Gå til innhold

DITT BESTE HUSMORTIPS! -holdes oppe! :)


anjaslilje

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Kjøp hvite billige dokoster på Ikea til 8 kr og kast de når de begynner å bli ekle. Kjøper fem om gangen så jeg har en stund. For å ikke føle at jeg sløser passer jeg på resirkulere de i plastsorteringen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal inn å forsøke eddik på baderomsflisene:) Har dere noen tips for å få blank parkett? Syns parketten begynner å bli så matt... ( Den er bare 1 år gammel)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje det er fettlag som har lagt seg?

 

prøv å vakse gulvet med Zalo, helt genialt:) Tar det innimellom her hjemme, og gulvet er som nytt etterpå;) husk, kun noen dråper, slik at det lukter bittelitt zalo fra vaskevannet;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg bare dytter litt på denne for jeg likærn så godt!

 

Og jeg hadde tenkt å kjøpe sånt unnerlag til kontorstoler (sånn plastbeskyttelse til gulvet) for å ha under spisestolen til gutten da han griset som værst med maten. Den kunne bare spyles i badekaret på kvelden. Jeg syns det er suuuuperkjedelig å vaske gulv ;) Kan nok hende jeg må gå til innkjøp av en slik når han etterhvert begynner med kniv og gaffel og middag på egenhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Ikke vær husmor, involver hele familien i den daglige driften av hjemmet. Lær ungene å rydde etter seg og vær et godt eksempel selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her bruker vi Natusan baby våtservietter til å tørke av malingflekker på møbler! Farlig effektive og ikke noe vi bruker til å vaske rumpa til poden vår!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 5 måneder senere...

GALLESÅPEN fra vaskenotter.no er genial!

Den er etter min mening bedre enn alle andre flekkfjernere til tøy.

Da har jeg også prøvd sitronsåpe og nylonvask.

Gallesåpe enkelt og greit.

Hos vaskenotter.no får en kjøpe en prøvepakke med nøtter og en bit såpe for 30kr.

 

Jeg bruker vaskenøttene på ullklær i stede for milo. Da holder de seg mye bedre.

 

Vindusvask på sprayflaske i dusjen.

Det funker også når en skal ta over barnesengene som jeg ikke fatter hvordan det er mulig å bli så skitne.

 

Faste steder til alt - også nøkler og mannens lommerot som han har en tendens til å tømme ut over stuebordet når han kommer hjem fra jobb.

 

Åh, jeg vet jeg har hørt, lest og brukt mange - men det som ikke bli brukt jevnlig blir glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Noen gode tips for å vaske ett ubehandlet furugulv uten å skure?

 

Ellers er nylonvask ett vidundermiddel både for vinduer og flekkete klær :-)

 

Vask ett rom om dagen,eller en etasje om dagen. Del det ihvertfall opp slik at ikke helel lørdagen går til rengjøring.

La hele familien ta del i rengjøringen,og ha ansvar for noen oppgaver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Jif Skurekrem og en svamp stående i dusjen..

Så de to gangene i uka jeg har balsam i håret, vasker jeg over glassene innvendig mens den virker :o)

Tar 2 minutter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvit eddik kan brukes til mye!

Ha i vaskevannet for aa vaske gulvene. Saa fort gulvene toerker, kjenner du ikke eddikslukt.

Som skyllemiddel i oppvaskmaskinen.

Men den BESTE: Klager barnet over vondt i oeret kan du dryppe eddik inn i oeret, og det utvikler seg ikke videre til full oereverk!! Dette virker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Mine beste tips er:

 

Skinnende blankt sølvbestikk uten masse gnukking: legg sølvpapir i bunn av kjøkkenvasken, hell oppi en god dæsj salt, legg i bestikket, og fyll opp med varmt vann så det dekker bestikket. La ligge en liten stund (du ser selv at det fungerer), skyll av og tørk. Kan self brukes på smykker, lysestaker etc oxo. Genialt :)

 

Få skitne fuger på badet hvite igjen: smør på en tynn pasta av bakepulver og vann, la virke ca 30 min, skyll av (evt skrubb lett hvis veldig skittent).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en egen dokost stående ved dusjen som er merket med dusjkost,den vasker jeg dusjen med :)

kommer godt til under dørene til kabinettet og i kriker og kroker,

lengre håndtak enn en oppvaskkost og større vaskeflate :)

ellers sorterer jeg bestikket når jeg setter inn i oppvaskmaskinen, sorterer sokkene i par når jeg henger dem opp og mine truser på en snor og gubbens boxere på en snor,henger hånddukene kant i kant så det er bare å løfte opp og legge sammen..retter dem også når de henges opp så det er letter å legge sammen:)

Det er vel mine råd som jeg syns funker :)

 

Genial tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når du baker boller/kanelsnurrer/pizzadeig. Så lag mye i gangen. Trill ut bollene og sett de i fryseren. Når du får lyst på nystekte boller tar du ut ett brett og hever dem. Funker som bare det!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Invester i skikkelige rengjøringsprodukter! Selv har jeg Enjo som er en serie miljøvennlige mikrofiberkluter som er geniale. Tiltrekker seg støvet og holder på det. Her blir gulvene og vinduene vasket uten rengjøringsmidler og det blir veldig rent.

 

Ellers må jeg bare si meg enig i å ta ting etterhvert som de kommer ift rydding og å lage system. Sparer mye tid og irritasjon når ting ligger på bestemte plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kjøp golden retriver, fordi han bare var såååå søt når han var liten.. nå må det støvsuges hver dag.. bah.. meeen hva gjør man ikke for menneskes beste venn..? :)

 

ellers, bland salmiakk og grønsåpe når du skal vaske..

 

ikke ha svar tvbord.... det blir så alt for fort grått av støv, meeen det slår tilbake på golden retriveren igjen, siden han går og vifter med halen å vifter opp ekstra mye støv... tjoheii! artig med hund <3

 

men mitt aller beste tips må vel være, NÅR DU KJØPER NOE NYTT, KVITT DEG MED NOE GAMMELT :D

 

det var mine tips!

 

PS.. aaaldrig la det flyte over på kjøkkenbenken, det er sååå tungt å begynne å rydde, da hvet man ikke hvor man skal begynne..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...