Gå til innhold

3D-ultralyd.. Hva slags vekt fikk dere oppgitt på babyen?


Piola

Anbefalte innlegg

Har vært på 3d -ultralyd i dag. Der fikk vi oppgitt vekt på babyen og hvor mye de trodde hun ville veie ved termin.

 

Nå: Uke 28- 1243 G

TERMIN: 3500- 3600 G

 

Hva slags vekt fikk dere andre oppgitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

moro med 3D

 

Var på 3d da jeg var 28 +5 da var babyen 1350gr - estimert fødselsvekt (termindato) 3650 blir spennende og se om det er riktig

 

forrige gang bommet de med 40gram fra 3D til faktisk fødselsvekt (gikk 12 dager over da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe skjønner når jeg leser dette at jeg har en kjempe baby inni magen gitt:) fikk litt hetta. Var på 3D idag og er 28+4 og vekten ble satt til 1930kg...

men ble ikke estimert noe vekt til termin da! hehe hun var visst god og rund i kinna sa legen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på 3D ul uke 26+0. Da estimerte hun han til være rett over 900gram... 3600 i fødselsvekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28+1, 1248g. Fikk ikke noe beregning på vekt ved fødsel. Er utrolig glad jenta vår ligger rett over gjennomsnittet, har slitt mye med hypermesis og gikk en del ned i vekt selv. Babyen tar det den trenger:)

 

Har dere lagt ut noen bilder fra 3D da? Hadde vært moro å sett andres også :) Ligger bilder på min profil om noen vil se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Var på 3D UL sist veke. Var 25 + 3 då, fikk oppgitt at frøkena var 976 gr:) Glad og fornøgd inni her :) Vart litt bekymra når eg såg på kurva, kan jo tyde på at ho blir stor.. Men skal vel være glad for dette no?

Men "ny" termin vart då 4 dagar tidlegare!

 

Nokon som kan tippe kva fødselsvekt blir estimert til då? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei =)

 

Jeg var på 3D 20.feb. og var da 28+0, fikk vite at hun da var 1376g.. så hun var såvidt ovenfor kurven. Litt for stor med andre ord. Men andre mål han tok var hun også litt større enn gjennomsnittet ( kranie og lårbein ). men di vokser jo så forskjellig på denne tiden, så bekymrer meg ikke så alt for mye. Bare er veldig nøye med hva jeg spiser, så ikke hun blir alt for stor til fødsel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var på 3D i uke 26+5, da var han 880 gram. Utfra dette ble han estimert til 3500 gram 3 dager etter termin (litt kroglete).

Blir spennende å se om det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min veide 1066g (27+4). Lå rett under gjennomsnitt-streken, men helt normal :) Han ble estimert til å være 3500g tre dager etter termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var på 28+0 og da var han 1301 gram. Estimert til 3500-3600g (husker ikke nøyaktig) 8 dager før termin. Så regner med rundt 4 kg om han kommer på termin eller litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 28, 1350 gram :-)

Uke 30, 1550 gram :-)

 

Så vi får nok en søt 4 kilo's gutt vi :-)

Gleder meg bare så utrolig, og er lettet for at han er litt over gjennomsnittet. Jeg kaster opp nå og kastet opp de 5 første månedene. Så jeg var bekymret for at det gikk utover han. Men det gjorde det IKKE! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...