Gå til innhold

Romerike - januar,februar,mars mammaer 09 +++ Nå skal det klekkes for fullt :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Så gøy:) Grattis til Faylinn :D :D

Tenk at noen føder haha!! Sitter nok her med magen min enda jeg vips-77:) Har alle teinene på at noe er på gang.. Trenger nok bare litt mer tid. Min menstermin er på fredag, så jeg tror den er mer riktig:) Blir satt igang neste helg (på bursdagen min) uansett om han ikke komme av seg selv (noe jeg håper på) Er det treff i morgen? Gubban tiden går fort.. Tenkte liksom at det ar så lenge til 26.feb... og at jeg sikkert kunne komme å ta med meg småen? meeen kanskje jeg dukker opp med magen:D Det vil jeg! Mangen som skal?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar - har født en jente 22. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar - Har født en jente 19 februar :D

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar - har født en gutt 25. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter...

 

Jeg sitter her i dag og....

I dafg har jeg noen syke magesmerter men det er ikke som rier eller kynner. Det er bare trykene vondt.

Jeg tror jeg skal klare å komme meg på treff i dag.

 

Gratulerer med gutten din Faylinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen

Gratulerer til Faylinn med det nye familiemedlemmet :-)

Da skjedde det endelig :-)

I dag har jeg hatt forferdelige etter rier, det er veldig vondt. glad jeg har en fantastisk mann som hjelper meg, nå får jeg servert frokost og snuppa sover ved siden av meg på sofaen.

Skulle ønske jeg var i form til treff i dag, men orker knapt å bevege meg, er det dette man kaller blåmandag???

Kommer gjerne på treff på onsdag, hvis det bllir noe av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis til Faylinn med lille gutten:) Håper alt står bra til med dere begge!

 

21.feb og Lille rose: Nå er det snart deres tur:) Håper dere slipper å gå så mange flere dager nå...men det er verdt ventingen:) Så bare ta tiden til hjelp, og sov og kos dere. Jeg er glad jeg sov og slappet av mye før fødselen, for merker dagene går veldig i ett nå, selv om vi selvsagt koser oss noe utrolig:) Sender masse fødestøv!!!

 

Ha en fin dag i solen, skikkelig vårstemning ute nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen :-)

Jeg sender den bøtta med fødestøv som ble kastet min vei videre til 21 februar og dere andre som skal føde snart. føler dere trenger det mer enn meg nå hi hi

 

Julie: Var det ikke deg jeg delte rom med nede på barselhotellet første natten jeg var på ahus ? Tror ikke jeg har møtt deg på noe tref før, men det kan vel ikke være så mange som får en jente den datoen som også skal hete Viktoria.

 

I dag er formen litt bedere enn i går, skal prøve å ta en tur ut i dag, første trille tur med den lille prinsessa:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miak: du og Julie satt jo ved siden av hverandre da vi var på Fryd!!! Litt morsomt hvis dere ikke har kjent hverandre igjen :)

 

Da er det helg igjen - alle dagene går jo stort sett i ett -men blir nok en rolig helg her i gården... Måtte avlyse kino tur med en venninne, ryggen og bekkenet orker ikke det så får komme sterkere tilbake senere. I morgen går hele dagen, skal i bursdag på dagen og spise kake!!!! :)

Og så skal vi være barnevakt for en på 4 mnd i et par timer før foreldrene kommer på besøk på kvelden.. Søndag skal det slappes av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så vitti om dere faktisk delte rom:) Verden er ikke stor! Så vi har en felles venn fra Masfjorden Lille Rose!

 

Lille Rose: Har du fått noe overtidstime til uka? JEg har pushet litt siden de sier gutten er stor.. Tror de bommer litt på vekt, men tar vi utganspunkt i det de sier skal jeg IKKE gå så mye lengre enn mandag om de er grei å setter meg igang på mandag! De skal jo ha det så naturlig som mulig at det til slutt ikke lbir så naturlig, klarer jeg føde et barn over 4 kg?! Blir jo redd jeg.. De sa det gikk greit om han var rundt 3,5, men når det er snakk om mer enn 4 såh... Har din vokst mye i det siste?? Han var jo ikke så stor?

 

Denne helgen ER faktisk den aller siste uten barn for resten av livet mitt! NEste helg er jeg mamma uansett, og det er jo helt fantastisk å tenke på:D Skal til vurdering om evt. igangsetting på mandag kl 08.30, om han ikke kommer denne helgen:) Har menstermin idag, så har troen på denne helgen.(har troen om hver helg jeg da :P ) Får jeg en februargutt eller blir det en marsgutt? hmm... Blir uansett satt igang fredag 6.mars! Så tiden minker uansett, men håper han kommer av seg selv i morgen assa:)

 

Ha en fortryllende helg alle sammen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Igjen

Da var det ikke julie jeg delte rom med, for henne hadde jeg kjent igjen. Så da er det født enda en jente på ahus med navn victoria den dagen.

Hun jeg delte rom med hadde nemlig et asiatisk utseende.

 

Elin: hvor ble det av den tråden på dib, jeg finner den ikke jeg. Er det jeg om er kommet i ammetåka eller ?

 

I natt har lille prinsesse Gabriella sovet nesten 6 timer i strekk. hun sovnet ved puppen i senga, og dermed sovnet mor også. Da sov vi vel godt da tenker jeg. hun med puppen i øret, må ha verdt godt og mykt hi hi :-)

 

I dag skal vi ut å gå en tur igjen, formen er fin og litt frisk luft er vel tingen !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hilsninger! Vi kom hjem med Emilian i går, og det meste er vel. Har enda mer ammeproblemer med han enn med storebror som hadde nakkelåsning! Her lukter det flaskebarn lang vei! Vi var så heldig å få rom på barselhotellet, så mannen min og jeg var der sammen i to døgn og fikk denne gangen masse hjelp med amming. Vi trodde det hadde løst seg, helt til denne natten kom... Nuvel.

 

Ellers har vi denne gangen fått et barn som faktisk sover masse! Nesten for mye faktisk. Vanskelig å bli kjent med han da, men lettere å komme til hektene. Dog har han våknet ca hvert 20 minutt på seinkvelden frem til ett om natten to dager nå, og deretter i firetiden, og siden vi må fikse tillegg blir det litt styr og for lite søvn. Men når mating er i orden på et hvis om noen uker tegner det til masse snork!

 

Jeg er i langt bedre form denne gangen, og jeg trengte ikke engang sy noen rifter så jeg har bare såre brystvorter og litt bekkenproblemer igjen, ellers er formen grei. Ser ut som etterriene har gitt seg i dag til og med. Storebror har taklet det helt supert også, og virker ikke sjalu i det hele tatt. Hehe, trodde ikke det gikk an å være så lykkelig på dag fire, kontrasten er så stor fra sistgang! :-)

 

Fødselen var ellers ca 13 timer fra det gjorde så vondt at jeg begynte å tigge om smertestillende til han var ute, men fra 5 cm åpning til slutten gikk det bare 45 minutter, så da var det kaos på fødestua skal jeg si dere! Tok jordmor helt på senga. Flinke og hyggelige jordmødre underveis denne fødselen også, så her er det bare å ta det med ro for dere som står igjen, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Jeg venter enda jeg da..

Tenkte jeg skulle holde dere opptatter på ventingen.

Vi skulle egentlig på befaring i det nye huset vårt i dag, men de som bode der ble ikke helt ferdige med å komme seg ut.

Så vi tar befaringen på mandag når vi skal overta huset. De skal bli ferdig i løpet av helgen.

Det var vist bare søppel igjen å få ut. Å det skal de få kaste helt selv.

 

Jeg skal få dagen til å gå i dag og uansett. Vi skal ta med oss et nytt flytte lass i dag og. Kjøre det opp til svigers. Så det blir vel litt prating om løst og fast der. Før jeg skal til tremeningen min en "liten" tur.

 

Jeg håper at all denne fartingen skal lure ut lille mann.

 

god helg jenter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann:)

 

Ingen av dere andre som har født enda nei...nå MÅ det jo være rett rundt hjørnet:)Kom ut små babyer!!!!

 

Lille rose: ja, hold oss oppdatert!!!

 

miak: Altså, ble nesten fornærmet jeg nå da...jeg satt jo ved siden av deg på Fryd!!! hehe, neida:) Men vet det ble født en Victoria til en av de dagene, for det sa hun sykepleierstudenten jeg hadde med under fødselen.

 

Faylinn: heldiggrisen som fikk barselhotell!!Savnet sambo masse de to nettene jeg lå på barsel. Også hadde jeg to-mannsrom, og det syns jeg var litt slitsomt. Mannen til hun ved siden av meg dro jo aldri hjem!!!Så jeg lå der å prøvde å sove mens de skravlet og hadde full belysning...da ble jeg ganske oppgitt:(

 

Her ligger lille snuppelure og sover nå. Hun har sovet mye i dag, og det er deilig:) Nettene går i mat-sove 3/4 timer-mat-sove 3/4 timer, og det kan man vel ikke klage over?

Håper det fine været holder seg så skal vi ut på trilletur vi også de neste dagene.

 

Ha en fortsatt fin fin helg!!

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp, nå tikker det snart over til mars og da er det resten av oss sin tur.... Blir spennende å se når det er vi har tenkt til å få ut de siste medlemmene av gjengen :)

Har jo enda et par uker igjen men det er jo uansett ikke lenge igjen da...

Søstra mi skal komme bort i morgen så hun får "opplæring" om rutiner og sånt med toåringen som hun sikkert må ta seg av :) Så er det litt småtterier å ordne, har tenkt å ha med kommende storesøster på å sette opp lekegrind og sprinkelseng og finne fram vogna så hun kanskje er en smule forberedt på at det kommer en baby snart.....

 

Hjelp!!!!!! Mars!!!!!!! (*ikke helt klar kanskje* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har Lille Rose fått gutten sin også, skjønte jeg ut i fra gratulasjoner på fb, så da får vi vel historien etterhvert.... :)

 

Hvor er allesammen forresten???? Var så stille her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare snikleser :P

Har ikke så mye jeg gidder å skrive om her inne, er bare raskt innom og leser de siste innleggene, for å se om det har skjedd noe spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anuar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar - har født en jente 22. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar - Har født en jente 19 februar :D

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar - har født en gutt 25. februar

Gravilla24: 21. februar - har født (observert på februarklubben)

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar -. har født en gutt 1. mars

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere må jo holde oss andre med selskap her inne!!!!! Dåååååååårlig gjort hvis dere bare stikker vekk uten oss marsere på lasset!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen!

Ta det med ro jeg har ikke tenkt og stikke noe sted hi hi !

Venter i spenning på dere i mars, spennende å følge med :-)

 

Gratulerer til Lille Rose med den lille gutten, endelig var ventetiden over !!

 

I dag er en god dag, lille gullklumpen har sovet 6 timer i strekk i natt. Så da får mor og far også vile, Deilig!!!

Men det er ikke veldig bra for mine pupper, sinsykt melkespreng, og jenta mi fikk en kraftig frokost når hun våknet, hun gulpet opp igjen halvparten i senga vår !!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra Miak :)

6 timer??? Det er virkelig ikke verst, men kan tenke meg det sprengte på ja, husker det.. Men så utrolig deilig å få sove da :)

Jeg sover masse nå, er mye trøtt så da benytter jeg sjangsen nå til å bare sove for om ikke så lenge så er det slutt på det ja............

I dag er det til jordmor, ellers ingen planer så det passer perfekt å ligge på sofaen i det snøværet som aldri vil gi seg...

Forresten så er det jo Lonert sin tur i morgen og da er det bare meg og Et lite nurk i magen som henger igjen av oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da oppdatert lista igjen, med 21.februar sin gutt som født, og latt kun de som har hengt med på treff fortsatt bli værende på lista.. Hvis noen syns flere burde stå på lista, er det bare å oppdatere den igjen :)

 

Drittsnøvær, forresten!!!!

 

miak: får jeg oppskrifta??

 

 

 

Februar:

miak: 12. februar - har født en jente 22. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar - Har født en jente 19 februar :D

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar - har født en gutt 25. februar

21 februar09: 21 februar - har født en gutt 1. mars

lille rose: 22. februar -. har født en gutt 1. mars

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvem av vips og et lite nurk i magen som får først ;) Jeg syns dere burde gå for synkronføding! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til 21 februar09, endelig! :-)

 

Lykke til i morgen, Lonert! :-)

 

I dag har minsten faktisk vært litt våken innimellom, 2*2 timer, koselig! Det tegner kanskje bra for at han ikke skal være så mye våken på seinkkvelden frem til kl ett på natta som han har vært fra dag 2 også?! Man vet jo aldri med babyer... Har dessuten kommet i gang med kun flaske slik at han blir ordentlig mett til måltidene, og DET er i hvert fall alfa omega for god søvn og godt humør! Heldigvis har jeg fått sove litt på dagen i dag også, så nå har jeg litt overskudd til eldstemann som blir hentet i bhg nå. En god dag! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...