Gå til innhold

Nedre Romerike *jan-feb-mars* - Nå er det mange som skal klekke snart :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

Huhei, nå er jeg frisk igjen, deilig. Har dog sovet veldig dårlig i helgen, så i dag ba jeg akupunktøren "gi meg noe" for å sove og håper det hjelper i natt! Fem timers avbrutt søvn flere netter på rad holder ikke. Får ikke sove mer en ca halv time på dagen heller. Akupunktøren tok forresten en puls på meg og sa at jeg kom nok til å passere termin.. Noen ganger når hun prater så må jeg liksom holde tilbake et smil og lure på om hun tror på alt det hun sier selv. :-) Samtidig føler jeg jo at jeg får hjelp for diverse plager, og sist fødsel fikk jeg høre at jeg hadde bra åpningstid, så hvem vet?!

 

21.februar09: Jeg ble satt i gang sist, og riene var tette ja. 12 timer med 1-2 minutters mellomrom. Men hardere vet jeg ikke. Var heller det at det varte så lenge som sleit meg ut. Epiduralen ga litt releaf en periode, en god venn du bør be om! Har for øvrig lest noen "satt i gang" historier, og det kan jo du gjøre også om det blir tilfelle. Mange sier at det var helt greie fødsler og kjenner seg ikke igjen i at det ble noe værre, så det er vel litt individuelt der og.

 

Jeg håper imidlertid at jeg slipper det igjen, er jo litt styr også da. Akupunktøren (igjen :-) sa at ingen som hadde gått til henne hadde blitt satt igang, så jeg lever i håpet om fødsel innen lørdag 7. mars. Hun trigger noen fødepunkter i tillegg til modning, så får vi se. Er ikke stressa enda, men blir det nok når terminen passerer til helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Titter innom for å se om det har skjedd noe siden sist.... men nei... Kjenner jeg blir utholdmodig på andres vegne her! Vi får bare vente, vente og atter vente, venter jo tross alt på noe veldig bra :-)

 

God natt jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: Det er en lang historie, det var slitsomt men epiduralen "redda" vel meg litt.. Måtte forløse henne med tang bl.a.. Selv om det var en tøff opplevelse følte vi oss veldig bra ivaretatt og det skremte meg absolutt ikke fra å gjøre det igjen (sier seg selv når jeg sitter her med stor mage)

Uansett så nytter det ikke å høre på andres opplevelser, for din opplevelse vil bli en helt egen opplevelse uansett.. Det er ikke noe å grue seg til, vi er jo lagd for å gjøre dette - ja det er vondt, men det er jo "riktig" vondt, ikke som å brekke et bein liksom.. Og så er det utrolig hvordan instinktene tar over og man kjenner at kroppen gjør det den skal uansett.. Bare gled deg- det er en sykt bra opplevelse å få en baby, så prøv å ikke la det bli ødelagt av å være redd (vet det er lett å si men man må jo bare gjennom det så.. :)

Jeg har enda en mnd igjen til termin så har god tid enda til å sitte på sidelinja og "se" på at dere andre føder en etter en..

 

Faylinn: Tror jeg hadde slitt litt med å ta hun akupunktøren alvorlig jeg og, men noe er det vel i det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo !!!

5 dager på overtid og her sitter jeg enda :-)

Ser ut som at jeg kommer på treff i morgen jeg. Her er det ikke tegn til at det skal skje noe med det förste.

 

Faylinn: Akupungtur har jeg gitt opp, har prövd det ved en annen anledning også( kjevevondt) men det virket ikke den gangen heller, og denne gangen tror jeg faktisk kroppen ordnet den snuingen på egenhånd. alt det andre hun satte nåler for fungerer helt fin uten nåler også. så da har jeg liksom mistet trua :-)

Tror at man virkelig må tro på det der for at det skal fungere. da jeg var der sist sa hun at hun kjente på pulsen min at jeg kom til å föde innen en uke, det er nå 14 dager siden.

 

21 feb: En födsel er så utrolig forskjellig fra persom til person, har vert igjennom det to ganger og helt forskjellig hver gang. Den förste startet normalt men endte med tang. men helt grei födsel. Den andre ble satt igang, og synes vel det var vondere enn at det startet normalt.

men födselen gikk helt greit.

Det er lett å si at man ikke skal grue seg, for man er jo spent, er det selv jeg selv om jeg har gjort det to ganger för. Denne gangen håper jeg på en normal födsel uten å sette i gang og ikke noen tang.

 

Nå skal jeg ta meg en laaaang dusj å dra på butikken, det er vel det jeg har planer om i dag, ellers så skal jeg slappe av på sofaen, lade opp til födsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellois.)

 

Termin i morgen:)Moro!

 

Da har jeg vært hos jordmor for forhåpentligvis (!!!!) siste gang før bebisen kommer, men ble satt opp på time neste fredag morgen sånn i tilfelle. Den timen bestiller hun evt overtidskontrollen på Ahus.

Lille jenta ligger helt klar til å ploppe ut, med hodet dypt nedi bekkenet, så jeg skjønner ikke hva hun venter på:)

 

Faylinn: Så godt å høre at du er frisk igjen. Men hvordan går det med leiet til babyen? Skulle du inn til flere kontroller, eller ser de bare an hva de gjør (ks/vanlig fødsel)når du går i fødsel?

 

21.feb: Huff, leit at du gruer deg sånn. Tror ikke du trenger det jeg! Jeg gruer meg ikke i det hele tatt, jeg er bare spent. Har et nokså avslappet forhold til det føler jeg...men mulig det endrer seg litt når jeg merker at "dæven, nå skjer det noe! " Jeg vet jo ikke hva jeg går til, så derfor klarer jeg heller ikke å grue meg.

 

Miak:Jeg blir imponert over tålmodigheten din:)

 

Jeg tør ikke love at jeg kommer i morgen, må se det an på formen. Den er som dag og natt innimellom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei...

 

Jeg sitter og her og venter jeg og.

Det er da enda 5 dager igjen til jeg har termin. Det hadde ikke gjort noe om han kom litt før men det er ikke noe tegn til at han gidder det.

Jeg er imponert over tolmodigheten din Miak.

 

Bekkene mitt er i allefall mye begre enn det var. i går var jeg med gubben på butikken uten krykkene og er ikke dårlig i dag heller.

 

Det som sliter på meg nå er humoret, det svinger mye opp og ned.

Litt får at jeg går å venter og at det ikke skjer noe.

Er begynt å strese litt for at vi skal oveta huset før lilemann er kommet.

Eller at det skal skje samtidtig.

Hadde vært fint å ta en ting av gangen syns jeg. Å da få lilemann først får jeg har vente så lenge på han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Får se hvem av dere som dukker opp i morgen da :) Det er jo uansett ikke lenge igjen for de fleste av dere da, men nå må det snart komme ut noen jenter også - er jo bare gutter til nå jo :)

 

Lille Rose: Skjønner veldig godt at det hadde vært best å fått ut gutten nå så dere kunne konsentrert dere om bare han en stund.. Men det er jo bra bekkenet har stabilisert seg litt da, men det er slitsomt å bare gå og vente og..

*venter spent på alles vegne nå da*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vips-77: Du har veldig gode poeng. Ikke en enste fødsel er lik. Håper jeg er en av de som får en fin opplevelse med det. Ut må jo ungen uansett:)

Julie: Så deilig du er avslappet til fødselen, det hjelper veldig på smertene. Spenner man seg og er redd blir det liksom bare verre. Men tror det er helt normalt å være litt spent på hva som venter.. JEg gleder meg til fødselen er over og lille babyen ligger i armene:)

 

Synest det er fælt at man kan gå hele 14 dager over terminen før de evt. setter igang fødselen. De er jammen strenge på det.

 

Jeg kribbler til å skrive til dere å fortelle om dagen min idag:) For jeg var hos legen til kontroll og blodtrykket har stege enda mer, oppkast og hodepine, så jeg har vært på A-hus på kotroll. Babyen er stor nok nå hvertfall han har fader meg blitt 3740kg!! Det er da nok! Det mente legen også. Siden jeg ikke er så stor, så er det greit han ikke blir så mye større. Hun sjekket meg og jeg har åpning på ca. 1-2 cm!! HUn strippet meg, noe som var mega ubehagelig:( :( Så sa hun at jeg var veldig myk og burde bare gå hjem å sove for babyen kom ganske snart.Sånn før lørdag hvertfall sa hun og smilte og blunket til oss:O :o Rart å tenke på hun har tatt/berørt på hodet til barnet vårt?! Han lå visst veldig klar til å komme.. Hun sa de ikke pleier å strippe før etter termin ,men siden jeg er i dårlig form og ungen er stor nok så gjorde hun det. Så nå sitter jeg i sofen med ordentlige menssmerter og vondt i korsryggen:) Håper det tar seg opp i natt:) Spennende assa!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.feb: Ojojoj, nå ble jeg veldig spent på dine vegne:) Dette høres jo lovende ut, da blir det kanksje en liten bebis på dere innen ukeslutt da!

Weeee:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21.februar09: Så spennende da! Kanskje du ikke kommer i morgen da. ;-)

 

Jeg har planer om å komme. Skal på UL om morningen på Ahus og sjekke leie en gang til.Tror han ligger riktig nå. Var på Ahus på fredag, sånn akutt magesmertehelvete som jeg evnt kan fortelle om i morgen... men da lå han hvert fall helt riktig!

 

Dere kan si hva dere vil om akupunktur, men nå har jeg SOVET! :-) For det første sov jeg drøyt 7 timer i natt, avbrutt maks en gang i timen. Allikevel var jeg trøtt i dag, så jeg la meg igjen halv elleve, og ble vekt av at mannen min ringte meg klokka halv tre! Det er rett og slett vidunderlig. :-) Håper dette varer og at jeg får sove i natt også! Men nå skal først poden i seng, og så rekker vi kanskje å se en film? Har fått Get filmleie slik at vi ikke trenger forlate sofaen for å leie en film, ikke værst.

 

Ser noen av dere i morgen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy søren så mye snø!! Var ordentlig tungt i dag å komme ut og gå i butikker! Glad jeg ikke jobber lenger.

 

21.februar09: Så spennende!! :) Da blir det kanskje baby på deg også før termin! Sånn stripping høres så vondt ut... Håper det er verdt det!

 

Godt at du har sovet, Faylinn. Har tro på at akupunktur kan hjelpe jeg. 5000 års kunnskap har hjulpet mange før deg. Kjenner en akupunktør som er helt rå på svangerskapskvalme i første trimester. Kan selvsagt ikke hjelpe alle, men nesten alle har blitt kvitt kvalmen på 1-3 behandlinger! Hadde ikke lille nurk snudd seg så hadde jeg prøvd henne..

 

Håper på å se dere i morgen. Har fortsatt ikke hørt noe ang et møte i morgen, så jeg tror jeg kan komme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

 

Jeg kommer ikke i dag. Jeg var nett til lege kontroll og hun var litt usikker på et par ting. Så hun ringte til A HUS. Jeg skal inn til en liten kontroll der kl 12:30. Legen min sa at det sikkert ikke var noe å bekymre seg for men hun sente meg til de alikavel. Siden jeg er så nærme termin.

Så dere får kose dere i dag på dus.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Rose: Du får gi tilbakemeldig på hvordan det går da :)

(Her gjelder det å melde fra hvor man går og hva som skjer til enhver tid nå om dagen :)

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg tilbake fra A HUS.

Det ble tatt ul og en måling på hjertelyden og aktiviteten på han.

Alt var helt fint.

Det var bare legen min som er litt overbesytenede.

Men det er helt greit å bli send til enekstra gang enn en gang for lite.

Hun som tok ul på estemerte gutten min til 3100 så vi får se.

Da har ikke han lakt på seg så mye som hun første trode men, men.

Vi ser det når han kommer ut.

 

Jeg er begynt å instille meg på at jeg skal gå over tiden. Får her er det ikke mye som tyder på at han vil ut enda.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt er i orden, Lille Rose, og det er jo mye bedre med en sjekk for mye ja :)

Lurt å instille seg på at det kan ta tid ja, han kommer vel når han er klar :)

 

Takk for i dag da allesammen, som alltid veldig hyggelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, takk for i dag :) Koselig å se såpass mange kjente ansikter :) Håper alle dere som fortsatt venter slipper å vente så veldig mye lenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...