Gå til innhold

Dere med nettbank som har delt opp i forskjellige kontoer... litt hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her lest om noen her inne som har mange forskjellige kontoer, feks en til huslån, en til mat, en til bil, en til studielån osv.

Er det "underkontoer" (eller hva jeg skal kalle det) på en konto, eller har dere opprettet mange vanlige bankkontoer? Litt kronglete forklart, håper dere forstår.

For det koster vel ikke noe mer å ha flere bankkontoer?

Skrevet

i banken min hører det hvertfall med gratis regningskonto når du har total-pakken. så jeg opererer på nettbanken med brukskonto, regningskonto (herfra går alle autotrekk og faste regninger - setter av penger hver måned på den kontoen, så slipper jeg å passe på om jeg har nok penger til regningene) og to sparekontoer (en til meg og en til jr). matkonto er vel ikke så uvanlig, med eget kort til det. her må du nesten snakke med banken din

Skrevet

Hos Skandiabanken kan du selv opprette så mange kontoer du vil, via nettbanken, uten at det koster noenting. Du kan også bestill visa-kort på de kontoene du trenger det på (f.eks. en matkonto) - det koster 250,- kr året per kort.

Skrevet

Jeg er i DnbNor og bestilte med Total program, og da fikk jeg med en regningskonto (som jeg kaller den),og så hadde jeg brukskonto og sparekonto fra før.

Alle har forskjellige kontonr. men er i samme nettbank.

Hvis du skal ha fler må du ringe banken eller skrive meld gjennom nettbanken tror jeg.

men spørs hvem bank osv du har.

Skrevet

Jeg har også brukskonto, regningskonto, matkonto og sparekonto til oss og til junior. Vi har eget kort på hver vår brukskonto, og et kort på matkonto.

Men jeg ser så mange her inne som har egne kontoer for forskjellige typer utgifter. Og det hadde vært så praktisk, da ser vi hva vi setter av penger til. Lurer på om det er noe spesielt for enkelte banker, at det er mulig å opprette underkontoer under feks regningskonto og navngi disse, eller om de oppretter vanlige kontoer til hvert formål...

Skrevet

Takk Sivalur, da er det sikkert sånn i banken vår også. kan nemlig åpne flere kontoer via nettbanken. Da prøver jeg det! får sikkert en skummel telefon fra banken da, lurer på hvorfor jeg plutselig åpner så mange kontoer.

Er det mange her om har det sånn da? Delt opp utgiftene i flere kontoer? eller bruker de fleste en regningskonto?

Skrevet

Jeg har skandiabanken og der kan du opprette så mange kontoer du vil. Har lån i en annen bank. Har 12 kontoer, også til barna der. Veldig greit å ha sparekontoer til ulike formål osv.

Skrevet

Banken bryr seg ikke om hvor mange kontoer du har, så tror neppe du får noen telefon. Hvis du har noen andre enn Skandiabanken kan du jo se om de har en spørsmål og svar side og se om det står noe om evt. kostnader, men vil tippe det er gratis.

Vi har en felleskonto som går til mat og annet felles, en som er min privat, en sparekonto til guttungen, en som barnetrygden kommer inn på, en som husleien fra leieboeren kommer inn på og en som vi setter av penger til strøm og forsikring på. Kan ikke påstå at vi har helt oversikten, men det funker sånn noenlunde hvertfall.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...