte meg å ta kontakt med Marc De Decker da han skjønte det var noe med nakken. Jeg bare ringte Barneklinikken og bestilte time. Vi betalte aldri noe, men vet ikke om det var fordi jeg på en måte var "henvist" fra osteopaten, jeg fikk jo ikke noe henvisningspapirer. Aner derfor ikke om vi kommer til å betale noe denne gangen eller om dette også refunderes av trygdekassen slik som når man tar med barnet til legen. Vi var til en behandling og deretter 3 oppfølgninger med ca 6 ukers mellomrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen jenter....

 

Da er vi kommet litt til hektene her hjemme med den nye skjefen.

Det går i soving skifting og aming.

Svigerforeldrene mine har begunt å vaske i huset vårt. Det hadde ikke de som flytte ut gjort. Det var ekelt møkketet der etter de.

Men jeg har så godt svigeforeldre som vasker godt og efektivt så vi kan kjøpe maling om ikke lenge å begynne å male.

 

Jeg regner med å komme på dus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen;-)

 

Ja nå har vi kommet inn i en liten rutine her hjemme, snuppa sover ok på natten vekker meg etter 5 timer og vil ha pupp. Å så sover hun i 4 timer til, så jeg skal ikke klage, har litt mage smérter på kveldene. men hun er jo ikke noe flink til å rape, så det er vel derfor.

 

Jeg kommer ivertfall på dus på Torsdag, var kjempekoselig sist, mer bebyer enn mager, sprött!!!!

 

lille Rose: Lykke til med nytt hus da, deilig med snille svigerforeldre :-)

Vi får hele svenske familien på besök til helga, det blir koselig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det to tråder igjen, men denne er nyest så får vel skrive her inne også:)

 

I dag er første dag hjemme alene med Victoria siden Erling er begynt å jobbe igjen etter de to pappa ukene. Tiden har søren meg gått fort!!

Dagen har gått bra hittil, men hun har vært nokså sutrete(overtrøtt tror jeg) de siste timene. Har ikke nådd å lage meg lunch engang før nå når hun endelig sovnet. Holdt akkurat på å gjøre i stand vogna for å trille en tur, da roer hun seg hvertfall, men så sovnet hun pluttselig i senga:) Det skal ikke være lett nei, hehe:)

 

Faylinn: Du er på flaske du også ja...

 

Hvordan går det ellers med nettene hos dere andre??

Victoria er våken hver 2-3 time og vil ha mat. Ofte bruker vi opptil èn time etterpå for å få henne til å sovne igjen...DET er litt slitsomt må jeg si.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Det er dette som er tråden som gjelder nå ja :)

 

Huff, må si jeg ikke akkurat gleder meg til den første tida med baby -. syns det var såååå slitsomt fram til rutinene var ordentlig på plass (selv om vi hadde verdens enkleste unge) så nå er jeg redd jeg får en som ikke sover og spiser og er så problemfri som første var..... Meeeeeeeeen det er jo ikke annet å gjøre enn å vente og se hvordan hun er :)

Prøver så godt vi kan å forberede 2 åringen og nå har hun lagt teppet til babyen på gulvet ved siden av senga vår for der kan babyen få lov til å sove.. He he, ikke så lett å forstå dette..

Blir koselig å hilse på de nye babyene som kommer på torsdag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar: Joda, hun får i seg morsmelk også, regner med at ca 1/3 av maten hun får kommer fra meg og det jeg har pumpet ut. Victoria blir også ganske sur når jeg legger henne til puppen...det går sikkert for sakte ja, spesielt nå som hun er vant til å få maten på flaske.

 

Vips: Er ikke noe annet å gjøre nei enn å vente spent på hvordan din neste tulle blir:)

Hehe, så heldig baby som får sove å gulvet:) Det er søtt av henne da!

 

Jeg kommer som sagt ikke på treff, skal til fysioterapaut. Men neste gang håper jeg på å kunne dukke opp med lille jenta:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Da er jeg hjemme igjen med lille Simen og på nett igjen :-) Tusen takk Bic& Bac for at du skrev for meg! Jeg ble litt satt ut av både spinalbedøvelse (som bare virket på beina) og full narkose. Tok jo evigheter før jeg kom meg fra oppvåkningen. (6 laaaange timer, men fikk Simen inn til meg i ca 15 minutter) Her går det i amming, soving og skift av bleier- altså helt normalt.

 

Jeg har en del smerter i arret, så jeg må se an formen om jeg kommer på torsdag eller ikke. Klarer ikke løfte vogna inn i bilen og selv om det ikke er lange gåturen, tror jeg det blir litt i tøffeste laget.

 

Gleder meg veldig til å se dere snart! Håper formen er bra til Vips og et lite nurk i magen! Nå er det ikke lenge igjen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

 

Jeg tenkte jeg bare skulle si i fra til dere at fra den 12.03.2009 her jeg ikke tilgang til nett her hjemme. Jeg har det på det nye huset men jeg er ikke kommet inn der enda.

Så da blir jeg borte en godt stund. Skal se om jeg kan snikke innom når jeg hos sviges.

 

 

Elles er alt bare fint meed oss.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie, du spirte lengre opp om hvordan nettene var hos oss andre. Her har det variert veldig. Den beste natta fikk vi lagt oss ca 23, mannen mit matet (og stelte) minsten ca kl 1 og jeg ca kl 5 også sov han til 7.30. Mating og evnt stell tar ca en halv time før han sovner igjen på det beste. Men så skal jeg sovne igjen også da... :-/ Fordelen med flaske er jo at det går fort fra starten av, men man ammer jo kortere etter hvert som det går seg til også da, og noen ammer jo omtrent i søvne, så du får bare holde ut!

 

Natt til i dag har vi ca 3 timers søvn hver av oss takket være minsten som hadde så mye vondt i magen at det var raping og trykking om hverandre med korte mellomrom, og storebror som hadde en forferdelig hoste og våknet flere ganger. Vi lagde te rundt midnatt, og det kunne jo vært koselig hvis jeg ikke visste at jeg måtte ta meg av minstemann utover natta også siden mannen tross alt skal på jobb. Umulig å sove på dagen pga stadig luftsmerter og oppvåkning. Har lånt bort storebror i natt og håper dette skal bli en natt i søvnens tegn! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julie: Nettene varierer veldig her. Men sover ikke hele natta gjennom, for å si det sånn ;)

 

lille rose: ok, greit å vite. Du kan også låne nett hos meg hvis du er innom her.

 

Lonert: Jeg kan sikkert hjelpe deg å løfte vogna inn og ut av bilen, hvis du er i form til treff ellers. Klarer å løfte min tunge simo kombi (selv om legen sikkert hadde blitt sint over at jeg gjør det hehe), så skal klare å hjelpe deg også. Så si fra hvis du er i form til treff, og trenger løftehjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Jeg föler meg ganske heldig når jeg hörer hvordan du har det faylinn. Her legger hun seg ved 11 tiden og sover til 4-5 tiden, og så får hun litt pupp og så sover hun til 7-8 tiden. Etter det har hun også et par timer med sövn, så de ukene jeg ikke har de to andre jentene og må opp og kjöre til skole osv. så kan jeg sove ganske mye :-)

 

hun har en periode på kvelden med litt skriking, vi tror det er magesmerter, men jeg har begynt å lure på om det er for lite mat i puppen, og at hun rett og slett er sulten.

 

Gleder meg til å se resten av gjengen i morgen, deilig og komme seg litt ut også. her går det i soving og amming om dagen :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi ikke alene da hvertfall om å få litt dårlig med søvn om nettene! Det er jeg som stort sett tar alt av stellet om nettene siden Erling er begynt å jobbe igjen...stakkar han er ganske sliten om dagen han også. Tar på å bli vekket hver annen time og så måtte stå opp klokken 06 å dra på jobb! I natt/morges holdt hun det gående fra 04-06...tror hun hadde vondt i magen stakkar:( Og så er hun så tett i nesen. Men jeg har prøvd både saltvann og morsmelk.

 

Jaja, i dag kommet mamma på besøk:) Og jippi det er jo sooool! Så da skal vi ut å gå på tur.

 

Ha en fin dag dere andre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres kjent ut mye av det dere snakker om nå, det kommer fram sakte men sikkert hvordan det var sist, kan trøste med at for de fleste så er det ikke mange ukene det er snakk om før babyene kommer i en mye bedre rutine og ting går lettere... Slitsomt å ikke få sove, og for meg så er det første 6 ukene av min datter sitt liv nesten borte - husker ikke mye av det gitt, he he :)

For et fantastisk vær i dag ja :) Skal ut og shoppe det siste vi trenger, så etter det kan hun bare komme... Har en uke igjen til termin i dag, men jeg og et lite nurk i magen har jo planlagt å ta det på lørdag så da er det best å være klar :)

Fortsatt ikke superlei, men merker det skal bli godt å bli ferdig.. Har planlagt å føde nå snart, være et par dager på sykehuset og så er det full vår når jeg kommer ut og all snøen er borte!!!!!!!! Mulig det blir litt flom men det får dere tåle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...