Gå til innhold

Er det noen som har fått beskjed om å holde seg unna sex?

Anbefalte innlegg

Hei:) Jeg fødte i uke 27 sistgang, dvs ekstremt prematurt. Nå er jeg gravid igjen, og lurer på om det er noen "fare" ved å ha sex tidlig eller sent i sv.skapet? Kan dette fremskynde tidlig fødsel dersom man er "disponert" for å føde for tidlig? For de sier jo at sjansen er større for oss som har født for tidlig før, å føde for tidlig en gang til, gjør de ikke det? Klemmer :o)

Fortsetter under...

Jeg har svak livmorhals, og fikk derfor sydd på cerclage sist gang og nå også i dette svangerskapet. Har vært sykemeldt hele tide, med beskjed om å unngå bøy og tøy, tunge løft OG samleie.Grunnen til det siste , er, at en orgasme kan gi sterke kynnere som igjen kan gå over i rier. Derfor har vi hatt et tilnærmet lik "ikke-eksisterende" sexliv siden i sommer. Men belønningen i den andre enden er jo så fin, og gjør at vi holder ut alle frustrasjoner som har oppstått underveis:)

Det vi har fått beskjed om , trenger jo ikke gjelde for deg, men jeg ville spurt lege/ jordmor for å være sikker.

Sist fødte jeg i uke 32+2, og har i dette svangerskapet klart å komme helt til 33+4( og ingen tegn til fødsel enda...),så belønningen er verdt alt strev..

Dessuten- det var vel ikke SÅ gøy å være på prematuravd. kan jeg tenke meg...

• 1 måned senere...

Hei! Jeg fødte i uke 32 sist. Nå tror de jeg har svak livmorhals, fordi at jeg brente vekk celleforandringer for mange år siden. Jeg skal ha baby 30. august, og de vurderte at jeg ikke skulle få satt cerclage. Jeg har fått beskjed om å ikke ha samleie, men at vi kunne gjøre "andre ting" som legen sa. I mitt tilfelle virker det altså som det er greit å få orgasme, men ikke ha samleie... Kanskje legene har ulikt syn på det? Eller at det varierer fra person til person avhengig av status på livmorhals???

Jeg ligger på sykehuset nå (27+5), og har ligget inne siden 27+0 pga de mente livmorhalsen min var for kort. De ønsker at jeg skal "trigge"/irritere livmoren minst mulig. Dette innebærer at jeg bare får gå på do, ellers må jeg ligge. Får ikke stryke meg på magen en gang,, Tenker da at hvis jeg skulle fått en orgasme ville dette trigget livmoren veldig? Vet ikke jeg altså, bare en tanke...

• 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Hei alle:) tusen tusen takk for mange fine svar:o) Jeg spurte jordmor her om dagen, og hun sa at jeg skulle holde meg unna samleie og også orgasme ihvertfall di dagene jeg vanligvis ville ventet mensen. Men det er jo litt vanskelig å finne ut når er da....har ikke alltid presis syklus, og en feilmargin på noen dager gir jo utslag i ganske lang periode fra mnd til mnd. Nei, får vel bare droppe sengekosen fremover, tør ikke annet. Selv om jeg synes det er fryktelig kjipt..... Men det er så absolutt verdt det!! Frister ikke med nye mnd på nyfødt intensiv nei... Klemmer:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...