Gå til innhold

Romerike - januar,februar,mars mammaer 09 +++ Nå skal det klekkes for fullt :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Hei og gratulerer med første jente, Julie!!

 

Og Faylinn får sin sønn i dag, gleder meg til å høre hvordan det går, KS eller ikke. Lykke til!!

 

Og håper på snarlig fødsel for miak, 21.feb og lille rose :) Høres så spennende ut med rier, slimpropp osv og kjenne at ting nærmer seg... Enig i at vi har et spesielt forum hvor dette er helt normalt å ta opp i motsetning til andre steder.... For min del føler jeg at det er litt forberedende. Også er det veldig spennende å bli kjent og følge med dere! Lykke til!

 

Jeg har fortsatt 3 uker og alt er bra, men nå begynner det å bli tungt! Særlig med all denne snøen! Og ja, jeg er også lei av disse tisseprøvene. Drikker vann og skal ta en prøve nå snart før jeg skal til jm. Typisk at man ikke må tisse når man trenger det, er jo på do i ett sett ellers... Og ofte må jeg så fort at jeg ikke rekker å forberede med vask og finne fram glass osv. Nei, det blir deilig å bli ferdig med det.

 

Vips: Jeg og en venninne kjøpte fluefiskekurs til våre kjære. De har snakket om det i 2 år, men ingen av dem fikk ut fingeren. Vi kjøpte kurs og overnatting i tomannshytte en helg til sommeren til dem. Det ble en dyr julegave, men vi følte begge at de virkelig fortjente det. Siste julen de får noe til seg selv kanskje? I allefall kommer de til å ha godt av å komme bort en helg fra babystell, gutteprate og dyrke fiskeinteressen :) Kanskje du finner et kurs eller noe han kan glede seg til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var visst ingen babygaranti for meg i dag allikevel! Babyen hadde lagt seg med hodet ned akkurat da vi tok UL, og ingen riktig bevart lege vil jo si ja til KS da, jeg kan skjønne det. Det som er så håpløst er at jeg møter nye leger nesten hver gang jeg er på Ahus, og de har alle sine meninger om mangt. Sist onsdag fikk vi altså beksjed om at lå han med hodet ned så skulle vi prøve å "fange han" i det og sette i gang, eller ta KS om han ikke gjorde det. Legen i dag mente at begge deler var unødvendig siden han snur seg så mye fordi han da normalt sett vil legge seg i et lengdeleie i det riene starter, og at det bare var å komme inn tidlig. Han ville altså bare sende meg hjem...

 

Heldigvis skjønte han at han ikke skulle tøyse med en fastende, sulten og tørst kvinne som har fått andre beskjeder og var veldig innstilt på fødsel nå. Han sa faktisk at han forsto at jeg hadde fått andre beskjeder underveis og at det var opp til meg hva jeg ville. Jeg valgte derfor å bli satt i gang slik legen sist onsdag sa jeg burde om hodet var ned. Så her sitter jeg med en sånn ballong i i livmormunnen for at denne skal modnes. "Onsdagslegen" sa den kunne falle ut etter et par timer, mens legen i dag sa at den neppe kom til å falle ut før i morgen... Forrige gang satt den i et helt døgn før jeg begynte med tabletter som ga rier etter 12 timer og deretter fødsel i 12 timer. Det blir altså fødselsdag på onsdag om vi holder samme tempo denne gangen. Hvor mange ganger babyen har snudd seg innen da og om det i så fall blir KS allikevel, er jo umulig å vite...

 

Jeg er på den ene siden frustrert fordi det ikke gikk så fort som jeg hadde trodd, på den annen side er det jo vanlig fødsel jeg egentlig vil. Jeg var på nippet til å be om KS siden jeg var så innstilt på det, men mannen min minte meg på at jeg egentlig vil føde vanlig og komme meg hjem, og det er jeg tross alt glad for her jeg sitter. Fødsel er vondt uansett om det er underveis eller etterpå, og jeg foretrekker underveis selv om jeg ser Bic&Bac og andre kommer seg ganske raskt. Det er vel et valg mellom to onder kanskje? :-)

 

Jeg har fått noen kynnere nå som gir smerter i ryggen, og det var slik det hele startet sist, så det KAN jo hende det går mindre enn to døgn denne gangen. Jeg håper det!

 

Lykke til dere andre ventende også, håper vi samles på Ahus de nærmeste dagene. Det var veldig stille på føden i dag sa dem, så jeg var hjertelig velkommen tilbake senere i dag om noe skulle skje! :-) Det betyr vel uansett at det er bedre plass på barsel utover uka, et pluss for oss. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nurk i magen: Det er et veldig godt forslag, men han holder kurs selv så han er en dreven fluefisker fra før og bruker store deler av fritida på det allerede, så tror noe annet hadde overraska han mer.. Heller mer og mer mot en skikkelig massasje et el annet sted - han kunne ha hatt godt av det.. Og det kunne jeg og, så hvis jeg venter litt så kan jeg ordne det for oss begge :)

 

Faylinn: Det skulle jammen ikke være enkelt dette skjønner jeg... Får virkelig håpe at det setter ordentlg i gang nå da, og at du slipper så mye mere styr nå. Det er vel større sjangse for at det går litt fortere uansett denne gangen da, siden du har vært gjennom det før.. Håper det!! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vettu hva! Høres jo ut som DEN kasteballen da Faylinn! Forstår godt du er skuffet når dere var SÅ innstilt på idag. Føler meg utrygg når jeg møte ulike leger/jordmøødre heletiden, kanskje dere kan høre om å få en fast? Hvertfall så langt de rekker? Er jo alltid vakter osv. men allikevel. Arh, kjenner jeg blir irritert av å lese hvordan dere må frem og tilbake med ulike beskjeder å forholde dere til! Vi håper modningen skjer fort og greit slik at dere får babyen deres snart :D Er jo verdt alt når vi er ferdig:)

 

Her er det maserier til den store gullmedaljen. Jeg har vært så sliten at jeg har bare sittet meg ned på gulvet og grått som et barn. Riene tar seg bare IKKE opp! Så igår ringte vi sykehuset for å høre om det er noe vi kan gjøre.. De ba meg komme på sjekk(igjen). Babyen er tydeligvis veldig klar for å komme ut og har så store og ville bevegelser at han slo ut den CTG(?) maskina til jordmor. Virker nesten som han får panikk inni magen..Stakkars! Jeg fikk beskjed oma t kroppen min er for svak til å klare å ta riene videre. Jeg må hvile, så jeg fikk mmodnings ak. og 2 pinex forte til å sove på. AAhh, har sovet i 13 timer , UTEN å stå opp for å gå på so eller smerte av noen type:D Deilig! JEg spurte jo sefølgelig om de ikke bare kunne sette meg på drypp, men da må man altså ha 3-4cm åpning... JEg har jo bare 1-2 fortsatt:( Så vi får håpe at kroppen er klar for rier neste gang de kommer:) Føler meg ikke akkurat så veldig sterk og flink når man får høre kroppen din er for "svak"... Æsj, er vi ikke skapt for å føde dah!

 

Lille rose: Det overrasket meg ikke at jordmor ikke ville gjøre det. De er litt trege på akkurat det derre. Er nok bedre om du får de på sykehuset til å gjøre det:) Lurer meg på om vi går til samme jordmor. Var jo akkurat det samme min sa til meg..heh! MEn de teinen du har er jo bra da:) Modnes inni der, og vips så melder de sin ankomst, når vi minst venter det :)

 

Spennende uke forran oss :D

 

Ha en god dag alle mager og mammaer:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bic: Glemte å svare deg jeg.. Ja, jeg kan godt henge meg på den lista:)

Om du hadde gidda Elin så kunne du jo bare skrevet inn info. om meg ?

Henger ikke helt med på den liste-tingen jeg.. En liste med navn, tlf og adr.? hvem som har den listen? Er jo genialt om man vil kontakte hverandre:) Koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere jenter med og uten baby i magen lenger!!

 

Takk for alle gratulasjoner:)

Nå koser vi oss hjemme med Victoria, og det meste går fint, selv om det selvsagt er noen startproblemer. Må bla gi litt mme i tilegg til ammingen fordi hun er SÅ sulten og har et enormt suttebehov.

-Gir du også litt mme Elin??? Hva gir du eventuelt? Vi har bare brukt nan. Ellers pumper jeg meg for harde livet for å få enda mer fart på melkeproduksjonen, og det ser ut til å hjelpe:)

Nettene er litt opp og ned, men man kan jo ikke forvente annet. I natt sov hun hvertfall 4 timer i strekk, og det var deilig for oss:)

 

Håper alt står bra til med dere alle, nå spretter garantert babyene ut hvert eneste øyeblikk. Fødselen min startet kjempe pluttselig, og etter bare 4-5 timer med rier/sterke kynnere hjemme var jeg på sykehuset med 6 cm åpning. Uten forvarsel altså!! Så man trenger hvertfall ikke å ha veldig mange tegn før det er i gang.

 

Tror ikke jeg kommer på neste treff, føler meg ikke helt klar for å farte rundt med henne mer enn nødvendig helt enda. Er litt pysete av meg:)

 

Lykke til nestemann ut:)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie: velkommen hjem :) Godt å høre det stort sett går bra!

 

21.februar: Den lista har alle som står på den. Er en liste med kontaktopplysninger, sånn at vi fortsatt kan få tak i hverandre når vi ikke er her på bim lenger. Jeg henger her kun fordi dette fortsatt er forumet å møtes på, siden det fortsatt er mange med baby i magen. Men har ikke planer om å bli stuck her ;) Hvis Elin fører deg på, sender hun nok oppdatert liste til alle sammen, inkl deg :)

 

Faylinn: uff, så slitsomt da! skjønner veldig godt din frustrasjon! Håper du får hilse på han veldig snart (bestemt dere for navn enda, forresten?), og at du får en fin fødsel du selv er fornøyd med :) Det er godt vi er forskjellige, og får gjøre forskjellige valg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, her er jeg enda altså. :-) På den positive siden har den vannballongen nettopp falt ut, altså har jeg modnet litt i dag! Så ut som den berømte slimproppen fulgte etter, men jeg var for uvel til å orke å se så nøye etter. ;-) Sist gang falt ikke ballongen ut før legen trakk den ut dagen etter. Håper det betyr noe.

 

Spennende å se hva slags lege jeg treffer på i morgen! Jeg har egentlig "gitt dem opp litt" og får bare se hva som skjer. Kanskje kommer jeg på treff på torsdag fordi dem sier jeg bare burde vente allikevel?! Kunne jeg ikke bare fått den beskjeden sist onsdag? Merkelig at de ikke har faste rutiner for ulike situasjoner. Skulle ønske jeg hadde hatt en baby som bare lå stille som nesten alle andre gjør, det er jo utrolig kjedelig og slitsomt å reise frem og tilbake til Ahus. Det plager meg litt at mannen min må bruke permisjonsdager på alt dette styret inn og ut av sykehuset også.

 

21.februar: Det høres utrolig slitsomt ut med disse maseriene etc, merkelig at de ikke kan prøve noen av de modningstablettene jeg skal få i morgen? Det er jo steget før drypp, som bare skal gjøre at dine egne rier tar seg opp. Hvor lenge syns dem du skal gå slik liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

A- hus er sikkert veldig bra på mangen måter og har sikkert masse positivt og negativt. Men nå synest jeg bare det har vært negativt i det siste.. Tror det er veldig hvem man treffer når man kommer dit. Er jammen meg rart et helt nytt sykehus ikke har plass til alle de ønsker og eks. må sende hjem mødre på barsel tidligere for å få plass til flere. Snakket med en mor på sykehuset som var mega missfornøyd da hun følte hun nærmest ble "kastet" ut av sykehuset pga. plassmangel.

Jeg personlig har ikke noe i mot å bli sendt hjem dag 2, men er ikke meningen med barsel at man skal hvile og få hjelp til det man lurer på.. ?!

 

Faylinn:Kan de ikke bare la deg få et rom så du kan få hvile og slippe å dra frem og tilbake hele tiden..? Men de har vel ikke plass.. Hvorfor må mannen din bruke permisjonstiden på dette?

 

Jeg kom akkurat like før vaktbytte(1t) så jeg hadde en jordmor som var veldig klar for at jeg fikk fortgang og synest det var unødvendig at jeg gikk med disse maseriene. ( samme jordmor som vi har hatt på Embla-samtaler) Men så kom det en ny i 16 tiden og hun var mer "slik kan det være for førstegangsfødende, du må gå hjem å hvile deg,her har du smertestillende". Hun sa jeg kunne godt gå 2 uker med disse, men det var vanskelig for de å svare meg på akkurat når fødselen ville starte. Men vi drar jo ikke på sykehuset for å vite nøyaktig når fødselen starter, vi dro jo dit for sjekk og hjelp til å få fortgang i maserier som har vart i 3 uker nå! Gad, kjenner jeg blir irritert! Jeg er ikke alltid den som sier det jeg tenker, men er glad jeg har en mann som gjør det! NEi, man må være litt heldig med hvem man treffer på. Noen vil vente å se og vil ikke gjøre noe før disse 2 ukene etter uke40 er over mens andre handler. Veldig ulikt fra jordmødre til jordmødre....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: skal få deg på lista jeg :D ny bøtte med fødestøv er herved sendt over til deg :)

 

Julie: ja jeg ammer i tillegg til mme. Lillegull hadde nok sultet i hjel (tror jeg da) hvis vi bare skulle basert på meg. Drikker noe som heter ammete i tillegg som helesøster anbefalte. Det skulle hjelpe til å få opp produksjonen i tillegg til pumping og ammingen :)

Jeg gir i allefall Nan til mini. Har lurt litt på om jeg skal kjøpe hipp neste gang for jeg synes han har litt vondt i magen da. NB: Kjøp inn malt å ha litt i hver flaske. Røres ut i varm melk. Det gjør at ikke babyen får forstoppelse!

 

Skjønner godt at du ikke føler helt for å farte rundt med en gang! Nyt lillefrøknen din du å kom når du føler at tiden er klar :) Så utrolig deilig med 4 timer søvn :) min har også godt sovehjerte heldigvis :D

 

Lillerose: ny bøtte med fødestøv kastes din vei! skjønner godt at du ikke vil ha arbeidssex!! Ta heller en fødepizza :) nam nam jeg elsker hvitløk :)

 

Faylinn: åhhh jeg som trodde ventetiden din var over nå. Blir det før mye vinglepetter leger så får du sette foten ned istede! Synes ikke det er greit at de holder på sånn som de har gjort nå!

 

I dag har jeg vært en tur hjemme hos mamma å en tur på sandvika storsenter :) Fikk besøk av en kamerat her hjemme på kvelden som hadde de søte sokkene med til mini med blå sløyfebånd på samt en Skyline (det er en japansk tøffingbil for å forklare kort :D ) som han kan leke med når han blir litt større :)

Er temmelig sliten nå så jeg tror jeg skal hoppe i sengen. vil bare mate mini først for puppene stikker! hihihi Full pupp har liksom fått en ny betydning :D

 

åhhh glemte å si at jeg så på fjeser'n at Mona og lille Lars fikk komme hjem for godt i dag :D da ble jeg glad på hennes vegne:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Her er nok en natt gått og det har ikke skjed noe.

Er ikke sikker på om han vil ut i det helle tatt. Det er vel godt å varmt der inne.

Det er godt å se at mona og lille Lars er kommet hjem, velkommen hjem.

Har ikke sovet godt i natt heller, er mye oppe på do. og når jeg da kommer ned i sengen igjen blir jeg bare liggene å tenke på masse rar ting.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille: tror nok han har det så godt som bare det jeg i mammas mage. Skal uansett ta en liten prat med magen din neste gang vi treffes for jeg synes at vi alle (å i allefall du) har ventet lenge på han nå :)

Hva er det du ligger å tenker på av rare tanker da snuppa?? Bare å dele hvis det er noe kjipt. Er mye bedre å få luftet det ut!

 

Da var jeg og lillerusk våkne å klare for nye eventyr :)

I dag skal vi på cafe med Storm og Teodor :) 2 venninner fra Bærum som har barn. Gleder meg masse,masse ,masse !!

Jeg og Timian har nedtelling til Thomas kommer hjem også da. Det blir så godt å nå er vi jo ferdig med mandagen i allefall :)

 

Er det noen andre som skal noe spennende i dag da??

 

Forresten.. når sistemann er ferdig i mars så stemmer jeg for at vi bare flytter oss over til dinbaby.com på treffsidene der. Jeg er ikke sånn at jeg mailer rundt å synes det er mye koseligere med chatsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at han ligger med hodet ned fortsatt, Faylinn og at du får en vanlig fødsel som kommer til å skje nå ganske snart :) Og lykke til videre i ventetiden med 21.feb, miak og lille rose. Veldig spennende å følge med.

 

Da høres massasje ut som den beste ideen for deg og mannen din, Vips. Du får tenke på om du vil ha kosemassasje med oljer (aromaterapi), lett massasje (som f.eks ulike spabehandlinger, har lest at noen spesialiserer seg også på spa for menn, men det er ikke alle menn som synes spa er så inmari kult...) eller litt tøffere massasje som går på muskelknutene mm (klassisk svensk massasje, naprapati mm). Håper dere finner det som passer best for dere :)

 

Fikk tårer i øynene av å lese om småruskene som falt i bakken (Elin og Lonert). Så grusom opplevelse det må være!! Godt dere kan få det ut, det er jo liksom ikke akseptert å prate om sånt. Tror det er veldig viktig å få ut frykten. Selv om de føles som porselensdukker som kan knuse bare man holder dem hardt, så tåler de små mye mye mer enn man tror, de tåler jo å bli født!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elin: Er for at treffene settes opp på facebook også.. jeg har ikke lyst å "måtte" dra innom sidene til dinbaby, føler meg litt ferdige med de etter forrige runde der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så forresten inne på fb at miak blir gratulert med jenta, så da kom hun i mål hun også etterhvert :)

 

Har vært hos fysio igjen i dag og nå begynner det virkelig å bli tungt å bevege rundt på den tunge kroppen, men det er vel forhåpentligvis bare et par ganger igjen nå...

 

Når alle har født så kan vi jo bli flinkere til å bruke den gruppe-siden på fb til å skravle siden vi stort sett er der alle sammen nå :) Treff og sånt kan vi jo maile til alle og :) Jeg ble aldri noe aktiv inne på dinbaby forrige gang, men vi finner hverandre nok...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er dere vel spente tenker jeg, joda lørdag kveld begynte det å skje noe. Så vi dro til ahus ved 7 tiden, idet fine været!!!!

Vår lille prinsesse kom til verden kl 01.09 den 22.02.09:-)

Fødselen gikk veldig greit ikke noe styr denne gangen, og det er jo godt!!

Det var en stor jente på 4 kg og 53 cm lang. Gulsot fikk hun også, så hun måtte ta litt solarium, tidlig til pers der vettu :-)

Men nå er alt bra å vi er hjemme og koser oss.

Formen min er helt super! deilig å ha tilbake kroppen sin igjen, men jeg er jo støl på de merkeligste plasser. og øm over nesa etter lystgassmaska. "hit by a truck" er veldig betegnende vil jeg si :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til miak med liten jente:) Så bra at fødselen gikk så greit! Vet hvordan det er...jeg er også fortsatt øm på de rareste steder:) Jeg brukte nok muskler under den fødselen jeg aldri har visst at jeg hadde!

 

Elin: Jeg drikker også amme te, 1-2 kopper dagen. Hvor mye og hvor ofte må du gi lillemann mme? Vi må gi opptil 5 ganger i døgnet vi, i tilegg til det hun får når jeg ammer henne. Og da får hun type 60-90 ml.

 

Nå skjer det nok mye de neste dagene her:) Mange som er på eller rett ved termin nå:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jenta miak. Hun kom på min termin dato. Det er godt noen kunne bruke den. Siden min lille gutt ikke har tenkt å komme ut.

Jeg sitter nå her å kjenner etter om han vil ut snart men nei,,,,,

 

Hvordan går det med faylinn og 21feb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye miak!!! :) Og hjemme allerede :)

 

Er skikkelig øm i bekkenet i dag. Snekkerne ble ferdige med listene i går og jeg kastet meg over barnemøblene, skrudde opp barneseng og kleskap samt benker på badet. Ble nok litt for mange bøyninger det der. Skal treffe noen naprapatkollegaer i dag og regner med at de rugger det på plass igjen :)

 

Ser dere i morgen på Dus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle hilsninger .-)

Tror nokk ikke jeg kommer på dus i dag, litt tidlig for min del. her er melkeproduksjonen i full gang! husket ikke hvor vondt det var med ømme bryster og melkespreng. -men heldighvis har jeg fått en sulten unge så det går med :-)

Nå har hu jammen fylt buksa igjen så nå må jeg stikke, men jeg kommer sikkert på neste treff, spennende og se hvem som er neste mann ut. begyner og fylle seg ut den lista nå :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn og 21 feb ja??? Noe skjer vel der i gården vel......

 

Hadde jeg ikke hatt så vondt i bekkenet og ryggen som jeg har så kunne den ungen venta med å komme ut, til mai en gang..... Er absolutt ikke klar altså og syns ikke akkurat tre uker til termin er nok nå.... Hjelp!!!!!

 

Men forandrer sikkert mening når det nærmer seg mer - da er jeg nok plutselig klar likevel :)

 

Vi sees i morgen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bedt Elin legge inn et godt ord og en stemme fra meg, om å ta neste ukes treff på onsdag (hvis det blir treff neste uke), da det muligens er den eneste dagen jeg kan. Jeg har så lyst å bli med, vet dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

 

Da er jeg endelig tilbake :o)

Jeg har sendt en mail til dere som er på mail-listen i dag for å fortelle litt mer om hva som er skjedd i det siste.

 

Men nå er bra med oss, og lille Lars spiser og vokser i lengden men ikke så mye på vekta, så vi har begynt å gi litt NAN i tillegg i morsmelka.

 

Gleder meg til å treffe dere i morgen og vise fram lille Lars :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...