Gå til innhold

Nedre Romerike *jan-feb-mars* - Nå er det mange som skal klekke snart :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

21 feb: tenk at det er aller siste helgen før det spretter knøtt på mange ja :D Dere får nyte helgen å bruke tid på kjæresten!

 

Miak: Kino tur og middag høres helt herlig ut :D Så bra at formen er fin. Den lille huleboeren din kommer sikkert når det blir litt varmere ute. Jeg hadde holdt meg på innsiden i varmen i dag også.Skjønner godt at du er utolmodig da så vi får gi babyen frist til å komme på mandag synes jeg :)

 

Julie: jeg tror nok ikke du går til mars, men er helt enig med at fredag den 13 kan dere unngå :P Hihi lille prinsessen din har fest i magen da :) skikkelig snålt å se på den hikkingen når de er kommet ut på utsiden skal jeg love deg. Man skjønner godt at magen hopper når de hikker for hele kroppen beveger seg på disse små knøttene.

 

I dag er jeg bare hjemme jeg. Er kjempekaldt her så jeg driver å fyrer som besatt i peisen. Venter besøk av helsesøster kl 1530 også så da er det bare å bli på plass :)

grrr har kjøpt sånn brystpumpe å den har bestemt seg å ta kvelden så da var det bare å mate småen manuelt uten å ane om han får i seg nok mat :S Skal ta en tur til strømmen i kveld for å reklamere på den. Er jo ikke mer enn 2 uker gammel å den kostet skjorta! Kanskje det bare er fredag den 13 som har slått inn her å den fungerer optimalt igjen nå ?? Gir ikke opp med en gang jeg :)

Er det noen fler som skal noe spennende nå i helgen da? Alle har pakket fødebaggen å barnerommene står klare? Blir spennende å se hvem som er nestemann ut her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fredag den 13 jah:) Kan godt begynne med litt rier idag:) hihi! Vært hos jordmor nå... enda høyere blodtrykk..men så lenge det ikke er over 90 så er det ok sa hun, jeg ligger på 80 nå.. Liker ikke å få beskjed på at jeg må følge med.. Blir litt nervøs jeg da. Jordmor sa jeg hadde hovnet opp i ansiktet som også kan være et "dårlig" tein. MEn fikk samtidig beskjed om at det kan være et tein på at fødselen er like om hjørnet:D Hope soo!!

Julie: jeg fikk anbefalt bringebærbladte av en vennine som har drukket det da hun var gravid med sine to barn og det skal hjelpe å modne livmoren:) Får kjøpt det på helsekost ca. 90kr. Jeg drikker det som bare fy nå hihi!!

Hikker hun mye? Det er jo bra da, trener lungene sine til hun snart skal ut i dette kalde været:) Min hikker mye også har jo sef. lurt på om det er et tein også jeg da hehe:)

 

God helg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: Det er nok det berømte fødeansiktet så da kommer det sikkert en baby ut snart :)

 

Her blir det en helt rolig helg uten en eneste spikra plan - passer meg helt perfekt akkurat nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77: Gisp!! Håper det assa! Nå ble jeg så glad og håpefull inni meg:)

 

Vi har heller ikke store planer denne helgen, på middag til svigers i morgen bare, og det er jo koselig:) Deilig å ikke ha så mye planer fremover;)

 

Ha en god helg igjen alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter....

 

Har har det vært en lang natt... Jeg har en kjæreste som løper i skytel trafik på do og spyr.

Det har han gjort siden han kom hjem fra jobb i går...

Så selv om jeg håper på fødsel snart så kan det godt vente til han er frisk igjen.

 

Vi skulle egntlig ha spist middag hos svigers i dag og så passet fadderbarnet mitt i kveld. men det har jeg avlyst

Så har blir det en rolig helg hvor jeg skal pleie den syke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen og happy valentines day:)

 

Lille rose: stakkars kjæresten din! Omgangssyke er det verste som finnes:(

 

Jeg hadde den dårlige dagen i går. Fikk tilbake de vonde magesmertene jeg hadde den mandagen da jeg dro inn på Ahus. Så jeg var sofaliggende i hele går. Og lille babyen var helt propell, var nesten redd hun hadde snudd seg eller noe. Men merker at føttene er på samme sted som de pleier, så det har hun heldigvis ikke.

I dag er det borte, men jeg har hatt litt murringer og sånt nå i morgentimene.

 

God helg!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille Rose: Huff da, det er kjedelige greier, da skjønner jeg at det er greit å vente litt med å føde ja :) God bedring til din kjære..

 

Julie: Merkelig at du får så vondt altså, men det er jo bra å vite at det ikke er noe farlig da.. Husker de murringene fra forrige gang - da er det i hvert fall noe som skjer med kroppen så den forbereder seg.. Ikke mange dagene igjen til du har termin nå da, blir spennende å se når det skjer :)

 

Blir nesten dårlig humør av at det er så knall bra vær ute, skulle veldig gjerne ha vært ute og gjort noe sammen med dattera mi men her sitter jeg da :( Hadde vært bedre om det hadde vært skikkelig innevær!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei igjen :-)

Jeg og min samboer driver og prater om barneforsikring, er det noen av dere som har tenkt på det, og hva har dere kommet fram til?

Har hørt at det finnes en forsikring som du kan tgne før bebyen er født, men det er kansje ingen vist nå :-)

Jag skal ivertfall ut i det fine været, om enn bare for å handle :-)

Snakkes senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Happy valentines day, alle sammen :) Ønsker alle samt babyene i magene og de som er født en riktig fin dag :D

 

Nydelig vær i dag. Sitter inne og ruger, må lade opp til å treffe en venninne og spise middag ute. Skal på Oriental i Oslo, kan virkelig anbefale restauranten -det er samme kjøkken som Dinner, med deilige sofastoler og det er ikke så mange som kjenner til det :) Mannen min er på hyttetur med jobben. Vel fortjent, han har pusset opp nesten hele 2.etasjen nå og trenger å riste av seg litt støv :) Gleder meg til å flytte hjem i morgen.

 

Var hos legen på torsdag og han var veldig sikker på at veslejenta mi nå ligger med hodet ned -Hurra!!!! Ble kjempeglad :)

 

Godt at du ble beroliget på A-hus, Vips! Håper denne fødselen blir bedre! Litt skremmende at det er så mange som skal føde i mars... Vi får håpe de får de ekstra barselplassene på plass før det er vår tur!

 

Litt usikker på om jeg må på et møte på onsdagen..... Hvis ikke kommer jeg på BIm-treffet!

 

Ha en god helg og valentines-feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: Vi har forsikring på 2 åringen i Storebrand, det var den som kom best ut i test den gangen i hvert fall.. Viktig å sjekke hva forsikringen dekker for det kan virkelig variere veldig. Vi kommer til å tegne forsikring der på neste også, men venter til hun er født..

 

Et lite nurk i magen: Ja vi har virkelig valgt helt feil mnd skjønner jeg... Men men, er vel lite å gjøre med det akkurat nå, he he..

Bra at hun hadde lagt seg riktig vei da :)

 

Jeg ble litt håpefull på at min denne gangen kommer med bakhodet først og ikke med panna først, for hun i magen ligger med ryggen mot venstre og da er det visstnok størst sansynlighet for at de kommer ut riktig vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: god bedring til din kjære!

 

Et lite nurk i magen: så kjekt hun ser ut til å ligge riktig vei nå da :)

 

Forsikring har vi ikke skaffet... har snakka om det, men har inntrykk av at det er så mye forsikringene ikke dekker... Nå er de vel forsåvidt dekket av noe på jobbforsikringene våre, såvidt jeg vet, så da er de ikke helt uforsikret....

 

Vi har vært på Strømmen i dag. Jeg har ikke hatt noe vondt, og har følt meg fresh i normale klær i normale størrelser :D Så nå har jeg virkelig fått kroppen tilbake. Utrolig godt å ikke ha noe vondt, og flaks over at det gikk så fort føler jeg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp:)

 

Spørsmål: Hva bruker/skal dere bruke i vogna? Altså som liggeunderlag osv?Sett bort i fra dunpose/skinnpose?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld, god kveld:)

 

Et lite nurk i magen: Kjempe greier å få flytte hjem og komme på plass da:) Grattis! At den lille ligger rett vei er jo kjempe betryggende! Bra hun gjør seg klar:)

 

Miak: Vi har ulike forsikring gjennom jobben til sambo, men vi kommer til å tegne livsforsikring til småen utenom.

 

Julie: Vi har voksipose med ullinnlegg,under den i vogna kommer jeg bare til å ha teppe. Mener den voksiposen er såpass solid at man ikke trenger annet underlag enn evt. et tykt ullteppe. JEg er selv en frysepinne, så er redd jeg kommer til å trøkke på ungen FOR mye klær og tepper. Det er ikke bra det heller, men ull er bra, puster og absorberer, slipper man ha så mye oppi vogna. Jeg ser at i barnehagen så er det mangen som sover ute uten noe mer enn dun/voksiposen, altså at de ikke har noe under posene... Hva sier dere flergangsmødrene?

 

Nå har jeg akkurat komt inn fra 1timers tur ute i frisk vinterluft med min kjære:) Hadde ordentlig nedpress og stikking, men jeg bare trøkket i vei, må få den ungen lenger ned i bekkenet assa! Nå sitter jeg inne i varmen og drikke bringebærbladte. Jadda, alle kjerringrådene har blitt satt igang:) hihi!!! JEg skal IKKE dukke opp på DUS med mage på onsdag assa :D

 

Håper alle har hatt en goe helg med koselige stunder:)

Hilsen meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie: Vi skjærte til et liggeunderlag og hadde under madrassen, så isolerer det fra undersiden. Ellers hadde vi bare lammeskinn/lammeskinnspose/thermopose/ bare madrassen ettersom når på året det var...

 

Dere må ikke vente så alt for mye nå da, da blir dere så syyyyyykt lei altså.. Planlegg heller at dere skal være med på både det ene og det andre så er det mye bedre å heller ikke dukke opp da hvis ting skulle begynne å skje.. :) (Vannet koker jo ALDRI opp når man sitter og ser på at det skal koke opp, hehe)

Men jeg vet jeg kommer til å være akkurat like lei på slutten jeg og da, men forbereder meg veldig på overtid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miak: vi har ikke noe forsikring i tillegg. FBI og tv2 hjelper deg har begge hatt reportager med at det ikke er noen grunn til å tegne sånn forsikring i det heletatt så da har vi valgt å stole på det (i allefall fram til nå. Kan jo hende at vi blir overbevist om noe annet senere)

 

Julie: vi har en madrass i vognen. Utover det har jeg ikke noe under ullposen, men har en liten tynn dyne over posen da :)

 

21 feb: Så utrolig deilig det hørtes ut med en lang tur ut med kjærsten:D

Synes det er sykt sprekt av deg å dure på tur med nedpress, stikkinger og bekkenløsning jeg hehe. Du kan med god samvittighet kose deg med bringebærteen din i allefall :P Hadde vært på kjærringråd kjøret jeg også hvis ikke mini hadde bestemt seg for at 28 jan var en bedre dato enn den som var satt :) menne duuuuu.. hvis du har mage på onsdag (mot formodning seff) fortsatt så er det koselig om du kommer på dus da :)

 

Vios: sykt bra den der sammenligningen med vannet da :D hehe helt sant det du sier at det ikke koker hvis man ser på :)

 

I dag har vi vært hos svigers å kost oss med boller, vafler og middag :D

Farmor furguder jo lillegull da (er første barnebarnet) så han har fått myyyyye TLC av hun i dag :) De hadde vært å kjøpt seg stellematte siden sist vi var innom der (fredag) for lillegull måtte jo ha en skikkelig stelleplass når han var på besøk :) De er så søte assa :)

I morgen skal jeg og Timian til helsestasjonen for å måle og veie. Er så nyskjerrig på vekten nå! Ellers har jeg store stygge planer om å rekke en tur til legen min i bærum, bytte en joggis på cubus, kjøpe en ullbody og strømpebukse til på barnas hus, kjøpe fingermaling og hente litt stæsj på lageret til jobben :) får se hva jeg rekker for jeg gidder ikke å stresse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

glemte å skrive at jeg har åpnet en skravletråd for oss på DIB under treff også :) nå ramler vi jo en og en over dit :) Kan ikke bli her på BIM for alltid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okej, da går jeg får dunposen med et ullteppe over tenker jeg, så får vi se hvordan det funker. evt et ullteppe i bunnen også.

 

Vips: Jeg vet jeg bør belage meg på å gå langt over termin, og gjør egentlig det altså:) Glemmer meg bare litt innimellom i ren iver over at det nå bare er 2 dager igjen til termin!

 

21februar09: så flott at du er ute på tur selv med vondter. Det bør jeg også altså, og holdt på flere ganger i løpet av helgen å ta meg en tur ut, men var så redd for å få de magesmertene at jeg turte ikke.

 

I dag er det sitte-inne-å-kjede-seg dag igjen. Jaja, litt deilig også da:)

Også syns jeg det holder med snø snart, hvertfall når jeg ikke kan utnytte all sneen slik jeg pleier på denne tiden av året. Jeg savner skikkelig å stå på ski nå!!! Misunner resten av familien min som er på hytta nå og koser seg på skiturer med kakao og kvikklunsj:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :-)

Sitter her med magen min i dag også jeg, her har det vist ikke tenkt til å skje noe som helst!!

Har hatt en fin helg med kjäresten min ivertfall :-) Siste barnefie helg på veldig lenge.

Elin: Det programmet om barneforsikring fikk jeg aldri med meg, er det lenge siden det gikk ?

Har forsikring på de andre jentene i sparebank 1, fant ut at den dekker det meste, måtte bare höre hva dere andre synes.

 

I dag skal jeg ut en tur og handle noe småtteri, oppi det hele har min eldste datter bursdag snart og fyller 14 år, det er jo litt stort, tenk en fjortis i hus !!!!

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør, tiddelibom!

 

Takk :) Jeg er så glad for å at lille nurket har lagt seg med hodet ned!! Og det er deilig å være hjemme igjen, selv om huset ikke ser ut! Papp og ledninger over alt. Men det blir bedre når snekkerne og elektrikerne blir ferdige! Blir nok innedag på meg med tanke på all snøen som kommer... Kos dere inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei....

 

Her har det heller ikke skjed noe denne helgen:(

Det var kanskje like bra siden gubben var syk.

Nå er han frisk så nå er jeg klar.

 

I går kveld hadde jeg masse muring men det skjedde ikke noe mer enn dat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miak: Du holder koken ja... Fjortis og greier, det er ikke verst, he he :) Blir nesten sånn som kusina mi som hadde konfirmasjon og dåp for barna sine på samme dag :)

 

En lite ting ang det å stresse for å sette igang fødsel - IKKE å anbefale... Det er en slitsom jobb å føde og jeg var drit sliten da ting satte igang hos meg og lå derfor i kramper hver gang jeg hadde en rie, og det var skikkelig ekkelt.. Det så ut som jeg hadde epilepsianfall..

Det blir jo ikke sånn for dere men det er kjipt å være sliten når det først setter igang :)

Veldig spent på hvem neste er da :)

Ang forsikringer så vet man jo nesten aldri på forhånd om den funker el ikke før man trenger den desverre, men vi skal ha det uansett. Vi har jo noe som dekkes av jobbforsikringen, men den vi har dekker ekstra fri for oss ved alvorlig sykdom og hjelp ved uførhet hos barnet når de blir større. Husker ikke helt alt, men den er omfattende. Man trenger nok ikke alt, men den koster jo ikke mye så vi merker ikke at de pengene går ut...

Nå får jeg straks besøk av en venninne - ellers blir det en rolig dag :)

(4 uker igjen for min del nå - tida flyyyyyr akkurat nå, hjelp!!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Så kjekt å lese når du skriver så mye. Tenker:" yes, nå har Elin skrevet inn" Jadda, kommer på onsdagen om formen er fin og magen e der enda hehe!! Men fader da, har jo kommet ny runde med masse snø. Mulig jeg er litt pysete, men da stikker jeg minst mulig ut med bilen assa.. Er ikke helt med på veien om jeg får en vond kynne og når det i tillegg er masse snø og kanskje glatt?....Vi ser an onsdagen og håper på det beste:) Blir nice, å være like aktiv som før :) Enig med den Julie! Er ikke helt vant med al den snøen jeg som er fra vestlandet. Min første vinter her (siden jeg bodde i Afrika på denne tiden i 2008) jeg er SÅ facinert over all snøen, men kan jo ikke bruke den til noe særlig gøy.. enda:)

Jeg vil si jeg er ganske tålmodig, og har egentlig tenkt at jeg ikke gidda stresse med å få ut ungen før jeg er OVER terminen. Men med høyt blodtrykk som stadig stiger litt og litt, jordmor og lege som sier jeg må følge med og ringe føden om jeg kaster opp og får vondt i hodet.. og jeg gjør det.. Så stresser jeg litt slik at jeg får han ut på naturlig vis så de slipper sitte meg igang... støtter tanken på en naturlig start på det naturlige:) Så får vi se i morgen hva som skjer videre med dette blodtrykket... er vel vanlig å bli lagt inn på observasjon på observasjonsposten? Glad jeg ikke har så lenge igjen uansett..

 

Julie: Det er godt å komme seg ut i frisk luft når man sitter så mye inne, jeg blir gal! Forstår godt du er redd for å få slike smerter om du går ut på tur. Gjør det hvertfall ikke alene. Jeg var redd for å få ordentlignedpress el at vannet gikk når vi var ute.. tenkte tanken om det frøs fast i klærene hehe, kaldt mann! :D oi! 2 dager igjen Julie!! weee!!

 

Ha en nice dag alle sammen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: Får håpe alt starter av seg selv, men må du settes igang så gå det nok bra det og :) Godt å få ordentlig oppfølging da.

Jeg er ikke akkurat noen føde ekspert, har bare gjort det en gang og ikke var jeg noe god til det heller, men det starter bare plutselig så er rare greier det der :)

All snøen kommer til god nytte om et år da, da er vi ute og aker hele gjengen :)

Jeg har begynt å få sånne murringer som jeg hadde lenge før forrige gang og, men syns det er så slitsomt.. er jo uansett tegn på at kroppen begynner å jobbe med saken sånn sakte men sikkert så får bare godta at det er sånn det er ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips-77: Har hørt at man får vondere(sterkere, tettere) rier om man blir satt igang. Som førstegangs så sluker man jo alt man hører av fødsel og erfaringer fra andre:) Kan jeg spørre hvordan forje fødsel var for deg? Jeg har hatt veldig angst for akkurat dette med fødselen og har fått god oppfølging på A-hus, men man kan ikke bare trykke på en bryter så er man ikke redd lenger.... Jeg synest det er så rart at det kan bare starter sånn uten videre. Det som er spenningen med å være så nærmt termin hihi! Murringer er bra, det liker vi! Når har du termin vips-77? Det er mega slitsomt med disse murringer, kan det ikke bare bli saker av det liksom:) ååå, så vi skal kose oss i snøen til neste år:D Gleder meg allerede!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...