Gå til innhold

Romerike - januar,februar,mars mammaer 09 +++ Nå skal det klekkes for fullt :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Elin: Uff, det må ha vært kjempefælt å oppleve - selv om det gikk bra! Mange klemmer til deg, håper det går bra med deg nå.

 

Lonert: Jeg har ikke fått noen pm fra deg enda, har du sendt til noen andre sånn at du kommer med på lista? :)

 

miak: Lykke til, håper du slipper timen den 26.!

 

Faylinn: igjen: lykke til på mandag!

 

21.feb: Håper du også får komme deg på ahus snart ;)

 

lille rose: Hvordan går det med deg?

 

vips: savner ikke de urinprøvene, nei! Og med så mange kontroller som jeg var på, ble det en del urinprøver, gitt... Savner blodprøver og stikking enda mindre, dog ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm...må finne på noe til samboeren min som takk for alt han gjør....

Han tar seg av Christine, han vasker, støvsuger, fikser bil, handler, lager stort sett det meste av mat, vasker klær, henger opp klær, bretter sammen klær, lagde scrappeplass til meg, masserer meg hver kveld, og ja alt man kan komme på egentlig.... Og han klager ikke en eneste gang og jobber jo fullt..

Trenger et kjempeforslag til hva jeg kan finne på... (sånn utenom det opplagte - he he :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nfoto har masse flotte fotogaver... du kunne ikke laget et eller annet med et bilde av eldstefrøkna på, eller venta til neste har kommet og gi med bilde av begge på?

Ellers vil han kanskje sette pris på en massasjetime? (bestill på et sted, så slipper du å gjøre det selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lonert / Bic&Bac: Jeg har ikke fått noe PM, kanskje du ikke vet hvordan du skal sende det? Kan jo evnt gi noen tlf/mailadresse på neste treff også.

 

Vips: Det er jo supert at han tar så mye ansvar. Jeg har ingen gode tips, er det noe som er vanskelig er det å finne på gave til mannen! Det var enklere da vi var kjærester og nye samboere. Nå har vi felles, god økonomi og han kjøper liksom alt han har lyst på. Men hvis jeg er heldig kommer jeg over en CD eller DVD jeg tror han vil like, for det er gøy å overraske. Er det noe for samboeren din? Eller noe klær? Jeg har fått beskjed om å ikke kjøpe klær jeg! hehe... :-)

 

Miak: Vi ses på Ahus vettu. ;-) Jeg blir jo uansett liggende noen dager da jeg mest sannsynlig får KS. Nå i kveld er det seteleie, jeg kjenner hodet godt oppe mellom ribbeina. Har funnet ut at det blir tullete å bli satt i gang selv om hodet ligger ned akkurat da vi tar UL. Kan jo ikke regne med at babyen ligger i den stillingen til riene begynner timer seinere, han snur seg jo flere ganger om dagen. Legg inn mobilnr mitt og send melding hvis det skjer noe da, så får vi se om en av oss orker å subbe oss bort til den andre. :-)

 

Tror dere ikke varmvannsberederen har streika da, i kveld! Siden det er reklamasjon kan vi ikke gjøre annet enn å vente til mandag, ingen helgeservice fra leverandøren. :-( Blir en klønete helg, også må jeg ta "den siste dusj" på søndagskvelden hos noen andre i stedet for hjemme på mandag morgen. Kanskje jeg kan dusje på sykehuset? Føler meg ikke veldig heldig. Ikke er det så gøy at mannen min må styre med dette på mandag mens vi skal få barn heller, æsj, dårlig timing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk tenkt på at massasje el noe et el annet sted kunne vært noe for det er noe helt utenom det vanlige, men har tenkt å vente til det er noe vi kan gjøre begge to så det kan absolutt være noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for støtten alle sammen! Går bra her hjemme med oss da. Bare utrolig glad for at alt gikk bra med gullgutten vår!

 

Lonert: Uff kjenner jeg grøsser av tanken når jeg leser historien din jeg også! Helt enig med deg om at det er godt å få skrevet det ned på en måte. Vi har heller ikke sagt noe til familie. Er utrolig tabubelagt det emnet her å i tillegg har man jo frytelig dårlig samvittighet selv om det ikke er med mening! hihi tror ikke de på resturanten trodde du var gal da hvis de fikk med seg hva som hadde skjedd. Er jo en ganske vanlig reaksjon vil jeg tro :) Skjønner veldig godt at du fikk litt angst for å reise deg etter amming, men på en eller annen måte så må man jo bare ta med seg erfaringen å gå videre!(å holde babyen så hardt man kan en lang stund når man er i lignende situasjoner:)

 

Miak: kynnere er ikke morro, men du får trøste deg med at dette er siste innspurten før babyen deres kommer ut! Unsett så er det veldig bra at du kjenner liv. Vi gleder oss alle sammen til å hilse på knøttet ditt da selv om babyen ikke akkurat har dårlig tid :P

 

Faylinn: tenk at det ikke er mange dager igjen nå før du får hilse på den lille babyen vi har vist om så lenge :) helt utrolig!!

Kjempekjedelig at varmtvannsberederen gikk nå ja. Du får ta en fantastisk lang varm dusj på sykehuset istede (bic man får lov til det på forhånd når man skal ta ks?? )å trøste deg med at dette ikke skjedde når det ikke var en eneste ren body i huset.

 

Vips: hihihi hva med å gi han et personlig gavekort som han kan løse ut etter svangerskapet?? Du setter det sammen som et hefte å han kan rive ut å levere et "lodd" til deg når han vil innkassere :D.

 

Eks: 1 massage, favorittmiddagen hans, en tur på Gocart med en kamerat, etc,etc bare fantasien setter stopper her gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

glemte å legge ut målene på Julie's lille skatt da :)

Victoria var 51 cm lang og veide 3650 gram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Veldig bra forslag, men det blir for slitsomt, jeg går nok for å heller betale for at andre kan gjøre noe i stedet for meg, he he....

 

Veldig fine mål på Victoria da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: hahaha du er god da :D kan jo ha gavekort på tjenester på soverommet også da;) Det slår veldig bra an, men kanskje informere om at gavekortene ikke er gyldige før etter april hihi. Regner med at du ikke er intressert i å betale noen andre for å ta den delen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Faylinn: så dumt med den varmtvannberederen da, sånne ting har en tendens til å konke når det minst passer. Håper vi ses på ahus.

 

I dag har jeg ganske vonde kynnere, og slimproppen gikk i går. men de på ahus sier at så lenge det ikke kommer friskt blod, og jeg kjenner bra med liv, er det bare å vente på at det skal skje noe mer.

Jeg venter og venter, men det skjer ikke noe mer. Trodde kansje det skulle skje noe i natt. Men jeg har sovet greit i natt. Masse slim i dag tidlig.

 

Skal holde dere oppdatert etterhvert :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe, miak, ja hold oss for all del oppdatert om slimoppløsningene dine. 8-) Dette er et fantastisk forum! Hvis ikke-gravide skulle tulle seg bort her så tror dem vel vi har blitt gale alle sammen.

 

Nå skal mannen min se om han vha en slange kan tappe varmvannet fra naboens tank over til vår! Vedig spent på dette trikset, og om vannet holder seg til mandag morge... Håper tanken deres rekker å varme opp vann til dem igjen før de kommer fra fjellet i morgen da.. ;-) Jeg har en veldig kreativ mann som har skjønt at verden raser litt for meg om dagen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: kjempetypisk at det med varmtvannstanken skjedde nå, og at dere må styre med det midt oppi fødselen! Akkurat som da vår sønn ble syk dagen før ks mitt, og måtte være hjemme ks-dagen... som om man ikke har nok, lissom. Håper det ordner seg!!!

 

vips: holder med deg i å gi gavekort på ting andre kan gjøre i stedet ;)

 

miak: Da skjer det forhåpentligvis noe snart! *krysser fingrene*

 

Elin: takk for minibesøk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

 

Faylinn: det var leit det med varmtvannstaken deres. Håper dere klarer å få litt varmt vann fra naboen.

 

Her er formen fin.

Ikke noe tegn på at noe har tenkt å skje med det første. Jeg venter og venter....

 

Håper de små har tenkt å komme ut snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Miak: Så bra at proppen har gått :D håper ventetiden snart er slutt nå da! Jeg slenger over en bøtte med fødestøv til deg jeg :)

Jeg sitter her å følger med på oppdateringer jeg så det er bra du passer på å informere hva som skjer :)

 

Faylinn: så skjønn mannen din er da! :)

Får satse på at tanken er full igjen med varmtvann i morgen ja :)

 

Bic: takk for termoser og sengesett :)

 

Lille Rose & feb21: Sender en bøtte med fødestøv til dere også :D

Synes det virkelig er på tide med fler babyer :) Nå har vi jo en garanti om en på mandag da , men det er plass til fler små enn 1 denne uken :)

 

Her hjemme koser vi oss med pappa Thomas før han skal forlate oss en uke (grøss gruer meg jeg!! ) Han skal på Java kurs i Paris hele uken så vi skal kjøre han til flyplassen i morgen siden fllyet går kl 17.

Svigers har allerede sagt at jeg kan komme så mye jeg vil på besøk da å de avlaster gjerne hvis jeg blir sliten. Håper vi får blitt med nestengang da siden han skal dit 5 ganger innen utgangen av mai. Thomas skulle høre med jobben om det var ok så lenge vi betaler for min billett. Krysser fingrene for at det er i orden :)

 

Ellers sitter jeg å venter på at det skal poppe babyer her assa. Hihi hittil så er det jo ingen av oss som har vært på barsel sammen , men det blir spennende å se om det fortsetter sånn framover også! Krysser selvfølgelig fingrene for at noen kommer sammen for ingen her er vel kjempe intressert i å vente stort lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.....

 

Jeg sitter her enda og det har ikke skjed noe i natt.

Jeg tror ikke det kommer til å skje noe i dag heller.

I dag skal vi dra til svigers og få litt middag og fastelavensboller:)

Hvordan har det gått med de som hadde termin i går?

Miak hordan går det med deg?

 

Vi får håpe det skjer noe snart med oss alle som skal føde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått pm fra Lonert med hennes kontaktopplysninger, så jeg sender ut lista til alle sammen. Siden suzy ikke er aktiv her inne, slettet jeg henne fra lista. Suzy, hvis du er her igjen, si fra hvis du vil på lista med mail og tlfnr, så tilføyer jeg deg igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen:)

Ja, nå er vi mangen som har noen spennende dager forran oss:) Ikke minst uke. Har store forhåpninger for denne uka:)

 

Miak:Jippi!! Så gikk proppen din også! Grattis! NÅ får vi håpe det ikke er lenge igjen! Men kjedelig det at vi må bare vente på disse riene:( Poppen min gikk igår kveld i 19 tiden. Leste senere at HELE proppen er ute om det er mye og litt blod i den, men om det bare er slim, kan det slimet komme litt og litt over flere dager.

 

Jeg har hatt masse mensmurringer og tullerier med alt fra 15-7min i mellom.. var opp til kl 07 ida med disse. Tok meg en dusj og tenkte at vi sku ringe a-hus etterpå, men så ga deg seg litt og så sovnet jeg til kl 11:) Nå har det begynt igjen, så vi håper veldig det tar seg opp slik at vi kan ringe a-hus å f den fødselen unnagjort! Oldemoren til gutten vår føler det skjer noe i kveld og at gutten kommer i morgen, så får vi se om denne gammle damen har rett, er det ikke ofte slika t de føler rett?:)

 

Faylinn:Masse masse lykke til!! :D

 

Elin: Tusen takk for fødestøvet!! Tror jeg har pustet det inn jeg hihi!! Tror ting vil skje ganske plutslig...

 

Ha en god fastelavensøndag alla i hop:) Så håper vi på flere babyer veldig snart:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi vært i Tønsberg siden i går hos mamma og pappa og spist god mat og masse masse kake (VET du blir misunnelig Elin :)

Godt å se at dere også denne helga har tatt hensyn og ikke født enda så jeg også kan være her og følge med :)

Skjønner at miak og 21 feb er rett rundt hjørnet og Faylinn skal jo i ilden uansett i morgen så blir fortsatt spennende dette :)

Noen må jo bare møtes på barsel snart - kan ikke skjønne annet altså :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar: Kanskje du har lyst å komme med på listen også, med telefonnr og mailadr? Elin har jo opplysningene dine, så da kan jo evt. hun tilføye deg på lista. Ellers kan jeg godt gjøre det, hvis du sender meg en pm med mailadr og tlfnr.

 

Noen andre som ikke er på lista som burde være med?

 

Faylinn: lykke til i morra!

21.februar: Spennende, spennende!!!

vips: JEG er iallfall misunnelig på kake, kake, kake.... jeg vil ha sjokoladekake!!! Kanskje jeg må lage igjen i kveld ;) Skal ha fastelavn-boller etter middag da, og det er jo også knallgodt :D Nam nam!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har endelig begynt å vaske litt babyklær for å se hva vi har, og nå ser det ut som et rosa sukkerspinn har eksplodert utover tørkestativet..... Må vel få tak i noe annet enn bare lyse rosa klær vel, he he :) Kan ikke huske at jenta mi som er blitt så stor, var så pitteliten (og hun veide over 4 da hun ble født) så det er utrolig hvor fort man glemmer......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen jenter....

 

Jeg har ikke født enda.

Vi har nå vært på middag hos sviges og fått fastelavens - boller.

Det var veldig godt:)

I følge svigermor er jeg blit rundere i ansikte de siste dagen.

I morgen er det bare en uke til vi over tar huset.

Jeg gleder og gruer meg.

Det er mye å male før vi kan flytte inn, men jeg håper det ikke tar får lang tid å male.

 

Lykke til Faylinn i morgen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faylinn: Lykke til i morgen :D tenk at nå er ventetiden endelig over :)

 

vips: mmmm kake hørtes fantastisk ut så jeg koste meg med litt sjokokake her hjemme selv i dag faktisk :P

hihi det der rosa kommer snikende på ja så jeg skjønner godt at tørkestativet ser ut som sukkerspinn!

 

LilleRose: tenk at det bare er 1 uke igjen til overtagelse av huset! gud så morro selv om det er litt som må gjøres! Jeg kan i allefall trå hjelpende til hvis det trengs :) That's what friends are fore :) Thomas kommer jo hjem på fredag kveld å her passer vi på å gi hverandre tid utenfor huset litt også så en time eller 3 med maling for å få deg på plass burde da gå :)

Så deilig å spise hos svigers da :) jeg kjenner selv hvor ork det er å lage mat både nå og på slutten av magetiden. Nam nam fastelavensboller hørtes kjempegodt ut! vi spiste det forrige helg vi da mine svigers har en tradisjon på å bomme på helgen :D hihi

 

I dag har jeg kjørt Thomas på flyplassen så nå er min kjære borte fra oss helt til fredag kveld :( savner han allerede jeg. Snakket med han i sta å han skulle så gjerne hatt oss med! men, men jeg får heller telle ned til vi henter han igjen på fredag kveld!

 

Jeg og lille T var en snarvisitt hos svigers da å fikk god middag der før vi reiste hjem :) Da vi fikk entret huset var det en kjempesulten tass som ropte så høyt han kunne at mat skulle inn i munnen snarest :D spiste faktisk 110 ml med mme (hittil har han spist ca 50-60 ml per måltid selv om han har spist på meg først) noe som SELVFØLGELIG resulterte i litt magevondt:S Har fått en fantastisk ting i hus da. Noe som heter Tummytub. Noen av dere andre som har testet denne?? Jeg elsker den i allefall. Den tar magevondten til gullungen å han koser seg masse når han bader i den! Her kan du lese mer hvis du vil :D

www.tummytub.no

 

Fikk besøk av 2 venninner i kveld også å lille Timian hadde fotoshoot som vanlig :) Lurer på hvor mange bilder som er blitt tatt av han allerede i en alder av 3 uker :D Fikk kjempefine gaver i tillegg så nå har vi masse flotte klær å vokse inn i :)

Jeg fikk gave også da :) Kjole fra Gina T. Ene venninnen min som syntes at mamma skulle ha noe også :D Er så blessed med snille venner at jeg blir helt rørt!

 

I morgen tenkte jeg å dra på helsestasjonen for å veie litt. Er jo kommet til termindatoen min også gitt. Synes nesten det er lenge siden knøtten var på innsiden av magen jeg å tiden bare gikk såååå sakte! Den siste måneden har jeg jo bare gått å ventet å gledet meg på alle dere andre sine babyer :)

Ellers skal vi få besøk av en kamerat som har med gave til småtten.

Vil vel tro at den dagen går temmelig fort også å da er det en dag mindre til Thomas kommer hjem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå må jeg bare kommentere en ting til assa....

 

Når man går å venter så drikker man fødselsforberedene bringebærbladte.

Nå drikker jeg ammete.. hvordan i h..... har disse teprodusentene klart å huke oss mammaer inn i nettet sitt :P hihihi

*skål med en kopp te fra meg :D *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

 

Her har det ikke skjed noe enda.

I dag var jeg på kontroll hos jm ikke noe nytt å melle der i fra.

Skal tilbake til hene neste mandag og om ikke jeg har født.

Hun ville ikke se om hvor moden jeg var og ikke stripper hun heller.

Vi skal ikke leke med naturen sa hun.

Det hun kunne anbefalle var sex.

Det blir litt feil å ha arbeids sex spør du meg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Jeg kommer etterhvert til å gå over til masse annen føde mat siden jeg ikke drikker te, så det blir nok føde brødskiver, føde appelsiner, føde pepsi max, føde spaghetti og alt sånt velkjent.... (He he, jeg må bare le når folk begynner å spørre etter oppskrift på føde-pizza, he he.... Har skjønt at det er litt ekstra hvitløk el noe sånt....Funker sikkert kjempebra!!)

 

Lille Rose: Har du sett den "sex-oppskriften" til rikshospitalet??? Ha ha ha, den er sikkert kjempeenkel å få til når man er en hvalross med ødelagt bekken... Utrolig hva man skal finne på, he he...

De kommer vel ut en etter en disse babyene også :)

 

Har ikke miak meldt hvor hun er.......? hmmmmm......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...