Gå til innhold

Romerike - januar,februar,mars mammaer 09 +++ Nå skal det klekkes for fullt :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Takk for treff i dag jenter :) Starter opp ny tråd her jeg å tar med listene fra forrige tråd :) Nå synes jeg det er på tide at vi fyller inn litt mer her gitt :)

 

januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

NYTTIGE TIPS & TRIKS :D

 

Elin's beste tips:

Weleda stellekrem og zinksalve!! 10 tomler opp!! får den på helsekosten. Den er endel dyrere enn natusan sin som man får på matbutikken (90 kr for en tube gav vi) MEN den er uten kjemikalier(parabener og sulfater. Se gronnhverdag.no og søk det opp der) å tok begynnende rød stump med en gang!! SUPER imponert :D

Kan få gratis tester på:

http://no.weleda.se/weleda-baby/

her får du en verdi kupong å så henter du kremene ut på helsekost butikk.

 

omslagsbodyer 2 pack H&M kr 79

bukse med fot 2 pack H&M kr 89

settet fungerer som pysj i tillegg

(NB: H&M bodyene er store så 50 er ca like stor om ikke litt større enn brubaker bodyer i 56!!)

 

--------------------------------------------------------------------------------- ----------------

 

Bic's beste tips:

lindex sine bukser uten fot.

asan sårsalve eller silulen sinksalve ved veldig sår stump, men aller best er potetmel!

Gulpekluter fra name it. Passe store, passe myke og fine :)

Giftfri fingermaling til avtrykk av fot eller hånd.

medela ammeinnlegg

 

------------------------------------------------------------------------- ------- ------------------

 

Hvis noen har tips så kopier inn og legg til dine egne :D

Da får vi alle tips samlet på en liste i stedet for mange tips spredd

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har forresten lagt inn nytt treff for neste uke inn i kalenderen her oppe :)

Ble TORSDAG KL 12 på Dus :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Takk for treff i går det var kjempehyggelig som alltid :-)

Jeg sitter her i dag også med magen min, nå kommer jeg til å komme med daglige raporter, enten dere vil eller ikke hi hi :-)

Sovet godt i natt bortsett fra en liten 6 åring som kom å la seg mellom oss i 5 tia i dag tidlig, om det ikke var varmt i senga fra för så ble det det da!!!

i dag har jeg bare planer om å slappe av i joggings på sofaen :-)

Og pröve å få min tennåringsdatter ut av senga för kl 13.00. hun er helt håplös til å sove lenge, noe som blir til at hun ikke legger seg för langt ut på natta !! men jeg var vel sånn jeg å når jeg hadde ferie i den alderen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er bra du oppdaterer oss jeg ;D

min mening er at lille babyen din og evn alle dere andre med termin rett rundt svingen bare kan føde nå :) , men disse babyene bestemmer selv har jeg skjønt!

Høres snusfornuftig ut å ta dagen i sofaen. Skulle nsten ønske det var det som sto på agendaen her også. Jeg må ut for å reklamere på pumpa mi som ikke suger skikkelig å etter det skal jeg innom jobben på besøk. (Det er bare hvis jeg orker da! )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å spørre om noen av dere har laget avstøp i noe annet enn trolldeig,plastelina etc. før ?

Jeg har bestillt denne i dag da jeg synes at gips avtrykket vi laget trolldeig ble uklart. Denne har jeg bestillt nå http://www.effektmakeren.no/webshop/index.php?c=31&p=24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk noe avstøpningssett til eldstemann da han ble født. Syns det var dårlige greier. Vanskelig å få laget ordentlig trykk. Så det bare ligger i kista i stedet for å henge på veggen...

Malingstrykkene av føtter og hender ble mye bedre. Både fingermalingen fra forrige gang og vanlig vannmaling denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lonert: har du lyst å bli med på mail/telefonlista vår? Faylinn har laget en liste der hun har samlet mailadresser og telefonnr. Så kan vi ha kontakt også når alle er ferdige med å poppe, og ikke er på forumet lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: det er godt du holder oss oppdatert, viktig det nå ja :)

 

Jeg kan ikke hjelpe med de avtrykkene, gjorde aldri det vi, men vi fikk noe nå til jul fra barnehagen i gips, og det var veldig fint..

 

Blir litt kafe liv på meg i dag og, skal ut i ettermiddag og shoppe scrappeutstyr til bryllupsinvitasjoner med ei venninne som trenger litt hjelp, og da må man jo på kafe etterpå :)

Min kjære sier bare at jeg har sååååå godt av å komme meg ut litt, så vet ikke helt hvordan jeg skal tolke det!!!??????!!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens gladnyhet :D

 

Jule fikk en liten jente i dag kl 10.05 å hun er helt nydelig :)

JIPPI :D *Hopper og danser :D *

 

Gratulerer så mye til dere begge når du får lest dette Julie :D

 

Vips: kose deg masse på kafe :) du får feire med kake i dag siden det er kommet en baby! (jeg er fortsatt heeelt på kakekjøret ja :)

 

Hvem blir nestemann ut nå da... hmmmm :D Spennende:)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------

januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar - Har født en jente 19 februar :D

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hyggelig treff i går!

 

Gratulerer Julie! Vi gleder oss til å hilse på frøkna!

 

Bic&Bac: Ja, jeg vil gjerne være med på mail/ telefon liste. Hvor er det jeg registrerer det? Er litt grønn jeg når det gjelder sånt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå ble jeg mega glad inni meg!! GRATULERER SÅ MYE JULIE!! Den som venter på noe godt... hehe!! Håper alt er kjempe fint med mor og barn og pappen:) Kom jenta på terminen?

Her venter vi enda, har bare hatt masse tullerier som ikke tar seg opp og mensensmerter i fleng. Håper jeg er neste "mann" ut hihi!

Jeg undrer meg på hva som egentligpåvirker fødselen til å begynne. Facinerende denne kroppen vår assa:)

Håper alle hadde det kos på treff, jeg valgte å bli hjemme å sove da jeg ikke sov så mye om natten pga. tulerier. MEn satser på at jeg er med på neste treff hihi!! Kanskje småen er med da weee!!

 

Ha en god dag da dere! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til Julie!!! Endelig er ventetida over for dere, og første jente i gjengen er født :)

 

Lonert: Du kan f.eks. sende meg en pm med mailadr og telefonnr, så kan jo jeg tilføye deg på lista Faylinn laget, og sende ut oppdatert liste til alle sammen inkl. deg :) Eller du kan sende mailadr og tlfnr til noen andre, f.eks. Faylinn, hvis du heller vil det, selvfølgelig :)

 

Mamacita81: Bor du i Østfold? Vi bor på Romerike, og er en gjeng som møtes jevnlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei jenter....

 

Gratulerer så masse Julie:) Håper alt gikk kjepe fint.

Her sitter jeg bare å venter, har jo forsatt 3 dager igjen jeg da.

Jeg har fått svar fra NAV i dag. Jeg får penger av de. Men de har flyttet termin datoen min til den 24.02 i stede for 22.2. Ikke vet jeg hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: Jeg fikk også svar fra NAV i dag. Over 2 mnd etter jeg leverte søknaden, og over 1 mnd etter jeg startet permisjonen min... Merkelig de flyttet termindatoen din da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja her skjer det ting skjønner jeg, gratulerer så mye til Julie - det var på tide å få en jente til ut i verden :)

 

Blir jo bare mer og mer spennende dette her :) nå begynner det å fylles opp med unger på den lista og :)

 

Lille Rose: Nav er noen merkelige dyr syns jeg... Men bra det går i orden da, de roter nok som det er ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg hatt verdens jævligste dag ever er jeg sikker på!

Har opplevd alle nybakte mammaer sitt værste mareritt.

Skal forklare fra starten så dere skjønner.

 

Jeg er lillerusket skulle opp å legge han i sengen hans etter et herlig måltid i stua( Driver å venner han til å sove i vugga oppe)

Når vi kommer opp på barnerommet finner jeg Max (katten vår) oppi sengen. Han har en teori tror jeg om at alt vi har i hus er hans. Jeg fysjer og vifter for å få han til å drite i å være i sengen å gå ut, men det er ingen mine om å flytte seg engang (skal tas med at han har vært flink til nå å holdt seg unna sengen. Tror nok det er pga jeg er blitt slepphendt å glemt å lukke døren til barnerommet at han har forsket seg til at dette var et fint sted for en liten pus å sove) Her står jeg da med en liten sovende gutt på ene armen så jeg tar et tak i nakkeskinnet til katten for å løfte han ut. Desverre tror jeg at jeg tok feil tak for katten fikk vondt å det som skjer er at han setter klørne i andre hånden min (holder seg fast) å henger i armen lillegull sover på.

Det som skjer er at det blir ekstra tyngde sånn at gutten min glipper ut av armen å rett i gulvet med hode først.

Jeg rakk å fange han , men aner faktisk ikke hvor mye han traff gulvet.

Hørte i allefall et dunk.

I ren panikk ringer jeg Ahus å blir bare satt rundt. Gullet gråter litt før han sovner igjen , mens jeg hele tiden sjekker pust, farge, pupiller etc.

Ender med at vi får vite at vi bør ta en tur til legevakten (noe jeg trodde var på sykehuset , så jeg dro til akuttmotaket istede :S ikke lett å være livredd for at det skal ha gått galt samtidig som man skal tenke)

Verdens lengste biltur noen gang når man sitter å hører etter om det er liv bak samtidig som man er helt i kjeller'n selv.

Burde vært noe info på hva man bør gjøre hvis uhellet har vært ute på barsel eller for den del før!!

 

HELDIGVIS gikk alt bra, men tror aldri jeg har vært så redd. Var et par timer på sykehuset for opservasjon, men ingen kul eller noe.

Følte meg som verdens værste forelder helt til legen fortalte at det faktisk var ganske mange barn som falt ned fra stellebord etc å det gikk som oftest veldig bra. Han mente at knerten sitt fall ikke hadde vært høyt heller , men det var veldig bra at vi hadde tatt turen både for å sjekke at alt var fint , men også for vår egen del!

Nå skal jeg sove litt så er det vekking hver 3 time sånn for sikkerthetskyld i natt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OFFA MEG ELIN!! Er glad det gikk bra, men det må være det værste som kan skje! Du har hatt en tøff dag gitt! MEn sant som legen sier, disse små tåler mye mer enn vi tror. Men allikevel så er det svært viktig at man skjekker for å være på den trygge siden. Dere kunne ikke gjort noe annet enn det som ble gjort. Hadde følt akkurat det samme som deg om det hente meg, men det er godt å vite at det har hent flere og at du er en like god mor selvom!!

Stakkras Elin! Håper dagen i morgen blir mye bedre!

Kvitt deg med katten mener Frode!

 

Trøste klem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Ingen morsom opplevelse det der nei, og skjønner følelsen din, men det er utrolig mange som opplever lignende hendelser, men det er drit ekkelt uansett.. De tåler heldigvis en del disse små...

Vi har skaffa oss bekymringer for resten av livet med disse små (men heldigvis veier all glede opp for det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God midt på natta :)

 

21 feb: Offa Timian blir det da ;P

Ja jeg må si at legens ord trøstet faktisk. Var jo ikke som at det var med vilje heller! Satser på at dagen i dag blir myyyyye bedre ;)

Hihihi katten har gått rundt her i hele kveld med unnskyld tryne da. Han var jo ikke slem eller noe, men man kan se på hele kroppspråket at han er lei seg. Blir nok ikke til at vi kvitter oss med han (selv om jeg tenkte tanken på vei til Ahus å vurderte STERKT å pakke lillegull inn som en kjempe marsmellow i bobleplast til han MINST er 18 år hihi )

Noen ulykker kunne man derimot vært foruten å denne er en av de!

 

Vips;:er så sant så sant det du sier!!

Tenk hvor mye hodebry vi selv har skapt igjennom årene bare hihi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Ikke rart du ble vettskremt! Fælt når noe skjer med ungen, og spesielt når de er så små at de ikke kan si hvordan de har det. Noe av det beste med at poden har begynt å snakke litt er at vi kan spørre hvor det gjør vondt når han har falt. Samtidig er han så stor at han "fikser" disse fallene selv vha halsbrekkende stunt. Det blir altså i sum ikke så mye bedre. ;-)

 

Gratulerer så mye til Julie! :-) Så sprøtt at de fleste kommer før og nå rett etter termin. Kan ikke være noe gøy for deg Miak som t.o.m. er tredjegangs og liksom skal føde tidligere i følge gamle myter. Syns jo egentlig jeg burde føde på normalt sett i dise dager også, men nå vet jeg jo at det skjer på mandag så jeg tar det ganske med ro.

 

Blir jo sånn at siden jeg vet det er på mandag så skal huset vaskes og ryddes etc innen søndag kveld, men skal prøve å ikke ta i for mye så jeg sliter meg ut. Støvsuging overlater jeg til mannen da bekkenet blir litt værre for hver dag nå. Skal bli godt å få ut babyen og tilbake til kropp uten halsbrann, bekkenplager etc.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Elin: det der hörtes ut som en skrekkoplevelse av de få !!! Håper alt står bra til med dere begge to, den sitter i litt den der tror jeg.

 

Gratulerer til Julie med den lille jenta, tenk og komme dagen etter termin da! det er jo bra:-)

 

Men jeg sitter her fortsatt med magen min jeg da, i natt har jeg ikke sovet godt. har hatt endel kynnere, og ligget dårlig. Skal til legen sernere i dag på vanlig kontroll. Håper hun sender meg til ahus på sjekk. Hadde vert fint med en bekreftelse på at alt står bra til der inne.

Kjenner mye liv da, så det er vel en bekreftelse i seg selv :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen folkens, kom på en ting av mange mange andre som jeg ikke kommer til å savne, og det er alle disse urinprøvene... Blæh!!! Skal på kontroll snart, og er sååå lei av å huske den teite prøven...

Ikke har jeg sovet noe særlig i natt heller så jeg skal rett tilbake i sofaen etterpå!!!!

 

miak: det holder nå!!!! Du trenger ikke å prøve å gå så lenge som mulig :) Men de er jo tydeligvis litt bedagelige disse jentene dine så de har det vel ikke travelt da :)

 

Faylinn: Skjønner det må være rart å vite datoen for at det ene eller andre skjer, nå er det bare en helg imellom.. Kos deg den siste helga før du er tobarnsmor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips: Jeg holder med deg om de derre urinprövene, var på kontroll i dag jeg også, og den urinpröven ble tatt kl 5 i dag tidlig. Da gadd jeg ikke vente lenger !!

Konrtollen i dag gikk greit, legen bestilte overtid time på ahus den 26.02. Så da blir jeg vel satt i gang hvis det ikke skjer noe her snart.

 

 

Håper det skjer noe her i helga har hat mye kynnere i det siste, vondt i ryggen og litt brunaktig utflod, (kansje litt mer info enn dere trenger )

men skitt au :-)

Så da kansje vi ses på ahus Faylinn, det hadde jo vert hyggelig :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på mandag med føding enten på den ene eller andre måten! Håper Miak og Faylinn treffes for å si det sånn :-)

 

Elin: Jeg opplevde å miste sønnen vår i gulvet da han var 3 uker gammel jeg også! Det var så forferdelig at jeg kjenner jeg nesten begynner å gråte ennå... Jeg satt og ammet i en sofa på en restaurant. Da jeg var ferdig og skulle reise meg, trillet han bare ut av hendene mine og falt med hodet først på flislagt gulv.

 

Lyden av fallet og blikket han sendte meg... det sitter i ennå! Han hylgråt og jeg hylgråt, så de på restauranten trodde vel jeg var gal (noe som ikke er helt uvisst...) Vi reiste rett på sykehuset vi også. Fikk samme beskjed som dere, at det var veldig vanlig at sånt skjer. De klarte til og med å skrive i rapporten at han hadde falt ned fra stellebordet.

 

Det gikk veldig bra, men vi passet på han hele døgnet.Skulle følge med på at han ikke oppførte seg unormalt. (Som om vi visste hva som var normalt for en som var 3 uker...) Jeg fikk litt angst for å reise meg etter amming, så samboeren min måtte ta han sånn at jeg fikk reist meg opp.

 

Kjenner det var litt godt å få det ned på "papiret", forelderne mine vet ikke at det har skjedd engang! Det er bra du snakker om det Elin! Det går bra dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...