Gå til innhold

Nedre Romerike *jan-feb-mars* - Nå er det mange som skal klekke snart :D


Elin snart mamma til 3

Anbefalte innlegg

tusen takk for i dag jenter! Var kjempekoselig å treffes på fryd å maten var god også :) Begynner med ny tråd siden vi har hatt treff jeg!

 

bic: så deilig at du er tilbake til utgangspunktet allerede :) jeg har aldri veid meg noe særlig jeg så jeg aner ikke hvordan jeg ligger ann, men ser jo at kroppen krymper. Tar nok litt tid før jeg er tilbake til hvordan jeg liker at den skal være, men har jo ikke dårlig tid heller :) flate magen kommer når den vil :)

 

21 feb: hahaha synes det var kjempebra at du prøvde å taste pinkode når du skulle trykke inn tips jeg. Det kunne blitt et dyrt kafe besøk med kjempetips til de som var på jobb :P Uansett så var det koselig å endelig hilse på deg. tusen takk for den lille gaven til Timian <3

 

Faylinn: Uff ikke mer omgangsyke på deg?? synes du bare skal få vile nå jeg å slippe mer sykdom. Godt å høre at småtten ikke ligger helt på skrå lenger. Får håpe at babyen tilslutt bestemmer seg for å ta turen ut med hodet først :)

 

Vips: Tuuuusen takk for gaven og kortet!! IMPONERT over kortet fortsatt jeg :D gleder meg til å se deg i morgen igjen!

 

swcdans: hvor er du?? er du på sykehuset kanskje?? kom jo ikke i dag så nå er jeg nysgjerrig :D

 

miak: neste gang får du sitte litt nærmere så vi får skravlet mer :D

 

Nå skal jeg hoppe i badekaret med min kjære å pleie slitne kropper. Deilig å bare sitte der å skravle. Uvant da at vi må ha med babycallen men det gjør ikke noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elin's beste tips:

Weleda stellekrem og zinksalve!! 10 tomler opp!! får den på helsekosten. Den er endel dyrere enn natusan sin som man får på matbutikken (90 kr for en tube gav vi) MEN den er uten kjemikalier(parabener og sulfater. Se gronnhverdag.no og søk det opp der) å tok begynnende rød stump med en gang!! SUPER imponert :D

Kan få gratis tester på:

http://no.weleda.se/weleda-baby/

her får du en verdi kupong å så henter du kremene ut på helsekost butikk.

 

omslagsbodyer 2 pack H&M kr 79

bukse med fot 2 pack H&M kr 89

settet fungerer som pysj i tillegg

(NB: H&M bodyene er store så 50 er ca like stor om ikke litt større enn brubaker bodyer i 56!!)

 

--------------------------------------------------------------------------------- ----------------

 

Bic's beste tips:

lindex sine bukser uten fot.

asan sårsalve eller silulen sinksalve ved veldig sår stump, men aller best er potetmel!

Gulpekluter fra name it. Passe store, passe myke og fine :)

Giftfri fingermaling til avtrykk av fot eller hånd.

medela ammeinnlegg

 

 

------------------------------------------------------------------------- ------- ------------------

 

 

Hvis noen har tips så kopier inn og legg til dine egne :D

Da får vi alle tips samlet på en liste i stedet for mange tips spredd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter....

 

Jeg er en rask tur innom før vi skal ut på middag med svigers....

Det var et hyggelig treff, godt å se dere alle sammen.

Dere så godt ut alle sammen.

Nå er det bara å kryse fingrene for at de små begynner å poppe ut snart.

 

Skal vi prøve oss på et treff til på dagtid i neste uke?

 

Ha en koselig kveld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaaa popping er bra Heidi :D

Jeg er med på dagtidstreff neste uke også :) hva med DUS??

 

Julie: tuuusen takk :D stolt mor her ja! synes han er en liten kjekking selv også :) Bra du ville ha klærne for jenteklær på en liten gutt blir feil for min del :D

 

bic: superdupert at du tok med listen. Det hadde jeg glemt :)

Noen som vil kopiere over listen med terminer også??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

 

Tusen takk for kjempekoselig treff ja :)

Timian var jo kjempenydelig Elin :)

Nå har jeg akkurat kommet meg hjem etter å ha rømt huset under 10 års bursdagen, så nå er det opp med beina resten av kvelden :)

Jeg er med på treff neste uke så en el annen kan jo bare sette opp et treff :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver her også jeg:) ja, tusen takk for koselig treff:) Klarer ikke helt huske hvem som er hvem, men men.. :) Vi var så mangen, så jeg følte jeg ikke fikk hilst ordentlig på alle, men hyggelig vi er såå mangen som skal ha små på denne tiden.

 

Elin: Vel.. er vel sjarmen min det vettu:) Er så lav jeg ikke klarer se hva som står på de dumme kortautomatene:( Derfor jeg har funnet meg en høy mann vettu, så KAN det hende barnet blir høyere enn meg:) Hadde tatt seg ut om jeg tipset i over 4000kr, tror IKKE jeg hadde blitt sett på som sjarmende her i huset da:P

 

Jeg tar utgangspungt i at jeg ikke skal på treff neste uke, for jeg er så innstilt på å føde nå til helgen hehe! Men er med på treff om ikke noe gøy har hent:) Skal til legen igjen i morgen å måle blodtrykk, så får vi se om det er fortsatt er FOR høyt...

 

Bic: Du har ikke lagt på deg mye i svangerskapet? Du er jo tilbake slik du var før graviditet kjempe fort da, det er jo deilig! Har du noen gode tips eller..? hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21.februar09: Nei, jeg la ikke på meg masse denne gangen. Tips... få diabetes? :P

 

Ellers har jeg gledelige nyheter!!!! :D

swcdans fikk sin keiser, lille Lars, i dag :D Han var 48 cm lang og 3660 gram. Gratulerer til den nye familien :D

 

 

 

anuar:

snartmammatil3:-) : 20. januar

Loling: 31. januar

 

Februar:

Suzy: 7.februar - har født en gutt 2. februar

miak: 12. februar

Bic&Bac: 17. februar - har født en gutt 4. februar

JulieF: 18. februar

Swcdans: 20. februar - har født en gutt 11. februar

Faylinn: 21. februar

Gravilla24: 21. februar

21 februar09: 21 februar

lille rose: 22. februar

Elin08: 23. februar - har født en gutt 28.januar

 

Mars:

Moj29: 12 mars

Et lite nurk i magen :): 16. mars

Vips-77: 18 mars

Lonert: 18. mars - planlagt keisersnitt 3 mars

Mamma til 2 snart: 18. mars

ag30: 26. mars

Bøtteknotten og jeg: 28. mars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: krysser fingrene for at du ikke er på treff neste uke jeg da :P

hvis ingenting har skjedd så sees vi på DUS :)

Lurt det der med å skaffe seg høy mann forresten hihi. Du må fortelle hvordan det gikk hos legen etter at du har vært der i morgen da!! Er nysgjerrig jeg vettu :)

 

Åhhhh har swcdans fått baby :D

Gratulerer så mye når du får kikket inn her til både deg og din samboer:)

 

Noen som vet hvorfor det endte i keisersnitt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for koselig treff i går! Kjempehyggelig :) Og lille Timian var så nydelig :)

 

Gratulerer, swcdans!!

 

Faylinn: Så bra han har snudd seg! Krysser fingrene for at hodet fester seg snart og at han fortsetter med hodet ned... God bedring med omgangssyken. Hadde en runde selv for kort tid siden -det er ikke moro!

 

Må prøve å sove litt igjen nå.

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen jenter

 

Jeg starter med å gratulerer swcdans med en liten gutt...

Håper alt gikk fint med fødselen.

 

Faylinn du får ha god bedring med omgangssyken, håper det går fort over. Det er og godt å se at den lile er på vei til å lege slik den skal.

 

21.februar09 det var hyggelig å møte deg.

 

Elin jeg er glat med på dus!!!!! der er det godt mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen :-)

Det var kjempekoselig på treff i går, deilig og komme seg litt ut av huset !! Men var veldig sliten på kvelden. men ikke noe tegn til at noe er i annmars, og i dag har jeg termin og formen er egentlig topp !!

Er det mulig!!!

Faylinn: Godt og höre at bebyen har funnet riktig retning, det er jo litt mer betryggende :-)

 

Og så var det enda en som sneik seg forran meg i köen !! swdans, Gratulerer med den lille Keiser, Håper formen din er bra og at dere koser dere med den nye verdensborgeren :-)

 

Skal ikke se bort i fra at jeg kommer på dagtreff til uka heller, her er det jo ikke noe som skjer :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen allesammen:)

Bic: næææii, ikke et alternativ;) Har lagt på meg ca. 13kg og tror og håper det renner av etterhvert:) Så lenge babyene våre er friske å fine så er alt bare fint, men et pluss at man er i fin form etterpå, er igrunnen litt spent på det,da det er så individuelt:)

 

Lille rose: Koselig å hilse på deg også:) Vitti verden ikke er så stor!

 

Elin: Tror denne krabaten synest det er FOR kaldt å komme nå, var jo fader meg 22 minusgrader ute idag tidlig! Vi er ikke vant til dette på vestlandet og hvertfall ikke i sør amerika hihi!.. Gikk greit hos legen.. Fortsatt høyt blodtrykk, legen sa det ligger på grensa. Så må nok tilbake å ta nytt i morgen. Kastet opp igår, men tror ikke det har så mye med trykket å gjøre.. MEn de gjør vel ikke så mye om man er i fin form ellers uten om trykket, da må man ha vondt i magen og hodet itillegg, og det har jeg jo ikke:D Frisk som en fisk! Tar det rolig hjemme idag hvertfall, selv om jeg liker ting skjer og synest det er megakjedelig:S

 

Ha en god dag alleihopa:D

 

Grattis til swdans:) Håper alt er supert med mor&barn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite nurk: tuuusen takk :) synes han er temmelig nydelig jeg også :)

 

Lille Rose: tror du vi må booke bord på Dus? tenkte vi uansett bare kunne ta onsdag i neste uke jeg hvis ingen protesterer å samme tid??

 

Miak: tenke seg til at det er termin allerede på deg. Skal sende litt fødestøv her fra Haga jeg sånn at mini får litt fart på seg :)

 

*gjesp* I dag skal jeg og mini treffe noen av jentene som jeg har vært på fysio med :) det blir super koselig!! Hun ene fikk baby 8 dager før meg (2 dager over termin) så hennes og min er nesten like gamle.

En ting som er helt sikkert er at jeg skal ta med en liten flaske i stellebagen til mini sånn i tilfelle han blir sulten. Rart det der hvor mye man finner ut at man skal dra på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen , og igjen takk for i går:)

 

Og masse gratulasjoner til swcdans med lille gutten.

 

21.februar09: Ja, nå sniker de fælt her syns jeg!!! Uff, ikke noe godt med oppkast.Hvis det er noen trøst, så kaster jeg opp hver morgen nå...men det er pga halsbrann:( Trodde jeg var ferdig med det der...

Jeg også håper inderlig på å ikke kunne komme på treff neste uke. Vil ha fått baby innen den tid!

 

I dag skal jeg bare være hjemme og slappe av. Har tent i peisen og greier:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

swdans: Gratulerer så masse! :-) Håper dere har det bra.

 

Teoretisk kan det være 3 og en halv uke til jeg føder, men jeg håper babyen følger trenden i gruppa og kommer snart. Bare ikke i dag, i dag orker jeg virkelig ikke å gå ut av huset. Blir litt komplisert med henting i bhg og kveldspass når jeg er sjuk og mannen borte, godt å ha foreldre i passe nærhet! Vi har fått utrolig mye hjelp etter han ble født, noe vi er veldig takknemlig for. :-)

 

Det var -16 grader hos oss i dag, men faktisk -24 nede ved barnehagen! Ungene får sove inne da, det blir nok litt av en kabal i de små, midlertidig lokalene.. men glad for at sønnen ikke skal ligge stille ute i -20 grader!

 

Jeg skal på kontroll neste onsdag, men det er tidligere på dagen så det kan godt hende jeg klarer å komme meg på treff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye til Swcdans - da er det jo forståelig at hun ikke kom på treff :)

Nå renner jo ungene ut her altså :) Helt urtolig at alle får før termin da (bortsett fra deg da miak, men du er vel vant til dette her - he he)

 

Onsdag neste uke passer fint for meg og.. Dus? Er det i Strømmen? Sett opp et treff da Elin :) Siden du har litt kontroll på det..

Så håper jeg at jeg finner noe karnevalutstyr fort etterpå så jeg rekker å møte dere før jeg skal på samtale på sykehuset.. Litt spent på det og..

 

Faylinn: Masse god bedring, ikke gøy å være syk spes som høygravid da.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp Dus er på strømmen :) rett under Barnas Hus butikken faktisk!

Nå har jeg satt opp treffet. Håper det er mange av oss som kan komme (eller at mange ligger på ahus å får baby). Jeg kommer i allefall :)

Skal ringe de å sjekke om det er mulig å booke bord der. Aner faktisk ikke om det er mulig.

Har vervet inn 2 mammaer til som skal bli med da. hihi Begge har fått baby. 2 stk som jeg har trent med på gruppefysio så nå får dere alle love at dere ikke skal bite :P

 

Fy flate å fint være det er i dag a folkens selv om det er bitende kaldt!!:)

Jeg og mini har vært på Metro å lunchet. Må gi det senteret 10 tomler opp for kjempefint stellerom! Litt dyrt på lille persille (der vi spiste), men det finnes jo andre alternativer der også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: jeg vet hvorfor, men lar henne fortelle selv. Alt står bra til med dem, det var aldri noen fare for noen av dem :)

 

21.februar: det er ikke mange kg det da, så du skal ikke være misfornøyd med det :)

 

Kanskje jeg kommer på dagtid-treff.. må se hva som står på programmet neste uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Du må ha med deg noen flere MED baby nå ja??? He he... Jeg har jo "testa" de så da er det greit..:)

 

Jeg har jo vært så samtale på a-hus i dag da, og det er jeg glad for jeg gjorde.. Det hjelper faktisk veldig å høre fra de som kan dette, at jeg hadde en skikkelig tøff opplevelse sist fødsel for da betyr jo det at det er ikke sånn det normalt sett skal være...At det ikke bare er jeg som er pysete liksom :)

Kjempefint på føden da, men det var smekk fullt så vi fikk lov å gå inn til ei som hadde født for et par timer siden.. Der lå hun og amma sin times gamle baby ja!!

Og så sa jordmora at de var spente på hvordan det ble i mars for det var absolutt den travleste mnd i året!!!!!!! Skjønner at vi har planlagt dette skikkelig dårlig!!!!!! (Men de jobba med å få ekstra plasser til barsel innen 1 mars så de får de ferdig fødte videre)

Får bare håpe jeg får en bedre opplevelse denne gangen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 feb: Du kan trøste deg med at mange av kg forsvinner med en gang faktisk :D Jeg er ikke tilbake på matchvekt enda, men det er helt urealistisk etter hva jeg har forstått å tro at alle ramler dit etter veldig kort tid :)

Så bra at det gikk fint hos legen :) Bra de følger deg opp uansett å tar deg inn til ny sjekk! Høres lurt ut at du tar en dag hjemme å bare slapper av selv om det er gørr kjedelig når man føler at man har tatt det med ro i maaange md allerde.

 

Julie: Peis er deilig :D har tent i peisen vi også. Er nesten et must hvis man har peis siden det er så kaldt ute nå!

Jeg håper nesten også at du ikke kommer på treff den 18. Gleder meg masse til å hilse på den lille prinsessen din så nå synes jeg hun kan komme. Regner med at dere gjerne vil det samme :)

 

vips: hihi godt du godkjenner :D

Så bra at samtalen var positiv!! hihi du skulle bedt om å hilse på Mona da , men en fersking baby er ikke feil det heller!

oiii.. er mars den mest travle md?? skulle jo nesten trodd at februar vet på topp siden det er så mange av oss som skal ha baby da :D Supert at de jobber med å få ekstra plasser i allefall.

Krysser uansett fingrene på at du får en mye bedre opplevelse denne gangen. Er godt at de passer litt ekstra godt på deg denne gangen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. vekt, så er de færreste nede i startvekt etter fødsel... forrige fødsel satt jeg igjen med 3 kg i 1 år, før de forsvant...

 

vips: godt å høre samtalen var vellykka! Så godt du fikk ha den :)

 

Ellers kan jeg tipse om at vannmaling funker også til hånd- og fotavtrykk. Da jeg ikke aner hvor fingermalinga er, ble det vanlig vannmaling denne gangen. Funka knallbra det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guudie :D Thomas kom hjem med et gips sett fra panduro hobby i går han. Var kit til 3 bilder med ramme og alt. Tenkte vi skulle lage i morgen til besteforeldre å beholde 1 selv :) Var ikke ille pris heller. Kostet litt over 200 kr. Har planer om å besøke farmor en liten tur i morgen så da skal jeg få kjøpt inn litt maling også :) Må jo ta vare på disse små avtrykkene!

 

Ellers så kommer helsesøster på besøk i morgen ettermiddag. Noen som vet hva de gjør på denne 2 ukers kontrollen/visitten??

Jeg håper hun har med en liten vekt jeg. Spennede å følge med på hvor mye han vokser og gror :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! nå hadde mangen skrevet innlegg. Klarer ikke holde med jeg... hehe!

Skal vi se.. :

Julie: ja, nå er vi mega strenge på den derre snikingen i køen assa! De er vår tur nå snart assa! Idag er jeg litt ekstra lei, sikkert pga jeg bare har vært inne. Tok å vasket hele badet og gnikket hele leiligheten, så har vi kvelden med vonde kynnere! Jeii! Så du spør mye? Det er det ikkje noe kjekt! Jeg spyr sånn innimellom, ofte etter jeg har spise noe salt og fett. Æsj, det er så ekkelt! Men vi skal IKKE være gravide mer enn 3 uker til, MAX! Men da får vi marsbarn....Veldig innstilt på februar jeg dah..

 

Elin: Næææiii, meg og Julie står over DUS treffet, vi skal føde i helgen:) Psykisk det derre med modning haha! Neida, kommer sef om jeg ikke har trøkke den ungen ut! (ja, er lei nå)

 

Vet ikke om jeg har svart alle jeg nå, men jeg har hvertfall prøvd:) hihi!!

I morgen er det helg igjen, min aller siste helg før jeg blir mamma(forhåpentligvis) hihI!!

 

Men hvor ligger dere i blodtrykk da? Jeg hadde jo sef. høyt igjen, så må måle igjen i morgen:( Men har jo neg. urin hver gang. Har man litt høyere trykk RETT før fødselen kanskje? Det håper jeg, det er sikkert teinet mitt på at fødselen er her i morgen hehehe! Hver vondter tenner en gnist inni meg:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle sammen :-)

Jada jeg sitter her med magen min igjen i dag også. Skjedde ingenting i natt, faktisk så kjenner jeg meg i forblöffende bra form i dag. Så nå håper jeg at det ikke blir noe beby på oss för helgen er over, for da skal jeg og kjäresten min nyte vår siste barnefrie helg på lenge, å gå ut og spise en god middag og gå på kino. Bare väre oss to en siste helg og pröve å nyte det :-)

Men må jo si at jeg begyner å bli veldig utolmodig, og jeg er bare en dag på overtid :-)

Kan nokk hende at jeg dukker opp på det dagtidtreffet til uka jeg :-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke føde i dag fant jeg akkurat ut av, det er jo fredag 13! Nå hopper magen rytmisk opp og ned, hun lille tulla hikker opptil flere ganger om dagen. Hikk,hikk:)

 

21.februar09: blodtrykket mitt ligger jevnt på 120/70 ca på hver kontroll pluss minus. Vondter er vel på en måte positivt...da skjer det jo hvertfall noe. Jeg merker liksom INENTING...blæææ;)

 

miak: hehe, du sitter der med magen din ja:) Tvi tvi for at det skjer noe snart! Sånn ca rett over helgen da vet du...:)

 

Vips-77: Så fint du ble beroliget av samtale på sykehuset. Ja, er det ikke flott på den nye fødeavdelingen? Jeg ble kjempe positivt overrasket da jeg var der på kurs. Så nytt og moderne! Håper de har ordnet med flere barselplasser til 1.mars ja, jeg kan jo risikere å bli mars mamma jeg....

 

God helg da jenter:)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...